DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Millwall skrev:
Axel_K skrev:
Metal Machine skrev:Vad hände med "ingen politik på läktarna"? Klart som fan att vi inte ska ha några regnbågsflaggor på våra läktare. Skönt med seger annars!

Någon som vet vart 08 fotboll tagit vägen, förresten?
Mänslika rättigheter är inte politik, det är sunt jävla förnuft.
OK! Vart går gränsen tycker du? Ska vi börja ha palestinska flaggor på läktaren också, eller Amnestys?

Varför i h*lvete fick Sam ett gult kort?
Berntsen ska inte starta i derbyt. 50 kg-bjässar har ingen plats i DIFs startelva i en sådan match.
1. Lägg ner pride-snacket. Enda anledningen till att du drog upp det var ju för att få hetsa lite.

2. För att han hoppade över reklamskyltarna och ut till publiken.
Expert.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Ni som inte stödjer DIF på plats: Ni anar inte hur mycket ni missar och hur jävla kul man har det och vilka jävla målras man får vara med om och hur mycket minnen man bär med sig.

Så med det sagt.
KÖP BILJETT TILL DERBYT MOT aik!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Metal Machine »

Vad har hänt med 08 fotboll?!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Vad har hänt med 08 fotboll?!
Semester-uppehåll som ungefär varje sommar sedan dom drog igång. Tillbaka någon gång nu i början på augusti. Inför derbyt ska dom köra tror jag.
Expert.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Millwall »

Hahaha... Veckans bittraste.

"Det här är ett lag som vi ska slå – alla dagar i veckan."

http://www.gp.se/sport/fotboll/hacken/1 ... -premiaren
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Riktnr08 »

Millwall skrev:Hahaha... Veckans bittraste.

"Det här är ett lag som vi ska slå – alla dagar i veckan."

http://www.gp.se/sport/fotboll/hacken/1 ... -premiaren

Haha helt underbart! Dom är som Gefle :)
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Riktnr08 »

Någon som vet om dom har öppnat hela friends den 10/8? Och är vi isåfall något nära att sälja slut södra ?
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Riktnr08 skrev:Någon som vet om dom har öppnat hela friends den 10/8? Och är vi isåfall något nära att sälja slut södra ?
Det finns bara ett tiotal biljetter kvar på Södra mellan och snart bara 1500 kvar på södra nedre. Köper ni inte biljetter snarast möjligt kommer ni stå utan biljett. Vi kommer vara fler i Solna än vi någonsin varit. Som sagt, köp NU eller bli utan.

---

Ska ni stå i klacken till Bajen derbyt måste ni köpa biljett NU. Finns mindre än 50 biljetter kvar och imorgon efter lunch släpps biljetterna till allmänheten. Finns även YTTERST få biljetter kvar på resten av arenan. Djurgårn är glödhett-Köper ni inte biljetter precis nu missar ni allt.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Riktnr08 »

Okej grymt! Full södra så kommer vi ta över totalt! Har redan 3 biljetter.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Millwall »

Om ni ännu inte gjort det så fixa biljett till Friends den 10/8.

VI VÄLTER OMKULL HELA J*VLA SOLNA!

Inga lättviktare på plan då. Berntsen kan omöjligt få plats i startelvan. Han väger för lätt och kommer att flyga som en vante i det fysiska spelet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Millwall skrev:Om ni ännu inte gjort det så fixa biljett till Friends den 10/8.

VI VÄLTER OMKULL HELA J*VLA SOLNA!

Inga lättviktare på plan då. Berntsen kan omöjligt få plats i startelvan. Han väger för lätt och kommer att flyga som en vante i det fysiska spelet.
Du har skrivit det två gånger nu. Varför? För att du vet att Djurgården inte har några andra alternativ pga skador och därför vet att han kommer spela så du därmed har någon du kan klaga på efter om det går åt helvete?
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jag gillar Berntsen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Millwall »

SirDIFalot skrev:
Millwall skrev:Om ni ännu inte gjort det så fixa biljett till Friends den 10/8.

VI VÄLTER OMKULL HELA J*VLA SOLNA!

Inga lättviktare på plan då. Berntsen kan omöjligt få plats i startelvan. Han väger för lätt och kommer att flyga som en vante i det fysiska spelet.
Du har skrivit det två gånger nu. Varför? För att du vet att Djurgården inte har några andra alternativ pga skador och därför vet att han kommer spela så du därmed har någon du kan klaga på efter om det går åt helvete?
Kul att du läser vad jag skriver, men din besatthet av mig skrämmer mig lite :wink:

Jag har inget emot Berntsen, men med tanke på hur han såg ut under vrakderbyt tror jag att han väger för lätt i den här typen av matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Millwall skrev:
SirDIFalot skrev:
Millwall skrev:Om ni ännu inte gjort det så fixa biljett till Friends den 10/8.

VI VÄLTER OMKULL HELA J*VLA SOLNA!

Inga lättviktare på plan då. Berntsen kan omöjligt få plats i startelvan. Han väger för lätt och kommer att flyga som en vante i det fysiska spelet.
Du har skrivit det två gånger nu. Varför? För att du vet att Djurgården inte har några andra alternativ pga skador och därför vet att han kommer spela så du därmed har någon du kan klaga på efter om det går åt helvete?
Kul att du läser vad jag skriver, men din besatthet av mig skrämmer mig lite :wink:

Jag har inget emot Berntsen, men med tanke på hur han såg ut under vrakderbyt tror jag att han väger för lätt i den här typen av matcher.
Ja, han är ingen mästare i duellspelet direkt. Men hur många andra alternativ har vi? Hur mycket i offensiv kraft förlorar vi inte på att slänga in typ Käck istället för Berntsen? Och hur mycket "tyngre" är egentligen Käck?
Expert.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Millwall »

SirDIFalot skrev:Ja, han är ingen mästare i duellspelet direkt. Men hur många andra alternativ har vi? Hur mycket i offensiv kraft förlorar vi inte på att slänga in typ Käck istället för Berntsen? Och hur mycket "tyngre" är egentligen Käck?
Käck väger lite mer än Berntsen och verkar (åtminstone vad jag sett av honom), mer resolut i sitt spel.

Vi kommer inte vinna över gnaget genom att försöka spela nätt och fint, utan genom kraft och offervilja. Det är jag tveksam till att Berntsen har i den nivå som krävs i matcher av detta slag.

Men jag kan ha fel. Det har jag haft förr.
Skriv svar