Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Benjamin L. Willard skrev:
SirDIFalot skrev:
Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev: Norman tror jag tyvärr är orealistiskt. Han har kontrakt med Skellefteå. Ett kontrakt vi förmodligen kan "ta över" om han uttrycker en önskan om att lämna och få större roll någon annanstans. Men vem fan vill lämna Skellefteå.
Ja se där, han hade kontrakt. Noll koll. Nä, han vill nog inte lämna. Finns ingen anledning riktigt.

Men hur ser du överlag på det kommande mellanskicket i laget? Med tanke på det Stoppel sa till dig, fyra spetsspelare ska helst in, alltså en toppfemma med Sören. Ska resten fyllas upp med nuvarande spelare + exempelvis Cehlin och Brodin? Jag ser gärna ett till namn som kan lyfta en hyfsad produktion i en line till med kanske Fällström och någon av gubbarna. Tror nog inte vi blir av med Lauritzen, Samuelsson och Nilson till nästa säsong.
Laurtizen blir jag mycket förvånad om han blir kvar. Antingen så blir han skadad och vi dissar honom eller så håller han sig frisk och får en annan prislapp till nästa säsong. Samuelsson tror jag lägger av. Nilson hoppas jag inte blir kvar.

Dröm?
Sörensen - Spets - Spets
Ny - Ljungh - Fällström
Ny - Rundqvist - Cehlin
Hank - Hage - Heinerö
Extra: Vejdemo, Bernhardt.

Bryt med Alvarez. Kan eventuellt tänka mig Saviano kvar i kedjan med Rundqvist.
Kan inte Davidsson vara ett intressant namn från j20 också? Tror Ljung kommer växa ännu mer nästa säsong, skulle inte förvåna mig om han får chansen som första center under försäsongen. Skicka Alvarez och hämta Frederik Storm från Malmö istället, han har inte skrivit på nytt kontrakt.
Han är nog mest talangfull av dom vi har. Men han är ändå 97:a. Jag hade gett honom en stor chans under försäsongen i alla fall men misstänker att han inte får en sekund av Säcken nästa år heller. Vejdemo och Bernhardt måste han däremot satsa på. Dom har ju fått a-lagskontrakt.
Expert.
AlexanderDIF
Inlägg: 40
Blev medlem: 2012-03-27

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlexanderDIF »

Hur blir det på målvaktssidan? Manats har utg. Kontrakt. Är Söderström mogen för back-up bakom Tellan? Eller förlänger man ett år till med Mantas?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
1891
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jensa öhling »

Sörensen-Engqvist-NY
NY-Ljungh-Samuelsson
NY-Rundqvist-Fällström
Emil Lundberg-Hage-Henrik Eriksson

3 ny FW utöver Engqvist och Lundberg, som jag gillade i fjol och som gått bra i år.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

AlexanderDIF skrev:Hur blir det på målvaktssidan? Manats har utg. Kontrakt. Är Söderström mogen för back-up bakom Tellan? Eller förlänger man ett år till med Mantas?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Jag tror nog han kan vara redo. Annars vore det inte hela världen om han under säsongen liksom "petade" Mantas från andraspaden.

Ska kika på Almtuna mot gnaget imorgon, kan återkomma med en liten rapport om hur han spelade (jag tror han får stå). Det är en ganska het match ändå, med "många" gaphalsar bakom sig åtminstone i en period.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Mattebo skrev:
AlexanderDIF skrev:Hur blir det på målvaktssidan? Manats har utg. Kontrakt. Är Söderström mogen för back-up bakom Tellan? Eller förlänger man ett år till med Mantas?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Jag tror nog han kan vara redo. Annars vore det inte hela världen om han under säsongen liksom "petade" Mantas från andraspaden.

Ska kika på Almtuna mot gnaget imorgon, kan återkomma med en liten rapport om hur han spelade (jag tror han får stå). Det är en ganska het match ändå, med "många" gaphalsar bakom sig åtminstone i en period.
Jag ser nog helst att vi förlänger med Linus i sommar och lånar ut honom hela nästa säsong också. Vi pratar ändå om en kille som knappt spelat A-lagshockey. Ytterst få går från J20 direkt in i en högsta liga på målvaktssidan.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:
Mattebo skrev:
AlexanderDIF skrev:Hur blir det på målvaktssidan? Manats har utg. Kontrakt. Är Söderström mogen för back-up bakom Tellan? Eller förlänger man ett år till med Mantas?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Jag tror nog han kan vara redo. Annars vore det inte hela världen om han under säsongen liksom "petade" Mantas från andraspaden.

Ska kika på Almtuna mot gnaget imorgon, kan återkomma med en liten rapport om hur han spelade (jag tror han får stå). Det är en ganska het match ändå, med "många" gaphalsar bakom sig åtminstone i en period.
Jag ser nog helst att vi förlänger med Linus i sommar och lånar ut honom hela nästa säsong också. Vi pratar ändå om en kille som knappt spelat A-lagshockey. Ytterst få går från J20 direkt in i en högsta liga på målvaktssidan.
Absolut, lite mer rutin skadar inte och Mantas är en duglig backupmålvakt med potential att växa han med. Så ja, det är nog vettigast. Av det jag har sett hittills så är nog Söderström den som verkar mest lovande som kommit upp i föreningen sedan ... Tellan?

Tobias Sandberg, Tim Sandberg, Marcus Due-Boje, ingen kändes någonsin sådär jättelovande. Har säkert glömt några, men kommer inte på fler just nu. Owuya blommade liksom lite senare. Riddarn var ju aldrig något stjärnskott, som jag minns det.
Senast redigerad av Mattebo den 2015-01-22 13:27:09, redigerad totalt 1 gånger.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

SirDIFalot skrev:
Mattebo skrev:
AlexanderDIF skrev:Hur blir det på målvaktssidan? Manats har utg. Kontrakt. Är Söderström mogen för back-up bakom Tellan? Eller förlänger man ett år till med Mantas?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Jag tror nog han kan vara redo. Annars vore det inte hela världen om han under säsongen liksom "petade" Mantas från andraspaden.

Ska kika på Almtuna mot gnaget imorgon, kan återkomma med en liten rapport om hur han spelade (jag tror han får stå). Det är en ganska het match ändå, med "många" gaphalsar bakom sig åtminstone i en period.
Jag ser nog helst att vi förlänger med Linus i sommar och lånar ut honom hela nästa säsong också. Vi pratar ändå om en kille som knappt spelat A-lagshockey. Ytterst få går från J20 direkt in i en högsta liga på målvaktssidan.
Ja det är högst troligt att Söderström lånas ut ytterligare ett år, han är inte redo för högsta ligan ännu. Personligen vill jag behålla Mantas men förstår om han letar vidare efter en ny klubb där han kan ta första spaden.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev: Laurtizen blir jag mycket förvånad om han blir kvar. Antingen så blir han skadad och vi dissar honom eller så håller han sig frisk och får en annan prislapp till nästa säsong. Samuelsson tror jag lägger av. Nilson hoppas jag inte blir kvar.

Dröm?
Sörensen - Spets - Spets
Ny - Ljungh - Fällström
Ny - Rundqvist - Cehlin
Hank - Hage - Heinerö
Extra: Vejdemo, Bernhardt.

Bryt med Alvarez. Kan eventuellt tänka mig Saviano kvar i kedjan med Rundqvist.
Det ser realistiskt ut. Skulle vara tungt att inte förlänga med Honken för mig, men nådekontrakt är farliga.

En svår funderare blir om Samuelsson vill köra en säsong till.
Om man ändå ska drömma.

Sörensen - Engqvist - Fällström
Thoresen - Eriksson - Samuelsson
Saviano - Ljungh - Heinerö
Hank - Hage - Ahlén

Eriksson och Samuelsson kör på ett sista år, Holmqvist firas av med pompa och ståt.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Ryktas att Ryno sticker till HV nästa säsong. Blir tungt för Leksand att fylla det tomrummet.
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mankan84 »

Jag tror med 60% säkerhet att två av värvningarna inför nästa säsong kommer bli Jonas Ahnelöv och Mario Kempe.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Laget 2015 förutsatt att vi spelar i SHL.

Jag hoppas på något liknande detta.

Sörensen - Thoresen - Mårtensson

Fällström - Ljung - Nilson

Saviano - Rundqvist - Cehlin

Hank - Hage - Vejdemo/Bernhardt

Extra
Heinerö
Davidsson
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Stavhoppet skrev:Laget 2015 förutsatt att vi spelar i SHL.

Jag hoppas på något liknande detta.

Sörensen - Thoresen - Mårtensson

Fällström - Ljung - Nilson

Saviano - Rundqvist - Cehlin

Hank - Hage - Vejdemo/Bernhardt

Extra
Heinerö
Davidsson


Mårtensson ska ju helt klart spela center! Har han nånsin spelat vinge?
Användarvisningsbild
Kebabtallrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 2014-04-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kebabtallrik »

Brodin ryktas till Luleå tillsammans med Rödin.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Kall-El skrev:Skall vi verkligen stirra oss så blinda på spelare som lirat för oss förut. Tänker här både på Brodin och Cehlin.

Har vi inte gått i den fällan förut ett antal gånger?

Spontant känner jag att Brodin kanske är en "jämnare spelare", men att cehlin har en högre potentiell uppsida.

Dock; är det verkligen spelare till 3e-linan vi skall fokusera oss kring?

Borde vi inte i första hand titta på spelare som kan gå in och göra skillnad i lina ett och två?

Känns som att spelarna vi just nu har i dessa båda linor i mycket stor omfattning skulle göra sig alldeles utmärkt i just en tredje lina.

OM jag fick välja mellan de två hade dock valet fallet på Brodin som har en spelstil mer i min smak.
Ser inte heller vad vi ska med dem till. Brodin har nog dessutom spelat till sig ett hyffsat läge i en löneförhandling.

Ska vi bli ett bättre lag så behöver vi få in mer spets genom att hålla ned kostnaderna på så många platser vi kan och lägga summorna på producerande spelare. Det kan man göra genom att skola in fler juniorer. Nästa år borde juniorernas chanser öka. Fler lag, våran kärntrupp har förhoppningsvis blivit bättre av ett år i SHL och vi kan förhoppningsvis titta lite mer uppåt i tabellen än i år. Denna säsong gäller det endast att hålla sig kvar som jag ser det.
Jag vill gärna ha in båda. Men som du säger är nog Brodin för dyr mot vad han skulle bidra med.

När jag pratade med KG på mötet så sa han en sak som förmodligen kommer hjälpa oss när vi spekulerar i kommande års lagbygge.

Man vill ha in spets på fyra positioner. Back. Back. Center. Forward.

Det jag ser framför mig är väl....

Sörensen - Spets - Spets
Spets - Spets

En riktig förstafemma helt enkelt.
Låter bra. Och peppar....peppar.....för första gången på väldigt lång tid verkar ekonomin vara på väg i rätt riktning. Hoppas vi nu kan förvalta den rådande situationen.
Tror precis som några varit inne på, att vi åkte ur och tvingades banta organisationen, kan ge fördelar nu de kommande åren.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Riktnr08 »

Brodin saknar man varje gång vi mött Brynäs. Han och Anton Rödin sticker ut lite extra i Brynäs.
Låst