SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DIFwishes
Inlägg: 254
Blev medlem: 2010-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av DIFwishes »

minalman skrev:Tänk att det finns "Djurgårdare" som verkar önska att vi ska tillbaka till allsvenskan. Eller tror de att en förlängning av mackanstriden ger oss extra "schuss" nu på slutet?
Det finns ingen Djurgårdare i världen som önskar att vi skall tillbaka till allsvenskan, men jag raljerar över de diskriminerande ekonomiska förutsättningar som ges som SHL stipulerar. Men ja, jag står för att jag tycker det var ett idiotiskt drag att ta tillbaka MN. Idiotiskt ur många perspektiv. Men ingen önskar mer än jag att jag blir överbevisad.
Senast redigerad av DIFwishes den 2015-01-24 18:50:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av minalman »

Hade inte 1-2 kommit så tidigt i andra samt att saik lirade för hemmapublik från och med då (en aktion mot DIF inleddes i vår klack ungefär samtidigt som läktarmatchen förlorades) kanske vi haft moral att stå emot hela matchen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Norenfalk
Inlägg: 185
Blev medlem: 2012-10-27

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av Norenfalk »

Jag måste vara dum i huvudet, men jag är inte ens bitter över denna förlust. För i värsta fall blir det 7 pinnar till kvalplats. Alltså lika som innan Mordor matchen. Kanske bara är jag. Hoppas vi bryter trenden med bortplan mot läxand på tisdag. Annars kommer detta bli jobbigt. Om inte Brynäs och Mordor förlorar mer än oss. Men kanske bara är jag ?
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av Jim Morrison »

Det var kass fingertoppskänsla att ta in Mackan när man visste att det skulle skapa supportersplittringar. Så enkelt är det. Alldeles för skör säsong. Ställer mig inte på någon sida mer än så.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av minalman »

Om någon slår på mig har jag rätt att ge igen fast det blir livstids förvaring i allsvenskan. Eller?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av Praetori »

Sanny Lindström satte huvudet på spiken angående Skellefteås förmåga. De har tagit in en spelare som Heed som varit mer kritiserad än vad EG var i Djurgården och förvandlat honom till en superback.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av Mattias_87 »

Skitmatch.
Avskaffa tre mot tre.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av BigJ »

Självklart en svår match mot ett saik som vunnit med många mål på bortaplan mot många lag nu på sistone så förlusten i sig är inget att säga något om. Tycker vi gjorde det bra i första och hade mycket väl kunnat vara i ledningen om vi hade haft lite flyt.

Tycker vår finske vän, Nordlund, gjorde mycket bättre ifrån sig idag, såg flera riktigt bra lösningar från egen zon. Sedan vet jag inte om jag var blind eller spelade bara Lauritzen i första perioden? Samuelsson också riktigt bra, särskilt med tanke på att han varit borta ett antal matcher.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av Axel_K »

Seriöst, ge er med att skylla läktarprestationen på de personer som kom in senare. Vi sjöng knappt innan det och i princip ingen sjöng med när de senare försökte få igång klacken.

Ödmjukhet från båda sidor, tack. Bara för att ni har en annan åsikt och är "alltid oavsett" positiv betyder det INTE att Ni är mer djurgårdare eller mycket bättre.
Detta är ett problem skapat från båda sidor så sluta skylla ifrån. Det är alla i klackens ansvar, inte bara en gruppering.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av -daniel- »

Så Jävla Enkelt! :|

Ett stort jävla antiklimax när "AVGÅ-STYRELSEN" gänget kom instormades, med samma tuffa jackor och ryggsäckar (???) för att sen bli tillrättavisade av en DFG-medlem. Sen vågade inte en jävel ta ton resten av matchen. Tyckte nästan synd om dem.
Bild
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av sPTNC »

-daniel- skrev:Så Jävla Enkelt! :|

Ett stort jävla antiklimax när "AVGÅ-STYRELSEN" gänget kom instormades, med samma tuffa jackor och ryggsäckar (???) för att sen bli tillrättavisade av en DFG-medlem. Sen vågade inte en jävel ta ton resten av matchen. Tyckte nästan synd om dem.

Thug Life... 8) :lol:
Användarvisningsbild
Skotte
Inlägg: 92
Blev medlem: 2010-12-15

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av Skotte »

-daniel- skrev:Så Jävla Enkelt! :|

Ett stort jävla antiklimax när "AVGÅ-STYRELSEN" gänget kom instormades, med samma tuffa jackor och ryggsäckar (???) för att sen bli tillrättavisade av en DFG-medlem. Sen vågade inte en jävel ta ton resten av matchen. Tyckte nästan synd om dem.
Som den tjocka sittplatsjulgran jag är trodde jag det var några från DFG som envisades med "avgå-styrelsen", men icke?

Enlighten me!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av ciirree »

Har jag förstått det rätt om det alltså var ett par som kom in sent och sjöng "Avgå styrelsen" en-två gånger. Och sen försökte få igång klacken?
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av Andy »

Riktigt roligt att se Nordlund göra sin bästa match i år. Samuelsson var också stor i det lilla - underbart att se hans små knep. Tråkigt att den annars så stabile unge herr Englund gjorde sin första mindre bra match i år.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av Jepe »

Skotte skrev:
-daniel- skrev:Så Jävla Enkelt! :|

Ett stort jävla antiklimax när "AVGÅ-STYRELSEN" gänget kom instormades, med samma tuffa jackor och ryggsäckar (???) för att sen bli tillrättavisade av en DFG-medlem. Sen vågade inte en jävel ta ton resten av matchen. Tyckte nästan synd om dem.
Som den tjocka sittplatsjulgran jag är trodde jag det var några från DFG som envisades med "avgå-styrelsen", men icke?

Enlighten me!
Har också förstått att det inte är DFG som är bakom "avgå-styrelsen" köret på läktaren.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar