Säsongskorten 07-08

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Pompe
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-11-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 44km från Globen

Inlägg av Pompe »

Stambert

Skrev jag att min smärtgräns går vid 50:-?? Vet nog att DIF hockey är mer värt än så, men det blir att nog ett slut med att inhandla matchtröjor, hjälmar och allt man har fått med sig från "Concept shop".
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Pompe skrev:Hej

kategori B --> 4600kr/27 = 170kr/match, kanske inte låter så mycket, men är man 3 personer i en familj som vill gå på matcherna så är det en nätt liten summa man skall punga ut med!
Tror att flertalet av oss som har haft 50/50-kortet kommer att hoppa av om det inte blir någon fortsättning, det är nog den verkligheten som DIF hockey får leva med, tyvärr!

Ha de gott

//Pompe
Som Christer skrev tidigare i tråden "Enligt Bengt Högström på DIF Hockey så kommer 50-kortet även i år men ungefär två veckor efter att vanliga säsongskorten kom ut." Så det finns ingen anledning att ni som haft 50-kortet att hoppa av.

Vad gäller säskort till klacken så har hade JK och DIF Hockey ett första möte den 17 april, då bland annat priset för säsongskortet diskuterades. Och så fort någonting blir klart så kommer detta givetvis att presenteras på JK´s hemsida.
Sju sorters apa!
Bild
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Webmaster »

Christer skrev:
Mofo23 skrev:Någon som vet hur det blir 50-kortet?

Det var ett grymt prisvärt säsongskort, tror det kostade 1400:- förra säsongen. Brukar släppas senare än de andra säsongsbiljetterna, hoppas att det blir kvar även kommande säsong

Enligt Bengt Högström på DIF Hockey så kommer 50-kortet även i år men ungefär två veckor efter att vanliga säsongskorten kom ut. Så vi väntar en och en halv vecka till så kommer dom tydligen. :D
Det måste ha blivit något missförstånd, för som det ser ut nu så blir det inga 50-kort. Benke hävdar att han sa att besked skulle komma om två veckor, inte att 50-kortet ska lanseras då.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Får man fråga varför eventuellt det inte blir några 50-kort nästa säsong? Vi gymnasiestudenter som får ett schysst bidrag på en tusenlapp från kapitalisterna kommer ju knappast ha råd att gå på hockey.
Bild
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Då Hovet är en mindre arena kanske de vill avvakta med att lansera 50/50 kort innan de vet hur många vanliga säsongsplåtar som säljs? Vem vet 50/50 kortet kanske ersätt med "Globen-kortet", alltså ett kort som gör det betydligt billigare att gå och se 10 matcher som liras på Globen då antalet platser på den arenan är betydligt flera.

Med tanke på prissättningen hittills är nog risken rätt överhängande att även klackkorten blir dyrare än förr.

Kanske kan vara läge att avvakta med inköp av plåtar helt och hållet. Om försäljningen går sämre än kalkylerat kanske det kommer mer intressanta erbjudande framåt seriestarten?

Dessa högre priser hade nog dessutom varit lättare att acceptera om det presenterats några riktigt intressanta nyförvärv inför nästa säsong vilket det inte heller gjort tyvärr.
Användarvisningsbild
Stambert
Inlägg: 123
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Kall-El skrev:Då Hovet är en mindre arena kanske de vill avvakta med att lansera 50/50 kort innan de vet hur många vanliga säsongsplåtar som säljs? Vem vet 50/50 kortet kanske ersätt med "Globen-kortet", alltså ett kort som gör det betydligt billigare att gå och se 10 matcher som liras på Globen då antalet platser på den arenan är betydligt flera.

Med tanke på prissättningen hittills är nog risken rätt överhängande att även klackkorten blir dyrare än förr.

Kanske kan vara läge att avvakta med inköp av plåtar helt och hållet. Om försäljningen går sämre än kalkylerat kanske det kommer mer intressanta erbjudande framåt seriestarten?

Dessa högre priser hade nog dessutom varit lättare att acceptera om det presenterats några riktigt intressanta nyförvärv inför nästa säsong vilket det inte heller gjort tyvärr.
Grymt bra idé! Vi försöker svälta ut DIF så att de tvingas sänka biljettpriserna.

Ibland blir jag rädd för det här forumet.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Priserna är i tuffaste laget tycker jag med, tur att man hade säsongskort förra året och kommer ganska lindrigt undan. 10.000:- innan sommarn är ganska mycket kan man lugnt säga. Sen verkar det som företag betalar lika "lite" som vi vanliga dödliga? Det känns hel fel!


Men säsongskort blir det! Får väl vänta med turbo till bilen istället :cry:
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Man skall inte sticka under stolen med att det delvis har med pengar att göra. Följer man DIF-fotboll hemma och dessutom försöke pressa in och se så många bortmatcher man kan så rullar det bort en hel del pengar. hockeyns säsongsplåtar kostar helt enkelt lite för mycket och för de mest fanatiska eller trogna fansen blir det helt enkelt för mycket pengar att ligga ute med. Just därför tror jag att 50/50 korten uppskattades mycket. Det blev en vettig kostand och lagom många macher att titta på.

Risken finns att det nya systemet för med sig att färre "hardcore" fans dyker upp på matcherna då det inte finns ett 50/50 kort att köpa.

Frågan är vilka som svälts ut först; Fansen eller klubben?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Stocky skrev:Priserna är i tuffaste laget tycker jag med, tur att man hade säsongskort förra året och kommer ganska lindrigt undan. 10.000:- innan sommarn är ganska mycket kan man lugnt säga. Sen verkar det som företag betalar lika "lite" som vi vanliga dödliga? Det känns hel fel!


Men säsongskort blir det! Får väl vänta med turbo till bilen istället :cry:
10 papp? Får man plats i utvisningsbåset då eller? :)

Mer seriöst antar att det är två kort du skall ha....
Användarvisningsbild
Stambert
Inlägg: 123
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Kall-El skrev:Man skall inte sticka under stolen med att det delvis har med pengar att göra. Följer man DIF-fotboll hemma och dessutom försöke pressa in och se så många bortmatcher man kan så rullar det bort en hel del pengar. hockeyns säsongsplåtar kostar helt enkelt lite för mycket och för de mest fanatiska eller trogna fansen blir det helt enkelt för mycket pengar att ligga ute med. Just därför tror jag att 50/50 korten uppskattades mycket. Det blev en vettig kostand och lagom många macher att titta på.

Risken finns att det nya systemet för med sig att färre "hardcore" fans dyker upp på matcherna då det inte finns ett 50/50 kort att köpa.

Frågan är vilka som svälts ut först; Fansen eller klubben?
"Vettig kostnad"? Tja, det kostade 50 kronor per match. Det är ett galet underpris jämfört med vad alla andra betalade för matchen. Det priset är otroligt långt under alla jämförbara fotbolls- och ishockeybiljetter i hela landet. Finns det ens någon förening i fotboll eller ishockey som säljer klackbiljetter på kortsidan till ett så lågt pris?

Jag kan bara konstatera att med de biljettpriser du föreslår så kommer Djurgården inte att spela i Elitserien länge till, eftersom gapet till de andra elitserieklubbarna skulle bli ännu större.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Om man nu ville tjäna mer stålar borde man kanske övervägt att ta ut mer pengar för företagsbiljetterna? Känns väldigt märkligt att ett företag, som kan dra av momsen, kan köpa plåtarna till samma priser som en privatperson.

Återigen det är kanske inte på biljettintäkter man kan göra de stora vinsterna utan snarast på intäkter runt omkring matcherna. Om inte hockeyn ser till att få dessa intäkter kommer vi knappast att överleva i alla fall.

Haken är väldigt enkel, för många matcher i hockeyn vilket gör att säsongskorten blir dyra, eller rätt billiga om man ser till snittpriset per biljett. Just därför var idéen med ett säsongkort till ett färre antal matcher smart, 50-korten var lagom för fansen som kunde ladda om inför varje match. Jag tror att risken är överhängande att mycket av "hardcore fansen" inte är direkt sugna på säsongskort till detta pris och slutresultatet blir att fansen bara kommer sluta upp till någon match som det satsas på istället för flera som fallet blev förra säsongen.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Kall-El skrev:
Stocky skrev:Priserna är i tuffaste laget tycker jag med, tur att man hade säsongskort förra året och kommer ganska lindrigt undan. 10.000:- innan sommarn är ganska mycket kan man lugnt säga. Sen verkar det som företag betalar lika "lite" som vi vanliga dödliga? Det känns hel fel!


Men säsongskort blir det! Får väl vänta med turbo till bilen istället :cry:
10 papp? Får man plats i utvisningsbåset då eller? :)

Mer seriöst antar att det är två kort du skall ha....
Ja jag går aldrig själv på något ;)
Användarvisningsbild
fullfartframaat
Inlägg: 151
Blev medlem: 2006-10-08

Inlägg av fullfartframaat »

Sluta gnäll nu, korten är inte dyra!
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Att sitta på bästa plats, dvs långsidan, kostar mycket (om man nu tycker att 211 kr/match är mycket för bästa plats i dagens Elitserie)
Bästa plats är alltid dyrt, oavsett arena och arrangemang. Vill man betala mindre så får man sitta på lite sämre platser, och ingen kan väl tycka att det är fel?

När det gäller dom ”sämre” platserna på Hovet, och nu räknar jag med dom ”gula fälten”, så tycker jag faktiskt att en del av platserna är ganska bra och att dom flesta är helt okej. Prisvärda tycker jag absolut att dom är. Sen finns det nog en del platser som är ganska dåliga, men köper man årskort lär man kunna välja en plats som man blir nöjd med. 118 kr per match ser jag som ett helt okej pris, eftersom vi pratar om Elitseriehockey år 2007.

Det finns även en prisklass mellan bästa och sämsta plats, för dom som vill välja det.
Utöver det så ger DIF rabatt till dom som hade årskort förra året, om man betalar snabbt.
Man får möjlighet att dela upp betalningen på fyra månader!
Klacken kommer som vanligt att få ett bra pris på säsongskortet.
1/3-delskortet finns som ett alternativ för dom som inte har tid/lust att se alla matcher.
Det kommer kanske att lanseras ett ”F-kort” av något slag.
Familjeläktaren finns kvar med sina billiga biljetter för barnfamiljer.

Jag förstår faktiskt inte vad folk klagar på.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Fortfarande, vi som inte sitter på en fast inkomst, och får ett bidrag på 1000 spänn i månaden som ska räcka till princip allt man behöver i livet, ska vi bli tvugna att bli att snylta från päronen?
Bild
Skriv svar