Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
Jim Morrison skrev:Finns det ens några powerforwards som spelar/vill spela i Sverige? Visst, ni snackar om stora, fysiska spelare med handleder. Men kan ni ens nämna några troliga?
Scott Hartnell, Milan Lucic, Voracek.

Jaha, troliga. Det är här "databasen" SirDif kommer in i bilden. Spontant rapar jag ur mig Brodin och Blomstrand istället när Cehlin och Norman nämns. MN kan vara center.

Sen skulle jag gärna ha tillbaks Widing, han har väl några år kvar.
Jag föreslog Widing i somras. Fick inte mycket medhåll.

Jag tyckte Blomstrand ofta marknadsfördes för att vara en fysisk spelare men han var ju aldrig det, Cehlin var ju bra mycket mer fysisk, i alla fall i tacklingsspelet. Även om han inte hade många kilon att sätta till. Men skulle ju mer beskriva Cehlin som en rivig spelare snarare än en teknisk sådan.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Är det någon lirare på G till DIF eller vad fan händer? Ska man hoppas på en ny back eller vad ska in i denna trupp?
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Tror inget mer händer.

Och med tanke på vad KG värvat hittills så vettefan om jag vill att han ska spendera nå mer pengar.
Expert.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örebroarn »

SirDIFalot skrev:Tror inget mer händer.

Och med tanke på vad KG värvat hittills så vettefan om jag vill att han ska spendera nå mer pengar.
Tror på en värvning till, att vi köper ut M.Tjärnqvist från malmö och kör på 2011/2012 känslan i laget :D
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Örebroarn skrev:
SirDIFalot skrev:Tror inget mer händer.

Och med tanke på vad KG värvat hittills så vettefan om jag vill att han ska spendera nå mer pengar.
Tror på en värvning till, att vi köper ut M.Tjärnqvist från malmö och kör på 2011/2012 känslan i laget :D
Han elr Almtorp skulle jag gissa!
Göte
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-05-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Göte »

Djurgården måste plocka in en back om inte Fernholm kan spela mer, vore riktigt konstigt annars.
Sen ser jag gärna att en riktigt bra center kommer in, 1:a eller 2:a center så kan dom plocka bort Rundqvist.
Känns som man får äventyra ekonomin lite om man vill spela i SHL nästa säsong oxå.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Göte skrev:Djurgården måste plocka in en back om inte Fernholm kan spela mer, vore riktigt konstigt annars.
Sen ser jag gärna att en riktigt bra center kommer in, 1:a eller 2:a center så kan dom plocka bort Rundqvist.
Känns som man får äventyra ekonomin lite om man vill spela i SHL nästa säsong oxå.
Även om Modo, Brynäs och/eller Leksand skulle spela som gudar på slutet och vi spelar som dasslock i kvarvarande matcher (vilket krävs för att tappa ner till kvalplats) så är årets upplaga för att hålla sig kvar i SHL att klara en bäst av sju/först till fyra mot skräpskiktet i HA. I dagsläget handlar det om lag som Vita Hästen, Björklöven, Asplöven eller Mora. Lag som i den gamla hederliga kvalserien i tabellformat haft en möjlighet att skrälla men som i praktiken har noll och ingen möjlighet ens mot Modo över maximalt 7 matcher. SHL är i praktiken så stängd som den kan bli nedåt men med möjligheten att rika investerare skall kunna köpa upp ett AS-lag, bygga ett superstjärnlag, bygga en fet arena och "spela sig in" på "sportsliga" grunder.

Vad vi behöver är ett ankare till backklippa som tar både motståndarens forwards och våra egna forwards i örat i defensiven samt en center av guds nåde som kan agera playmaker åt Sören, Mackan, Frenchie, Samme mfl i olika formationer efter dagsform.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIFz
Inlägg: 50
Blev medlem: 2014-03-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFz »

Hörde att om de inte har löst förhandlingarna inom Timråik imorgon, så släpps spelarna till andra klubbar. Är DIF isåfall intresserad av någon?
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

DIFz skrev:Hörde att om de inte har löst förhandlingarna inom Timråik imorgon, så släpps spelarna till andra klubbar. Är DIF isåfall intresserad av någon?
Nej INGA fler junklirare, spets eller inget!
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

DIFz skrev:Hörde att om de inte har löst förhandlingarna inom Timråik imorgon, så släpps spelarna till andra klubbar. Är DIF isåfall intresserad av någon?
Timrås trupp är idel juniorer med liten eller ingen riktig talang i nuläget eller dussinlirare som inte platsar i SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örebroarn »

bastis7 skrev:
Örebroarn skrev:
SirDIFalot skrev:Tror inget mer händer.

Och med tanke på vad KG värvat hittills så vettefan om jag vill att han ska spendera nå mer pengar.
Tror på en värvning till, att vi köper ut M.Tjärnqvist från malmö och kör på 2011/2012 känslan i laget :D
Han elr Almtorp skulle jag gissa!
Almtorp är för bra för oss
Ante
Inlägg: 6
Blev medlem: 2015-01-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Ante »

http://affarer.cc/start/1.1602658-sa-fo ... mot-skador

Gammal, gammal artikel som dock innehåller information jag inte sett i tidigare. Nu ska vi alltså inte alls betala lön till Fernholm längre (om innehållet i artikeln fortfarande är aktuellt, rätta mig gärna), så det borde ju verkligen vara vettigt att plocka in en ersättare till vår "spetsback". Men marknaden kanske inte har erbjudit något vettigt alternativ, vad vet jag, eller så tror man verkligen att han kommer tillbaka inom kort.

För Fernholms pengar kan ju inte använts till något av nyförvärven?
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Ante skrev:http://affarer.cc/start/1.1602658-sa-fo ... mot-skador

Gammal, gammal artikel som dock innehåller information jag inte sett i tidigare. Nu ska vi alltså inte alls betala lön till Fernholm längre (om innehållet i artikeln fortfarande är aktuellt, rätta mig gärna), så det borde ju verkligen vara vettigt att plocka in en ersättare till vår "spetsback". Men marknaden kanske inte har erbjudit något vettigt alternativ, vad vet jag, eller så tror man verkligen att han kommer tillbaka inom kort.

För Fernholms pengar kan ju inte använts till något av nyförvärven?
Problemet är ju att det inte direkt kryllar av tuffa backar utan kontrakt. I så fall så handlar det även om att hosta upp en övergångssumma vilket vi knappast har i nuläget. Även om de svider att säga det så borde vi i så fall kanske snegla mot att plocka upp en back från J20 som plan B, tex Palm.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
Ante skrev:http://affarer.cc/start/1.1602658-sa-fo ... mot-skador

Gammal, gammal artikel som dock innehåller information jag inte sett i tidigare. Nu ska vi alltså inte alls betala lön till Fernholm längre (om innehållet i artikeln fortfarande är aktuellt, rätta mig gärna), så det borde ju verkligen vara vettigt att plocka in en ersättare till vår "spetsback". Men marknaden kanske inte har erbjudit något vettigt alternativ, vad vet jag, eller så tror man verkligen att han kommer tillbaka inom kort.

För Fernholms pengar kan ju inte använts till något av nyförvärven?
Problemet är ju att det inte direkt kryllar av tuffa backar utan kontrakt. I så fall så handlar det även om att hosta upp en övergångssumma vilket vi knappast har i nuläget. Även om de svider att säga det så borde vi i så fall kanske snegla mot att plocka upp en back från J20 som plan B, tex Palm.
Och att vi inte med säkerhet vet att Fernholm blir borta resten av säsongen. Risken att vi sitter på dubbla löner om han kommer tillbaka är ju rätt stor.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Här har DIF en lirare! En back och en forward i ett: Jame Pollock
Bild
Låst