SHL: Färjestads BK - Djurgårdens IF 31/1 2015
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- SirDIFalot
Re: SHL: Färjestads BK - Djurgårdens IF 31/1 2015
Hoppas Färjestad får en tuff och jobbig match ikväll. Gärna sudden och straffar. Så dom är riktigt möra till kl 16 imorgon.
Expert.
Så länge FBK vinner idag är jag nöjd.. det sista jag vill möta på lördag är massa revansch-sugna bönder! Bättre om de är mätta, feta och känner sig nöjda!SirDIFalot skrev:Hoppas Färjestad får en tuff och jobbig match ikväll. Gärna sudden och straffar. Så dom är riktigt möra till kl 16 imorgon.
Med det sagt, jupp det blir 12:e raka!
Senast redigerad av captcash den 2015-01-30 20:24:02, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Kommer förmodligen ha väldigt liten betydelse för matchens utgång, räknar kallt med en ganska övertygande förlust här.SirDIFalot skrev:Hoppas Färjestad får en tuff och jobbig match ikväll. Gärna sudden och straffar. Så dom är riktigt möra till kl 16 imorgon.
"Målsättning: Top 6"
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Senaste gången jag var på plats i Karlstad vann vi med 2-1, jag är på plats i morgon och hoppas på liknande resultat!
Dags att sno lite poäng av kaffebönderna, jag tippar 3-2 vinst i OT.
Poäng i denna match är en bragd.
Såg just sista perioden i Frölunda-Färjestad, skotten blev 2-14.
Utan Ahléns aktion igår så hade det här kännts botten. Nu finns ändå hoppet att det kan ha tänts en gnista i laget inför imorgon. Kanske långsökt, men jag väljer att hoppas på det.
Ser också fram mote reviderade formationer, Sav och Eriksson skall flyttas till förmån för andra.
Ser också fram mote reviderade formationer, Sav och Eriksson skall flyttas till förmån för andra.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu måste det vara slut med att envisas med Jocke som förstacenter, vi har Ljungh, med bättre spelare än Saviano och Heinerö runt sig så kan han växa ännu mer, tredjekedjan känns lagom för Jocke, sedan har jag aldrig riktigt förstått vad Heinerö bidrar med och bör stå uppsatt som extraspelare, på sin höjd.
Spela fult
Det börjar bli dags för en seger nu.
0-1
Tellan tillbaka i målet visar att gammal är äldst.
Matchens enda mål en styrning av Honken i PP.
0-1
Tellan tillbaka i målet visar att gammal är äldst.
Matchens enda mål en styrning av Honken i PP.
Jag tycker att han visade i föra matchen att han kan hålla i pucken och lägga fram bra passningar. Det är inte hans fel att han jämt får lira med spelare som inte kan träffa mål.diftobbe89 skrev:Nu måste det vara slut med att envisas med Jocke som förstacenter, vi har Ljungh, med bättre spelare än Saviano och Heinerö runt sig så kan han växa ännu mer, tredjekedjan känns lagom för Jocke, sedan har jag aldrig riktigt förstått vad Heinerö bidrar med och bör stå uppsatt som extraspelare, på sin höjd.
Vem ska in som andrecenter då? Runken?diftobbe89 skrev:Nu måste det vara slut med att envisas med Jocke som förstacenter, vi har Ljungh, med bättre spelare än Saviano och Heinerö runt sig så kan han växa ännu mer, tredjekedjan känns lagom för Jocke, sedan har jag aldrig riktigt förstått vad Heinerö bidrar med och bör stå uppsatt som extraspelare, på sin höjd.
Tippar 6-1 till kaffe.