Hockeyallsvenskan 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av Harold Camping »

Anders Gozzi verkar ha landat 2 i allsvenska mått väldigt bra spelare till sin vidriga förening.

Jesper Frödén
Andreas Hjelm

Tyvärr så känns deras nya konstellation väldigt bra. Jag tror att dem spelar i SHL inom 2-3 år.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av JohanPez »

Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:Något måste ju csports satsa på med tanke på att de tappat PL och NHL utan att ersätta detta.

Hoppas nu innerligt att Csport kommer erbjuda svenska lagidrotter online för typ 200 kronor i månaden.

Skulle aldrig överväga att pröjsa 450 per månad.
Björn Oldeen @BjornOldeen · 8h 8 hours ago
Har precis fått lite info från C More. En HA huvudmatch/omg på C More Hockey. Resten på Csports.se. Ingen prisökning på abonnemangen! Kul!
450 är nog vad det kostar på cmore redan nu om jag inte missminner mig.
Dock måste du ju ha ett grundpaket, hos comhem kräver de tivo mellan och med det vart det totala mellan 700-800kr/mån.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av Kall-El »

JohanPez skrev:
Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:Något måste ju csports satsa på med tanke på att de tappat PL och NHL utan att ersätta detta.

Hoppas nu innerligt att Csport kommer erbjuda svenska lagidrotter online för typ 200 kronor i månaden.

Skulle aldrig överväga att pröjsa 450 per månad.
Björn Oldeen @BjornOldeen · 8h 8 hours ago
Har precis fått lite info från C More. En HA huvudmatch/omg på C More Hockey. Resten på Csports.se. Ingen prisökning på abonnemangen! Kul!
450 är nog vad det kostar på cmore redan nu om jag inte missminner mig.
Dock måste du ju ha ett grundpaket, hos comhem kräver de tivo mellan och med det vart det totala mellan 700-800kr/mån.
Nu talade jag om kostnaden för att köpa Csports via nätet.
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av PATRIK. »

Harold Camping skrev:Anders Gozzi verkar ha landat 2 i allsvenska mått väldigt bra spelare till sin vidriga förening.

Jesper Frödén
Andreas Hjelm

Tyvärr så känns deras nya konstellation väldigt bra. Jag tror att dem spelar i SHL inom 2-3 år.
Så tänkte man ju om t.ex tvillingarna Ahlström när de gick från aik till Södertälje samt Bouchard som gick till Södertälje från Oskarshamn, men gick ju totalt åt pipan.
Kan ju likväl gå trögt för Frödén och Hjelm också.

Därför väldigt svårt att sia om hur det kommer gå för aik sportsligt närmaste åren. Ledarstaben känns dock hyfsat stabil.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av Donkels »

Harold Camping skrev:Anders Gozzi verkar ha landat 2 i allsvenska mått väldigt bra spelare till sin vidriga förening.

Jesper Frödén
Andreas Hjelm

Tyvärr så känns deras nya konstellation väldigt bra. Jag tror att dem spelar i SHL inom 2-3 år.
Väldigt bra skulle jag inte vilja säga men OK värvningar är inte så säker på att dom spelar i SHL inom en snar framtid frågan är hur mycket pengar oligarken är beredd att peta in i det där ekonomiska sållet
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av minalman »

Den där Melin kan ju inte lyckas igen. Osannolikt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av Mattias_87 »

Slump att Aik möter Leksand 26 December.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av Kall-El »

Mattias_87 skrev:Slump att Aik möter Leksand 26 December.
Inte en chans.

Fast det kommer ju bara vara Leksingar/bajenfans på plats för råttor bryr sig inte om hockey som vi alla känner till.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av #10 »

Sitter och ser Leksand - Tingsryd och förstår inte hur ett shl lag ska kunna förlora i bäst av 7 mot nått av dessa lag,
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av -daniel- »

#10 skrev:Sitter och ser Leksand - Tingsryd och förstår inte hur ett shl lag ska kunna förlora i bäst av 7 mot nått av dessa lag,
Känner samma sak, men hoppas verkligen på Leksand mot Modo. Vore fantastiskt om Modo åtminstone kunde darra en smula - möter de TAIF vinner de i 4 raka. LIF borde kunna sno nån match iaf om självförtroendet håller sig kvar tills dess.
Bild
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av mb81 »

Fast kvalitet spelar inte så stor roll alltid. Men bäst av sju ska verkligen SHL-lagen klara.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:Fast kvalitet spelar inte så stor roll alltid. Men bäst av sju ska verkligen SHL-lagen klara.
Jag trodde faktiskt mer på LIF innan jag såg den här matchen, de ser alldeles för passiva ut för att på allvar kunna hota Modo i en bäst-av-7 serie. Leksands formkurva har ju annars varit tokuppåt senaste tiden, betänk att de låg sist i serien för inte så jävla länge sedan och nu är de en period från att spela en avgörande serie för att ta klivet upp till SHL... men räcker det? Njae lite tveksamt.
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av minalman »

Finns det verkligen två trådar som heter "Hockeyallsvenskan 15/16"? :-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av #10 »

Ahlén och hank framstår som linkan i jämförelse med passningskvalliten på spelarna i dagens match
Skriv svar