Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Mankan84 skrev:Enligt eliteprospects ryktas nu herr Hedman just till oss.
Antar att vi får ta det den här silly-season sommaren också. Det finns inget som heter "enligt eliteprospect". Vid varje rykte så länkar dom till andra källor. I det här fallet, MrMadhawk.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:
Mankan84 skrev:Enligt eliteprospects ryktas nu herr Hedman just till oss.
Antar att vi får ta det den här silly-season sommaren också. Det finns inget som heter "enligt eliteprospect". Vid varje rykte så länkar dom till andra källor. I det här fallet, MrMadhawk.
Jahaja, där ser man. Långt ifrån en favorit, men han får väl överbevisa mig på många plan om det blir något. Hoppas han håller in armbågarna i så fall.

Det är nog en ganska vanlig missuppfattning om Eliteprospects. Sidan är jämförbar med typ Wikipedia. Informationen finns där men det är de länkade källorna som är avgörande för innehållets kvalitet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Har lite svårt att se vad för roll Hedman skulle kunna ta i DIF. Fjärdelinen känns rätt ockuperad och högre upp är han ju inte tillräckligt skicklig för att spela.

Och låg han kring 200k i månaden i FBK så lär han ju inte hamna på femsiffrigt i DIF.
Expert.
Användarvisningsbild
Kebabtallrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 2014-04-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kebabtallrik »

SirDIFalot skrev:Har lite svårt att se vad för roll Hedman skulle kunna ta i DIF. Fjärdelinen känns rätt ockuperad och högre upp är han ju inte tillräckligt skicklig för att spela.

Och låg han kring 200k i månaden i FBK så lär han ju inte hamna på femsiffrigt i DIF.
Stod ju i samma text att Ahlén lämnar så det blir väl fjärde eller möjligtvis tredje.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Kebabtallrik skrev:
SirDIFalot skrev:Har lite svårt att se vad för roll Hedman skulle kunna ta i DIF. Fjärdelinen känns rätt ockuperad och högre upp är han ju inte tillräckligt skicklig för att spela.

Och låg han kring 200k i månaden i FBK så lär han ju inte hamna på femsiffrigt i DIF.
Stod ju i samma text att Ahlén lämnar så det blir väl fjärde eller möjligtvis tredje.
Det står att Ahlén inte fått nytt kontrakt och det har han ju inte än.
Expert.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Måste vi vara intresserade av alla stockholmare som blir lediga?
Ska man behöva lida genom ännu en silly?
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

Ahlén vill jag verkligen ha kvar. Det är ju han som bär flaggan med skölden!
Using Tapatalk
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mankan84 »

Hedman tar jag emot, men då måste det finnas plats också. Det jag menar är Alvarez blir kvar likaså Heinerö ska inte målskyttar in som prio ett! Jag kan säga att Alvarez var den spelare jag trodde mest på förutom Samme av forwards vi värvade inför denna säsong men trodde väldigt mycket fel där! Som några andra redan vart inne på så vill jag inte att en avgående sportchef ska bygga laget igen, hur kul blir det för den som tar över rollen att bli sportchef då? Inge satans ny Challe fasoner nu! Fixa hit nån spelare men låt sedan den nye sköta lagbygget!

Hedman ryktas som bekant hit från Fbk. En jag gärna ser från Fbk till oss är Per Åslund.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Staten »

Anton Hedman? Nej tack. Ge mig lite spets istället för att värva breddspelare. Vi har ju bredd.
Djurgårdare86
Inlägg: 29
Blev medlem: 2014-02-27

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårdare86 »

Helt seriöst, vad ska vi med Hedman till? Han är stor och tung, men använder det alldeles för ofta fult och får utvisningar till följd och har väldigt lite målnäsa. Jag tar iallafall Ahlén alla dagar i veckan över Hedman, Ahlen hade 5+8 och väldigt mycket stolpe ut utan tidigare SHL erfarenhet att tala om, Hedman 5+11 på sin 5:e SHL säsong. Ge Ahlén förnyat och jag är övertygad om att han inte gör oss besvikna nästa säsong
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Berra »

Hedman...hmmm.

Jag förväntade mig trean och fyran så här utifrån kontraktsläge.

Alvarez Runken Fällström (utmanar om topp sex)

Lundberg Hage Eriksson

Samt att juniorer ska konkurrera om platser i tredjelinan. Ska Hedman in ska Alvarez ut. Fällström upp och junior in antar jag då? Jag tar dock hellre Ahlén än Hedman. Eller värvade vi bredd på rea och ska låna ut Lundberg/Hage för att ge plats för Hedman.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

Djurgårdare86 skrev:Helt seriöst, vad ska vi med Hedman till? Han är stor och tung, men använder det alldeles för ofta fult och får utvisningar till följd och har väldigt lite målnäsa. Jag tar iallafall Ahlén alla dagar i veckan över Hedman, Ahlen hade 5+8 och väldigt mycket stolpe ut utan tidigare SHL erfarenhet att tala om, Hedman 5+11 på sin 5:e SHL säsong. Ge Ahlén förnyat och jag är övertygad om att han inte gör oss besvikna nästa säsong
Sett till kostnad så kan jag förstå att många tvekar, det gör även jag.
Men Hedman är tveklöst bättre på alla punkter jämfört med Ahlén dock.
Och sen har ju Ahlén har mycket STOLPE IN, inte ut.
Djurgårdare86
Inlägg: 29
Blev medlem: 2014-02-27

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårdare86 »

ciirree skrev:
Djurgårdare86 skrev:Helt seriöst, vad ska vi med Hedman till? Han är stor och tung, men använder det alldeles för ofta fult och får utvisningar till följd och har väldigt lite målnäsa. Jag tar iallafall Ahlén alla dagar i veckan över Hedman, Ahlen hade 5+8 och väldigt mycket stolpe ut utan tidigare SHL erfarenhet att tala om, Hedman 5+11 på sin 5:e SHL säsong. Ge Ahlén förnyat och jag är övertygad om att han inte gör oss besvikna nästa säsong
Sett till kostnad så kan jag förstå att många tvekar, det gör även jag.
Men Hedman är tveklöst bättre på alla punkter jämfört med Ahlén dock.
Och sen har ju Ahlén har mycket STOLPE IN, inte ut.
Hur många stolpskott lyckades han skrapa ihop i år? jobbar han lite mer på skottet tror jag han får in ett par mål till men men.. Det är väl inte det intressanta med dessa spelare. Jag kanske har förutfattad mening vad gäller Hedman, men jag kommer bli otroligt trött om vi får spela en massa 5 min BP för att Hedman inte har vett till att tackla på ett schysst sätt och till en sån lön på en Brunkare. Jag säger inte att vi måste behålla Ahlén men Nej tack! på Hedman från mej iaf
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårn »

Spontant säger jag nej till Anton Hedman. Jag har visserligen under hela säsongen tyckt att vi har saknat en del tyngd i laget men att plocka in Hedman förstår jag inte alls. Hedman kliver knappast in i något annat än i en fjärdekedja och han är verkligen inte bättre än det vi redan har på de platserna. Jag behåller ju hellre Ahlén och Hank i fjärdekedjan med en stabil center då jag antar att Honken lägger av nu. Stämmer detta blir jag jävligt förvånad måste jag säga.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Sett till lön så kan jag nog tala för 90 % av forumet att man då hellre behåller Ahlén än att värva Hedman. Om nu löneanspråken stämmer.

Ahlén skulle säkert kräva 40 000-75 000 kr.
Hedman skulle säkert kräva 100 000-200 000 kr.
(endast spekulationer på dessa siffror)
Låst