Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Stockport
Inlägg: 18
Blev medlem: 2013-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stockport »

Zephyrox skrev:
SirDIFalot skrev:
Stockport skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Det kommer att vara så resten av säsongen/kommande säsonger.

Folk skanderade ut med packet, "packet" försvann.
Upp till resterande fågelholkar i klacken att göra något åt det.
Atm sitter barnfamiljer med reducerade biljettpriser i klacken. Tydligen detta vissa vill.
Nej men vi riktiga trogna Djurgårdare är där och stöttar VÅRT LAG
Alltid oavsett
Haha det börjar bli svårt att lista ut vilka som skojar och inte här.
Jag tror att det finns dom som älskar att hata vissa Djurgårdsgrupperingar och dom har fått medvind den senaste tiden..
Älskar man DIF är man på hovet när det gäller att stötta sitt lag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17544
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Stockport skrev:
Zephyrox skrev:
SirDIFalot skrev:
Stockport skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Det kommer att vara så resten av säsongen/kommande säsonger.

Folk skanderade ut med packet, "packet" försvann.
Upp till resterande fågelholkar i klacken att göra något åt det.
Atm sitter barnfamiljer med reducerade biljettpriser i klacken. Tydligen detta vissa vill.
Nej men vi riktiga trogna Djurgårdare är där och stöttar VÅRT LAG
Alltid oavsett
Haha det börjar bli svårt att lista ut vilka som skojar och inte här.
Jag tror att det finns dom som älskar att hata vissa Djurgårdsgrupperingar och dom har fått medvind den senaste tiden..
Älskar man DIF är man på hovet när det gäller att stötta sitt lag.
Då finns det alltså bara ett tusental riktiga supportrar som älskar DIF alltså? Fler än så är det ju inte som är där VARJE match!

Och är man inte där är det förstås ens eget fel att laget förlorar.
Expert.
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFVästertorp »

Stockport skrev:
DIFVästertorp skrev:
Stockport skrev:
DIFVästertorp skrev:Ni som säger att ni stöttar DIF alltid oavsett är alltså ni som står knäpptysta på ståplats sektionen nu. Ni har ju fan chansen att visa att ni klarar er utan alla som tycker "elaka saker". Sjung då istället? Modoklacken sjöng alltså högre...
Vi stöttar vårt lag i vått och torrt.
Det kan man inte säga att alla gör
På en klacksektion ska man sjunga.
Varför gör du inte det då ?
Jag sjunger. Från sittplats
Djurgårdens IF
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

Tror folk att det bara är ucs eller en på räcket människa som slutat gå på hockeyn just nu? Hade ett helt gäng kompisar med andra som köpt säsongskort i klacken som inte är där. Vi har tappat galet mycket folk sen mn värvningen och det kommer ta tid för många att komma tillbaks så alla ni som står i klacken nu, dem ända som kan påverka stämningen på matcherna är... yep, DU! Sjung, kaosa, skapa stämningen, säg till alla fågelholkar att stå upp och sjung eller lämna ståplats. Sitta här på forumet och gnälla på att det inte är någon stämning sen ucs lämnade hjälper inte. De och alla andra som slutat dyka upp skiter i om ni tycker ''sviker''.

Till nästa hemmamatch kanske alla '' allatid oavsett'' mötas i mitten mitten på ståplats och börja dra igång ett jäkla drag? Eller...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Charles F
Inlägg: 51
Blev medlem: 2013-06-28
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Charles F »

Börjar det inte bli dags att lägga hela den här soppan åt sidan och fokusera på det som är kvar, eller inte kvar, av säsongen. De två sidor vi har av myntet får vi nog leva med, om vi så ytterligare skriver tiotusen rader i ämnet.

De som känner sig kränkta och ledsna får helt enkelt fortsätta att stanna hemma och invänta en ny styrelse som vill sköta klubben i enlighet med vad de anser bäst. Ingen skulle bli gladare än jag eftersom kunnandet verkar enormt. Kan inte bli annat än bra…

Vi andra får traska till Hovet, bidra med vad vi kan, och hoppas att grabbarna vänder på skutan.

Och ingen skugga ska väl behöva falla över någon eftersom valet är precis som tyckandet, helt fritt.
Charles F
Inlägg: 51
Blev medlem: 2013-06-28
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Charles F »

Börjar det inte bli dags att lägga hela den här soppan åt sidan och fokusera på det som är kvar, eller inte kvar, av säsongen. De två sidor vi har av myntet får vi nog leva med, om vi så ytterligare skriver tiotusen rader i ämnet.

De som känner sig kränkta och ledsna får helt enkelt fortsätta att stanna hemma och invänta en ny styrelse som vill sköta klubben i enlighet med vad de anser bäst. Ingen skulle bli gladare än jag eftersom kunnandet verkar enormt. Kan inte bli annat än bra…

Vi andra får traska till Hovet, bidra med vad vi kan, och hoppas att grabbarna vänder på skutan.

Och ingen skugga ska väl behöva falla över någon eftersom valet är precis som tyckandet, helt fritt.
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Difiale »

Varför finns det några som ska skylla/leta ansvar på andra hela tiden? Tänker på dom som slutat att gå (många på just nedre delen av klackläktaren) och JK som får ta skit från en del.
Dom flesta anade att detta skulle skapa splittringar och så har även skett. Det får ta den tid det tar för vissa att komma tillbaka. Svårt att ändra ens egna känsla och alla är vi olika.

JK har säkerligen också tappat lite sugen denna säsong, och det är nog inte bara att hitta en klackledare. Dels ska personen vilja det och dels så ska klacken gilla personen och passa in i vår kultur. Ha pondus, kunna många sånger och variation, elda på o.s.v.

Normalfallet är nog att en klackledare växer fram tids nog.

Kanske kan någon av just er som lägger ansvaret på enbart andra pröva leda klacken?
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Debacle »

Kareel kryper till korset.. Inte en dag för tidigt. Allt detta bevisar ännu en gång vilka tydliga brister som finns i styret inom föreningen, men det lämnar vi åt årsmötet. För mig är stridsyxan nu temporärt begravd.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Dagens match är nog en kandidat till det värsta på många många år.
Just idag var jag faktiskt inte på plats så man skall kanske hålla igen lite då, men detta är på riktigt pinsamt. Sämre klack än random bondelag atm.

Bannlys parasiterna som köper subventionerade biljetter och sitter ned/håller käften i klacken.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Debacle »

Kom igen Djurgårn, kom igen.

Herrejösses.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17544
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Vad syftar folk på när dom drar igång "spela hockey bondjävlar" ? Den verkar ju komma helt random och vid olika tillfällen varje gång.
Expert.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mash »

SirDIFalot skrev:Vad syftar folk på när dom drar igång "spela hockey bondjävlar" ? Den verkar ju komma helt random och vid olika tillfällen varje gång.
Ställer mig samma fråga när det dras igång "10 bönder klappar i otakt" när hela bortasektionen är fylld.

Dock så tycker jag att "spela hockey bondjävlar" kom passande idag. Det var väl när nån stolle 'frös' fast pucken mot sargen och blev utvisad för "delaying the game"? Passade utmärkt i det sammanhanget tycker jag :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17544
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Mash skrev:
SirDIFalot skrev:Vad syftar folk på när dom drar igång "spela hockey bondjävlar" ? Den verkar ju komma helt random och vid olika tillfällen varje gång.
Ställer mig samma fråga när det dras igång "10 bönder klappar i otakt" när hela bortasektionen är fylld.

Dock så tycker jag att "spela hockey bondjävlar" kom passande idag. Det var väl när nån stolle 'frös' fast pucken mot sargen och blev utvisad för "delaying the game"? Passade utmärkt i det sammanhanget tycker jag :)
Ja, den var rolig en gång. Första gången. När det faktiskt var 10 bönder som klappade i otakt. Men ska den ha en gjuten plats i vår sångrepertoar varje match? Haha
Expert.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mash »

SirDIFalot skrev:
Mash skrev:
SirDIFalot skrev:Vad syftar folk på när dom drar igång "spela hockey bondjävlar" ? Den verkar ju komma helt random och vid olika tillfällen varje gång.
Ställer mig samma fråga när det dras igång "10 bönder klappar i otakt" när hela bortasektionen är fylld.

Dock så tycker jag att "spela hockey bondjävlar" kom passande idag. Det var väl när nån stolle 'frös' fast pucken mot sargen och blev utvisad för "delaying the game"? Passade utmärkt i det sammanhanget tycker jag :)
Ja, den var rolig en gång. Första gången. När det faktiskt var 10 bönder som klappade i otakt. Men ska den ha en gjuten plats i vår sångrepertoar varje match? Haha
Det var bättre förr helt enkelt.

Nä fy fan. Jag är less på den. Känns som samma nivå som "hv blåå, hv blååå". Känns mer kvalité att överrösta med en skön ramsa än utge oss för idioter som inte kan räkna när det är Skellefteå eller whatever på besök med stort bortafölje. Det var okej mot Troja Ljungby och Asplöven.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

Mash skrev:
SirDIFalot skrev:Vad syftar folk på när dom drar igång "spela hockey bondjävlar" ? Den verkar ju komma helt random och vid olika tillfällen varje gång.
Ställer mig samma fråga när det dras igång "10 bönder klappar i otakt" när hela bortasektionen är fylld.

Dock så tycker jag att "spela hockey bondjävlar" kom passande idag. Det var väl när nån stolle 'frös' fast pucken mot sargen och blev utvisad för "delaying the game"? Passade utmärkt i det sammanhanget tycker jag :)
Haha jag tar på mig den. Tyckte den passade där.
DIF!
Skriv svar