SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av -daniel- »

idag är det ett år sedan den där magiska Västerås-matchen där vi grävde oss upp ur en eländigt hopplös grop. Skål mina vänner.
Bild
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:idag är det ett år sedan den där magiska Västerås-matchen där vi grävde oss upp ur en eländigt hopplös grop. Skål mina vänner.

Sjukt hur långt bort det känns. Var vi någonsin ens i HA eller har jag bara drömt det?
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Rix »

crike skrev:
-daniel- skrev:idag är det ett år sedan den där magiska Västerås-matchen där vi grävde oss upp ur en eländigt hopplös grop. Skål mina vänner.

Sjukt hur långt bort det känns. Var vi någonsin ens i HA eller har jag bara drömt det?
Känns ganska konstigt nu när man ser tillbaka på det. Jävligt skönt att vi både gick upp och höll oss kvar!
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Rix »

Rix skrev:
crike skrev:
-daniel- skrev:idag är det ett år sedan den där magiska Västerås-matchen där vi grävde oss upp ur en eländigt hopplös grop. Skål mina vänner.

Sjukt hur långt bort det känns. Var vi någonsin ens i HA eller har jag bara drömt det?
Känns ganska konstigt nu när man ser tillbaka på det. Jävligt skönt att vi både gick upp och höll oss kvar!
Edit: Ryno verkar vara ledig på marknaden, är det något att hugga på? Tycker han har visat att han håller på SHL nivå och har ju lirat i DIF tidigare. Ordentlig uppgradering från Rundqvist/Hage. Sallinen 1a, Ryno 2a, Ljungh 3e, Rundqvist/Hage 4e center.

Eller är det bättre att spendera pengarna på andra spelare?
ÖlvestadJr
Inlägg: 41
Blev medlem: 2014-04-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av ÖlvestadJr »

Rix skrev:
Rix skrev:
crike skrev:
-daniel- skrev:idag är det ett år sedan den där magiska Västerås-matchen där vi grävde oss upp ur en eländigt hopplös grop. Skål mina vänner.

Sjukt hur långt bort det känns. Var vi någonsin ens i HA eller har jag bara drömt det?
Känns ganska konstigt nu när man ser tillbaka på det. Jävligt skönt att vi både gick upp och höll oss kvar!
Edit: Ryno verkar vara ledig på marknaden, är det något att hugga på? Tycker han har visat att han håller på SHL nivå och har ju lirat i DIF tidigare. Ordentlig uppgradering från Rundqvist/Hage. Sallinen 1a, Ryno 2a, Ljungh 3e, Rundqvist/Hage 4e center.

Eller är det bättre att spendera pengarna på andra spelare?
En av SHLs bästa spelare, aldrig att vi får hit honom, speciellt inte om Thoresen, Sallinen o Hultström e klara. Lär väl gå till Skellefteå eller Linköping i.o.m. Att de tappar Taffe.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Skidlöparn »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0589103.ab

Frölunda börjar tröttna på Göteborg gällande arenafrågan. Får hoppas att de lyckas, då det säkert kan hjälpa Stockholmspolitikerna att öppna upp ögonen också. Det går ju inte att både Malmö och Göteborg springer ifrån med varsina nya topparenor :wink:
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av 136_Djurgårdare »

-daniel- skrev:idag är det ett år sedan den där magiska Västerås-matchen där vi grävde oss upp ur en eländigt hopplös grop. Skål mina vänner.
Åh vilken underbar kväll(natt) det var. Kommer aldrig glömma när man kom in på "En Arena" och folk står på borden och dansar till "epic sax guy"
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av mb81 »

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/gav ... ebetalarna

Leksand får 2,5 mille mer av kommunen i ishyra så länge de inte spelar i högsta serien. Vad är det för jävla avtal. Blir Tegera(eller vad fan den heter nu?) attraktivare att hyra så länge Leksand inte spelar i högsta serien eller hur kan man motivera det?

Sen är det helt bisarrt att kommunalrådet ens kommenterar en elitförening. Låter ju på henne som det varit en naturkatastrof eller finanskris eller liknande.

"Kommunalrådet säger att folk i Leksand är bedrövade men hon ser också en viss optimism börja gry."
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av pulverapa »

Våra publiksiffror efter supportermötet i januari:

DIF-LHC 7753
DIF-HV 6922
DIF-SAIK 8088
DIF-LHF 6390
DIF-MODO 7046
DIF-FBK 7905
DIF-VH 6435
DIF-LIF 8094
DIF-BIF 7846

Vilket ger ett snitt på 7386. Nu har jag inte siffrorna på publiksnittet innan dessa matcher (exklusive Globen-fajter), men skulle gissa på att de ligger strax under 7000. Alltså ökade publiksnittet efter supportermötet, trots att flera försökte lägga fram en teori om att det skulle sjunka. De tvingade till och med DIF att i en närmast pinsam artikel hitta på en publikkalkyl för kommande 9 matcher.

Det skulle vara intressant att höra en kommentar från de som var övertygade om att publiksnittet skulle sjunka, vad är er kommentar till slutet på säsongen?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Jepe »

Där räknas ju sålda säsongskort redan in. Om du kollade mot klacken var det färre och färre på plats, förutom mot slutet när det drog ihop sig. Som många skrev så kommer inte tappet synas denna säsong. Men beroende på hur DIF går tillväga så finns risken att vi ser ett tapp kommande säsong. Du kan ju inte påstå att stämningen i de efterkommande matcher höll samma standard som innan. Och fortsätter den trenden, dvs de drivande slutat gå, så ser du nog snart andra siffror.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av pulverapa »

Jepe skrev:Där räknas ju sålda säsongskort redan in. Om du kollade mot klacken var det färre och färre på plats, förutom mot slutet när det drog ihop sig. Som många skrev så kommer inte tappet synas denna säsong. Men beroende på hur DIF går tillväga så finns risken att vi ser ett tapp kommande säsong. Du kan ju inte påstå att stämningen i de efterkommande matcher höll samma standard som innan. Och fortsätter den trenden, dvs de drivande slutat gå, så ser du nog snart andra siffror.
Det är självklart att snittet kommer sjunka den här säsongen nu när Leksand brakade ner i HA. Men förhoppningsvis kan vi hålla oss runt 7k, fylla Globen en eller två gånger.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av seppuko »

Jepe skrev:Där räknas ju sålda säsongskort redan in. Om du kollade mot klacken var det färre och färre på plats, förutom mot slutet när det drog ihop sig. Som många skrev så kommer inte tappet synas denna säsong. Men beroende på hur DIF går tillväga så finns risken att vi ser ett tapp kommande säsong. Du kan ju inte påstå att stämningen i de efterkommande matcher höll samma standard som innan. Och fortsätter den trenden, dvs de drivande slutat gå, så ser du nog snart andra siffror.
Det syntes att det var en del mindre personer i klacken efter mötet, men mer på sittplats. Så ena delen drog medans andra kom in. Och det var väl ungefär den vibben man fick på mötet att det skulle bli så.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Om det var mindre personer eller färre publik är en intressant fråga.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Kalliasson »

Vi kan åtminstone konstatera att det var sämre publiktryck. Och vi vill väl inte börja stirra blint på publiksiffrorna som Fisklunda och dess usla publiktryck?
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: SHL 2014-15

Inlägg av KYLERKYLER »

minalman skrev:Om det var mindre personer eller färre publik är en intressant fråga.
De var mindre. Det var därför klacken såg mindre ut. Nästa år då de växt på sig lite kommer klacken vara enorm :)
Låst