DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

Axel_K skrev:
Godnoken skrev:
SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:Hoppas verkligen Björkström visar otrolig potential på träningarna..

Hur kommer det sig att vi inte alls kommer upp på kanterna längre och att vårt back till yttermittfältare spel inte har existerat överhuvudtaget mot topplagen? Individuellt överklassade eller mental inställning? Tror garanterat på det senare.

Inläggen långt innan straffområdets linjer har så vitt jag vet inte fungerat en enda gång på 13 matcher. Vart kom inlägget till målet från idag? 10 meter från kortlinjen. Det var en jävla tillfällighet, visst. Det är dock runt det området vi har fått inläggsmålen.

Otroligt besviken. 3 kryss för mycket. Detta duger inte.
Är du otroligt besviken efter idag?
Är alltid besviken på kryss och förlust. Visst. Har man blivit överkörda under hela matchen så kan man vara "nöjd" med ett kryss. Det har knappast varit fallet.

Det är en läskig losermentalitet som har satt sig efter flera år i misär, vad det verkar.
Hahahhaahaha alltså du kan inte vara riktigt riktig.

Vi kryssar mot de tre-fyra bästa lagen, vinner mot resten. Vi firar och är glada för att vi, till skillnad mot hur det brukar vara, inte förlorar och spelar bra.
Det här är samma jävla lag som förlorade mot Norrby för några månader sen så sluta tro att vi har Europas bästa spelare, håll dig på jorden.

Orsaken till att bajen och vraken säger att vi firar kryss som vinst är för att de alltid får hybris efter poäng i tre raka medan vi tar match för match.
Och jag var den första att tro på laget. Det var för mig helt uppenbart att det här skulle bli en jävligt rolig säsong med en topplacering, innan och efter Svenska Cupen.

Fira på ni, var glada. Men tänk på anledningen till varför du är så jävla glad. Inte så mycket att hurra över egentligen, när man likväl hamnar på en mittenplacering igen, eller hur? I år hade man verkligen chansen att jaga Europaplatserna och till och med ett guld. Den chansen slänger man bort när man inte vågar gå 100% för seger mot topplag. Den biten kan mycket väl ändras i andra halvan av säsongen, kanske inte. Med lite tur så dippar ett eller två av topp 3 lagen så pass mycket att vi klarar oss på kryss mot kryss mot topplag och vinster mot majoriteten av bottenlagen. Förmodligen inte.

Jag såg potentialen, inte ni. Jag var positiv, ni var negativa. Jag ser potentialen, och ni nöjer er med att gå för en poäng.

Cirith. Du har märkt att majoriteten av spelarna på plan är utbytta i årets upplaga, va?
Att påstå att vi inte har haft tillräckligt med flyt är väl att ta i.
Hybris?... :lol:

SirDIF. Du väljer ju att missförstå.

Spelar man så bra som vi har gjort så skall man gå för vinst, inte spela säkert och hoppas på att ett mål slinker in på andra planhalvan genom någon tillfällighet.

Nöjd skulle jag vara ur ett poängperspektiv, om vi har spelat dåligt och lyckats med att ta en poäng. Jag kan omöjligt vara nöjd med ett kryss om man mycket väl kunde ha gått för vinst men istället valde att ta det säkra före det osäkra.

"Tre matcher på sju dagar" Ja, det där säger mig faktiskt inte mycket alls. Det är tre dagar mellan matcherna. Tre dagar. Dessutom så har vi förmodligen inte haft ett mycket tuffare schema än något annat lag. Ursäkter.

Jag har koll. Jag vet att marknadsvärdet på vårt lag är otroligt mycket mindre än t.ex. Malmö och Göteborg.

Jag vet också att vi har en otroligt bra grupp, konkurrens, stora talanger och en sportchef + tränare som i princip fått sätta ihop hela laget själva och utgången av det är förmodligen att det blir ett välkomponerat lag om dom två är kompetenta för sina två roller och har en vision tillsammans.

Och återigen, du väljer att dra upp föregående säsonger. Vakna. Ny säsong, nytt lag.

Tänk på varför ni är så otroligt glada.

Jag är ingen negativ person överhuvudtaget eller någon som får hybris ala Bajen. Jag är en realistisk optimist. Ni har uppenbarligen åren i misär etsade i era tankegångar att ni tror att det är samma lag som helt plötsligt börjar kryssa mot topplag och vinna mot bottenlag. Vet ni vad? Det är samma förening, inte samma lag.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Axel_K »

Vi alla har sett potentialen, men vi alla har förväntningar på dessa spelare inför nästa eller nästnästa säsong. Inte inför den första säsongen de spelar i allsvenskan, i DIF och tillsammans någonsin.
Ingen såg den där anfallaren som skulle sätta 10-15kassar på en säsong.

Hade det inte varit för Mush så hade vi inte legat så här högt upp förresten. Om du säger att du visste att Mush skulle göra 10+ så är du den största bullshitern någonsin. Endast Bosse trodde så mycket på Nyasha.


Och ja, det är samma förening. Samma förening som gjorde förluster på hundratals miljoner, som fick sälja ut sina stjärnspelare föregående säsong och som börjar bygga upp sin ekonomi igen.

Du är ingen realist, du är en optimist. "Optimistisk realist" är ungefär lika logiskt som "empatisk psykopat"
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Vi har en ruskigt bra poängskörd den här vårsäsongen. Problemet är att många andra lag också har det. Förhoppningsvis är vi med och slåss om Europa-platserna i höst.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

Alltså det här med uppehåll är så jävla tråkigt.
Mangemus
Inlägg: 72
Blev medlem: 2015-01-27

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Mangemus »

Vad hände med super mush?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Mangemus skrev:Vad hände med super mush?
hände?
Expert.
Mangemus
Inlägg: 72
Blev medlem: 2015-01-27

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Mangemus »

SirDIFalot skrev:
Mangemus skrev:Vad hände med super mush?
hände?
Missade ett r.
Vad händer med super mush?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Mangemus skrev:
SirDIFalot skrev:
Mangemus skrev:Vad hände med super mush?
hände?
Missade ett r.
Vad händer med super mush?
Status quo.
Expert.
Mangemus
Inlägg: 72
Blev medlem: 2015-01-27

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Mangemus »

SirDIFalot skrev:
Mangemus skrev:
SirDIFalot skrev:
Mangemus skrev:Vad hände med super mush?
hände?
Missade ett r.
Vad händer med super mush?
Status quo.
Har du en aning om när besked kommer?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Mangemus skrev:
SirDIFalot skrev:
Mangemus skrev:
SirDIFalot skrev:
Mangemus skrev:Vad hände med super mush?
hände?
Missade ett r.
Vad händer med super mush?
Status quo.
Har du en aning om när besked kommer?
Nä, det är till och med oklarheter hur långt lånet varar. Även om jag litar mer på Bosse än Sundowns där.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Rix »

Hoppas vi får behålla mush, han verkar ju vara sugen på att stanna också, men Sundown vill väl tjäna på det också. Någon som har mer koll än mig och vet vad han skulle kosta att köpa loss?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:Hoppas vi får behålla mush, han verkar ju vara sugen på att stanna också, men Sundown vill väl tjäna på det också. Någon som har mer koll än mig och vet vad han skulle kosta att köpa loss?
Transfersumman verkar vara 3 miljoner.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Rix skrev:Hoppas vi får behålla mush, han verkar ju vara sugen på att stanna också, men Sundown vill väl tjäna på det också. Någon som har mer koll än mig och vet vad han skulle kosta att köpa loss?
Transfersumman verkar vara 3 miljoner.
Det är ju ändå inte allt för dyrt för en spelare som visat att han kan göra mål på den här nivån. Visst vår ekonomi är inte den bästa men DIF borde seriöst överväga att lägga de pengar på honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:
SirDIFalot skrev:
Rix skrev:Hoppas vi får behålla mush, han verkar ju vara sugen på att stanna också, men Sundown vill väl tjäna på det också. Någon som har mer koll än mig och vet vad han skulle kosta att köpa loss?
Transfersumman verkar vara 3 miljoner.
Det är ju ändå inte allt för dyrt för en spelare som visat att han kan göra mål på den här nivån. Visst vår ekonomi är inte den bästa men DIF borde seriöst överväga att lägga de pengar på honom.
Tror inte man har tre miljoner i någon transferbudget om vi säger så. Det kommer väl ta tid att fixa.
Expert.
Mangemus
Inlägg: 72
Blev medlem: 2015-01-27

DIF Fotboll

Inlägg av Mangemus »

SirDIFalot skrev:
Rix skrev:
SirDIFalot skrev:
Rix skrev:Hoppas vi får behålla mush, han verkar ju vara sugen på att stanna också, men Sundown vill väl tjäna på det också. Någon som har mer koll än mig och vet vad han skulle kosta att köpa loss?
Transfersumman verkar vara 3 miljoner.
Det är ju ändå inte allt för dyrt för en spelare som visat att han kan göra mål på den här nivån. Visst vår ekonomi är inte den bästa men DIF borde seriöst överväga att lägga de pengar på honom.
Tror inte man har tre miljoner i någon transferbudget om vi säger så. Det kommer väl ta tid att fixa.
Du har ju lite koll Robin, om du måste svara tror du vi får ha kvar honom?
Skriv svar