Hockeyallsvenskan 14/15

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Think if... »

Ser man till spelschemat så tror jag AIK tar 6p till.

F.ö. så åkte tydligen Carl Ackerd tillbaka till Hästen innan fönstret stängde. Får skapligt med is tid och sägs vara i bra form... hoppas han får till en bra avslutning på säsongen
Using Tapatalk
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Kalliasson »

Vad tror folk om slutetappen i hockeyallsvenskan detta år?
Jag tycker det kommer bli onekligen intressant att följa kvalet, framförallt så tror jag att matchserien mellan ettan och tvåan i HA kommer vara bland de bästa i år.
Någon som vågar gissa på vilket lag som 11an i SHL får möta från playoff?
Jag drar en gissning på Mora IK.
F.ö. så kan jag tycka att det har varit lite väl tyst om Hockeyallsvenskan i år, även om Djurgården inte spelar där längre. Det här året blir faktiskt extra intressant när fyra lag har chansen att avancera till SHL.

Edit: Noterade precis att Västerås och Malmö spelar idag kl 19, det blir nog matchen som avgör vem som kommer tvåa och vem som får spela playoff.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Skidlöparn »

Tror mycket på Björklöven i år. De har en sjuk trend på sistone och kan verkligen bli lyfta av sin publik, även på sina bortamatcher. Det blir antagligen de som får möta oss eller Lyxfällan. Såg nån bild på deras match mot gnihet på Hovet i lördags, det var typ dubbelt så mycket grönt som annat där (Inte för att just det säger så mycket).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Mattias_87 »

Jag hoppas verkligen att Malmö och Björklöven går upp, jag vill ha publiklagen i högsta ligan men på sportslig väg såklart. Är rädd för att Malmö ska floppa faktiskt, det är ju dom man vill ha upp.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av diftobbe89 »

Vore kul för Dustin om han tog upp ytterligare ett lag, bara inte Karlskrona går upp.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

Malmö skulle nog bli nya Växjö om dom gick upp. Vettefan om jag vill ha upp lagen som skulle gå om oss på direkten.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Rix »

Ser man det ur vårt perspektiv vore väl typ vita hästen och Karlskrona bra lag att få upp, så jag tror de lagen skulle få det jobbigt i shl. Men jag tror Malmö och Karlskrona tar platserna, Malmö har en bra arena och bra med publik, vilket gynnar ligan.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Jepe »

Vill inte ha upp Malmö, vill inte ha upp Västerås. Ge mig Björklöven (publik och konkurrens till saik) och Timrå (de har inte ekonomin att tävla)! Resten kan stanna i HA!
2014-04-07, vad hände?
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Kalliasson »

Hade varit kul med publiklag så som Björklöven, Malmö och Västerås i SHL. Samtidigt vill man inte att klassiska lag som Leksand ska åka ut.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Jepe »

Kalliasson skrev:Hade varit kul med publiklag så som Björklöven, Malmö och Västerås i SHL. Samtidigt vill man inte att klassiska lag som Leksand ska åka ut.
Är det inte lite av en myt att Malmö är ett publiklag på bortaplan? Var inte matcherna mot deras kusiner mer besökta egentligen? Sen visst, de har bra siffror hemma och lät öka dessa om de går upp. Men inget lag som drar extra på bortaplan egentligen va?
2014-04-07, vad hände?
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Kalliasson »

Jepe skrev:
Kalliasson skrev:Hade varit kul med publiklag så som Björklöven, Malmö och Västerås i SHL. Samtidigt vill man inte att klassiska lag som Leksand ska åka ut.
Är det inte lite av en myt att Malmö är ett publiklag på bortaplan? Var inte matcherna mot deras kusiner mer besökta egentligen? Sen visst, de har bra siffror hemma och lät öka dessa om de går upp. Men inget lag som drar extra på bortaplan egentligen va?
Kanske har en hel del plastsupportrar men det är väl bättre än typ Karlskrona. Sen finns det även rätt dåliga publiklag i SHL för tillfället, så som Växjö. Sen har jag även tänkt, visst Brynäs är näst-mesta mästarna men har inte de rätt dålig uppbackning på läktarna?
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Andspe »

Kalliasson skrev:
Jepe skrev:
Kalliasson skrev:Hade varit kul med publiklag så som Björklöven, Malmö och Västerås i SHL. Samtidigt vill man inte att klassiska lag som Leksand ska åka ut.
Är det inte lite av en myt att Malmö är ett publiklag på bortaplan? Var inte matcherna mot deras kusiner mer besökta egentligen? Sen visst, de har bra siffror hemma och lät öka dessa om de går upp. Men inget lag som drar extra på bortaplan egentligen va?
Kanske har en hel del plastsupportrar men det är väl bättre än typ Karlskrona. Sen finns det även rätt dåliga publiklag i SHL för tillfället, så som Växjö. Sen har jag även tänkt, visst Brynäs är näst-mesta mästarna men har inte de rätt dålig uppbackning på läktarna?
Det är ett sådant gäng som om det går bra så är det bra med folk på läktaren och går det som i år så är det sämre..

Värre med LHF, VÄX & SAIK som det ändå går bra för i år.. Visst spelar SAIK bra ishockey, men att bara ha fyllt sin arena 1 gång i år och när man vinner serien är det ju riktigt dåligt..

Linköping har inte fyllt sin arena 1 enda gång i år (7136 fullsatt 8 500)
Växjö har ändå fyllt/nästan fyllt sin arena ett par gånger, men Vida Arena tar bara 5750pers (3st fulla hus)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Thunder Bay Bombers
Inlägg: 26
Blev medlem: 2014-02-22

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Thunder Bay Bombers »

Björklöven har såklart en god chans att smyga lite i vassen men känslan är ändå att de peakat formen lite för tidigt (hysterisk målform på Quist och Öhman bland annat, Lindskoug också riktigt het). Sen tror jag att projektet med Grönberg och Waltin behöver minst ett år till för att inte bli ett jojolag då man påbörjat ett förändringsarbete i en klubb som saknat ett seriöst grundfundament egentligen sedan SM-guldet 1987. Bättre att sätta en långsiktig kultur av högre grad av proffsig verksamhet såväl på styrelsenivå som på isen. Där är man på rätt väg.

Och ja, publiken är definitivt SHL-mässig, om än lite för "Bajen"-inspirerad för min smak.
"Wanna go, pretty boy?"
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Kalliasson »

Karlskrona i princip klara för HA-finalen, behöver endast ta en poäng mot avdankat motstånd resterande två matcher.
Västerås har definitivt övertaget om andraplatsen efter vinsten idag mot Malmö.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Mattias_87 »

Västerås var verkligen mycket bättre igår, dom är ett mycket bättre lag på hela banan än Malmö.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar