SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL 2015-16

Inlägg av MarcusDaze »

Salmela klar för Brynäs alltså. Spelklar redan imorgon tro?

EDIT: "Kontraktet är på ett år och Salmela ansluter till Brynäs på måndag den 14 september. Är alltså spelklar till premiären mot Malmö."
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kall-El »

MarcusDaze skrev:
ciirree skrev:Jag önskar fortfarande:

Övertid 5 min. Om inget av lagen gjort mål? 1 poäng vardera.
Få vi ett avgörande så fördelas poängen 2 - 0.
Alternativt att en vinst efter förlängning fortfarande är värt lika mycket. Dvs poängfördelningen 3 - 0 om vi får ett avgörande. 1 - 1 om den slutar oavgjort.


Jag tror att matcherna kommer få ett bättre tempo och ha mer betydelse i situationer där det står lika med ex 10 min kvar i tredje. Fler lag kommer gå för vinst.
Håller inte med dig alls om jag ska vara ärlig. Jag tycker 3v3 i 5min sedan straffar omedelbart efteråt. Det är grymt underhållande med dom ytorna som 3v3 ger och straffar är för gemene man i Sverige riktigt underhållande.



Jag gillar dessutom att 3p alltid delas ut.
Är inte hockeyn i dess grundutförande underhållande nog för att ses utan idiotiska plastpåfund som straffar och tilläggstid med färre spelare på isen?

Jag kan möjligtvis sträcka mig till att acceptera 5 minuters extra tid med spel 5 vs 5 och en eventuell vinnare då får en bonuspoäng. Allra helst vill jag dock få bort denna dumhet helt och hållet för den har inget med hockey att göra, bara en plastig idé från Nordamerika där man inte kan acceptera att matcher slutar oavgjort.
Calle
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-10-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Calle »

Kall-El skrev:
MarcusDaze skrev:
ciirree skrev:Jag önskar fortfarande:

Övertid 5 min. Om inget av lagen gjort mål? 1 poäng vardera.
Få vi ett avgörande så fördelas poängen 2 - 0.
Alternativt att en vinst efter förlängning fortfarande är värt lika mycket. Dvs poängfördelningen 3 - 0 om vi får ett avgörande. 1 - 1 om den slutar oavgjort.


Jag tror att matcherna kommer få ett bättre tempo och ha mer betydelse i situationer där det står lika med ex 10 min kvar i tredje. Fler lag kommer gå för vinst.
Håller inte med dig alls om jag ska vara ärlig. Jag tycker 3v3 i 5min sedan straffar omedelbart efteråt. Det är grymt underhållande med dom ytorna som 3v3 ger och straffar är för gemene man i Sverige riktigt underhållande.



Jag gillar dessutom att 3p alltid delas ut.
Är inte hockeyn i dess grundutförande underhållande nog för att ses utan idiotiska plastpåfund som straffar och tilläggstid med färre spelare på isen?

Jag kan möjligtvis sträcka mig till att acceptera 5 minuters extra tid med spel 5 vs 5 och en eventuell vinnare då får en bonuspoäng. Allra helst vill jag dock få bort denna dumhet helt och hållet för den har inget med hockey att göra, bara en plastig idé från Nordamerika där man inte kan acceptera att matcher slutar oavgjort.
Jag tycker också helt klart att det är en underhållande form med 3v3 i 5 min sudden. Det blir ju oftare mål vilket ju är vad man vill se. Straffar är också underhållande, kan ex. titta på Sörens vackra straffar då och då från förra säsongen och njuta, än mer njuta live när de kommer. 5v5 har ju inte avgjort matchen efter 60 min och kan bli en menlös fortsättning med ex. 4 backar inne för att nå fram till straffarna. Eller värre, uppnå ett oavgjort resultat.

Hockey utvecklas precis som allt annat, varje år kommer ju nya regler som ska göra det hela lite mer intressant. Hybridicing är bättre tycker jag personligen, större zoner och mindre målgård likaså. Och vem vill ex. ha tillbaka red line offside? Utan förändringar kommer publiken tröttna.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kalliasson »

Jag hade nog föredragit 3v3-spel i 10 minuter. Vinnande laget får 3 poäng, förlorande laget 0 poäng. Vid oavgjort efter 10 minuter så tilldelas 1 poäng till vardera lag, dvs inga straffar.

Känns som att det här skulle främja skridskostarka och offensiva lag.

Kan iofs ha förståelse om man skulle avsluta matcherna efter ordinarie tid med ett oavgjort resultat
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av bastis7 »

Nu tänkte jag slänga in ett litet tips:

1) Saik
2) Färjestad
3) Luleå
4) Frölunda
5) Växjö
6) Linköping
7) Hv 71
8. DIF
9) Örebro
10) Malmö
11) Brynäs
12) Khk
13) Modo
14) Rögle
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kalliasson »

bastis7 skrev:Nu tänkte jag slänga in ett litet tips:

1) Saik
2) Färjestad
3) Luleå
4) Frölunda
5) Växjö
6) Linköping
7) Hv 71
8. DIF
9) Örebro
10) Malmö
11) Brynäs
12) Khk
13) Modo
14) Rögle
Tror du e ganska rätt ute, exklusive Luleå. Gör lite ändringar
1) SAIK
2) Färjestad
3) Frölunda
4) Växjö
5) HV71
6) Luleå
7) Linköping
8) Djurgården
9) Örebro
10) MoDo
11) Malmö
12) Brynäs
13) Rögle
14) KHK
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kall-El »

Calle skrev:
Kall-El skrev:
MarcusDaze skrev:
ciirree skrev:Jag önskar fortfarande:

Övertid 5 min. Om inget av lagen gjort mål? 1 poäng vardera.
Få vi ett avgörande så fördelas poängen 2 - 0.
Alternativt att en vinst efter förlängning fortfarande är värt lika mycket. Dvs poängfördelningen 3 - 0 om vi får ett avgörande. 1 - 1 om den slutar oavgjort.


Jag tror att matcherna kommer få ett bättre tempo och ha mer betydelse i situationer där det står lika med ex 10 min kvar i tredje. Fler lag kommer gå för vinst.
Håller inte med dig alls om jag ska vara ärlig. Jag tycker 3v3 i 5min sedan straffar omedelbart efteråt. Det är grymt underhållande med dom ytorna som 3v3 ger och straffar är för gemene man i Sverige riktigt underhållande.



Jag gillar dessutom att 3p alltid delas ut.
Är inte hockeyn i dess grundutförande underhållande nog för att ses utan idiotiska plastpåfund som straffar och tilläggstid med färre spelare på isen?

Jag kan möjligtvis sträcka mig till att acceptera 5 minuters extra tid med spel 5 vs 5 och en eventuell vinnare då får en bonuspoäng. Allra helst vill jag dock få bort denna dumhet helt och hållet för den har inget med hockey att göra, bara en plastig idé från Nordamerika där man inte kan acceptera att matcher slutar oavgjort.
Jag tycker också helt klart att det är en underhållande form med 3v3 i 5 min sudden. Det blir ju oftare mål vilket ju är vad man vill se. Straffar är också underhållande, kan ex. titta på Sörens vackra straffar då och då från förra säsongen och njuta, än mer njuta live när de kommer. 5v5 har ju inte avgjort matchen efter 60 min och kan bli en menlös fortsättning med ex. 4 backar inne för att nå fram till straffarna. Eller värre, uppnå ett oavgjort resultat.

Hockey utvecklas precis som allt annat, varje år kommer ju nya regler som ska göra det hela lite mer intressant. Hybridicing är bättre tycker jag personligen, större zoner och mindre målgård likaså. Och vem vill ex. ha tillbaka red line offside? Utan förändringar kommer publiken tröttna.
Nej tack till större zoner eller ändrar målgård.

Återinför den gamla icing-regeln.

bort med fem minuters förlängning och straffar.

Ta bort allt jävla plastigt lull och låt hockey vara hockey och inte något jävla plastigt NHL-jippo där allt går ut på mål och action och alla matcher måste ha en vinnare....
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av sensei »

Vill du har tillbaks blockeringar och red line offside också?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Andspe »

Bort med alla nya fula klubbor med. Klubbor ska vara av trä. Allt annat är skit!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av captcash »

Intervjun med Thoresen... låter ju som det är spikat att han ska lira med Matt och Brodin iallafall... Vilket betyder att Sören, Sallinen och Fällström lirar i sin kedja... fick man iaf det 100% svart på vitt hur de två första linorna ska se ut, om nu någon varit inne på annat...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kall-El »

sensei skrev:Vill du har tillbaks blockeringar och red line offside också?
Om det innebär att jag får bort all annan skit som införts så ja.

redline ser jag iofs inte heller några större problem med kanske skall sägas. Den enda förändring som gjorts som varit av ordentlig godo är just blockeringsförändringen.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

Fansens fråga från Adolfsson till DIF under upptaksträffen, ungefär: "Varför fick inte Thoresen en av kaptensrollerna?"
Svaret från Säcken tycker jag om på nåt sätt. Att "han kommer vara kapten endå". Man ska kunna vara en sorts kapten utan att det står C eller A på bröstet. Det tror jag med att Thoresen kommer vara.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Think if... »

Växjö verkar ha hittat formen också...
Using Tapatalk
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av gaspo »

Tycker vi ser otroligt svaga ut.
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: SHL 2015-16

Inlägg av DIF#1 »

Kalliasson skrev: Text
1. Skellefteå
2. Linköping
3. Frölunda
4. Färjestad
5. Växjö
6. Luleå
7. HV71
8. Malmö
9. Örebro
10.Djurgården
11.Brynäs
12.MoDo
13.Karlskrona
14.Rögle
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Låst