SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av DRC »

Örebroarn skrev:Intressant att det är Växjö, Skellefteå och örebro som alla går plus ordentligt efter den här säsongen. Speciellt då de alla får stora bidrag från sina kommuner. Helt sjukt att man kan gå ordentligt plus år efter år och ändå få massor av skattepengar.
Men Örebros vinst var rent bokföringsteknisk. De kommer inte att ha mer kontanter till högre spelarbudget eller så...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mattias_87 »

Såg att Brynäs erbjuder sina säsongskortsköpare med gratis parkering. Det hade varit något extra då jag vet att många lägger ner enorma summor på det.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av pulverapa »

Mattias_87 skrev:Såg att Brynäs erbjuder sina säsongskortsköpare med gratis parkering. Det hade varit något extra då jag vet att många lägger ner enorma summor på det.
Det är nog inte möjligt i vårt fall eftersom parkeringen kostar 150 kr/match, något jag tvivlar på att de betalar uppe i Gävle.
DIF-DIF
Inlägg: 62
Blev medlem: 2015-01-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av DIF-DIF »

Framför allt så äger nog Brynäs rätt till parkeringen utanför Gavlerinken. Jag tvivlar på att parkeringspengarna från globen eller tele2 tillfaller DIF.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Think if... »

Jag har framfört i enkäten att jag vill ha ett parkeringserbjudande till säsongskortet. Borde vara lika självklart som att man borde kunna köpa kaffe, mat å annat med en iaf rimlig kvalité inne på arenan. Det är total skam som det ser ut i dag.
Using Tapatalk
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Henke_F »

pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:Såg att Brynäs erbjuder sina säsongskortsköpare med gratis parkering. Det hade varit något extra då jag vet att många lägger ner enorma summor på det.
Det är nog inte möjligt i vårt fall eftersom parkeringen kostar 150 kr/match, något jag tvivlar på att de betalar uppe i Gävle.
Kostar tjugo spänn typ och den parkeringen är en stor grusplan ute i bushen. Men ja varför inte 20-50kr rabatt istället då för våra säsongare?
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Arkju »

Think if... skrev:Jag har framfört i enkäten att jag vill ha ett parkeringserbjudande till säsongskortet. Borde vara lika självklart som att man borde kunna köpa kaffe, mat å annat med en iaf rimlig kvalité inne på arenan. Det är total skam som det ser ut i dag.
Framförde samma sak jag också. Något är seriöst skevt när parkeringen kan vara dyrare än eller motsvara stor del av/hela säsongsbiljetten (beroende på vilken säsongsbiljett man köper).
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

SHL 2015-16

Inlägg av JohanPez »

Om nu DIF hade möjligheten att i samarbete med Qpark eller vilka det nu är som äger parkeringsfaciliteterna i närheten erbjuda någon form av rabatt hade den varit högst marginell (typ 10%).
Parkeringsbolagen har bara vinst i tanke, skiter fullkomligt i goodwill/anseende/image och drabbas inte på något sätt av att inte samarbeta med vår hockeysektion. Sätt er i deras sits, vad kan vi erbjuda i gengäld som vi inte redan gör?
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av sparwen »

Fast är det parkeringsbolagen som tar vinsten? Det är väl markägaren som får parkeringskostnaden och parkeringsbolagen vaktar parkeringen i ersättning för de böter de får in. Så brukar det väl vara.

Å andra sidan, hur det än är nu är väl ingenting omöjligt att lösa. Tänk om alla hade det tänket och gav upp direkt bara för det kanske kan bli svårt att lösa. Men omöjligt? Nej.
Using Tapatalk
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av sensei »

Gratis parkering skulle ge en aura av premium och bekvämlighet till hockeyeventet, för att inte nämna den goodwill som uppstår hos besökaren. Jag tycker det är en svincool idé men jag har ingen aning om det går att lösa rent praktiskt på ett vettigt sätt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mattias_87 »

Globen garaget har 1500 platser och jag skulle vilja veta hur många av dom platserna som är upptagna en torsdagkväll mellan 18:00-21:30, kanske 200-300 st? Jag kan förstå att man vill ta extra betalt om man har två evenemang i området samtidigt då det blir otillräckligt många platser men när det är matchdag då endast Hovet har match så tycker jag man kan bjussa på parkeringen för säsongare, eller en låg tilläggsavgift.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

Holös till Färjestad. Som redan värvat Nygren. Och dessutom Wikstrand/Erixon. Skaplig backuppsättning.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2015-16

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:Holös till Färjestad. Som redan värvat Nygren. Och dessutom Wikstrand/Erixon. Skaplig backuppsättning.
Kan inte minnas en backsida som hyllats så inför en säsong sedan vår inför 11/12...
Expert.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kall-El »

FBK bygger på rätt sätt och ser till att stå med en ordentlig backbesättning.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Puckey »

Tungt för Brynäs - Andersén till NHL 1½ timme innan deadline, lagkapten med kontrakt två säsonger och allt. Det blir en nervös väntan kommande timme, även om risken att vi förlorar Sörensen är förhållandevis liten med tanke på vad han sagt om framtiden så ska det bli jävligt skönt när faran är helt över.
Låst