Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Puckey »

Kall-El skrev:Valberedning har ju gjort sina val och det är tydligt att man inte anser att klackens ledare och kärna spelar någon större roll.

Huruvida detta är rätt eller fel får väl historien avgöra.
Så behöver det ju inte heller vara, ska man presentera ett alternativ förutsätter det ju att vi faktiskt har ett alternativ. Hade alternativet funnits hade valberedningen presenterat båda två, om våra stadgar tillåter det hade då valberedningen rekommenderat den de finner mest lämplig, vilket ingen med säkerhet kan veta om det hade blivit Kaarel eller den nye kandidaten. Lite trist då Kaarel är den vars förtroende verkligen är skadat för min del. Inte så mycket för själva värvningen av MN, en felbedömning kan alla göra, men däremot för hur illa han skötte efterföljande kris med löften om PK för att rensa luften för att där vägra ge raka svar och mest snäste istället. Putte C var väl ingen jättehit heller..

Jag väljer dock att förbli optimistisk - Kaarel måste ha insett att han inte ska sköta någon del av kommunikationen med fansen över huvud taget vid det här laget, liksom att sportsligt känsliga beslut behöver utvärderas bättre och efter rådgörande med fler. Jocke, Tjomme och KG verkar vara inne på ett väldigt försonande spår (vilket lär vara förankrat i styrelsen) med en helt annan öppenhet än vi är vana vid. Vår ekonomi tycks vara chockerande sund med tanke på att vi nyligen degraderats, satsat oss upp och sedan försvarat vår plats i SHL, vilket Kaarel & co faktiskt gjort bra. Kan de fortsätta att leverera en lika sund ekonomi och helt enkelt ge Jocke, Tjomme och KG bästa möjliga förutsättningar att sköta det sportsliga så har jag allt förtroende i världen för att sistnämnda trio aldrig kommer orsaka splittringar likt 2014.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Kall-El »

Ekonomin ser helt klart bättre ut än på länge, men att inte gå ekonomiskt bra en säsong när man tagit klivet upp till SHL skulle samtidigt vara rätt svagt då flera spelare i truppen troligtvis satt kvar på "allsvenska kontrakt".

Dock jag köper att styrelsen verkar ha fått bättre ordning på siffrorna.

Att stöta sig med "nyckelfans" är dock allt annat än genomtänkt.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av android »

Tjomme, Runken... Känns som att man är inne på Bofors forum ibland.

Nåja.

Positiva vibbar runt hockeyn nu ändå.

* Vi har värvat en av SHLs mest jagade spelare (Sallinen). Dock verkar vi ju ha knutit upp honom väldigt tidigt men ändå!

* Ekonomin verkar peka uppåt. Dock vill jag se det på papper först samt två år i rad.

* Vi har värvat en grym spelare i Thoresen.

* Vi har en sportslig styrning som verkar vilja ha en plan med hur man ska driva DIF framåt. Hoppas verkligen att vi slipper snack om manualer och liknande bara. Att man ska spela likadant i hela föreningen är positivt även om jag tar för givet att det inte är helt likadant. U-lagen, J18 och J20 har som primärt mål att utveckla spelare. A-laget har som primärt mål att vinna matcher.

* Jag har väldigt stort förtroende för KG, Jocke och Jenny. Lill-Tjomme har en del att bevisa men han säger bra saker än så länge. Det gjorde dock Magnus Pehrsson (Stor Perra) också.

* Säcken är en väldigt kompetent ledare. Jag hoppas att det kan komma in en assisterande tränare som är duktig på det offensiva spelet och som får möjlighet att utveckla detta. Vad är det senaste angående detta?

* Vi har en bra dialog med staden. Jag tycker att träningsanläggningen är det viktigaste. Arenan funkar ett tag till men att ge våra juniorer, a-lag och damlag möjlighet till ordentlig träning är viktigt.

Vem är ansvarig för publikrekrytering i dagsläget? Jesper Björck är väl den som frontar DIF mot stora delar av publiken, men han är ju även säkerhetsansvarig. Jag tar för givet att DIF uppskattar hur mycket publik det kommer att komma på varje match. Dom matcher där det uppskattas komma under 6500 borde det gå ut ett mail till alla ungdomslag i Stockholm (fotbollen kan langa sin lista) med ett erbjudande om att få gratisbiljetter, säg 500 biljetter. Detta kan ju gå ut redan innan säsongsstart och vara begränsat.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Arkju »

android skrev:Jag tar för givet att DIF uppskattar hur mycket publik det kommer att komma på varje match. Dom matcher där det uppskattas komma under 6500 borde det gå ut ett mail till alla ungdomslag i Stockholm (fotbollen kan langa sin lista) med ett erbjudande om att få gratisbiljetter, säg 500 biljetter. Detta kan ju gå ut redan innan säsongsstart och vara begränsat.
Mycket viktig punkt! Det är här vi bygger för framtiden. Liten kostnad idag för att vinna väldigt mycket långsiktigt.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Kall-El »

Instämmer helt i att den viktiga frågan nu rör sig om träningsmöjligheter.

Hovet duger gott som det är.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Artiklar om de olika hockeylagens resultat börjar dyka upp nu, som exempel gör Brynäs och HV jätte förlust. Någon som vet när Djurgården släpper sina siffror?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

Vi gör en vinst på 6.5 miljoner denna säsong. Stabilt!
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av dutti »

Mattias_87 skrev:Vi gör en vinst på 6.5 miljoner denna säsong. Stabilt!
Ja det är härligt, men samtidigt funderar jag på hur vi skulle kunnat gå UTAN vinst året då vi med till stor del allsvenska kostnader fick SHL-mässiga intäkter. Min första tanke är att "det är väl klart som fan vi gör 2000-talets bästa resultat, då det är enda gången vi gått upp från allsvenskan till elitserien". Sen om förutsättningarna betydde att vi borde gå 1 miljon eller 10 miljoner plus, det vet jag inte.

Någon med bättre insyn?

EDIT:Mitt inlägg såg överdrivet negativt ut... Hur man än vänder och vrider är det såklart fruktansvärt bra, spec. om man tar fallskärmen till aik och vårt sportsliga resultat i beaktning.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

Köp upp restauranger i Globen City och börja tjäna deg därigenom.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av 20002001 »

"Vi föreslår omval av Kaarel Lehiste som ordförande för en mandatperiod av ett år."

ÅH herreeeeeeeeegud.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
DIF_Söderort
Inlägg: 55
Blev medlem: 2012-07-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DIF_Söderort »

20002001 skrev:"Vi föreslår omval av Kaarel Lehiste som ordförande för en mandatperiod av ett år."

ÅH herreeeeeeeeegud.
medlemmar har rätt att föreslå en annan ordförande. Valbredningens förslag är bara ett förslag, vi ska också rösta om det.
Karel måste avgå
DIF-DIF
Inlägg: 62
Blev medlem: 2015-01-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DIF-DIF »

pulverapa skrev:Köp upp restauranger i Globen City och börja tjäna deg därigenom.
Det skulle nog faktiskt inte vara någon dum idé att köpa upp eller starta EN pub i närheten av hovet. Den puben skulle lätt vara fylld innan varje match och vinsten skulle gå till DIF. Det är ju betydligt bättre än hur det är idag.
Användarvisningsbild
TheRegime
Inlägg: 238
Blev medlem: 2015-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av TheRegime »

Jag har sedan fotbollen flyttade tycker att shopen borde slås ihop samt att dom samkör en restaurang /pub samtidigt väldigt många som lunchar där
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

TheRegime skrev:Jag har sedan fotbollen flyttade tycker att shopen borde slås ihop samt att dom samkör en restaurang /pub samtidigt väldigt många som lunchar där
DIF Fotbolls VD Henrik Berggren sa att dom jobbade på en lösning tillsammans med hockeyn i globenområdet när dom la ner sin egen butik.
Expert.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Örebroarn »

Vet någon om DIF bekräftat hur mycket pengar vi får för Tobias Lindberg?
Skriv svar