Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Härligt att få sig dig i Djurgårdströjan igen Emil! Välkommen tillbaka! :D
Bild
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 133
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av bbjs »

Oj, otippat men positivt.
Med 25p på 33 matcher i Löven så gråter Ume ikväll...
Välkommen hem Emil !!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av Magnutz »

Lämna snöskorna i Umeå. I Stockholm behövs de inte. Och dubbdäck får ej förekomma centralt. ;)

Välkommen!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Thunder Bay Bombers
Inlägg: 26
Blev medlem: 2014-02-22

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av Thunder Bay Bombers »

En långt ifrån empirisk analys bestående av observationer från hallen och highlights säger att Lundbergs mål tillkommit i en salig blandning av "stå på rätt ställe framför kassen", styrningar och faktiskt en del rätt stiliga avslut efter att ha skrinnat sig fri och hängt den utan att tänka för mycket. Han är bättre än för ett år sedan, tro mig.
"Wanna go, pretty boy?"
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av Rix »

Kul med Emil, körde på riktigt bra i slutet av AS. Hoppas han kan bidra med lite fart, tacklingar och poäng. Välkommen tillbaka Emil!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av kaminor »

Bra värvning! Välkommen tillbaks!
Användarvisningsbild
Thunder Bay Bombers
Inlägg: 26
Blev medlem: 2014-02-22

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av Thunder Bay Bombers »

Saxat från VK.se:

* * *

Löven-stjärna till Djurgården
Publicerad idag kl 22.35 (uppdaterad idag kl 22.41)

Björklöven Timmarna före transferfönstret stänger kom chockbeskedet för Löven-fansen. Stjärnan Emil Lundberg har skrivit på för SHL-klubben Djurgården.

Anledningen till att Emil kunde lämna var att han har en SHL-klausul inskrivet i sitt kontrakt, med Björklöven.

Lundbergs kontrakt med Djurgården gäller nu både den här säsongen och även över 2015/16.

Björklövens sportchef Fredrik Grönberg:

– Givetvis är det väldigt tråkigt att tappa Emil som spelare, som person, en arbetskollega som man har jobbat väldigt nära med under en lång tid. Men så är den här branschen.

- Men samtidigt är det ett gott kvitto på vår verksamhet och jag gläds att han har lyckats. Vi vill jobba med unga talangfulla spelare som har utvecklingspotential. Det skickar signaler till övriga i truppen att om Emil kan spela till sig ett SHL-kontrakt som även sträcker sig över nästa år, så kan även jag. Det är den drivkraften jag vill ha. [...]
"Wanna go, pretty boy?"
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av PATRIK. »

Emil Lundberg. Ja, vi lär ju inte kunna förvänta oss nåt stordåd, men sen ska han ju ses som en breddspelare. Positivt är väl i alla fall att han är frontfigur på löpsedeln som delades ut när vi gick upp. "Välkommen till SHL" Det är ju lite komiskt kan man tycka.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av Enbom »

Gick in och tänkte läsa ett Björklövenforum för att få mig en bild om hur han har spelat under säsongen.

Stämningen är som att vi har rånmördat deras familj. Aj.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av Stulle »

Enbom skrev:Gick in och tänkte läsa ett Björklövenforum för att få mig en bild om hur han har spelat under säsongen.

Stämningen är som att vi har rånmördat deras familj. Aj.
Har du lust att droppa länken?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av Enbom »

Stulle skrev:
Enbom skrev:Gick in och tänkte läsa ett Björklövenforum för att få mig en bild om hur han har spelat under säsongen.

Stämningen är som att vi har rånmördat deras familj. Aj.
Har du lust att droppa länken?
theclubismine.se
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av Stulle »

Enbom skrev:
Stulle skrev:
Enbom skrev:Gick in och tänkte läsa ett Björklövenforum för att få mig en bild om hur han har spelat under säsongen.

Stämningen är som att vi har rånmördat deras familj. Aj.
Har du lust att droppa länken?
theclubismine.se
Tack, dock måste man skapa konto och det orkar jag inte :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av Axel_K »

Stulle skrev:
Enbom skrev:
Stulle skrev:
Enbom skrev:Gick in och tänkte läsa ett Björklövenforum för att få mig en bild om hur han har spelat under säsongen.

Stämningen är som att vi har rånmördat deras familj. Aj.
Har du lust att droppa länken?
theclubismine.se
Tack, dock måste man skapa konto och det orkar jag inte :)
Gör det.
Typ 6 sidor om att Emil svikit Löven och att han inte har ett Lövenhjärta. Och att vi är en clownklubb, att de hatar DIF och blablabla.

Ungefär som att han varit hela sitt liv i Umeå och går till ett lag som de hatar lika mycket som vi hatar aik.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av Janos »

Stulle skrev:Tack, dock måste man skapa konto och det orkar jag inte :)
Lite gott och blandat.
stefansson skrev: Kukens kukens kuken. Jävla helvete.
cookie dough skrev: Trist. Men väntat. Vid succe så tar man chansen.
LövenLover85 skrev:Fan så jävla smutsigt gjort av Lundberg
Canoah skrev: Hoppas Djurgården får kvala och åker ner i HA. Gärna tillsammans med Modo eller Brynäs.

Inget Stockholmslag i SHL samt ett till klassiskt lag i HA, vore perfekt det för Jörgen Lindgren
Dan the man/nr 13 skrev:Sur slut silly...
goxne skrev: Emil hade väl kontrakt med löven och inte fan kan han lämna hur som helst bara för att man eventuellt har en SHL-klausul?!
Clark Kent skrev:Måste ha kostat pengar och att Grönberg har någon ersättare av rang på kroken. Annars är det väl så att det är löven som bestämmer.
cookie dough skrev:Vilken rutten jävla kväll. Sjögren och Emil sitter nog på Arlanda nu och sprutar skumpa. Vi skulle ju gå upp Emil!!!!!!!
Clark Kent skrev:– Emil var med och tog oss tillbaka till SHL och har utvecklats ytterligare under den här säsongen i Björklöven. Vi tar nu in honom och breddar därmed truppen".

Vi tar in honom nu........Låter som att vi har haft honom på lån.
Deus skrev:Värdelöst, visar kanske på ambitionen i år.
HuaRong skrev:Tycker snart gränsen är nådd för hur mycket man kan få hålla på och ändra i sina trupper under säsongen. Allsvenska lagen värvar från varandra, SHL snor spelare inför slutspurten för att ibland låna tillbaka dem, ibland inte. Namngiven målvakt hit och släppa spelare för att rädda ekonomin dit. Det var bättre förr. /Kapten Stofil.
babar skrev:Lidandet blir större då vi får veta att DIF inte behövde betala ett öre. Suck!
goxne skrev:Exakt, vilka signaler sänder detta till laget. "Näe men vi hade som inte tänkt gå upp i år så därför gav/sålde vi bort vår bästa målskytt..."
tolla skrev:En bra lördags kväll blev helt jävla värdelös :twisted:
bert skrev:Märkligt att löven inte går ut på .com med info angående detta. Spelar ju ingen roll om Emil ville tillbaka till DIF. Han hade kontrakt med löven, så antingen har DIF köpt loss honom eller så har han haft någon Kalle Anka-klausul i kontraktet.
Siepen skrev:Helt sjukt att vi släpper honom mitt i säsongen. Det är ju vansinne!
Stefan skrev:En stor kuk är en klen tröst i en fattig familj
Esse skrev:Framförallt märkligt att han vill lämna. Stjärna i löven, möjlighet att bli odödlig vid avancemang. Jämfört med att bli en breddspelare i DIF, och i bästa fall få undvika kvalspel neråt, för något SM-guld har de inte chans till, med eller utan Lundberg.
tolla skrev:Nä om man skulle slå sönder lägenheten och tröstsupa :cry:
Makaronen skrev:Nu släpper jag Emil.

Värvar inte Grönberg något jävligt spetsigt så lägger jag ner säsongen. Det skulle kännas så oseriöst!
MattiasKD skrev:Riktigt trist med Emil :(
Jag har skrivit det tidigare. Helt sjukt att ha ett transferfönster som är öppet så här långt in på säsongen. Flytta deadline för övergångar till slutet av oktober istället. Kanske kan sträcka mig till november, men absolut inte längre.
bafz skrev:Hur tänker Löven?
"Jaha ni vill ha vår bästa målskytt? Hmm, få se 3 timmar kvar av övergångsperioden. Jaaa varför inte?"
wasa skrev:Redan allra första längre intervjun Emil gav i höstas så anade jag att han bara var här tillfälligt.. "Stockholm är så stort.. jättestort.. tunnelbanor.." bla-bla-bla...
Ja, men sitt på bänken där nere då.. och åk lite tunnelbana..
Marjasin skrev: Hata djurgårn, jävla clownlag!
cookie dough skrev:Otroligt jävla orutinerat att skriva in en SHL-klausul under pågående säsong. Ingen annan klubb gör det! Ofattbart!
thewalrus skrev:Jävla pisskväll. Finns bara en grej att göra nu. Spela ner DIF i allsvenskan. PISS!
adlercreutz skrev:Djurgården lär väl säkert klara att undvika kval men missa slutspel också, så helt jävla onödig värvning av dem men ett slag i magen på oss. Tack...
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9501
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av Jim Morrison »

Haha, kan bara tänka mig hur mycket det hade svidigt dock.... Förstår dom ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar