Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Re: Strategin inför nästa säsong

Inlägg av rated_x »

rikkard skrev:Läste följande i Hallmans blogg:

" Nu har Dif visserligen sagt att man inte ska ha lika bred trupp kommande säsong som denna, utan istället lägga pengarna man sparar på att kapa i antalet spelare, på lite mer spets. "

Vad tänker ni kring det?
menar nog att dom ska lägga alla pengar på lars erik spets :D
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Smurf, nu får du ta och ge dig. Varför, varför kan du inte tänka till en eller två gånger innan du postar spelare? Ingen av dina senaste 40 spelare kommer att spela i DIF på några år. Luoma kommer inte komma till DIF, Kaberle kommer stanna overthere och Boyle likaså. Däremot har Boyle öppnat för ett gästspel i DIF om några år.

Dessutom, varför postar du spelare du inte har en aning om? Statistik behöver inte betyda ett skit.
Bild
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

...

Inlägg av blocco »

Men smurf02 lägg av. Dina förslag på spelare är så oseriösa så det finns ju inte. Frantisek Kaberle, Dan Boyle?? Då kan du ju passa på att föreslå Sidney Crosby, Peter Forsberg, Jaromir Jagr och Joe Thornton också !?
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Re: ...

Inlägg av Therocket1 »

blocco skrev:Men smurf02 lägg av. Dina förslag på spelare är så oseriösa så det finns ju inte. Frantisek Kaberle, Dan Boyle?? Då kan du ju passa på att föreslå Sidney Crosby, Peter Forsberg, Jaromir Jagr och Joe Thornton också !?
Sidney Crosby? Vem är det? Petar han nån i vår trupp? :D
Bild
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

...

Inlägg av blocco »

Haha nej det tror jag knappast 8) :D
smurf02
Inlägg: 95
Blev medlem: 2006-11-01

Inlägg av smurf02 »

Petr Sykora då?? om mina spelare e overkliga så vad är denna spelare då?? nisse ekman tror jag på däremot senn tror jag på Thoresen ifall man frågar honnom!!!
Ondrej Nemec Och lyckas klubben få hit honnom e det fan ett mirakell.
+ Hörde jju Klasen historien muntligt överäns!!
var det inte likanande med Louma om klubben bara kämmpar så tror jag man lyckas med att få hit honnom!!
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Therocket1 skrev:Däremot har Boyle öppnat för ett gästspel i DIF om några år.
När gjorde han det? Låter ju väldigt intressant. Hoppas bara att vi är kvar i Elitserien då :oops:
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Känns som om Smurfen har lirat lite för mycket NHL07...
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

smurf02 skrev:Petr Sykora då?? om mina spelare e overkliga så vad är denna spelare då?? nisse ekman tror jag på däremot senn tror jag på Thoresen ifall man frågar honnom!!!
Ondrej Nemec Och lyckas klubben få hit honnom e det fan ett mirakell.
+ Hörde jju Klasen historien muntligt överäns!!
var det inte likanande med Louma om klubben bara kämmpar så tror jag man lyckas med att få hit honnom!!
Luoma sitter på ett kontrakt på ca 200 000 i månaden, hur ska DIF har råd med det när de inte ens kan betala Fernholm?

Och ja, Petr Sykora i PARDUBICE är en realistisk värvning. Och varför skulle en värvning av Ondrej Nemec vara ett mirakel? Tjecker tjänar inte så mycket i lön.. Och är det nåt jag har koll på så är det Östeuropa, det kan de flesta härinne intyga.
Bild
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

Inte helt osannolika spetsvärvningar (=drömvärvningar)

Daniel Tjärnqvist
Nils Ekman
Marcus Nilson
Robert Nilson
Mika Hannula


En annan gammal djurgårdare som bör vara aktuell är Staffan Kronwall . Han får inte spela i NHL. En yngre variant av Ronnie Pettersson.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

jensa öhling skrev:Inte helt osannolika spetsvärvningar (=drömvärvningar)

Daniel Tjärnqvist
Nils Ekman
Marcus Nilson
Robert Nilson
Mika Hannula


En annan gammal djurgårdare som bör vara aktuell är Staffan Kronwall . Han får inte spela i NHL. En yngre variant av Ronnie Pettersson.
Tjärnqvist går det väl ganska bra för där borta lika så Nilson? Eller är jag ute och cyklar på E4an nu?
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Stocky skrev:
jensa öhling skrev:Inte helt osannolika spetsvärvningar (=drömvärvningar)

Daniel Tjärnqvist
Nils Ekman
Marcus Nilson
Robert Nilson
Mika Hannula


En annan gammal djurgårdare som bör vara aktuell är Staffan Kronwall . Han får inte spela i NHL. En yngre variant av Ronnie Pettersson.
Tjärnqvist går det väl ganska bra för där borta lika så Nilson? Eller är jag ute och cyklar på E4an nu?
Japp, du har rätt. Det går väl bra för i princip alla de, förutom Nisse.
Bild
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Måste bara fråga en sak, vilka är det som DIF har på tanke att värva just nu? bara Edvin Frylén?
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

jensa öhling skrev: En annan gammal djurgårdare som bör vara aktuell är Staffan Kronwall . Han får inte spela i NHL. En yngre variant av Ronnie Pettersson.
Att få hem Kronwall på ett långtidskontrakt vore fint, har goda kvaliteter så länge han får lira i rätt sällskap. Staffan blir restricted free agent efter denna säsong så det kanske går att locka hem honom

Ytterligare en djurgårdare där borta som vore kul att se i DIF nån gång är Doug Murray. Vore jäkligt intressant att se vad han skulle kunna göra i elitserien, visserligen inte allt för snabb på rören men grymt duktig tacklare, har varit kapten både i sitt college-lag och AHL-lag etc. Då är man inte dålig. Synd att han har 2 år kvar på sitt kontrakt bara.

Båda dessa killar har rätt bakgrund och hjärtat på rätt ställe. Dessutom många år kvar som ishockeyspelare. Är det långsiktigt lagbygge något man vill försöka sig på så är såna killar ovärderliga. Synd bara att ingen av dem är snabbskrinnande och högerfattad.
Antie
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-10-24

Inlägg av Antie »

smurf02 skrev:""Boråsaren"" vet du överhuvud taget vad dysslexi är?? om inte så håll käfft med din svenska grammatik!!
för övrigt tycker jag att om klubben vill fixa målskyttar så Prata med Patric Thoresen, Macke nilson dessa 2 tror jag på i sånna fall men ingen skulle gråta ifall Nisse komm!!

Frantisek Kaberle: skulle inte han kunna vara något inte för att jag vet något om honnom men??
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1919

Och ingen skulle väll gråta ifall boyle kom inte för att vi har råd :cry:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5369

Och? Spelar ingen roll att du har dyslexi. Man behöver inte våldta svenskan för det. Du kan skriva som du gör och sen innan du postar så kollar du igenom det du skrivit och tar bort alla dubbelbokstäver och kollar stor bokstav efter punkt osv.

Och förresten, vad är "dysslexi" haha :P
Förlåt jag var tvungen ^^
Skriv svar