Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev: Jag ser ju mig själv som en förespråkare av fysisk hockey. Kanske inte lika mycket som för några år sedan. Men generellt vill jag att vi ska vara jobbiga att möta. Men tar ju hellre en skicklighet spelare som är klen än en dålig spelare som är tuff.
Så tänker nog de flesta, inkl. alla sportchefer. Jag tar nog hellre i detta fall den sämre spelaren som är fysisk, just för att det generellt är mindre relativ skillnad mellan "bra" och "dålig" spelare kontra fysisk och ofysisk bland elitspelare.

En annan aspekt är att den "dåliga" och fysiska spelaren alltid bidrar i lagmaskinen, även om assisten och målskyttet klickar. Den skickliga spelaren, a.k.a den snyggaste killen i klassen med guldhandleder, är meningslös en dålig dag -- eftersom han inte bidrar på det sättet. Lägen uppstår vidare nästan alltid genom en vunnen närkamp genom att det skapas ytor. Osv osv.

Självklart kombinerar jag dock allt det här i samma paket, om någon undrar.

Fysisk hockey gillar jag med. Men man kan ju inte ha ett helt lag med powerforwards som bara smäller på tacklingar i "Kronwall-klass". Men visst är det väl ändå bara Saviano i laget som är närmast dvärgväxt?

Tycker att vi (hela laget), borde kunna spela aningen mer fysiskt och fullfölja tacklingar när vi jagat puckförare istället för svänga av eller stoppa för att undvika kollision när denne släppt pucken men är fortfarande tacklingsbar regelmässigt.
Det är jobbigare att bli tacklad än att fullfölja och tacklas i de situationerna. Jag önskar att vi kunde lirat lite mer åt sorten "slutspels-hockey" och bli ännu jobbigare att möta, tror vi skulle ha mycket att vinna på det.
Tycker mig se rätt så klara lägen där vi har täckning bakåt där vi med 99% säkerhet kan sätta upp morståndarna i sargen men låter bli. Blir nästan lite ledsen när man ser det. ;)
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

nån som vet varför Cehlin spelat så få matcher 14-15? Har han varit skadad eller?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6047
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

m0ng00se skrev:nån som vet varför Cehlin spelat så få matcher 14-15? Har han varit skadad eller?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6047
Två olika skador. Men varit fit for fight sedan nyår och inväntat klubbyte.
Expert.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

okey..tack för det snabba svaret:)
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tessan »

Rocky: Vad hände med Ryan Lasch ryktet? Har vi fortfarande någon chans på att signa han?

Blev ju Fleury istället, antar jag. Lasch krävde ett långtidskontrakt, vilket DIF inte ville erbjuda...
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Henke_F skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev: Jag ser ju mig själv som en förespråkare av fysisk hockey. Kanske inte lika mycket som för några år sedan. Men generellt vill jag att vi ska vara jobbiga att möta. Men tar ju hellre en skicklighet spelare som är klen än en dålig spelare som är tuff.
Så tänker nog de flesta, inkl. alla sportchefer. Jag tar nog hellre i detta fall den sämre spelaren som är fysisk, just för att det generellt är mindre relativ skillnad mellan "bra" och "dålig" spelare kontra fysisk och ofysisk bland elitspelare.

En annan aspekt är att den "dåliga" och fysiska spelaren alltid bidrar i lagmaskinen, även om assisten och målskyttet klickar. Den skickliga spelaren, a.k.a den snyggaste killen i klassen med guldhandleder, är meningslös en dålig dag -- eftersom han inte bidrar på det sättet. Lägen uppstår vidare nästan alltid genom en vunnen närkamp genom att det skapas ytor. Osv osv.

Självklart kombinerar jag dock allt det här i samma paket, om någon undrar.

Fysisk hockey gillar jag med. Men man kan ju inte ha ett helt lag med powerforwards som bara smäller på tacklingar i "Kronwall-klass". Men visst är det väl ändå bara Saviano i laget som är närmast dvärgväxt?

Tycker att vi (hela laget), borde kunna spela aningen mer fysiskt och fullfölja tacklingar när vi jagat puckförare istället för svänga av eller stoppa för att undvika kollision när denne släppt pucken men är fortfarande tacklingsbar regelmässigt.
Det är jobbigare att bli tacklad än att fullfölja och tacklas i de situationerna. Jag önskar att vi kunde lirat lite mer åt sorten "slutspels-hockey" och bli ännu jobbigare att möta, tror vi skulle ha mycket att vinna på det.
Tycker mig se rätt så klara lägen där vi har täckning bakåt där vi med 99% säkerhet kan sätta upp morståndarna i sargen men låter bli. Blir nästan lite ledsen när man ser det. ;)
Det är kul, nästan alla man pratar med säger samma sak. Men sen när det väl skall värvas så ropar folk likt förbannat på utrpräglat ofysiska spelare.

Låt oss nu istället anamma ett nytt supporterbudskap så att vi kan återuppleva det DIF vi lärde oss älska från förr. Inget mer pet. Gärna handleder, men först ett rejält fysiskt spel!

Eller vad säger du Sjöwall 8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9486
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Finns det ens några powerforwards som spelar/vill spela i Sverige? Visst, ni snackar om stora, fysiska spelare med handleder. Men kan ni ens nämna några troliga?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

teemu laine vore kanske något?
Per Ledin för att få in lite vinnarinstinkt?
Varför inte se om Blomdahl är intresserad. En energiboost till ett lågt pris!
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Tror ni Abbot-bröderna skulle vilja testa på Stockholm?
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:teemu laine vore kanske något?
Per Ledin för att få in lite vinnarinstinkt?
Varför inte se om Blomdahl är intresserad. En energiboost till ett lågt pris!


Blomdahl som är en av de sämsta i gnaget! Nej tack, helst inga gnagare elr tvillingsystrar hit tack!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Tror ni Abbot-bröderna skulle vilja testa på Stockholm?
Alltså du har ett fantastiskt sätt att klaga på ett sätt som är roligt att läsa. Men är det inte dags för dig att ta klivet till att skriva något icke-ironiskt snart?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Hage vs Sillen poängskörd när säsongen är slut?
Hage vs Sillen lönekrav för denna säsong ut?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9486
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Hage vs Sillen poängskörd när säsongen är slut?
Hage vs Sillen lönekrav för denna säsong ut?
Sillen har högre lönekrav.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:Finns det ens några powerforwards som spelar/vill spela i Sverige? Visst, ni snackar om stora, fysiska spelare med handleder. Men kan ni ens nämna några troliga?
Scott Hartnell, Milan Lucic, Voracek.

Jaha, troliga. Det är här "databasen" SirDif kommer in i bilden. Spontant rapar jag ur mig Brodin och Blomstrand istället när Cehlin och Norman nämns. MN kan vara center.

Sen skulle jag gärna ha tillbaks Widing, han har väl några år kvar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9486
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev:
Jim Morrison skrev:Finns det ens några powerforwards som spelar/vill spela i Sverige? Visst, ni snackar om stora, fysiska spelare med handleder. Men kan ni ens nämna några troliga?
Scott Hartnell, Milan Lucic, Voracek.

Jaha, troliga. Det är här "databasen" SirDif kommer in i bilden. Spontant rapar jag ur mig Brodin och Blomstrand istället när Cehlin och Norman nämns. MN kan vara center.

Sen skulle jag gärna ha tillbaks Widing, han har väl några år kvar.
Av dom du nämner är det väl bara Brodin som är intressant, om lönekraven matchar hans spel. Jag vill inte ha någon over-the-hill spelare på en top6 plats bara för att han är 'fysisk'.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst