Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Tifogruppen är väl ansvariga för flaggorna, och eftersom dom fortfarande (av oklar anledning) bojkottar hockeyn så kommer flaggor givetvis inte finnas på sista matchen såvida ni inte tar med er egna flaggor hemifrån.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Axel_K »

Salas skrev:Tifogruppen är väl ansvariga för flaggorna, och eftersom dom fortfarande (av oklar anledning) bojkottar hockeyn så kommer flaggor givetvis inte finnas på sista matchen såvida ni inte tar med er egna flaggor hemifrån.
SofiaTifo har aldrig varit verksam på hockeyn, de fokuserar sig på fotbollen.

Tror inte att de skulle tveka att fixa tifon ifall intresse för att hjälpa dem skulle finnas samt ekonomin, när Kareelsörjan är löst.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

Highwind skrev:Blir comeback i klacken på fredag. Förväntar mig att fler gör som jag!
Bra! :)

Skickat från min C6903 via Tapatalk
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:Tifogruppen är väl ansvariga för flaggorna, och eftersom dom fortfarande (av oklar anledning) bojkottar hockeyn så kommer flaggor givetvis inte finnas på sista matchen såvida ni inte tar med er egna flaggor hemifrån.
Sofia Tifo har aldrig varit verksamma på hockeyn. Flaggorna tillhör nästan uteslutande UCS.
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

Bara 150 klackbiljetter kvar till på fredag enligt DIFs Twitter!
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Kör också klack för första gången på länge nu på fredag. Tycker det är dags att lämna byråkratiskt skit bakom sig bara för att försöka gå ur det här skitsäsongen(Nåja mestadels iallafall) med flaggan någorlunda på topp. Sen hoppas jag att vi ser till att få väck den där förbannade Kareel illa kvickt när det här är över. När vi förhoppningsvis mirakulöst lyckats rädda kvar DIF i den här serien. Annars går Djurgården Hockey på riktigt i graven. Detta är ingen chansning, detta är en väldigt trolig prognos. Är det någon som på fullaste allvar tror att vi skulle klara av att gå upp igen? Med de nya seriesystemen? Med ett SHL som bara ser till sina egna klubbar och inte till svensk hockey i stort?

Nepp tror nog inte folk begriper allvaret ens lite om jag ska vara ärlig...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Kör också klack för första gången på länge nu på fredag. Tycker det är dags att lämna byråkratiskt skit bakom sig bara för att försöka gå ur det här skitsäsongen(Nåja mestadels iallafall) med flaggan någorlunda på topp. Sen hoppas jag att vi ser till att få väck den där förbannade Kareel illa kvickt när det här är över. När vi förhoppningsvis mirakulöst lyckats rädda kvar DIF i den här serien. Annars går Djurgården Hockey på riktigt i graven. Detta är ingen chansning, detta är en väldigt trolig prognos. Är det någon som på fullaste allvar tror att vi skulle klara av att gå upp igen? Med de nya seriesystemen? Med ett SHL som bara ser till sina egna klubbar och inte till svensk hockey i stort?

Nepp tror nog inte folk begriper allvaret ens lite om jag ska vara ärlig...
Nää det är förstås bara du som förstått det... :lol:

Klart alla fattar att dom i princip stänger serien efter den här säsongen och det blir omöjligt att ta sig upp. Det har vi väl pratat om hela säsongen?
Expert.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skidlöparn »

Gör också comeback i klacken på fredag på ett par veckor, inte pga bojkott men pga att jag haft för mycket skit i skolan och annat. Kan ha berott på den värdelösa stämningen också. Hoppas verkligen folk taggar till på fredag! Är troligtvis vår förenings viktigaste match sedan sista Kvalseriematchen!
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Kör också klack för första gången på länge nu på fredag. Tycker det är dags att lämna byråkratiskt skit bakom sig bara för att försöka gå ur det här skitsäsongen(Nåja mestadels iallafall) med flaggan någorlunda på topp. Sen hoppas jag att vi ser till att få väck den där förbannade Kareel illa kvickt när det här är över. När vi förhoppningsvis mirakulöst lyckats rädda kvar DIF i den här serien. Annars går Djurgården Hockey på riktigt i graven. Detta är ingen chansning, detta är en väldigt trolig prognos. Är det någon som på fullaste allvar tror att vi skulle klara av att gå upp igen? Med de nya seriesystemen? Med ett SHL som bara ser till sina egna klubbar och inte till svensk hockey i stort?

Nepp tror nog inte folk begriper allvaret ens lite om jag ska vara ärlig...
Nää det är förstås bara du som förstått det... :lol:

Klart alla fattar att dom i princip stänger serien efter den här säsongen och det blir omöjligt att ta sig upp. Det har vi väl pratat om hela säsongen?
Då är det ännu mera besynnerligt att man ignorerar det. Eller hur? Kom inte och kör med att det "bara" är 50 personer som stannar hemma, för det är inget argument jag använt mig av i alla fall. Det är fel sorts 50 personer som stannar hemma, det vet både du och jag. Det är de som tagit stämningen på Hovet under sina vingar. De personer som har respekten på läktarna. De har förtjänat den. Ett enormt jobb som tagit år att bygga upp. Det finns ingen på Hovets läktare som kan kliva upp på räcket på fredag och ta över det Pang, Ludde, Martin osv har skapat. Stämningen har varit ett skämt sen Mackan kom. De har bevisat sin sak ännu en gång. De är sjuuuukt viktiga för draget på Hovet. Nu är det två matcher kvar. Två matcher, som du själv säger att, alla förstått vikten av. Varför ignorerar man det? Vi kanske inte vinner ens med ett jävla hålligång, men då har vi åtminstone positiva vibbar igen.

Jag vet inte riktigt vad man ska säga när man lägger byråkratiskt osämna framför hela Djurgårdens framtid. Vad är viktigt? Svårt att formulera sig utan att trampa något på tårna. Vi är alla Djurgårdare och alla är fria att känna som de vill, men jag förstår bara inte prioriteringarna i det här läget. Känner man själv att vårt sjätte utespelare är oviktig? Isåfall vet jag inte varför man engagerar sig i första läget en gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Kör också klack för första gången på länge nu på fredag. Tycker det är dags att lämna byråkratiskt skit bakom sig bara för att försöka gå ur det här skitsäsongen(Nåja mestadels iallafall) med flaggan någorlunda på topp. Sen hoppas jag att vi ser till att få väck den där förbannade Kareel illa kvickt när det här är över. När vi förhoppningsvis mirakulöst lyckats rädda kvar DIF i den här serien. Annars går Djurgården Hockey på riktigt i graven. Detta är ingen chansning, detta är en väldigt trolig prognos. Är det någon som på fullaste allvar tror att vi skulle klara av att gå upp igen? Med de nya seriesystemen? Med ett SHL som bara ser till sina egna klubbar och inte till svensk hockey i stort?

Nepp tror nog inte folk begriper allvaret ens lite om jag ska vara ärlig...
Nää det är förstås bara du som förstått det... :lol:

Klart alla fattar att dom i princip stänger serien efter den här säsongen och det blir omöjligt att ta sig upp. Det har vi väl pratat om hela säsongen?
Då är det ännu mera besynnerligt att man ignorerar det. Eller hur? Kom inte och kör med att det "bara" är 50 personer som stannar hemma, för det är inget argument jag använt mig av i alla fall. Det är fel sorts 50 personer som stannar hemma, det vet både du och jag. Det är de som tagit stämningen på Hovet under sina vingar. De personer som har respekten på läktarna. De har förtjänat den. Ett enormt jobb som tagit år att bygga upp. Det finns ingen på Hovets läktare som kan kliva upp på räcket på fredag och ta över det Pang, Ludde, Martin osv har skapat. Stämningen har varit ett skämt sen Mackan kom. De har bevisat sin sak ännu en gång. De är sjuuuukt viktiga för draget på Hovet. Nu är det två matcher kvar. Två matcher, som du själv säger att, alla förstått vikten av. Varför ignorerar man det? Vi kanske inte vinner ens med ett jävla hålligång, men då har vi åtminstone positiva vibbar igen.

Jag vet inte riktigt vad man ska säga när man lägger byråkratiskt osämna framför hela Djurgårdens framtid. Vad är viktigt? Svårt att formulera sig utan att trampa något på tårna. Vi är alla Djurgårdare och alla är fria att känna som de vill, men jag förstår bara inte prioriteringarna i det här läget. Känner man själv att vårt sjätte utespelare är oviktig? Isåfall vet jag inte varför man engagerar sig i första läget en gång.
Men ärligt talat. Hur mycket har dessa personer synts till före MN-gate den här säsongen? Då var det ju "OK drag" tydligen.

Jag kan inte tala för alla som inte går på matcherna längre. Dom har väl ingen lust att engagera sig helt enkelt.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: Men ärligt talat. Hur mycket har dessa personer synts till före MN-gate den här säsongen? Då var det ju "OK drag" tydligen.

Jag kan inte tala för alla som inte går på matcherna längre. Dom har väl ingen lust att engagera sig helt enkelt.
Jaa alla stormatcher åtminstone. Dessa matcher har varit suveräna. Nu utgår jag från att det kommer vara precis som vanligt dessa två sista. Det vill säga, vanligt Svensson-drag. Problemet är ju att det knappast är några Svensson-matcher direkt.

Nej i det långa loppet kanske det är det bästa. Det kommer alltid vara något som retar, det är knappast den sista bojkotten från dessa personer. Man måste börja klara sig själva på hockeyn. Något som uppenbarligen är lättare sagt än gjort. En klack ledd av grisfot är ju mardrömmen.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

Från JKs Twitter: "@jarnkaminerna: Imorgon vill vi att ni följer alla våra uppmaningar, för de kommer vara riktigt viktiga för haussen kring DIF."

Menar de fotbollen eller slutstriden i Hockeyn? Nån som vet. Låter ju intressant isåfall.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

Tänkte också på det. Gissar att det gäller fredagsmatchen, gällde det fotbollen så känns det för tidigt för ett sådant inlägg.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Tänkte också på det. Gissar att det gäller fredagsmatchen, gällde det fotbollen så känns det för tidigt för ett sådant inlägg.
Kan säkert vara en del i någon säsongskortshaussande.
Expert.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Bluebrigade08 »

Tycker vi inte ska överdriva hur mycket ucs har betytt för stämningen i hockeyn. Visst stämningen har inte varit på topp på slutet, samtidigt har spelet varit dåligt vilket påverkar stämningen negativt.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Skriv svar