SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

Comhem Tivo är det som gäller om man inte vill eller kan vara uppe hela nätterna. Jag skaffade det förra veckan. Guld värt att kunna pausa, spola, spela in etc när man har barn och även när man kanske inte orkar se sporten på natten (NHL och NFL för mig).

Jag vet att jag var en av de som eldade på hela diskussionen om Viaplay vs Cmore men vi kanske kan avrunda här? Det är tydligt att alla har olika värderingar och det kommer ingen vart.
Om det är någon som vill starta en tråd med abbobemangsfrågor så är jag den första att kommentera ;)
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Praetori »

Skaffa Viaplay, Cmore, Tv4 play samt en box rödtjut = Frugan upptagen = gå på hockey så mycket man vill. Skitenkelt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: SHL 2015-16

Inlägg av KYLERKYLER »

ciirree skrev:Comhem Tivo är det som gäller om man inte vill eller kan vara uppe hela nätterna. Jag skaffade det förra veckan. Guld värt att kunna pausa, spola, spela in etc när man har barn och även när man kanske inte orkar se sporten på natten (NHL och NFL för mig).

Jag vet att jag var en av de som eldade på hela diskussionen om Viaplay vs Cmore men vi kanske kan avrunda här? Det är tydligt att alla har olika värderingar och det kommer ingen vart.
Om det är någon som vill starta en tråd med abbobemangsfrågor så är jag den första att kommentera ;)
Det går alltså inte att se matcherna i efterhand på Viaplay? Trodde man kunde det när jag drog in Viaplay. xxx också. Får överleva ändå.

Kul att någon mer gillar riktig fotboll:)
Bjelders
Inlägg: 11
Blev medlem: 2014-04-10

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Bjelders »

Praetori skrev:Skaffa Viaplay, Cmore, Tv4 play samt en box rödtjut = Frugan upptagen = gå på hockey så mycket man vill. Skitenkelt.
Du glömde Netflix :D
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: SHL 2015-16

Inlägg av jensa öhling »

Angående prissättning så spelar det ingen roll att rättigheten till Premier League är dyrare än SHL och Allsvenskan. SHL och Allsvenskan måste produceras och det kostar. Premier League får du en färdig produkt, en signal rätt in.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 817
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Rojk »

KYLERKYLER skrev:
ciirree skrev:Comhem Tivo är det som gäller om man inte vill eller kan vara uppe hela nätterna. Jag skaffade det förra veckan. Guld värt att kunna pausa, spola, spela in etc när man har barn och även när man kanske inte orkar se sporten på natten (NHL och NFL för mig).

Jag vet att jag var en av de som eldade på hela diskussionen om Viaplay vs Cmore men vi kanske kan avrunda här? Det är tydligt att alla har olika värderingar och det kommer ingen vart.
Om det är någon som vill starta en tråd med abbobemangsfrågor så är jag den första att kommentera ;)
Det går alltså inte att se matcherna i efterhand på Viaplay? Trodde man kunde det när jag drog in Viaplay. xxx också. Får överleva ändå.

Kul att någon mer gillar riktig fotboll:)
Du kan spola fyra timmar bakåt.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av -daniel- »

Kan man se matcher i efterhand via TV4 Play Premium?
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:Kan man se matcher i efterhand via TV4 Play Premium?
Jag tror det är nåt liknande som Viaplay. Att man spolar.
Tivo är det bästa jag haft. Mycket möjligheter om man inte alltid har tid att bänka sig kl 19. Slipper också vara beroende av internetuppkopplingen.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av captcash »

Näe väl??.. Jag har TV4 Premium och har fasen aldrig sett en möjlighet att se något som redan varit... Jag ser bara tablåer för Live och kommande, inte föregående dagar.

Eller har jag tokfel här och totalt missat att det går att se saker i efterhand via TV4Play?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

captcash skrev:Näe väl??.. Jag har TV4 Premium och har fasen aldrig sett en möjlighet att se något som redan varit... Jag ser bara tablåer för Live och kommande, inte föregående dagar.

Eller har jag tokfel här och totalt missat att det går att se saker i efterhand via TV4Play?
Du har kanske rätt. Jag vet faktiskt inte. Man ska väl kunna spola tillbaka till början iaf om man kommer in, låt säga, runt 10 min in i tredje perioden.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av TheForsa »

Imorn drar det äntligen igång på allvar!!! :twisted:
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kungen »

TheForsa skrev:Imorn drar det äntligen igång på allvar!!! :twisted:
Nu är det igång på allvar!! KHK har tydligen varit överlägsna Färjestad i första perioden, ändå ligger man under med 2-0. FBKräks!
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av mawa »

Måste säga att jag känner ett otroligt lugn så här dagen efter förlusten i Linköping!

Backarna gjorde ett bra jobb, vi förlorar med uddamålet och då är våra två toppkedjor inte riktigt i form. Känns som om det kommer att bli en sådan säsong då hela laget växer och blir starkare och starkare.

Hur känner ni?
I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8117
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mattias_87 »

Känner likadant. Aldrig varit så nöjd efter en förlust.

Kanske vi gör en säsong 09/10 där ingen tror på oss i förväg men allt klickar. Vem vet.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av mawa »

Mattias_87 skrev:Känner likadant. Aldrig varit så nöjd efter en förlust.

Kanske vi gör en säsong 09/10 där ingen tror på oss i förväg men allt klickar. Vem vet.
Vore ju något! :wink:

Jag tror vi kommer att hålla en jämn nivå över säsongen då vi kommer landa i mitten, detta för att vi kommer att vinna de matcherna som är mot "sämre" motstånd, mycket pga av vårat PP och för att vi kommer ha två kedjor med spets samt en 3:e och 4:e lina som kommer vara extremt nyttiga, jag tycker vi har en bra mix!
I framgång och motgång, Djurgården.
Låst