Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kalliasson »

Bluebrigade08 skrev:Tycker vi inte ska överdriva hur mycket ucs har betytt för stämningen i hockeyn. Visst stämningen har inte varit på topp på slutet, samtidigt har spelet varit dåligt vilket påverkar stämningen negativt.
Vi var usla på isen sista säsongen i Elitserien, vi var rätt usla på isen (sett till budgeten) första säsongen i HA. Det var rätt bra tryck på läktaren de två säsongerna. 2015 har hittills varit det sämsta draget sen typ Globentiderna.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

Visst gör UCS skillnad, enorm jävla skillnad. Däremot var dom inte aktiva på alla matcher före MN värvningen heller och det kan inte bara vara det som gjort skillnaden. Jag tror spelet gjort att folk tappat lusten lite faktiskt.
Avskaffa tre mot tre.
1891SIGNE
Inlägg: 8
Blev medlem: 2015-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 1891SIGNE »

Ursäkta mig. Men allt detta snack om UCS är bara löjligt. Det är inte deras frånvaro som gör oss dåliga. Jag ser verkligen upp till UCS. Ett skönt gäng som alltid gör allt för DIF. Men jag lovar att jag kan sjunga, röja och skapa gung lika bra som dom. Man behöver inte tillhöra någon grupp för att skapa stämning. Låter som många tror att UCS närvaro ska lösa alla problem så är det inte. Alla måste se till sig själva och börja ta ansvar. Alla är så bekväma. Istället för att fokusera på UCS så ska fokuset vara på en själv! Gå till Hovet och klacken med inställningen att göra allt. Tänk om alla försökte skapa stämning till sitt maximala då lovar jag att taket skulle lyfta.

Så sluta vara så bekväma och lita på varandra. Alla måste dra sin vagn i tåget. Vi som ger allt ska inte behöva släpa på alla andras vagnar! Nu gäller det, framförallt på fredag att alla drar sin vagn. Då lovar jag att vi skapar förutsättningar för att få Hovet i gung och det kommer hjälpa spelarna!


Kan grabbar med grupptillhörighet så kan du.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rix »

1891SIGNE skrev:Ursäkta mig. Men allt detta snack om UCS är bara löjligt. Det är inte deras frånvaro som gör oss dåliga. Jag ser verkligen upp till UCS. Ett skönt gäng som alltid gör allt för DIF. Men jag lovar att jag kan sjunga, röja och skapa gung lika bra som dom. Man behöver inte tillhöra någon grupp för att skapa stämning. Låter som många tror att UCS närvaro ska lösa alla problem så är det inte. Alla måste se till sig själva och börja ta ansvar. Alla är så bekväma. Istället för att fokusera på UCS så ska fokuset vara på en själv! Gå till Hovet och klacken med inställningen att göra allt. Tänk om alla försökte skapa stämning till sitt maximala då lovar jag att taket skulle lyfta.

Så sluta vara så bekväma och lita på varandra. Alla måste dra sin vagn i tåget. Vi som ger allt ska inte behöva släpa på alla andras vagnar! Nu gäller det, framförallt på fredag att alla drar sin vagn. Då lovar jag att vi skapar förutsättningar för att få Hovet i gung och det kommer hjälpa spelarna!


Kan grabbar med grupptillhörighet så kan du.
Helt rätt tänk, förutom den aspekten att USC killarna kan få igång en hel klack bara genom att ställa sig på räcket. De har jobbat hårt för den respekten och de gör det jävligt bra. Men det är ändå upp till var och en att höja nivån. På fredag blir det comeback för mig i klacken igen, ser att flera andra gör det också vilket är jävligt bra. Skapar man bra drag och sjunger kommer folk hoppa på, det är när 90 % står som fågelholkar det inte blir någon vidare stämning.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

Rix skrev:
1891SIGNE skrev:Ursäkta mig. Men allt detta snack om UCS är bara löjligt. Det är inte deras frånvaro som gör oss dåliga. Jag ser verkligen upp till UCS. Ett skönt gäng som alltid gör allt för DIF. Men jag lovar att jag kan sjunga, röja och skapa gung lika bra som dom. Man behöver inte tillhöra någon grupp för att skapa stämning. Låter som många tror att UCS närvaro ska lösa alla problem så är det inte. Alla måste se till sig själva och börja ta ansvar. Alla är så bekväma. Istället för att fokusera på UCS så ska fokuset vara på en själv! Gå till Hovet och klacken med inställningen att göra allt. Tänk om alla försökte skapa stämning till sitt maximala då lovar jag att taket skulle lyfta.

Så sluta vara så bekväma och lita på varandra. Alla måste dra sin vagn i tåget. Vi som ger allt ska inte behöva släpa på alla andras vagnar! Nu gäller det, framförallt på fredag att alla drar sin vagn. Då lovar jag att vi skapar förutsättningar för att få Hovet i gung och det kommer hjälpa spelarna!



Kan grabbar med grupptillhörighet så kan du.
Helt rätt tänk, förutom den aspekten att USC killarna kan få igång en hel klack bara genom att ställa sig på räcket. De har jobbat hårt för den respekten och de gör det jävligt bra. Men det är ändå upp till var och en att höja nivån. På fredag blir det comeback för mig i klacken igen, ser att flera andra gör det också vilket är jävligt bra. Skapar man bra drag och sjunger kommer folk hoppa på, det är när 90 % står som fågelholkar det inte blir någon vidare stämning.

Hoppas ni som är ifrån forumet kan påpeka det till dem som sitter ner att det faktiskt finns sittplats :)

Edit: vart visst lite fel :P
Senast redigerad av medu82 den 2015-02-24 19:33:19, redigerad totalt 1 gånger.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kalliasson »

Man behöver ändå en direktör för att skapa stämning, sen om det är en grupp polare eller någon som står på räcket är väl sak samma. Samtidigt så kan direktören vara hela klacken, men då måste verkligen alla dra sitt strå till stacken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17531
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Kalliasson skrev:Man behöver ändå en direktör för att skapa stämning, sen om det är en grupp polare eller någon som står på räcket är väl sak samma. Samtidigt så kan direktören vara hela klacken, men då måste verkligen alla dra sitt strå till stacken.
Det stod ingen på räcket kontinuerligt under 09/10. Då var det grymt drag varje match.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7828
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Kalliasson skrev:Man behöver ändå en direktör för att skapa stämning, sen om det är en grupp polare eller någon som står på räcket är väl sak samma. Samtidigt så kan direktören vara hela klacken, men då måste verkligen alla dra sitt strå till stacken.
Det stod ingen på räcket kontinuerligt under 09/10. Då var det grymt drag varje match.
Tror snarare på att det är en aktiv kärna som har en känsla för rätt ramsor i rätt lägen. Inte nödvändigtvis en snubbe på ett räcke. Som det är nu så känns det som att det är random fyllon som startar ramsorna med en förskräcklig timing. Inte särskilt respektingivande, eller hållbart i längden.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17531
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Kalliasson skrev:Man behöver ändå en direktör för att skapa stämning, sen om det är en grupp polare eller någon som står på räcket är väl sak samma. Samtidigt så kan direktören vara hela klacken, men då måste verkligen alla dra sitt strå till stacken.
Det stod ingen på räcket kontinuerligt under 09/10. Då var det grymt drag varje match.
Tror snarare på att det är en aktiv kärna som har en känsla för rätt ramsor i rätt lägen. Inte nödvändigtvis en snubbe på ett räcke. Som det är nu så känns det som att det är random fyllon som startar ramsorna med en förskräcklig timing. Inte särskilt respektingivande, eller hållbart i längden.
Den överförfriskade gubben som drar igång "Kom igen Djurgårn kom igen" och någon annan ramsa i någon egen melodi har inte varit någon hit som kläckleader på sistone.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7828
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Kalliasson skrev:Man behöver ändå en direktör för att skapa stämning, sen om det är en grupp polare eller någon som står på räcket är väl sak samma. Samtidigt så kan direktören vara hela klacken, men då måste verkligen alla dra sitt strå till stacken.
Det stod ingen på räcket kontinuerligt under 09/10. Då var det grymt drag varje match.
Tror snarare på att det är en aktiv kärna som har en känsla för rätt ramsor i rätt lägen. Inte nödvändigtvis en snubbe på ett räcke. Som det är nu så känns det som att det är random fyllon som startar ramsorna med en förskräcklig timing. Inte särskilt respektingivande, eller hållbart i längden.
Den överförfriskade gubben som drar igång "Kom igen Djurgårn kom igen" och någon annan ramsa i någon egen melodi har inte varit någon hit som kläckleader på sistone.
Fruktansvärd faktiskt. Det jag tycker mig se i klacken, är att alla står och tittar ner på den fläck där UCS brukade stå. I väntan på att någon ska starta igång rätt ramsa, så väntar man, trots att de inte är där. Ser väldigt märkligt ut. Alla har en min som säger: "Vafan ska vi inte sjunga snart?"...
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av KYLERKYLER »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Kalliasson skrev:Man behöver ändå en direktör för att skapa stämning, sen om det är en grupp polare eller någon som står på räcket är väl sak samma. Samtidigt så kan direktören vara hela klacken, men då måste verkligen alla dra sitt strå till stacken.
Det stod ingen på räcket kontinuerligt under 09/10. Då var det grymt drag varje match.
Tror snarare på att det är en aktiv kärna som har en känsla för rätt ramsor i rätt lägen. Inte nödvändigtvis en snubbe på ett räcke. Som det är nu så känns det som att det är random fyllon som startar ramsorna med en förskräcklig timing. Inte särskilt respektingivande, eller hållbart i längden.
Den överförfriskade gubben som drar igång "Kom igen Djurgårn kom igen" och någon annan ramsa i någon egen melodi har inte varit någon hit som kläckleader på sistone.
Det låter som en beskrivning på mig :roll:
tjugotvå
Inlägg: 5
Blev medlem: 2012-11-05
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av tjugotvå »

Nu fick jag nöja mig med att se kvällens hemmamatch på tv istället för på plats som vanligt. Men jag fick ändå intryck av att det var bättre drag i klacken än på ett tag. Om det berodde på att några som känt sig förorättade i anslutning till MN-historien ändå kom dit och hjälpte till så var det jävligt välbehövligt och uppskattat!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Hyll! Världsklass!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av #10 »

minalman skrev:Hyll! Världsklass!
++
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rix »

Ni som fortfarande inte tycker det behövs någon på räcket. Jag var tillbaka i klacken idag, nog fan var det enorm skillnad när Hampus / pang stod på räcket. Allt annat är bara skitsnack
Skriv svar