DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Staten »

Avgå Pelle!

Eller vänta lite nu...
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

Fjärde raka på söndag. Kom till Stockholmsarenan eller sitt hemma och spela yatzy!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

minalman skrev:Vad i h-e gör lag som falkenberg för nytta i svensk elitfotboll?
De ger lag som vårt självförtroende.
2014-04-07, vad hände?
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Mankan84 »

Inte många som kan stå rakryggade och vara ärliga, men några av mina bajen polare har gett beröm för volymen på vår klack men samtidigt skrattar de åt våra publiksiffror. Jag skrattar inte jag blir mer förbannad för det är riktigt dåligt, hur DIF själva kan säga att det är bra har jag väldigt svårt att förstå, för vi är så många fler. Ett lag behöver stark ekonomi för att gå långt idag ekonomi får man genom publiken mer publik starkare ekonomi blir det på sikt. Det är på sikt vi ska ut i Europa. Vi kan vara stolta över draget vi lyckas skapa och det ska forsätta kan vi bara få fler till matcherna så blir det ännu bättre, Djurgården borde gå ut via sin hemsida och sin Facebook sida och ryta till lite om att ta sig till matcherna för det är många som gillar oss så att få ihop mellan 12-13 tusen varje match ska inte vara så svårt tycker man. Och vi kan göra vårt för att hjälpa till som att sparka polare som håller på DIF i arslet och gå och se laget live.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Är inte lätt när vi inte har samma hype kring fotbollen som bajen. Hypen i Djurgården går året runt och jag känner säkert 10 Pers som går på hockeyn men inte är tillräckligt intresserade/har råd att gå på fotboll. Då är det svårt. Jag tycker 10 000 är en bra siffra.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Jag tycker publiksnacket blir väldigt snedvridet då aik dels haft en arenakapacitet och dessutom varit ett topplag en längre tid. Bajen fick ett uppsving först när man såg att det aktuell säsong eller nästkommande förmodligen skulle avanceras + ny arena. Vi har varit ett tråkigt botten-/mittenlag som delar av säsongerna slagits för sin överlevnad väldigt länge och tittar man mäcktiga gnagets publiksiffror under lite tyngre år är de nästan exakt som våra. Om vi nu får hålla oss i den övre halvan ett tag och bjuder upp till en sjyst fotboll tror jag att vi åtminstone ska kunna hålla oss kring 13-14 även då vi möter lite tråkigare motstånd.
Dessutom som pulver säger har vi en hel del supportrar som sätter hockeyn i första rummet vilket helt enkelt inte existerar i de andra två klubbarna.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

Plockar vi andraplatsen idag? Gå på matchen!
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

Kerim som anfallare från start istället för Sam. Samtidigt som vi har 2 andra anfallare utöver Sam. Segt.

Och nu är Karlsson skadad..?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Cirith Ungol »

Riktigt bra första halvlek, trodde verkligen det skulle bli en typisk pissmatch mot Gefle som slutar 0-0 eller 1-1. Det är bara att köra på :D
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Dåligt av Pelle Olsson att släppa in ett mål
;-)
Edit: Egentligen, som gammal gefletränare är han ansvarig för alla baklängesmål.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Cirith Ungol »

Riktigt bra match, älskar verkligen lagets inställning när de vid 5-1 fortsätter att mala på ända tills slutsignalen går. Grymt att vi hade fem olika målgörare i matchen och det är positivt att Sebastian Andersson fick in en kasse idag. Haris och Kerim var planens två bästa spelare i mina ögon!
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Malto »

Första matchen på plats i år. Rätt val tydligen. Kul.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Cirith Ungol skrev:Riktigt bra match, älskar verkligen lagets inställning när de vid 5-1 fortsätter att mala på ända tills slutsignalen går. Grymt att vi hade fem olika målgörare i matchen och det är positivt att Sebastian Andersson fick in en kasse idag. Haris och Kerim var planens två bästa spelare i mina ögon!
Jag skulle sägs Haris och Berntsen där sistnämnda precis som Kerim var överallt men fick något mer uträttat i min mening. Jag är dock väldigt glad för att vi värvade Mrabti, en skolboksterrier som dessutom är skicklig. Med lite tid kan han bli snuskigt bra!
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke95 »

JohanPez skrev:
Cirith Ungol skrev:Riktigt bra match, älskar verkligen lagets inställning när de vid 5-1 fortsätter att mala på ända tills slutsignalen går. Grymt att vi hade fem olika målgörare i matchen och det är positivt att Sebastian Andersson fick in en kasse idag. Haris och Kerim var planens två bästa spelare i mina ögon!
Jag skulle sägs Haris och Berntsen där sistnämnda precis som Kerim var överallt men fick något mer uträttat i min mening. Jag är dock väldigt glad för att vi värvade Mrabti, en skolboksterrier som dessutom är skicklig. Med lite tid kan han bli snuskigt bra!
Agreed, Mrabti har en härlig frenesi och vågar ständigt vända upp och leta offensiva alternativ.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:Kerim som anfallare från start istället för Sam. Samtidigt som vi har 2 andra anfallare utöver Sam. Segt.

Och nu är Karlsson skadad..?
Nä bara utanför truppen. 19 man i truppen som skulle ner till 18. Då brukar man oftast sätta en ytterback på läktaren.
Expert.
Skriv svar