Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
1891SIGNE
Inlägg: 8
Blev medlem: 2015-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 1891SIGNE »

Lyxand hemma nästa fredag. Efter löning. Kan inte alla bara begrava sina stridsyxor och komma till Hovet?
Kan vi inte tillsammans bli den sjätte utespelaren som laget behöver.

Vi har många olika tankar och funderingar. Vi alla tycker olika men jag ber er. Stå upp tillsammans för det vi tycker lika, alla älskar vi Djurgården.

Alla till Hovet!
Jag är där i mitten någonstans och jag ska göra allt för att skapa ett magiskt gung!
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Bluebrigade08 »

Instämmer med föregångare. Kommer vara en grymt viktig match, kärlek måste vara starkare till Djurgården än allt annat. Vi gamla Blue Brigade kommer ge allt på läktaren !! Alla till Hovet !! !!
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Blueberry hill
Inlägg: 288
Blev medlem: 2011-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Blueberry hill »

Bra uppmaning !
KÄMPA DIF !
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

Något jag undrar över är vart alla dem som ber andra dra åt helvete osv osv är? Är det inte dags för dem att börja sjunga istället för att först gnälla och klaga för att sedan inte göra ett piss själva. Min uppmaning står fortfarande kvar, alla från detta forum som klagar över stämningen ställ er i klacken samlas i mitten och skrik er hesa. Annars är ni klassade som någon kallade ucs för, generationen som vill ha utan att behöva ge något...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Bluebrigade08 »

Denna match kan vara den viktigaste på många år. Ni som fortfarande inte vill gå pga av en värvning tycker jag att ni ska tänka om, vi behöver er. Det gäller våran överlevnad inget kan vara viktigare
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Det lär ju inte komma några leksänningar heller om man tolkar deras reaktion på värvningarna av Sillen och Guter.
Eller?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mash »

Daniel942 skrev:
Mash skrev:
SirDIFalot skrev:Vad syftar folk på när dom drar igång "spela hockey bondjävlar" ? Den verkar ju komma helt random och vid olika tillfällen varje gång.
Ställer mig samma fråga när det dras igång "10 bönder klappar i otakt" när hela bortasektionen är fylld.

Dock så tycker jag att "spela hockey bondjävlar" kom passande idag. Det var väl när nån stolle 'frös' fast pucken mot sargen och blev utvisad för "delaying the game"? Passade utmärkt i det sammanhanget tycker jag :)
Haha jag tar på mig den. Tyckte den passade där.
Jag var helt seriös om det inte framgick :lol: Jag försökte själv med samma men den verkade inte fästa sig, men så kom den igång ändå så jag bara antog att någon hörde och fick med sig resten.

Den används ju rätt sällan, tycker den är komisk helt ärligt.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 20002001 »

Edit: Ångrade mig. Vill inte börja en debatt igen om att de som gjort ett hästjobb på Hovet tidigare är snorungar och svikare.


Alltid oavsett! Heja Djurgårn
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stulle »

20002001 skrev:Sen jag klippte säsongskort efter genivärvningen av poängkungen Marcus Nilson och bytte till sittplats har det bara gått neråt, inte pga av mig förstås utan pga de andra som tidigare gjorde ett helt galet hästjobb på Hovet och det bevisas match efter match hur viktiga de är för stämningen på Hovet, och att det skulle ta denna vändning och att vi idag har en klack som är sämre än i stort sett alla andra lag. ( Inget mot er som fortfarande kämpar där, det är ni som måste orka fortsätta för annars är vi slut)

Det var verkligen synd detta, och att värvningen av MN påverkat laget negativt är lika självklart som att vi tidigare hade Sveriges bästa drag på Hovet, men det är ingen debatt jag orkar ta igen.

VARFÖR BLEV DET SÅHÄR? Jävla helvete.

var tvungen att skriva av mig... för efter varje match känner jag likadant.
Jag vet inte om jag håller med dig om att det är just MN som har påverkat laget negativt, jag tror snarare på att krutet är slut bland spelarna. I början av säsongen var vi som getingar på isen, ett kollektivt kraftpaket som var allmänt irriterande på isen för motståndarna. Jag vill minnas att vi var i topp när det gällde att hålla sig utanför utvisningsbåset, vilket säkert är en följd av just detta spel.

Nu i slutet på säsongen så tycker jag mig se att vi helt enkelt inte orkar spela på samma sätt längre på grund av att orken tagit slut. I Wikegårds podd med Tellan så sa Tellan att grabbarna haft en riktigt bra försäsongsträning och att det förmodligen inte skulle finnas något lag som skulle kunna kriga ner DIF denna säsong. De flesta experter håller ju även med om att den frenesi som vi spelade med i början helt har avtagit.

Jag vet att det är enkelt att peka på syndabockar i lägen som dessa, men jag tror inte att MN specifikt är anledningen till det usla spelet på isen.

EDIT: Hehe jag vill inte heller dra igång något som leder till mer salt i såren, så se inte detta som något negativt :)

jag vill också tillägga, att jag tror inte att det hade spelat något roll vilken spelare vi värvat in, eftersom krutet redan är slut.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Difiale »

Fy fan, klacken är verkligen körd i botten totalt!

"Kom igen Djurgårn kom igen", knäpptyst några minuter och sedan kommer samma sång som körts tio gånger. Vissa sitter ned här och var o.s.v.
Trist som fan att det blivit såhär!

Låt fotbollen och sofialäktaren dra igång så man slipper skämmas för dom som tror att det här är vår kultur egentligen.

Såhär ska det gå till:
https://www.youtube.com/watch?v=572Y_mnJhyM
https://www.youtube.com/watch?v=aQ7aCx6Ke_s
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Highwind »

Känns som att vi som stod i klacken för 5 år sedan bör lämna vår sittplats resten av säsongen och gå till klacken för att lyfta upp sången... ser illa ut när långsidorna är knökfulla och kortsidan är halvtom..
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av #10 »

Highwind skrev:Känns som att vi som stod i klacken för 5 år sedan bör lämna vår sittplats resten av säsongen och gå till klacken för att lyfta upp sången... ser illa ut när långsidorna är knökfulla och kortsidan är halvtom..
+++
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

Highwind skrev:Känns som att vi som stod i klacken för 5 år sedan bör lämna vår sittplats resten av säsongen och gå till klacken för att lyfta upp sången... ser illa ut när långsidorna är knökfulla och kortsidan är halvtom..
Mot Leksand måste det koka! Do it.
DIF!
1891SIGNE
Inlägg: 8
Blev medlem: 2015-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 1891SIGNE »

Vill se en helt galen inställning på fredag. Förstår ni hur viktig matchen är. Vill se att alla sluter upp och ger allt. Det ska tjuta i varenda hörselapparat på alla 55+ som inte har något i klacken att göra. Hovet ska gunga! Kom igen nu!

NU SKA DET BLI GUNG!
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av S. Skuggan »

1891SIGNE skrev:Vill se en helt galen inställning på fredag. Förstår ni hur viktig matchen är. Vill se att alla sluter upp och ger allt. Det ska tjuta i varenda hörselapparat på alla 55+ som inte har något i klacken att göra. Hovet ska gunga! Kom igen nu!

NU SKA DET BLI GUNG!
Varför får inte en viss ålder vara i klack, om de bidrar?
Full förståelse för om personer står, eller sitter där utan att bidra, men har det med ålder att göra?
I övrigt håller jag med, låt Hovet gunga
Skriv svar