Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mash »

minalman skrev:Jag skulle nog aldrig klara av att vara vän med varenda Djurgårdare som finns. Mycket mindre ha samma åsikt som alla andra. Det är självklart att det finns alla sorters människor och alla sorters åsikter representerat bland oss Djurgårdare. Tänk bara på Ohly och Reinfeldt. Eller mig och Thåström...
Även frågan om det går att förlåta MN eller inte måste förstås alla ha sin egen åsikt om.
Men jag hade en illusion att vi alla glömde allt annat och bara önskade att laget skulle vinna, när vi gick in på matcharenan. Just de timmarna matchen pågår vill jag glömma all skit och all fientlighet ute i verkligheten. Samlas med alla andra och hoppas på en härlig vinst för vårt lag. Sedan, när man vandrar hem och verkligheten tränger sig på, man ser någon människa på tunnelbanan med DIF-halsduk, men man förstår ändå snabbt att man inte har något gemensamt utöver Djurgårdsfärgerna runt halsen. Då vaknar man ur illusionen om att världen är en vacker plats att leva i och att alla människor är snälla.
Men på Hovet trodde jag länge att vi alla var Djurgårdare och hade lagets bästa som vårt högsta gemensamma mål.
Efter MN-värvningen har verkligheten kommit ikapp mitt hockeyintresse och jag känner mig inte längre så naivt glad och uppbragt av att gå på match.
Någon har fört in något mörkt och hatiskt bland oss supportrar. Det räckte med att ledningen värvade någon de trodde skulle göra laget bättre så tog detta in hatet på läktaren och Djurgårdare började vända sig mot varandra.
Jag hade fel. Hockey är inte bättre än verkligheten utanför Hovet.
Vi är alla ansvariga för att världen är en djävla håla och vi lyckades inte ens freda vårt Hovet från detta. MN-värvningen har inte förstört min kärlek för Djurgården, men helt förstört min illusion att vi Djurgårdare skulle vara bättre än andra. Världen är skit och det är vi med.
Visste inte om att jag kände så där, förrän jag läste ditt inlägg. Känns som spot-on för min del. Well done.
Användarvisningsbild
DIFz
Inlägg: 50
Blev medlem: 2014-03-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFz »

Vi behöver bli bättre på att uppmuntra varandra, även oss supportrar emellan. Jag tror att om jag och andra skulle försöka lugna ner all frustration som finns i allt detta, och försöka se glädjen i att vi faktiskt tillhör samma förening allihopa, så skulle nog även sångerna på läktarn börja låta högre, starkare, bättre och även - ge något mer självförtroende till grabbarna på isen. För den fanns inte där idag, varken hos dom eller oss. Men det är matcher kvar att kämpa på i! Så släng inte skit på varandra nu, utan ställ upp för varrann :-)
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Jag hoppas verklige alla utnyttjar sitt medlemskap i DIF till att få till en ledning som vi känner att vi kan lita på. Skulle gärna se att Kaarel redan nu avgår, men eftersom jag tvivlar starkt på att han ser sig själv som ett så stort problem så hoppas jag att han redan nu ställer sin plats till förfogande inför kommande årsmöte.

Kaarel själv måste ju se vad söm håller på att hända i hockeyn. Internbox var och varannan match. Konstant tjafs här på forumet, twitter med mera. Vill Kaarel på något sätt DIFs bästa så gör kliver han åt sidan, nu.

Förstår att folks engagemang fått sig en törn, så även mitt. Men jag lider också när jag ser killarna som slet blod för att ta oss till högsta serien nu inte får den uppbackningen DE förtjänar. Detta var enda anledningen till att JAG ens kan motivera mig till att gå till hovet.

Men känslan att befinna sig på hovet är långt ifrån vad den varit. Entusiasmen, ringandet i öronen efter matchen, personer på läktaren som drar åt samma håll, vi-mot-dom allt det har bytts ut mot oroligheter, obehag, ångest.

DIF må gå mot en stark ekonomisk säsong, men till vilket pris sker det på?

Att dra igång "avgå styrelsen" mitt i ett avgörande skede i matchen är väl inte det smartaste, att formulera en banderoll med "dra åt helvete Kaarel" hör väl inte heller till det mest kreativa vi sett. Jag förstår innebörden, jag håller med i den, men samtidigt har vi de där, laget som slet som djur i hockeyns bakgård för att en dag 2014-04-07 få kramas och fira med fansen på isen. Dom grabbarna är mitt engagemang, min glädje och mitt Djurgården. Dom förtjänar bättre, dom är värda mer.

Häng upp en banderoll, visa ert missnöje vid tillfälle, använd et berättigade röst på årsmötet! Men ge FAN i att åt något av hållen, vare sig du håller med eller inte, kasta saker eller starta handgemäng med andra djurgårdare! Respektera varandras åsikter, respektera varandras rätt att uttrycka dom!

Säkerligen bara en text som många anser som ordbajs, men jag är TRÖTT på att gå till Hovet med ångest, och då pratar jag inte om matchresultatet!
2014-04-07, vad hände?
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av förevigtdjurgården »

Precis.

Det är inte längre roligt att åka till Hovet.

Det var roligt att åka till Hovet i Hockeyallsvenskan när det var alla-mot-oss. Det var roligt i Elitserien, när det var alla-mot-oss. Det var roligt i Kvalserien nedåt. Det var roligt i Kvalserien uppåt.

I vått och torrt, resultat oväsentliga, har det varit roligt att åka till Hovet.

I nuläget är det inte roligt att åka till Hovet.

Det är inte längre vi mot rubbet.

Det är vi mot oss själva, det är vi mot de 7 miljoner som gått till aiks harvande i botten av Hockeyallsvenskan, det är vi mot de kommundopade lag som kommer med deras plastsupportrar och sjunger ut en trasig förening.

Det är 0% glädje och 100% ångest.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Amadeus »

SOCKU skrev:
minalman skrev:
SOCKU skrev:
minalman skrev:
SOCKU skrev:Shit vilket drag det var idag, har fortfarande ståpäls! Vilka jävla ljudtoppar vi fick till och växelramsorna med sittplats var helt magiska! Sen att det var så fullsatt i klacken att man fick trängas för att få plats ser jag bara som ett plus i kanten.

Verkar förövrigt som om att de även passat på att byta popcornmaskin i kioskerna. Länge sedan popcornen smakade så bra så fick bli en i vardera periodpaus :)
Gnagartroll?
Nej :)
Men det måste vara ett lågvattenmärke när en Djurgårdare gör sig lustig över ett så allvarligt ämne som en svacka i engagemanget.
Om alla som undviker att stötta nu kommer tillbaka och hjälper laget i allsvenskan i höst, när vi har ny styrelse, så är det kanske OK.
Jag skulle mycket väl vilja stötta laget i det läget vi befinner oss i nu. Dock har jag och många andra tappat större delen av engagemanget och lusten för Djurgården hockey efter allt som händer just nu samtidigt som man inte känner sig välkommen till våra matcher.
Skitsnack!
Hade du verkligen velat stötta laget så hade du gjort det. Nu har du gjort ditt val. Är du så jävla dum att du inte fattar att det enbart är laget som blir lidande av ert ställningstagande? Styrelsen tar man hand om efter säsongens slut.

"Äh, men va fan vi har ju blivit kränkta, ju asså.... Styrelsen lyssnade inte på oss ju, alltså skiter vi i laget..."

Stå du gärna i ditt lussetåg, gärna utanför kansliet, där kan ni sjunga morgon middag och kväll. Men till Hovet behöver du inte komma mer.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

folk får väl fan göra vad de själva vill?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Folk ledsnar när det går dåligt. Det var samma tendenser när vi åkte ur för tre år sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8116
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

Tror faktiskt också att lagets insats påverkar en hel del. Vi har ju inget eget spel alls längre. Tror dock det kan bli lite bättre när vi har fullt lag igen.
Avskaffa tre mot tre.
Zyn79
Inlägg: 53
Blev medlem: 2014-12-18

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zyn79 »

minalman skrev:Jag fattar inte att MN-affären kunnat plocka fram sådana dåliga sidor hos världens bästa hockeypublik. Inkluderat mig själv antagligen. Det är kanske där styrelsen gjorde sitt stora misstag? Men vi kan väl för h-e stötta laget och inte håna varandra? Att försöka vända sittplats mot ståplats, eller slipsar mot klack, popcorn mot jäger, vem vinner på det?
Jag lägger ner all argumentation och erkänner att jag absolut inte har en aning om hur detta ska få ett lyckligt slut. Jag hoppades att kärleken till Djurgården skulle förbrödra, men jag hade fel.

Man kan ju tycka att våran styrelse borde tagit lärdom av fallet Touma inom fotbollen. Dock är det väl lite skillnad då han värvades inför säsongen och fick möjligheten att vara en del av truppen redan ifrån start. Men även där hördes det ju splittringar i klacken.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Magnutz »

Jag ser enbart egocentriska yttringar i all form av "bojkott" och undrar hur tankarna snurrar hos de drivande i flykten från Hovet samt hos de som per automatik följer med den negativa strömmen som de goda sidekicks de är. Laget före jaget. Stolthet går före fall. Together we stand divided we fall....

Att dra sig undan nu måste anses vara det absolut sämsta man kan göra mot sin klubb.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kalliasson »

minalman skrev:Jag skulle nog aldrig klara av att vara vän med varenda Djurgårdare som finns. Mycket mindre ha samma åsikt som alla andra. Det är självklart att det finns alla sorters människor och alla sorters åsikter representerat bland oss Djurgårdare. Tänk bara på Ohly och Reinfeldt. Eller mig och Thåström...
Även frågan om det går att förlåta MN eller inte måste förstås alla ha sin egen åsikt om.
Men jag hade en illusion att vi alla glömde allt annat och bara önskade att laget skulle vinna, när vi gick in på matcharenan. Just de timmarna matchen pågår vill jag glömma all skit och all fientlighet ute i verkligheten. Samlas med alla andra och hoppas på en härlig vinst för vårt lag. Sedan, när man vandrar hem och verkligheten tränger sig på, man ser någon människa på tunnelbanan med DIF-halsduk, men man förstår ändå snabbt att man inte har något gemensamt utöver Djurgårdsfärgerna runt halsen. Då vaknar man ur illusionen om att världen är en vacker plats att leva i och att alla människor är snälla.
Men på Hovet trodde jag länge att vi alla var Djurgårdare och hade lagets bästa som vårt högsta gemensamma mål.
Efter MN-värvningen har verkligheten kommit ikapp mitt hockeyintresse och jag känner mig inte längre så naivt glad och uppbragt av att gå på match.
Någon har fört in något mörkt och hatiskt bland oss supportrar. Det räckte med att ledningen värvade någon de trodde skulle göra laget bättre så tog detta in hatet på läktaren och Djurgårdare började vända sig mot varandra.
Jag hade fel. Hockey är inte bättre än verkligheten utanför Hovet.
Vi är alla ansvariga för att världen är en djävla håla och vi lyckades inte ens freda vårt Hovet från detta. MN-värvningen har inte förstört min kärlek för Djurgården, men helt förstört min illusion att vi Djurgårdare skulle vara bättre än andra. Världen är skit och det är vi med.
+1
furan85
Inlägg: 82
Blev medlem: 2015-01-30

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av furan85 »

Första gången jag skriver här på forumet! Det jag ser, hör och läser känns åt h-vete, och det tror jag att alla vi som älskar kära Djurgården gör. Det är en självklarhet att man får tycka att styrelsen har gjort sina snesteg, det har dom också gjort, det vet alla! Men vi kan inte bara låta grabbarna nere på isen som sliter som djur varje dag och försöker varje dag att vinna, vi kan inte bara låta dom stå där ensamma utan hopp och tro för att inte vi ger dem samma sak tillbaka, genom att stötta dom, att slita och kämpa med dom. Vi är trots allt den finaste föreningen i landet, låt oss visa det från våran bästa sida de sista 5 hemma matcherna och för svenska folket som tror att vi låter våra hjälplösa krigare nere på isen stå där ensamma och dö. Glöm inte bort vem du är och varför du älskar Djurgårdens IF, det är inte pga Kaarel eller Stoppel eller vem f-n det nu kan vara, det är för att du älskar Djurgården och vad Djurgården alltid har stått för och alltid kommer att göra! Låt oss alla närvara och kämpa tillsammans för att visa att vi inte viker ner oss så j-vla enkelt som alla ute i landet tror att vi gör. 5 matcher kvar på Hovet, 15 extremt viktiga poäng. SNÄLLA svälj din stolthet, var en snäll människa, våga älska och ge inte upp hoppet, gör så gott du kan, så lite gör så mycket! Tänk på det.
KJL
Inlägg: 136
Blev medlem: 2015-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av KJL »

furan85 skrev:Första gången jag skriver här på forumet! Det jag ser, hör och läser känns åt h-vete, och det tror jag att alla vi som älskar kära Djurgården gör. Det är en självklarhet att man får tycka att styrelsen har gjort sina snesteg, det har dom också gjort, det vet alla! Men vi kan inte bara låta grabbarna nere på isen som sliter som djur varje dag och försöker varje dag att vinna, vi kan inte bara låta dom stå där ensamma utan hopp och tro för att inte vi ger dem samma sak tillbaka, genom att stötta dom, att slita och kämpa med dom. Vi är trots allt den finaste föreningen i landet, låt oss visa det från våran bästa sida de sista 5 hemma matcherna och för svenska folket som tror att vi låter våra hjälplösa krigare nere på isen stå där ensamma och dö. Glöm inte bort vem du är och varför du älskar Djurgårdens IF, det är inte pga Kaarel eller Stoppel eller vem f-n det nu kan vara, det är för att du älskar Djurgården och vad Djurgården alltid har stått för och alltid kommer att göra! Låt oss alla närvara och kämpa tillsammans för att visa att vi inte viker ner oss så j-vla enkelt som alla ute i landet tror att vi gör. 5 matcher kvar på Hovet, 15 extremt viktiga poäng. SNÄLLA svälj din stolthet, var en snäll människa, våga älska och ge inte upp hoppet, gör så gott du kan, så lite gör så mycket! Tänk på det.
Word!
Jag är också ny på forumet (men livslång supporter) och allt annat än nöjd med en massa företeelser runt djurgårn på sista tiden. Likväl tar jag med mig hela familjen till Hovet den 14.e mot äckliga Färjestad. Hoppas ALLA gör detsamma.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av android »

Vi som inte har någon familj då är inte vi välkomna eller
Född till sportchef.
KJL
Inlägg: 136
Blev medlem: 2015-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av KJL »

android skrev:Vi som inte har någon familj då är inte vi välkomna eller
Hur lyckades du läsa in det i inlägget? Att så många som möjligt går på de hemmamatcher som är kvar är det jag hoppas på. Dessutom, att jag skulle sitta här och insinuera för medlemmar och säsongare vilka som är välkomna på Hovet och inte, nja..... Det händer ju inte.
Skriv svar