SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Godnoken »

bastis7 skrev:
Godnoken skrev:Fortsätter att imponeras av Nilson. Definitivt en klass-spelare. Samuelsson-Nilson-Sören tack.

Helt uppenbar sarkasm, hoppas jag iaf!
Verkligen inte.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Eriksson »

Lee Harvey Oswald skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Känns snudd på som en befrielse att jag missar denna match

lif-DIF 4-1

DIF är så genant förutsägbara, måste väl vara spelstopp på oss sedan ett tag?
Ne fan inte då. Man har ju fått lite plåster på såren genom att sätta ett par hundringar varje gång det är bortamatch ;) 4-1 Gav ju 20 gånger pengarna idag

Jag ser det som att jag "alltid vinner" avd en dåres örsvarstal
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Praetori »

Axel_K skrev: Sviker Djurgården? Vem FAN har sagt någonting om det?
Jag har inte missat en match på jag vet inte hur länge, har ganska långt till matcherna men skiter i vilket och går ändå.
De som sviker DIF är de som accepterar allt ledningen gör, som förstör för DIF, om några.
Kritik mot ledningen eller att hela styrelsen avgår skulle dock knappast att påverka laget på isen positivt. Styrelsen sparar pengar för att det skall gå att klara kraven för elitlicens och bygga ett lag inför nästa år (SHL-platsen är i praktiken omöjlig att torska som upplägget ser ut och med nuvarande tabellplaceringar i AS och SHL). Visst kan man göra som lyxfällan och deala med kommunen om att sälja en trottoarkant för miljoner och sedan köpa sig ett lag men det skulle en Stockholmsklubb ALDRIG komma undan med.

1987 gjorde dåvarande styrelse bort sig på riktigt och ordföranden lyckades med konststycket att försnilla tiotals miljoner kronor och gå back med i runda slängar 12 mille (vilket var STÖRT mycket pengar på den tiden) och där och då kan jag säga att jag hade en rejäl klump i magen över föreningens framtid.
DÅ kan jag hålla med om att kritiken var befogad men om man känner sig kränkt och pissad på för att föreningen väljer att plocka in en spelare för en rimlig peng och sedan på grund av någon form av hedersrelaterad åkomma måste deklarera detta missnöje vitt och brett under pågående match så anser jag att man inte har torrt på fötterna, alternativt tomtar på loftet.

De olika supporterfalangerna har länge gnällt på styrelse och ledning i olika frågor och i princip gjort klart att föreningens representanter inte har på läktarna att göra eller bör organisera något i stil med de röda tröjorna som man gjort tidigare. Man har pinkat in reviret helt enkelt (inte ens Polisen är i praktiken välkommen vilket är ett ganska kraftigt ställningstagande för att vara Hockey). Det lustiga i kråksången blir då när man försöker skylla på styrelsens medlemmar för att stödet minskat inom det egna reviret. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar tyvärr.

Det är inget personligt mot någon, alla får hålla och heja/hylla laget och skölden på sitt eget sätt men jag har med skräckblandad "förtjusning" sett hur situationen utvecklat sig i AIK just på grund av detta revirpinkande inom föreningen och önskar verkligen inte att en en promille av det beteendet letar sig in i vårat kära DIF.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Jim Morrison »

Godnoken skrev:
bastis7 skrev:
Godnoken skrev:Fortsätter att imponeras av Nilson. Definitivt en klass-spelare. Samuelsson-Nilson-Sören tack.

Helt uppenbar sarkasm, hoppas jag iaf!
Verkligen inte.
Kan du ge exempel på någon Nilson-sekvens där du imponerades av honom?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Praetori »

antti-pekka skrev: Guter, som inte är min favorit, är dock några hundra tusen billigare i månaden.
Inte med tanke på att vi hade kontrakt med Guter över flera säsonger till skillnad mot fransosen.
Vi måste ha stålar till nästa säsong också så vi slipper ta sms-lån.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Nu skyller jag inte förlusten på Tellan, men hade ändå väntat mig lite mer av honom denna säsong. Han gör inga omöjliga räddningar som en bra målvakt ska göra ibland.
Han har ju gjort flera varav en idag på Rynos kanonskott. Rena två mot noll eller två mot ett eller styrningar förväntar jag mig inte att någon keeper skall ta annat än i undantagsfall. Tellan stoppade åtminstone två fall där jag var helt hundra på att det skulle bli mål. :)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av ciirree »

minalman skrev:
20002001 skrev:
Men lyssna nu, du, jag, och troligtvis de flesta av oss härinne lever, andas, drömmer, sörjer Djurgårdens IF. Vi fans är föreningen, spelare sticker, spelare kommer och går, ledningen kommer och går, spelare stämmer DIF, kommer tillbaka, är påväg att spela ner oss i skiten igen, spelare får betalt för att prestera medans vi fans gör det vi gör för att vi älskar en förening och brinner för den. När ett lag är påväg att spela ner oss, trots ett stöd som saknar motstycke i Sverige under stora delar av året, så kan det knappast vara så jävla konstigt att man supporter blir jävligt ledsen och förstörd när en av de saker man älskar och bryr sig om mest i livet är påväg ner i skiten igen. Tro mig, spelarna förtjänar kärlek, de förtjänar ett stöd, men mentalt så är det svårt när ALLT går emot en; värvningar, sportslig ledning, spelet, tabellplacering, ALLT. Man måste få kritisera, och sucka och tycka att det är sämst, man är inte mindre Djurgårdare för det, och jag är otroligt jävla trött på det snacket om att de som använder läktaren som ett forum för sina åsikter är mindre Djurgårdare än ni som är "Alltid oavsett" i alla sätt, som aldrig kritserar. Folk tar emot motgångar på olika sätt, acceptera det, och lyssna. Tillsammans ska vi klara skiten, så det gäller att du, hon, han, bänkgrannen, jag, accepterar att folk kommer reagera på olika sätt. Men man måste få kritisera, precis som på samma sätt som man måste få hylla när det är bra.

Det var mina fem cent.
Uttrycket "alltid oavsett" är överanvänt så istället säger jag bara:
Slut upp på Torsdag, för Djurgårn. Acceptera varandra, och stötta varandra, för vi känner likadant i detta tunga tillfälle.
Tack för att du uttrycker dig så bra! Jag vill inte hindra någon yttrandefrihet på läktaren. Jag vädjar till att folk ska inse själva när man ska använda sin yttrandefrihet på ett klokt sätt.
Mycket bra förklarat och skrivet 20002001.

Men precis som Minalman säger så håller jag med även där. Det gäller att använda det på rätt sätt.
Folk tycker att splittringarna nu avgör hur många fler poäng vi tar på Hovet. Men samtidigt så väljer man om man vill spendera 60 minuter till att protestera mot styrelsen eller stötta själva laget.

Vem säger emot om folk övernattar utanför huvudingången på Hovet i sommar och sätter upp banderoller stora som lastbilar? Förmodligen ingen. Eller ja, kanske själva styrelsen då ;)
DIFwishes
Inlägg: 254
Blev medlem: 2010-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av DIFwishes »

"På de sju senaste matcherna har Djurgården sex förluster och de förändringar som sportchef KG Stoppel gjort – ut med Guter och nej tack till Cehlin och in med Hage, Nilson och Fleury – känns sådär.
Kanske inte så genomtänkt.
Tidigare spelade Djurgården som ett slutspelslag i SHL.
I dag spelar man som ett lag i hockeyallsvenskan."
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av antti-pekka »

Praetori skrev:
antti-pekka skrev: Guter, som inte är min favorit, är dock några hundra tusen billigare i månaden.
Inte med tanke på att vi hade kontrakt med Guter över flera säsonger till skillnad mot fransosen.
Vi måste ha stålar till nästa säsong också så vi slipper ta sms-lån.
Det hade nog gått bra att bryta Guters kontrakt även efter denna säsong. Fleury kommer säkert att göra ett par mål till den här säsongen men jag tycker värvningen känns som mer eller mindre bortkastade. Som att betala hundra kronor för en burk Sofiero.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av -daniel- »

Vi är så jävla toksämst när det gäller så jag får magsår... Nu var det här föga oväntat. Men... Fan, fan, fan för att citera min gamla hjälte Thåström. :cry:
Bild
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Godnoken »

Jim Morrison skrev:
Godnoken skrev:
bastis7 skrev:
Godnoken skrev:Fortsätter att imponeras av Nilson. Definitivt en klass-spelare. Samuelsson-Nilson-Sören tack.

Helt uppenbar sarkasm, hoppas jag iaf!
Verkligen inte.
Kan du ge exempel på någon Nilson-sekvens där du imponerades av honom?
Nope. Han krigar, är passningssäker och kan hålla i puck. Alltid. Oavsett. 8)
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av bastis7 »

Godnoken skrev:
Jim Morrison skrev:
Godnoken skrev:
bastis7 skrev:
Godnoken skrev:Fortsätter att imponeras av Nilson. Definitivt en klass-spelare. Samuelsson-Nilson-Sören tack.

Helt uppenbar sarkasm, hoppas jag iaf!
Verkligen inte.
Kan du ge exempel på någon Nilson-sekvens där du imponerades av honom?
Nope. Han krigar, är passningssäker och kan hålla i puck. Alltid. Oavsett. 8)
Höga krav
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:Fan, fan, fan för att citera min gamla hjälte Thåström. :cry:
Han är väl bara för mycket bajen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Jim Morrison »

Godnoken skrev:
Jim Morrison skrev:
Godnoken skrev:
bastis7 skrev:
Godnoken skrev:Fortsätter att imponeras av Nilson. Definitivt en klass-spelare. Samuelsson-Nilson-Sören tack.

Helt uppenbar sarkasm, hoppas jag iaf!
Verkligen inte.
Kan du ge exempel på någon Nilson-sekvens där du imponerades av honom?
Nope. Han krigar, är passningssäker och kan hålla i puck. Alltid. Oavsett. 8)
Okej, då är väl "klass-spelare" lite att ta i?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Jim Morrison »

minalman skrev:
-daniel- skrev:Fan, fan, fan för att citera min gamla hjälte Thåström. :cry:
Han är väl bara för mycket bajen?
Eh, Pimme är typ en av dom största Djurgårdarna som finns!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar