SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13633
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av #10 »

Rudi skrev:Jag satt bredvid en tant med Brynässympatier som precis innan målteken lugnt konstaterade att "Jaja, vi får i alla fall med oss minst en poäng idag". :lol:
Hon fick brunsås i halsen 19,50 :lol:
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av minalman »

Känns som brynäs är ett gäng bortskämda snorgärsar som skulle må fint av att åka ur nästa år.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Henke_F »

"Petter Nilsson tyckte däremot:

- Solklart i regelboken att man inte får gå in på vår målvakt."


Hmm står visst i SHL´s regelbok att man inte får åka nära brynäs målvakt. Då förstår jag att dom inte tyckte målet var ok även fast Ahlen blev inknuffad. ;)
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Djurgårn »

Den där brynolf-tränaren hade ju inte ett rätt efter matchen. Att påstå att vi skulle ha fått fördel i matchen känns ju snudd på absurt när vi fick vårt första PP sista 20 sekunderna av matchen trots att domarna släppte en jädrans massa hakningar och interference. Jag tror bestämt att han har missuppfattat det här med war-room dessutom. Varje händelse är unik och ska dömas därefter. Karln får nog helt enkelt gå hem och gråta en skvätt.
p79
Inlägg: 19
Blev medlem: 2010-09-04

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av p79 »

Någon som vet var man kan hitta en video från presskonferensen?
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Kalliasson »

captcash skrev:
SirDIFalot skrev:Jag kan inte för mitt liv begripa vad Djurgården ser i Heinerö. Varför fick han kontrakt till 2017? Han gör ju INGENTING bra. Han är så svag att han är helt inkapabel till att vinna några närkamper. Skapar ingenting offensivt. Får han pucken så hamnar den aldrig hos en medspelare. Han fyller ingen funktion överhuvudtaget och kan inte ta en större eller mindre roll.
Jag tror han signades pga att han ser ut lite som Bäckis,.. och det är ju bra för Bäckis är bra!
I övrigt har jag också svårt att se honom fungera i SHL (iallafall ännu), skeppa till HA där han kan mogna några sekel!
Apropå look alikes; är Dustin Johner och Simon Gysbers tvillingar?o.O

Markus Nordlund har faktiskt varit urusel de tre senaste matcherna, riktigt tråkigt.

Btw, har bettat på 3 matcher i år. Bettade på Luleå senast, bettade på Leksand senast och bettade på Brynäs senast. Coincidence? I think not.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Isabo »

Mash skrev:När var senaste gången vi avgjorde med 10 sekunder kvar?

Var nog ett tag sedan. Första hemma mot Modo denna säsongen avgjorde vi med 17 sekunder kvar, också hyfsat sent :)

Förstår inte hur de kan gnälla på domslutet. Enögt värre...

Trist match till en början men bra avslutning. När vi till sist får ett powerplay så sätter vi den direkt. Skönt med en trea i sista grundseriematchen på Hovet. Var ett tag sedan.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Isabo »

Fel av mig, det var 38 sekunder kvar. Men jag tycker mig minnas att vi avgjorde med 17 sek kvar nån match i år också...

Edit: Nu minns jag, Samuelsson kvitterade hemma mot Skellefteå med 15 sekunder kvar :)
Senast redigerad av Isabo den 2015-03-04 11:59:20, redigerad totalt 1 gånger.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Isabo »

Tänk vad det kan ändras fort. För exakt en vecka sedan var vi sex poäng före Leksand med fem matcher kvar. Ett tag i onsdags kväll var det endast tre. Nu är det TOLV med en match kvar, och vi är dessutom fyra före Brynäs :-)
Varför var man ens orolig egentligen?
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av MarcusDaze »

Isabo skrev:Tänk vad det kan ändras fort. För exakt en vecka sedan var vi sex poäng före Leksand med fem matcher kvar. Ett tag i onsdags kväll var det endast tre. Nu är det TOLV med en match kvar, och vi är dessutom fyra före Brynäs :-)
Varför var man ens orolig egentligen?
Hade vi inte oroat oss så hade Lyxfällan varit 12 poäng före oss.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Isabo »

MarcusDaze skrev:
Isabo skrev:Tänk vad det kan ändras fort. För exakt en vecka sedan var vi sex poäng före Leksand med fem matcher kvar. Ett tag i onsdags kväll var det endast tre. Nu är det TOLV med en match kvar, och vi är dessutom fyra före Brynäs :-)
Varför var man ens orolig egentligen?
Hade vi inte oroat oss så hade Lyxfällan varit 12 poäng före oss.
Jo antagligen så. Det behövdes den där nerven.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Kalliasson »

Isabo skrev:
Mash skrev:När var senaste gången vi avgjorde med 10 sekunder kvar?

Var nog ett tag sedan. Första hemma mot Modo denna säsongen avgjorde vi med 17 sekunder kvar, också hyfsat sent :)

Förstår inte hur de kan gnälla på domslutet. Enögt värre...

Trist match till en början men bra avslutning. När vi till sist får ett powerplay så sätter vi den direkt. Skönt med en trea i sista grundseriematchen på Hovet. Var ett tag sedan.
Tänk om det hade varit Brynäs som vann på det sättet. Forumet hade gått bananas. Framförallt när målet blir så avgörande.

Apropå sena avgöranden, Färjestad kvitterade mot oss i början på säsongen med typ mindre än 5 sekunder kvar :lol:
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Isabo »

Kalliasson skrev:
Isabo skrev:
Mash skrev:När var senaste gången vi avgjorde med 10 sekunder kvar?

Var nog ett tag sedan. Första hemma mot Modo denna säsongen avgjorde vi med 17 sekunder kvar, också hyfsat sent :)

Förstår inte hur de kan gnälla på domslutet. Enögt värre...

Trist match till en början men bra avslutning. När vi till sist får ett powerplay så sätter vi den direkt. Skönt med en trea i sista grundseriematchen på Hovet. Var ett tag sedan.
Tänk om det hade varit Brynäs som vann på det sättet. Forumet hade gått bananas. Framförallt när målet blir så avgörande.

Apropå sena avgöranden, Färjestad kvitterade mot oss i början på säsongen med typ mindre än 5 sekunder kvar :lol:
7 sekunder var det. Tror de upprepade det flera gånger under säsongen, bl a genom en helt tokigt dömd straff eller något sånt.

Jag hade förmodligen inte gnällt särskilt över målet om det varit åt andra hållet, eller åtminstone inte påstått att det var totalt feldömt. Jag hade ju blivit God-of-Hellfire galen på läktaren däremot. Videogranskning har sällan fel om man säger så, de har ju ännu bättre vi9nklar och bilder än vad vi på läktaren och tv-tittare har (förutom när det är som förra säsongen då domaren fick videogranska samma mål två gånger då han "ställt fel fråga" första gången)
Men nog hade forumet exploderat.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av mforce »

Målet tycker jag var okej. Däremot var utvisningen som föregick målet ganska billig. Men domarna kände sig väl stressade att ta ut en brynässpelare.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Isabo »

mforce skrev:Målet tycker jag var okej. Däremot var utvisningen som föregick målet ganska billig. Men domarna kände sig väl stressade att ta ut en brynässpelare.
Billig ja, men egentligen inte mer än rätt med tanke på allt man släppte:)
Skriv svar