Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Man blir ju mest irriterad på Nordlund för att han själv tror han väger typ 70 kg och är 170 cm lång. Fan tryck på lite. Han är för snäll.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... onkurrent/

Tar gärna båda!

Samtidigt säger ju KG så om typ alla spelare tidningarna frågar om.
"Sidney Crosby är en bra spelare absolut. Klart han finns på våran radar"
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

ciirree skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... onkurrent/

Tar gärna båda!

Samtidigt säger ju KG så om typ alla spelare tidningarna frågar om.
"Sidney Crosby är en bra spelare absolut. Klart han finns på våran radar"
Har svårt att se att Oscar Eklund skulle komma in till nästa säsong. Vi har ju redan ett gäng backar, och han är knappast topp 2 / spetsmaterial. Utöver de vi har borde fokus ligga på Ahnelöv plus en stark PP-back som gärna får vara högerskytt. Dock skulle jag som sagt även gärna få hem Claesson, hellre än Eklund.
Senast redigerad av kaminor den 2015-02-25 12:44:24, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Även om vi har kontrakt på många så ska vi inte ta för givet att alla dessa blir kvar.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

ciirree skrev:Även om vi har kontrakt på många så ska vi inte ta för givet att alla dessa blir kvar.
Precis. Åtta backar på kontrakt.

Stort frågetecken kring Fernholm överlag.
Deliert kommer säkert bli skickad.
Westlund kan säkerligen bli utlånad igen.
Englund/Mattsson kan också säkert bli utlånade.

De som med absolut säkerhet spelar nästa säsong är nog Falk, Högström och Holm. Norell får säkert förlängt. Så det finns utrymme. Jag tror att Eklund skulle vara ett bra komplement. Han spelar med pondus, vad jag minns, och är säker i allmänhet. Sen är det en helt annan femma om BIF vill släppa honom.
Manijock
Inlägg: 7841
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Mattebo skrev:
ciirree skrev:Även om vi har kontrakt på många så ska vi inte ta för givet att alla dessa blir kvar.
Precis. Åtta backar på kontrakt.

Stort frågetecken kring Fernholm överlag.
Deliert kommer säkert bli skickad.
Westlund kan säkerligen bli utlånad igen.
Englund/Mattsson kan också säkert bli utlånade.

De som med absolut säkerhet spelar nästa säsong är nog Falk, Högström och Holm. Norell får säkert förlängt. Så det finns utrymme. Jag tror att Eklund skulle vara ett bra komplement. Han spelar med pondus, vad jag minns, och är säker i allmänhet. Sen är det en helt annan femma om BIF vill släppa honom.
Englund kommer att vara kvar. Han är lite halvt gullegris i våra led verkar det som. Tror iof absolut att han kan bli riktigt stabil i SHL om han får istid som passar honom. Mattsson kanske kan bli utlånad. Westlund och Deilert räknar jag bort. Norell kommer att få förlängt om han inte drar till Nordamerika. Allt detta är naturligtvis om vi skulle kravla oss kvar. Åker vi ut blir det en annan femma.

Oscar Eklund och Brodin vore en dröm..
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KYLERKYLER »

ciirree skrev:Man blir ju mest irriterad på Nordlund för att han själv tror han väger typ 70 kg och är 170 cm lång. Fan tryck på lite. Han är för snäll.
Till skillnad på övriga backar som trycker på va? Ett helt gäng klubbpetare är vad vi har på backsidan. Falk och Arnessons klubbpet mot Modo så det blev två mål i arslet är typexempel på uruselt försvarsarbete och genast blev det två mål i häcken. Kanske kostar det oss play in platsen.

Nordlund har blivit hos vissa en liten hackkyckling. Helt oförtjänt. En av få spelare i DIF med plus i plus/minus statistiken. Vilket även syns på isen för vissa av oss som inte är blinda.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Tycker inte vi ska gå efter Eklund. Ska väl ha in två backar antar jag och dessa två ska vara bättre än så.
Eklund är i klass med Holm och Falk typ. En stabil elitseriespelare för typ ett tredjebackspar.

Brodin tar jag gärna in om vi också tar in bra med spets. Han ska inte vara tänkt till förstakedjan!

Sören-Ny-Ny
Ny-Ljungh-Brodin
Lundberg-Runken-Fällström
Hank-Hage-Ahlén
Heinerö och juniorerna som extra som start.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Utöver en uppenbar förstacenter måste vi ha in en som kan centra tredjelinan och som dessutom är en jävel på att teka. Vi kommer tappa så sjukt mycket i det avseendet när Jocke försvinner. Jag gillar Ljungh skarpt men han är usel i just den detaljen.
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

KYLERKYLER skrev:
ciirree skrev:Man blir ju mest irriterad på Nordlund för att han själv tror han väger typ 70 kg och är 170 cm lång. Fan tryck på lite. Han är för snäll.
Till skillnad på övriga backar som trycker på va? Ett helt gäng klubbpetare är vad vi har på backsidan. Falk och Arnessons klubbpet mot Modo så det blev två mål i arslet är typexempel på uruselt försvarsarbete och genast blev det två mål i häcken. Kanske kostar det oss play in platsen.

Nordlund har blivit hos vissa en liten hackkyckling. Helt oförtjänt. En av få spelare i DIF med plus i plus/minus statistiken. Vilket även syns på isen för vissa av oss som inte är blinda.
Falk är faktiskt en av de i laget som tacklas mest.
Det jag syftade på var att Nordlund är stor och lång och använder aldrig sin storlek till en fördel. Han är lätt som en fjäder i närkamperna.

Så 90 procent av oss är blinda menar du?
Sluta använd +/- som ett sätt att visa vilka backar som är bra. Det är gammalt!

Falk har alltså 48 tacklingar på sina 39 matcher.
Nordlund, en av de tyngsta i vårat lag. Har 8 tacklingar på sina 40 matcher.
Jag menar inte "bara för att man är tung så är man en bra tacklare". Det jag menar är att han är alldeles för mesig.

http://www.shl.se/statistics/players/su ... sv&count=0
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KYLERKYLER »

ciirree skrev:
KYLERKYLER skrev:
ciirree skrev:Man blir ju mest irriterad på Nordlund för att han själv tror han väger typ 70 kg och är 170 cm lång. Fan tryck på lite. Han är för snäll.
Till skillnad på övriga backar som trycker på va? Ett helt gäng klubbpetare är vad vi har på backsidan. Falk och Arnessons klubbpet mot Modo så det blev två mål i arslet är typexempel på uruselt försvarsarbete och genast blev det två mål i häcken. Kanske kostar det oss play in platsen.

Nordlund har blivit hos vissa en liten hackkyckling. Helt oförtjänt. En av få spelare i DIF med plus i plus/minus statistiken. Vilket även syns på isen för vissa av oss som inte är blinda.
Falk är faktiskt en av de i laget som tacklas mest.
Det jag syftade på var att Nordlund är stor och lång och använder aldrig sin storlek till en fördel. Han är lätt som en fjäder i närkamperna.

Så 90 procent av oss är blinda menar du?
Sluta använd +/- som ett sätt att visa vilka backar som är bra. Det är gammalt!

Falk har alltså 48 tacklingar på sina 39 matcher.
Nordlund, en av de tyngsta i vårat lag. Har 8 tacklingar på sina 40 matcher.
Jag menar inte "bara för att man är tung så är man en bra tacklare". Det jag menar är att han är alldeles för mesig.

http://www.shl.se/statistics/players/su ... sv&count=0
Hävdar bestämt att dina kopierade och hålla med inlägg har gjort dig blind. Likaså för en hel del andra hangarounds.

Du kanske aldrig spelat hockey eller varit verksam inom hockey och träning. Du kanske inte vet att du fortfarande kan trycka med kroppen mot spelare och hålla rent framför mål utan att det blir utvisning. Man behöver inte peta klubba och glida bredvid motståndaren eller varje gång smälla på. Du kan även trycka ut spelare från skottsektor utan att det räknas som tackling. Det ger fortfarande inte någon utvisning.

Jag vet precis vem/vilka du kopierar när du inte gillar Nordlund eller inte tror på +/-. Inte en tillfällighet i Nordlunds spel att han har den statistiken han har.

För att citera dig. Sluta komma dragandes med tacklingsstatistik som inte ger en sann bild om hur en försvarare agerar i egen zon.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Måste bara fråga om 10 minuter personliga straff räknas in i utvisningsstatistiken på SHL:s hemsida? Om så är fallet har Nordlund egentligen 26-12=14 utvisningsminuter.
Minns inte vilken match det var men kommer ihåg att en spelare i princip ramlade in i Nordlund med huvudet före och Markus fick då 2+10 minuter.
Och nej, jag tycker seriöst inte det ska räknas med i statistiken, åtminstone inte internt.

Det jag vill komma med det här är att han i så fall har bland de lägsta utvisningsminuterna i laget bland backar. Detta ska vägas in i bedömningen av en back anser jag.
AlexanderDIF
Inlägg: 40
Blev medlem: 2012-03-27

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlexanderDIF »

Kalliasson skrev: Minns inte vilken match det var men kommer ihåg att en spelare i princip ramlade in i Nordlund med huvudet före och Markus fick då 2+10 .
Hilding tror jag, mot Färjestad på Hovet senast


Skickas från min iPhone via Tapatalk
1891
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

KYLERKYLER skrev:*text*
Så fort någon tycker lika som en annan. Kopierar man då?

Jag håller med mycket i det några här på forumet skriver. Men det handlar inte om att jag vill kopiera någon, det handlar helt enkelt om att jag tycker samma sak.

Det är ingen hemlighet att Nordlund inte använder sin storlek fullt ut. Det är inte bara jag som tycker det. Och jag nämnde tacklingsstatistiken för att du säger att alla backar i vårat lag åker och petar med klubban. Inte för att jag tycker att den som tacklar mest, är bäst.

Jag började spela hockey vid 5 års ålder tills jag var 15. Om du nu så gärna ville veta.

Om vi tar statistiken då. Även OM +/- hade varit en viktig del i hur bra en back är. Hur är Nordlunds +2 något att skryta med? Det förstår jag inte.
Hade Nordlund haft +10 i det här läget så hade jag fortfarande tyckt samma sak om honom.
"Alexander Deilert har 0 i +/-. Han är våran näst bästa back"

Ex. Gysbers spelar mot SHL's sämsta kedja och har en kväll +2.
Arnesson spelar mot SHL's bästa kedja och har -4.

Hur ska du kunna dra någon nytta av den statistiken? Förklara gärna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17544
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Ska vi ta in någon utifrån till nästa år så vettefan om jag är sugen på Oscar Eklund. Hoppas på bättre spets helt enkelt.
Expert.
Låst