Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9449
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Lite Matt Anderson;



Nu straffar sig dom dumma kontrakten när man inte plockar in Sillen. Lär ju bli ett till nu med Ahlén. Stackars juniorer i denna klubb, får inte ens chansen att spela in sig i truppen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »

Thoresen - Anderson - Brodin
Sörensen - Sallinen - Fällström
Alvarez - Ljungh - Lundberg
Hank - Hage - Ahlen

Extra: Bernhardt/Vejdemo


Ahnelöv - Hultström
Fernholm - Högström
Falk - Press
Holm

SM-Guld?? :wink:
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mäklaren »

Allvarligt nu. DIF presenterar de mest intressanta nyförvärven på en herrans massa år och folk gnäller om att vi inte tar in Patrick Cehlin?

Kom igen, Cehlin är inte ens en spetsspelare på allsvensk nivå.

Fantastisk dag.

Nu ska jag återgå till mitt ide :)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

diftobbe89 skrev:Ingen Cehlin?

Det här blir bara bättre och bättre, härliga Jocke.

Redan svinnöjd med allt som presenterats idag.
ja tack o lov ingen sill.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:Lite Matt Anderson;



Nu straffar sig dom dumma kontrakten när man inte plockar in Sillen. Lär ju bli ett till nu med Ahlén. Stackars juniorer i denna klubb, får inte ens chansen att spela in sig i truppen.
Blir intressant att se hur Jocke löser storleken på truppen.

14 forwards under kontrakt plus Ahlén och thoresen?
10 backar plus Norell?

Ett under att vi inte har 5 målvakter också :wink:

Lundberg, hage, Deilert kan lämna direkt. Sedan får vi väl se till hösten hur spelarna utvecklats.

Men många behöver lämna.
4 segrar kvar
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels »

Bra att Cehlin nedprioriteras - ingen toppspelare om du frågar mig
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9449
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:Lite Matt Anderson;



Nu straffar sig dom dumma kontrakten när man inte plockar in Sillen. Lär ju bli ett till nu med Ahlén. Stackars juniorer i denna klubb, får inte ens chansen att spela in sig i truppen.
Blir intressant att se hur Jocke löser storleken på truppen.

14 forwards under kontrakt plus Ahlén och thoresen?
10 backar plus Norell?

Ett under att vi inte har 5 målvakter också :wink:

Lundberg, hage, Deilert kan lämna direkt. Sedan får vi väl se till hösten hur spelarna utvecklats.

Men många behöver lämna.
Tror inte att Lundberg eller Hage lämnar. Lundberg skrev ju på för två år rätt nyligen och Hage var ju en av Jockes första värvningar. Sen har vi Heinerö och Rundqvist som antagligen får ses som framtidslöften, även om jag inte vet var dom ska spela för att utvecklas just nu. Sen har vi några av dom bästa juniorerna på väldigt länge som står och bankar på dörren som Säcken har kilat fast. Får hoppas att han ger dom chansen ordentligt på försäsongen. Den jag kan potentiellt se lämna är ju Deilert. Speciellt nu när vi har värvat in två bättre, yngre, backar med hans kvaliteter(+).

Men så länge vi kör vidare med Säcken och Nymans spelidé så tror jag inte det spelar någon större roll vilka stjärnor vi värvar in.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-04-09 17:31:48, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:Lite Matt Anderson;



Nu straffar sig dom dumma kontrakten när man inte plockar in Sillen. Lär ju bli ett till nu med Ahlén. Stackars juniorer i denna klubb, får inte ens chansen att spela in sig i truppen.
Blir intressant att se hur Jocke löser storleken på truppen.

14 forwards under kontrakt plus Ahlén och thoresen?
10 backar plus Norell?

Ett under att vi inte har 5 målvakter också :wink:

Lundberg, hage, Deilert kan lämna direkt. Sedan får vi väl se till hösten hur spelarna utvecklats.

Men många behöver lämna.
Finns som jag ser det fyra spelare minst som kan "offras bort":

Heinerö
Alvarez
Deilert
Holm


Lundberg
Rundqvist

känns också småtveksamma, men borde ges lite fler chanser innan man ger upp dem.

Hage tycker jag tillskillnad från många andra långsamt har börjat växa sig in i SHL.

Känns som ett ganska bra alternativ som fjärdecenter i mitt tycke.

Och innan folk helt går i taket över Holm. Jag kan omöjligen se honom som en topp 4 back och därmed faller han offer för att vi helt enkelt har för många "halvhyggliga" backar där jag helt enkelt föredrar Falk och Högström.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Till att börja med: fan vad folk har fått hybris efter presskonferensen, men ändå härligt att se givetvis! Säsongen 15/16 kommer nog bli jävligt skoj.

1. Om det nu är så att Fernholm lägger skridskorna på hyllan så blir det av yttersta vikt att hitta en värdig ersättare, någon med bra ledaregenskaper och helst skägg iom den unga backbesättningen. Jag tror knappast det blir ytterligare två nyförvärv på backsidan. Max ett, och det blir då om Fernholm tvingas lägga av.

2. Nu när vi gjort klart med Matt Anderson, Tomi Sallinen och troligtvis Patrick Thoresen så kommer Markus Ljungh hamna rätt långt ner i hierarkin. Han kommer troligtvis få spela tredjecenter stora delar under säsongen. Något som han nog kommer känna som ett steg bakåt i karriären. Åtminstone om han får spela mellan spelare som Alvarez, Heinerö, juniorer, Lundberg, Hank etc.
Det kändes som att Markus Ljungh hade kunnat bli en stomme i vår trupp under en lång period.
Men är det så att han får rätt lite förtroende nästa säsong så är min känsla att han spelar för något annat lag 16/17.

3. Sjukt många frågetecken runt flera spelare. Nu när vi har gjort klart med våra centrar i de tre första kedjorna så kan man fråga sig vad som händer med Rundqvist. Min känsla är att Hage passar bättre som center i fjärdekedjan.
Ska man kanske låna ut Rundqvist? Eller bryta kontraktet?

Vad händer med Lundberg om man nu funderar att förlänga med Ahlén?
Överflöd av unga breddspelare...

Man kan inte ha för många juniorbackar i truppen, så vad händer med Press, Englund, AOM och Westlund?
Deilert är iaf inget att ha, det kan vi nog alla hålla med om.

Sörensen - Sallinen - Cehlin/ny
Thoresen - Anderson - Fällström
Alvarez - Ljungh - Brodin
Eriksson - Hage - Lundberg/Ahlén

Extra: Heinerö - Rundqvist - juniorer

Ny/(Fernholm) - Norell
Holm - Hultström
Falk - Högström

Extra: Press - Ollas Mattsson - Englund - Westlund - Deilert
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9449
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Kalliasson skrev:Till att börja med: fan vad folk har fått hybris efter presskonferensen, men ändå härligt att se givetvis! Säsongen 15/16 kommer nog bli jävligt skoj.

1. Om det nu är så att Fernholm lägger skridskorna på hyllan så blir det av yttersta vikt att hitta en värdig ersättare, någon med bra ledaregenskaper och helst skägg iom den unga backbesättningen. Jag tror knappast det blir ytterligare två nyförvärv på backsidan. Max ett, och det blir då om Fernholm tvingas lägga av.

2. Nu när vi gjort klart med Matt Anderson, Tomi Sallinen och troligtvis Patrick Thoresen så kommer Markus Ljungh hamna rätt långt ner i hierarkin. Han kommer troligtvis få spela tredjecenter stora delar under säsongen. Något som han nog kommer känna som ett steg bakåt i karriären. Åtminstone om han får spela mellan spelare som Alvarez, Heinerö, juniorer, Lundberg, Hank etc.
Det kändes som att Markus Ljungh hade kunnat bli en stomme i vår trupp under en lång period.
Men är det så att han får rätt lite förtroende nästa säsong så är min känsla att han spelar för något annat lag 16/17.

3. Sjukt många frågetecken runt flera spelare. Nu när vi har gjort klart med våra centrar i de tre första kedjorna så kan man fråga sig vad som händer med Rundqvist. Min känsla är att Hage passar bättre som center i fjärdekedjan.
Ska man kanske låna ut Rundqvist? Eller bryta kontraktet?

Vad händer med Lundberg om man nu funderar att förlänga med Ahlén?
Överflöd av unga breddspelare...

Man kan inte ha för många juniorbackar i truppen, så vad händer med Press, Englund, AOM och Westlund?
Deilert är iaf inget att ha, det kan vi nog alla hålla med om.

Sörensen - Sallinen - Cehlin/ny
Thoresen - Anderson - Fällström
Alvarez - Ljungh - Brodin
Eriksson - Hage - Lundberg/Ahlén

Extra: Heinerö - Rundqvist - juniorer

Ny/(Fernholm) - Norell
Holm - Hultström
Falk - Högström

Extra: Press - Ollas Mattsson - Englund - Westlund - Deilert
1. Tror man letar aktivt efter en Ahnelöv/Kronwall. Tror absolut att Fernholm lägger av. Och även om han skulle bli frisk har han ju en lååååång rehabilitering till att bli en fungerande människa igen, om ens en ledande back.

2. Vi lär spela med tre stycken leading-lines. Alltså relativt jämn speltid i spel fem mot fem och sedan utkristalliserade PPn. Tror att Ljungh kommer vara en ruskigt bra tredjecenter som inleder i andra pp-uppställningen med goda chanser att jobba sig in i första. Tror även att han kommer vara kvar i DIF länge, speciellt eftersom att både Sallinen och Anderson kan försvinna till efter nästa säsong.

3. Rundqvist är svårplacerad. Har ju bara nästa säsong kvar på kontraktet. Men konstigare saker har hänt förr och han kanske spelar sig in i lineupen han med. Speciellt med det jag nämnde tidigare och hur vi kan förlora många centrar. Ahlén bör egentligen inte förlängas med, då Lundberg är mycket mer kompetent att ha som fjärde RW. Tror heller inte det hade hänt om inte Jocke kände honom personligen. Men det är bara vad jag tror. Skapar bara ytterligare onödig bredd.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Oavsett hur mycket du hatar på Philip Holm, Kall-El, så tvivlar jag starkt på att Djurgården släpper honom. :D
Rätt säker på att de har planer på att han ska ingå i den framtida stommen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev:Allvarligt nu. DIF presenterar de mest intressanta nyförvärven på en herrans massa år och folk gnäller om att vi inte tar in Patrick Cehlin?

Kom igen, Cehlin är inte ens en spetsspelare på allsvensk nivå.

Fantastisk dag.

Nu ska jag återgå till mitt ide :)

Typ så...jaa
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Jag ser hellre att vi satsar på Rundqvist i fjärdelinan än Hage. Men det är ju bara vad jag tycker. Runken var grym till och från under säsongen. Han lär ju inte bli sämre med en SHL säsong i benen. Det kommer bara bli bättre.

Han var ju klinisk när han fick frilägen, vilket inte kan sägas om många andra. Han hoppas jag verkligen att dom gör plats för. Då skeppar jag hellre iväg Hage.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Jim Morrison skrev:
Kalliasson skrev:Till att börja med: fan vad folk har fått hybris efter presskonferensen, men ändå härligt att se givetvis! Säsongen 15/16 kommer nog bli jävligt skoj.

1. Om det nu är så att Fernholm lägger skridskorna på hyllan så blir det av yttersta vikt att hitta en värdig ersättare, någon med bra ledaregenskaper och helst skägg iom den unga backbesättningen. Jag tror knappast det blir ytterligare två nyförvärv på backsidan. Max ett, och det blir då om Fernholm tvingas lägga av.

2. Nu när vi gjort klart med Matt Anderson, Tomi Sallinen och troligtvis Patrick Thoresen så kommer Markus Ljungh hamna rätt långt ner i hierarkin. Han kommer troligtvis få spela tredjecenter stora delar under säsongen. Något som han nog kommer känna som ett steg bakåt i karriären. Åtminstone om han får spela mellan spelare som Alvarez, Heinerö, juniorer, Lundberg, Hank etc.
Det kändes som att Markus Ljungh hade kunnat bli en stomme i vår trupp under en lång period.
Men är det så att han får rätt lite förtroende nästa säsong så är min känsla att han spelar för något annat lag 16/17.

3. Sjukt många frågetecken runt flera spelare. Nu när vi har gjort klart med våra centrar i de tre första kedjorna så kan man fråga sig vad som händer med Rundqvist. Min känsla är att Hage passar bättre som center i fjärdekedjan.
Ska man kanske låna ut Rundqvist? Eller bryta kontraktet?

Vad händer med Lundberg om man nu funderar att förlänga med Ahlén?
Överflöd av unga breddspelare...

Man kan inte ha för många juniorbackar i truppen, så vad händer med Press, Englund, AOM och Westlund?
Deilert är iaf inget att ha, det kan vi nog alla hålla med om.

Sörensen - Sallinen - Cehlin/ny
Thoresen - Anderson - Fällström
Alvarez - Ljungh - Brodin
Eriksson - Hage - Lundberg/Ahlén

Extra: Heinerö - Rundqvist - juniorer

Ny/(Fernholm) - Norell
Holm - Hultström
Falk - Högström

Extra: Press - Ollas Mattsson - Englund - Westlund - Deilert
1. Tror man letar aktivt efter en Ahnelöv/Kronwall. Tror absolut att Fernholm lägger av. Och även om han skulle bli frisk har han ju en lååååång rehabilitering till att bli en fungerande människa igen, om ens en ledande back.

2. Vi lär spela med tre stycken leading-lines. Alltså relativt jämn speltid i spel fem mot fem och sedan utkristalliserade PPn. Tror att Ljungh kommer vara en ruskigt bra tredjecenter som inleder i andra pp-uppställningen med goda chanser att jobba sig in i första. Tror även att han kommer vara kvar i DIF länge, speciellt eftersom att både Sallinen och Anderson kan försvinna till efter nästa säsong.

3. Rundqvist är svårplacerad. Har ju bara nästa säsong kvar på kontraktet. Men konstigare saker har hänt förr och han kanske spelar sig in i lineupen han med. Speciellt med det jag nämnde tidigare och hur vi kan förlora många centrar. Ahlén bör egentligen inte förlängas med, då Lundberg är mycket mer kompetent att ha som fjärde RW. Tror heller inte det hade hänt om inte Jocke kände honom personligen. Men det är bara vad jag tror. Skapar bara ytterligare onödig bredd.
Ahnelöv eller Kronwall hade varit jävligt saftigt, då kanske man till och med kan börja hoppas på SM-guld.

Men vilka ska Ljungh spela mellan då?
Förhoppningsvis värvar man iaf ytterligare en RW så han typ får Fällström/Brodin/Cehlin på sin högra sida. Det känns oundvikligt med Alvarez/Heinerö. Nu ser jag iofs på EP att Heinerö spelar RW.
Men det skulle väl kunna se ut såhär:
Alvarez - Ljungh - Brodin



Rundqvist är ett enda stort frågetecken från min sida.
SaintJocke
Inlägg: 54
Blev medlem: 2008-04-29

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SaintJocke »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0601955.ab

Det här hittade jag i bajenbladet.....
ALLTID OAVSETT!
Låst