SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: SHL 2015-16

Inlägg av JohanPez »

olympusPr1me skrev:Varför ska man ha bonus för att man ha spelat mer än 30 matcher?
Varför ska målvakten ha pengar för hållna nollor?

kan köpa bäst +/- och interna poängligan, resten är skit.

all facklig verksamhet är skit.
Om alternativet (som det ju hade varit) att istället ha högre löner har jag hellre dessa morötter och prestationsbaserade bonusar.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av mb81 »

JohanPez skrev:
olympusPr1me skrev:Varför ska man ha bonus för att man ha spelat mer än 30 matcher?
Varför ska målvakten ha pengar för hållna nollor?

kan köpa bäst +/- och interna poängligan, resten är skit.

all facklig verksamhet är skit.
Om alternativet (som det ju hade varit) att istället ha högre löner har jag hellre dessa morötter och prestationsbaserade bonusar.
Men det här är vad alla spelare har. Är rätt säker att de flesta spelare har individuella bonusar inskrivna i sina kontrakt också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2015-16

Inlägg av SirDIFalot »

olympusPr1me skrev:Varför ska man ha bonus för att man ha spelat mer än 30 matcher?
Varför ska målvakten ha pengar för hållna nollor?

kan köpa bäst +/- och interna poängligan, resten är skit.

all facklig verksamhet är skit.
Kan du köpa att det är tvång på att betala ut bonus till Topp 3 i +/-ligan? Välförtjänat att Nordlund (+2), Saviano(+1)och Rundqvist(+/- 0) för det då.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
olympusPr1me skrev:Varför ska man ha bonus för att man ha spelat mer än 30 matcher?
Varför ska målvakten ha pengar för hållna nollor?

kan köpa bäst +/- och interna poängligan, resten är skit.

all facklig verksamhet är skit.
Kan du köpa att det är tvång på att betala ut bonus till Topp 3 i +/-ligan? Välförtjänat att Nordlund (+2), Saviano(+1)och Rundqvist(+/- 0) för det då.
Självklart bra att uppmärksamma spelare som är duktiga defensivt också.
Född till sportchef.
olympusPr1me
Inlägg: 99
Blev medlem: 2014-04-21

Re: SHL 2015-16

Inlägg av olympusPr1me »

SirDIFalot skrev: Kan du köpa att det är tvång på att betala ut bonus till Topp 3 i +/-ligan?

Välförtjänat att Nordlund (+2), Saviano(+1)och Rundqvist(+/- 0) för det då.
Egentligen inte men är man bäst så är man ju bäst, men det är ju bara dåligt förhandlat om man som 3:a kan ha +/- 0 och få bonus på det.
Sen som du har predikat om alla problem om hur dåligt +/- är. Så finns det ju definitivt bättre sätt att belöna spelare på.

Men egentligen så var det ju dessa två alternativen som var minst dåliga. Så i jämförelse med rest så går det att leva med, även om de ensamma är dåliga.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av crike »

Nu får jag lita på att informationen stämmer och då tycker jag att det som är sjukt att vi som förening ska betala för något som någon annan beslutar.
* Sörensens utnämning
* JVM-killarnas spel
* Sörensen EHT-spel (edit)

Visst om det hade varit "Årets Järnkamin" som är ett internt pris men jag tror inte föreningen tjänar mer på att Sörensen blev årets rookie jämfört med det vi får betala i bonus.
Användarvisningsbild
AdamPickard
Inlägg: 317
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av AdamPickard »

crike skrev:Nu får jag lita på att informationen stämmer och då tycker jag att det som är sjukt att vi som förening ska betala för något som någon annan beslutar.
* Sörensens utnämning
* JVM-killarnas spel
* Sörensen EHT-spel (edit)

Visst om det hade varit "Årets Järnkamin" som är ett internt pris men jag tror inte föreningen tjänar mer på att Sörensen blev årets rookie jämfört med det vi får betala i bonus.
Men varför är det sjukt? Ska man ha något typ av bonussystem vore det larvigt om det uteslöt sånt som bara föreningen bestämmer?
JVM-spel eller landslagsutagning tycker jag är självklart ska ingå i en bonusarna. Klart vi som förening tjänar på att Marcus blivit uttagen i landslaget. Det visar ju hur bra han blivit i Djurgården.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av mforce »

AdamPickard skrev:
crike skrev:Nu får jag lita på att informationen stämmer och då tycker jag att det som är sjukt att vi som förening ska betala för något som någon annan beslutar.
* Sörensens utnämning
* JVM-killarnas spel
* Sörensen EHT-spel (edit)

Visst om det hade varit "Årets Järnkamin" som är ett internt pris men jag tror inte föreningen tjänar mer på att Sörensen blev årets rookie jämfört med det vi får betala i bonus.
Men varför är det sjukt? Ska man ha något typ av bonussystem vore det larvigt om det uteslöt sånt som bara föreningen bestämmer?
JVM-spel eller landslagsutagning tycker jag är självklart ska ingå i en bonusarna. Klart vi som förening tjänar på att Marcus blivit uttagen i landslaget. Det visar ju hur bra han blivit i Djurgården.
Exakt, detta är väl incitament som är inskrivna i spelarnas kontrakt. Uppnår du x så får du y.
Inget konstigt att föreningen står för det.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

Räknade jag rätt såhär på morgonkvisten så är det 19 lördagsmatcher för oss kommande säsong.
Jäkligt kul, speciellt för en annan som bor 45 mil bort!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2015-16

Inlägg av minalman »

ciirree skrev:Räknade jag rätt såhär på morgonkvisten så är det 19 lördagsmatcher för oss kommande säsong.
Jäkligt kul, speciellt för en annan som bor 45 mil bort!
Men cirka hälften av de där 19 gångerna har du nog kört 45 mil åt fel håll. Det finns väl bortamatcher på lördagar också?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

minalman skrev:
ciirree skrev:Räknade jag rätt såhär på morgonkvisten så är det 19 lördagsmatcher för oss kommande säsong.
Jäkligt kul, speciellt för en annan som bor 45 mil bort!
Men cirka hälften av de där 19 gångerna har du nog kört 45 mil åt fel håll. Det finns väl bortamatcher på lördagar också?
Haha ja det är klart.
10 st är på Hovet. Och av bortamatcherna så är 4 st betydligt närmare än Stockholm. Så ja, jag jublar fortfarande :wink:
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av pulverapa »

Många ruggiga läskfajter nästa säsong alltså. Nice.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av sm910 »

Lite sen på pucken, men de bonusar ni diskuterar rör bara de standardiserade sk. Rookiekontrakten som togs fram senaste avtalsrörelsen. De gäller alltså inte resten av spelarna, vars kontrakt och bonus förhandlas mer fritt lokalt med respektive förening.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Andspe »

Varför har vi inte domare headset i hjälmen? Borde gå snabbare vid diverse tveksamheter?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Sv: SHL 2015-16

Inlägg av Henkos »

sm910 skrev:Lite sen på pucken, men de bonusar ni diskuterar rör bara de standardiserade sk. Rookiekontrakten som togs fram senaste avtalsrörelsen. De gäller alltså inte resten av spelarna, vars kontrakt och bonus förhandlas mer fritt lokalt med respektive förening.
Makes sense!
Låst