Sponsring av Dif spelare

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Är du redo att gå in med pengar för att sponsra en spelare eller 2 för DIF?

Omröstningen slutade 2007-06-02 21:25:54

JA
44
92%
Nej
4
8%
 
Antal röster: 48

jarnkamin
Inlägg: 58
Blev medlem: 2006-03-19

Inlägg av jarnkamin »

Ha, det är ju pinsamt. Sponsra en spelares lön... Bara för att det lag man håller på ska få framgång. Bara för att man ska kunna känna glädje max en vecka efter ett ev Sm guld. En egoistisk lycka.... När folk svälter. När folk inte har råd att köpa mat till sina barn. Varför låta en rik människa bli rikare, när man kan ge liv åt en fattig.... Tänk efter lit.....
+
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

jarnkamin skrev:Ha, det är ju pinsamt. Sponsra en spelares lön... Bara för att det lag man håller på ska få framgång. Bara för att man ska kunna känna glädje max en vecka efter ett ev Sm guld. En egoistisk lycka.... När folk svälter. När folk inte har råd att köpa mat till sina barn. Varför låta en rik människa bli rikare, när man kan ge liv åt en fattig.... Tänk efter lit.....
+

Om DIF nu skulle behöva det, så gör jag det. No doubt about it.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

jarnkamin skrev:Ha, det är ju pinsamt. Sponsra en spelares lön... Bara för att det lag man håller på ska få framgång. Bara för att man ska kunna känna glädje max en vecka efter ett ev Sm guld. En egoistisk lycka.... När folk svälter. När folk inte har råd att köpa mat till sina barn. Varför låta en rik människa bli rikare, när man kan ge liv åt en fattig.... Tänk efter lit.....
+
För att DIF betyder mer för mig än sjutton kenyaner.
Jerker Dammbro
Djurgården Hockey
Inlägg: 31
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Jerker Dammbro »

Kul initiativ, det var ju någon som drog igång nåt liknande för ett tag sedan. Mitt tips och råd är att stötta DIF på annat sätt än att bara skänka iväg pengarna, på så sätt förenar man nytta med nöje.

Det finns massor av bra sätt att stötta DIF:
Bli medlem
Om du är medlem, betala brorsans/kompisens medlemskap
Handla DIF-souvenirer och sprid DIF-budskapet i din vardag
Gå på fler matcher än du tänkt dig
Köp säsongskort trots att du aldrig gjort det tidigare
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Helt seriöst borde inte föreningen tjäna mest på att få rena "bidrag"?

Souvenirer kan omöjligen ge lika stor vinst om man betänker att man ger bort lika stor summa som man tänkt köpa grejer för.

Också en avsevärd skillnad på att ge bort några 100-lappar och på att köpa vädligt dyra säsongskort.

Gå på matcher innebär antagligen också administrativa omkostnader vilket gör att hela pengen man spenderar inte kommer föreningen till del.

Jag tror fortfarande att det absolut smartaste vägen att få in hyfsat mycket kapital genom gåvor är att man låter vänliga själar via autogiro ger upp en 100 lapp i månaden. Detta märks knappt på lönen i alla fall samtidigt som många bäckar små.

Jag menar om 100 personer ger 100 kronor i månaden under 12 månader kommer vi faktiskt upp i 120k. Dessutom kan ju detta även täcka in de personer som bor längre ifrån stan och inte kan gå på matcher direkt ofta...

Sedan kunde man ju alltid ha en sida på hemsidan där man publicerade namnen på de som är givmilda.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Jerker Dammbro skrev:Kul initiativ, det var ju någon som drog igång nåt liknande för ett tag sedan. Mitt tips och råd är att stötta DIF på annat sätt än att bara skänka iväg pengarna, på så sätt förenar man nytta med nöje.

Det finns massor av bra sätt att stötta DIF:
Bli medlem
Om du är medlem, betala brorsans/kompisens medlemskap
Handla DIF-souvenirer och sprid DIF-budskapet i din vardag
Gå på fler matcher än du tänkt dig
Köp säsongskort trots att du aldrig gjort det tidigare
Om man gjort allt på den listan då? :P
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Skall höra med lite folk som är duktiga inom Hockey

Inlägg av TomyMörth »

Skall skicka iväg en förfrågan till järnkaminerna! Har en idé av att spelaren vi supportrar stöttar skall ha nummer 100 eller ngt annat liknande!

Jag anser att spelaren bör vara en Målskytt eller en lirare! Eller varför inte både och......
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Re: Skall höra med lite folk som är duktiga inom Hockey

Inlägg av Therocket1 »

TomyMörth skrev:Skall skicka iväg en förfrågan till järnkaminerna! Har en idé av att spelaren vi supportrar stöttar skall ha nummer 100 eller ngt annat liknande!

Jag anser att spelaren bör vara en Målskytt eller en lirare! Eller varför inte både och......
Måste finnas väldigt STARKA orsaker till varför en spelare ska ha ett tresiffrigt nummer då detta inte är tillåtet enl. Svenska Ishockeyförbundet. Mao lär han nog inte kunna nr 100 då vår orsak inte alls är speciellt stark. En annan sak om klubben t.ex. fyller 100 år eller något sånt, då brukar det tillåtas.

Förövrigt tycker jag att vi behöver är en meriterad spelare, gärna namnkunnig och någon som det allmäna folket vet om, så att vi får lite mer drag runt matcherna. Behöver inte vara svensk, Stockholmare eller behövt spela i DIF tidigare. Bara han har ett namn, och är bra!
Bild
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Spelare får ha nummer 1 till 99 med undantag för jubileum.

Indianerna från Götet fick befara detta när böteshot hängde över dem när Gistedt spelade i 421, som skulle vara reklam för en ny galleria!

Däremot skulle det vara intressant om fansens lirare kunde spela i 08....
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Don_T skrev:Däremot skulle det vara intressant om fansens lirare kunde spela i 08....
Krävs tyvärr dispens för 08 också från förbundet. Inga nummer får föregås med en 0a. Ett spelarnummer ska starta på ett tal mellan 0-10.
Bild
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Therocket1 skrev:
Don_T skrev:Däremot skulle det vara intressant om fansens lirare kunde spela i 08....
Krävs tyvärr dispens för 08 också från förbundet. Inga nummer får föregås med en 0a. Ett spelarnummer ska starta på ett tal mellan 0-10.
Mellan 1-9 alltså? Annars krävs dispens?
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Mellan 1-9 så är det bara 2,3,4,5,6,7 och 8. ;)
Mao ett nr mellan 0-10. ;)

Och ja, det krävs dispens om man vill att numret ska börja på en 0a.
Bild
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Jag gör vad som krävs!

Hälften av den här tråden handlar om kollar, skriv om ämnet istället!
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Skiter fullkomligt i om GAIS eller SSK var först!

Om frågan skulle komma upp, självklart sponsrar jag DIF för att få hem en klassspelare, no word about it!
Djurgår´n i själ och hjärta!
Användarvisningsbild
EniQ@pa
Inlägg: 17
Blev medlem: 2006-09-16
Ort: Stockholm

Inlägg av EniQ@pa »

odburt skrev:
Kung Kollar skrev:Först kom SSK med Fansens Lirare, sen kom AIK och nu kommer Ni




*suuuuck*
Först kom Stockholm, sedan kom några egensinnade människor på att bygga Södertälje..

Här snackar vi DIF, inte SSK. Det finns andra trådar för det.
Bra talat :P
Djurgårn o ja . bröder till döden
Skriv svar