Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Min syn på vår backsida:

Toppbackar: Hultström

Ok/Stabila backar: Falk, Holm, Högström

Ej etablerade: Norell, Englund, AOM

Oprövade: Bernhardt, Press, Westlund.

Känner mig relativt säker på att minst en av de ej etablerade kommer att ta kliv framåt och spela stabilt. Norell hade sitt "svaga" år ifjol och är min lågoddsare som genombrottsback i år. I så fall har vi 5 backar vi kan lita på.

Press och i viss mån Westlund är väl outsiders till att också kliva fram i år.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Bedömer folk vår backuppsättning baserat på ålder? Jag menar, titta på SAIKs bästa backar och hur ledande dom är trots sin ringa ålder. Tycker faktiskt vårt lagbygge generellt påminner en del om deras. Sedan kan man ju inte förneka att trots ålder så har våra unga backar varit med om rätt mycket med kvalserier och betydelsefulla matcher. Jag tror dessutom att spelare som Norell och Holm kommer att etablera sig rejält nästa säsong. Sedan har vi Falk och Högström där jag tror den sistnämnde kommer bli bättre i skuggan. Hultström är en kanonvärvning. Inte bara i power-play utan även när det gäller att ta sig ur zon, starta spel och generera skottförsök. Press vågar jag inte bedöma än.

Allt som är allt är jag riktigt nöjd med vår backuppsättning och tror dom kommer överraska många. Inte minst på det här forumet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Jim Morrison skrev:Bedömer folk vår backuppsättning baserat på ålder? Jag menar, titta på SAIKs bästa backar och hur ledande dom är trots sin ringa ålder. Tycker faktiskt vårt lagbygge generellt påminner en del om deras. Sedan kan man ju inte förneka att trots ålder så har våra unga backar varit med om rätt mycket med kvalserier och betydelsefulla matcher. Jag tror dessutom att spelare som Norell och Holm kommer att etablera sig rejält nästa säsong. Sedan har vi Falk och Högström där jag tror den sistnämnde kommer bli bättre i skuggan. Hultström är en kanonvärvning. Inte bara i power-play utan även när det gäller att ta sig ur zon, starta spel och generera skottförsök. Press vågar jag inte bedöma än.

Allt som är allt är jag riktigt nöjd med vår backuppsättning och tror dom kommer överraska många. Inte minst på det här forumet.
Jim Morrison
Om du har rätt Krigar Djurgården om en Ädel medalj i år !
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Metal Machine »

Tycker andoids inlägg belyser just det motsatta, nämligen att vår backsida står sig väldigt dåligt i konkurrensen. Att vänta med att värva var ju ingen höjdare om vi ser till tidigare år, så en rejäl back är ett måste att få in - nu. Förstår inte heller vad vi ska med Norell till.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Metal Machine skrev:Tycker andoids inlägg belyser just det motsatta, nämligen att vår backsida står sig väldigt dåligt i konkurrensen. Att vänta med att värva var ju ingen höjdare om vi ser till tidigare år, så en rejäl back är ett måste att få in - nu. Förstår inte heller vad vi ska med Norell till.
Hur tänker du angående en "rejäl back" är det vikt och längd du syftar på eller rutin?
Bild
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Får väl se hur backsidan kommer fungera.

Mitt tipps är att det kommer falla ihop som ett korthus om man hamnar under i press i egen zon precis på samma sätt som att vi med stor sannolikhet kommer läcka in billiga mål i BP då vi i vart fall just nu saknar backar med kapacitet att hålla rent framför mål.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... hl-succen/

Lite om Sörensen och NHL. Krävs ett bra bud för att han ska flytta, typ. Men det kan hända i sommar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Jim Morrison skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... hl-succen/

Lite om Sörensen och NHL. Krävs ett bra bud för att han ska flytta, typ. Men det kan hända i sommar.
Tappar vi Sören så spyr jag... kommer inte klara den mentala chocken. "Nån" gång kanske han drar men fyfan om det skulle hända NU! :shock:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Mm... Undra hur man tänker med ersättare då. Sören är ju lite oersättlig och jag tror inte han sitter på en sådan lön man skulle vara tvungen att betala till en 'likvärdig' ersättare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Leksand »

Intressant att läsa era tankar om Hultström. Med tanke på hur förväntningarna verkar vara på honom, är det möjligt att både årets succévärvning av er och årets fiaskovärvning kommer från oss. Det finns skäl till att Hultström inte fick spela i LHC, men det var ju lätt att utmärka sig positivt i den kanske sämsta backupsättningen i högsta serien på årtionden, och det gynnade Hultström enormt. I många andra lag hade han inte ens fått spela.

Nonchalant i egen zon, dålig i positionsspelet och obefintlig i det fysiska. Bra offensivt, men inte så bra som många tror, och inte tillräckligt bra för att kompensera för den bristande defensiven. En ihålig spelare. Började säsongen i Leksand starkt, men det gick snabbt utför och han blev sämre och sämre match för varje match. Stora delar av säsongen var han riktigt bedrövligt och räddades endast av att konkurrensen var skrattretande. Sammantaget tycker jag inte att han höll SHL-klass.

Ni får väl tänka på det här inlägget i vinter, när ni sitter där i tv- soffan för trettiosjätte gången och skriker "Men vad FAN?! Vad GÖR karln?!!" Det kunde vara värre; det kunde vara IK Pantern ni möter.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Leksand skrev:Intressant att läsa era tankar om Hultström. Med tanke på hur förväntningarna verkar vara på honom, är det möjligt att både årets succévärvning av er och årets fiaskovärvning kommer från oss. Det finns skäl till att Hultström inte fick spela i LHC, men det var ju lätt att utmärka sig positivt i den kanske sämsta backupsättningen i högsta serien på årtionden, och det gynnade Hultström enormt. I många andra lag hade han inte ens fått spela.

Nonchalant i egen zon, dålig i positionsspelet och obefintlig i det fysiska. Bra offensivt, men inte så bra som många tror, och inte tillräckligt bra för att kompensera för den bristande defensiven. En ihålig spelare. Började säsongen i Leksand starkt, men det gick snabbt utför och han blev sämre och sämre match för varje match. Stora delar av säsongen var han riktigt bedrövligt och räddades endast av att konkurrensen var skrattretande. Sammantaget tycker jag inte att han höll SHL-klass.

Ni får väl tänka på det här inlägget i vinter, när ni sitter där i tv- soffan för trettiosjätte gången och skriker "Men vad FAN?! Vad GÖR karln?!!" Det kunde vara värre; det kunde vara IK Pantern ni möter.
Det är väl ungefär den bilden jag fått av honom, ingen värvning jag jublade över precis då jag sett hans svagheter på isen och det är inget som faller mig i smaken precis, har mycket att lära i defensiven innan han blir någon toppback i SHL.
Spela fult
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Leksand skrev:Sammantaget tycker jag inte att han höll SHL-klass.
Nu överdrev du väldigt mycket.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, alltså, typ samma tongångar kom från några av våra fans när Frölunda värvade Erik Gustafsson. Vi vet ju hur det gick.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Leksand »

ciirree skrev:
Leksand skrev:Sammantaget tycker jag inte att han höll SHL-klass.
Nu överdrev du väldigt mycket.
Nej. Det var rätt många Leksingar som ville se Hultström bänkad många gånger. Problemet var att vårt enda alternativ var Kevin Kapstad, som inte ens var nära att bli erbjuden nytt kontrakt ens när vi åkte ur.

Nu kanske Hultström får ett fantastiskt lyft kommande säsong, det kan ju alla, men som han spelade den senaste säsongen tror jag inte att han hade tagit en plats på sex backar i särskilt många SHL-lag, utöver Leksand, om ens något.

Jag skulle inte betrakta honom som en etablerad SHL-spelare och definitivt inte som en ledande.
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Leksand »

Jim Morrison skrev:Ja, alltså, typ samma tongångar kom från några av våra fans när Frölunda värvade Erik Gustafsson. Vi vet ju hur det gick.
Vet inte riktigt vad du menar med det, men om du tror jag att sitter och säger "surt sa räven" så tror du fel. Ni värvade Sallinen samtidigt som Hultström om honom höjer jag till skyarna, så det är inte det det sitter i.
Låst