Hockeyallsvenskan 14/15

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av ciirree »

Nog för att Södertälje haft en fiaskosäsong. Men att med en match kvar ligga 13(!!) poäng ifrån det nedre strecket.

Hur. Fasiken. Hände. Det
Användarvisningsbild
Thunder Bay Bombers
Inlägg: 26
Blev medlem: 2014-02-22

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Thunder Bay Bombers »

Nära att Fredrik Söderström fick nyllet ommöblerat av Super-Mats...
http://www.vk.se/1394850/tranarna-rok-ihop
"Wanna go, pretty boy?"
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av mb81 »

Thunder Bay Bombers skrev:Nära att Fredrik Söderström fick nyllet ommöblerat av Super-Mats...
http://www.vk.se/1394850/tranarna-rok-ihop
Vafan är det för fel på Waltin?
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Enbom »

Jag har för mig att SSK hade planer på att spela ner oss i HA den här säsongen. Någonting någonting Samuelsson judas någonting.

Gick ju helt okej det där!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av minalman »

Borde vi inte ha en liten klack i Malmö i morgon?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Skidlöparn »

Så, minst ett av Västerås och Karlskrona spelar alltså SHL nästa säsong! Hoppas det blir KHK, skulle vara en fantastisk knäpp på näsan mot hela SHL-organisationen, även om det såklart för oss är sämre på egentligen alla plan förutom att vi lär ha ett sämre lag än oss på papperet.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av minalman »

Skidlöparn skrev:Så, minst ett av Västerås och Karlskrona spelar alltså SHL nästa säsong! Hoppas det blir KHK, skulle vara en fantastisk knäpp på näsan mot hela SHL-organisationen, även om det såklart för oss är sämre på egentligen alla plan förutom att vi lär ha ett sämre lag än oss på papperet.
KHK är väl ytterligare ett exempel på kommundoping?
Hellre klassiska VIK!
Edit: bra bortamatcher dessutom.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av sPTNC »

minalman skrev:
Skidlöparn skrev:Så, minst ett av Västerås och Karlskrona spelar alltså SHL nästa säsong! Hoppas det blir KHK, skulle vara en fantastisk knäpp på näsan mot hela SHL-organisationen, även om det såklart för oss är sämre på egentligen alla plan förutom att vi lär ha ett sämre lag än oss på papperet.
KHK är väl ytterligare ett exempel på kommundoping?
Hellre klassiska VIK!
Edit: bra bortamatcher dessutom.

Hoppas verkligen att Västerås tar steget upp istället för Coco!
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Skidlöparn »

minalman skrev:
Skidlöparn skrev:Så, minst ett av Västerås och Karlskrona spelar alltså SHL nästa säsong! Hoppas det blir KHK, skulle vara en fantastisk knäpp på näsan mot hela SHL-organisationen, även om det såklart för oss är sämre på egentligen alla plan förutom att vi lär ha ett sämre lag än oss på papperet.
KHK är väl ytterligare ett exempel på kommundoping?
Hellre klassiska VIK!
Edit: bra bortamatcher dessutom.
För oss är det ju givetvis intressantare med VIK. Skulle bara kännas förbaskat skönt mot SHL. De lär inte vilja stänga ligan så länge ett lag som KHK är där och lag som Malmö, Västerås och Löven står utanför. Ser gärna Bofors som lag 2.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av minalman »

Ser gärna att de stänger ligan om Malmö och Västerås går upp. Med Leksand och MoDo kvar i SHL och gnaget i HA skulle allt se riktigt bra ut.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Skidlöparn »

minalman skrev:Ser gärna att de stänger ligan om Malmö och Västerås går upp. Med Leksand och MoDo kvar i SHL och gnaget i HA skulle allt se riktigt bra ut.
Då skulle vi ta död på svensk hockey på lång sikt! Ska vi stänga ligan anser jag att vi behöver runt 20 lag från alla regioner i Sverige. Vem vill hålla på med hockey om det inte finns något intresse i ens hembygd? Om man ser längre än till bara Stockholmshockeyn vore det en katastrof.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av minalman »

Skidlöparn skrev:
minalman skrev:Ser gärna att de stänger ligan om Malmö och Västerås går upp. Med Leksand och MoDo kvar i SHL och gnaget i HA skulle allt se riktigt bra ut.
Då skulle vi ta död på svensk hockey på lång sikt! Ska vi stänga ligan anser jag att vi behöver runt 20 lag från alla regioner i Sverige. Vem vill hålla på med hockey om det inte finns något intresse i ens hembygd? Om man ser längre än till bara Stockholmshockeyn vore det en katastrof.
Är hockeyn död i Kanada? Det visste jag inte!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Skidlöparn »

minalman skrev:
Skidlöparn skrev:
minalman skrev:Ser gärna att de stänger ligan om Malmö och Västerås går upp. Med Leksand och MoDo kvar i SHL och gnaget i HA skulle allt se riktigt bra ut.
Då skulle vi ta död på svensk hockey på lång sikt! Ska vi stänga ligan anser jag att vi behöver runt 20 lag från alla regioner i Sverige. Vem vill hålla på med hockey om det inte finns något intresse i ens hembygd? Om man ser längre än till bara Stockholmshockeyn vore det en katastrof.
Är hockeyn död i Kanada? Det visste jag inte!
I Kanada finns det 7 (?) NHL-lag på drygt 30(?) miljoner invånare och mer än 10ggr så många utövare än i Sverige. Det blir då mer en dröm än ett mål att spela där. Deras första mål lär vara de mindre ligorna, AHL, ECHL etc, där det ändå finns ett stort publikunderlag, särskilt i Kanada. Det ser du ju själv att lag i HA och Div1 har en alltför låg publiksiffra för att det ska vara hållbart. Publiksiffran kommer sjunka ytterliggare om nerven att kunna gå upp till finrummet försvinner. Detta ger mindre pengar och sämre förutsättningar för att kunna lira hockey.
Det är helt enkelt en helt annan grund och stå på. Här känns den mycket mer bräcklig (kanske bara är känslan man får då den är piss i Stockholm, men ändå).
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av minalman »

Jag tror tvärtom att hockeyintresset ökar hos ungdomar och juniorer om det finns 14 välmående klubbar ute i landet att satsa på att få kontrakt hos. Det behöver inte betyda att vare sig juniorhockeyn eller seniorhockeyn i lägre divisioner försvinner. Tror inte det finns plats för mer än 14 stora klubbar. Nykomlingar i en öppen liga kommer bara vara köpelag som tar över från ett annat lag på ekonomisk dekis. Men med den geografiska spridning som kommer bli resultatet om VIK och Malmö går upp och inget lag åker ur är det idealiskt att stänga. Ett varsitt lag i storstäderna och sedan ganska jämnt spritt i landet.
Edit: Måste tillägga att min åsikt är färgad av att vi fick råtorsk av lhc med 7-0 i kväll och jag kan somna gott ändå. Hade varit värre om det funnits risk att vi halkar ur pga så här dåligt spel. Tänk om man kunde få ha det så jämt? Bara bygga vidare på föreningen, men inte riskera att ett års felsatsning gör att allt går åt h-e.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Morwin »

Vi kan stänga ligan när lif och Modo åker ut :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skriv svar