Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Jockeyo
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockeyo »

Blå ängel skrev:Pang m fl sa på senaste supportermötet att de inte skulle dyka upp på Hovet innan styrelsen avgått. Men, det är som alltid lätt att ställa krav på andra...
Ja Pang sa det och har Pang varit på plats? Nej
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av antti-pekka »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Skall f.ö chockera er och meddela att jag trots att jag har absolut noll förtroende för Kaarel inte har buat ut mn på någon av dessa matcher.
Det jag menar med detta är att det finns fler personer som inte köper denna värvning än de 50~ som skrek avgå idag.

När ramsan "en marcus nilson" gick så kan jag meddela att inte alla runt mig sjöng med.
Det fetmarkerade är det många som väljer att inte förstå. De som markerar missnöje genom att stanna hemma eller att vara tysta pga av att engagemanget fått sig en törn. Bara för att man inte skriver "avgå styrelsen" eller har med sig en banderoll betyder det inte per automatik att man stödjer beslutet att ta tillbaka Marcus Nilson.

Jag ser det som sunt att markera missnöje. Stöter styrelsen aldrig på något motstånd har vi kanske lila tröjor med ett lejon på om några säsonger.
sköndal
Inlägg: 70
Blev medlem: 2015-01-12

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sköndal »

Eriksson skrev:Och jag ser inte det konstiga, FANSEN är ju där..... Så vem är det som saknas??
Menar du att de som stannar hemma inte är fans?
Blå ängel
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Blå ängel »

... & CO var på plats på Hovet igår (vet inte namnen på dom)
YNWA
Inlägg: 351
Blev medlem: 2010-03-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av YNWA »

Jag spyr lite i munnen av att läsa igenom trådarna här på forumet. Är skapligt förvånad hur lätt många sväljer denna värvningen. Sportsliga grunder? Herregud, skulle alla vända kappan efter vinden på detta sätt så kan vi lika gärna köra ner för stupet på en gång.

Det som har hänt är att styrelsen återigen pissat oss rätt i ansiktet och visar prov på fruktansvärt dålig fingertoppskänsla, ännu en gång. Det gör ont i DIF-hjärtat!
hatred
Inlägg: 290
Blev medlem: 2014-10-23
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av hatred »

YNWA skrev:Jag spyr lite i munnen av att läsa igenom trådarna här på forumet. Är skapligt förvånad hur lätt många sväljer denna värvningen. Sportsliga grunder? Herregud, skulle alla vända kappan efter vinden på detta sätt så kan vi lika gärna köra ner för stupet på en gång.

Det som har hänt är att styrelsen återigen pissat oss rätt i ansiktet och visar prov på fruktansvärt dålig fingertoppskänsla, ännu en gång. Det gör ont i DIF-hjärtat!
Gråt lite mer snälla.
För den pengen den spelaren är det svårt att få en bättre deal, nu är mackan här, oavsett vad man tycker om det är det bara och bita i det sura äpplet och fortsätta stödja djurgårn, eller vad vet jag du kanske inte bryr dig om vi åker ur, det viktigaste är såklart att styrelsen avgår, det sportsliga är sekundärt...det är Fan dop man undrar om nu blir lika jävla kränkta i vardagen, måste vara jobbigt och leva då
Get the fuck out of my way,
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

YNWA skrev:Jag spyr lite i munnen av att läsa igenom trådarna här på forumet. Är skapligt förvånad hur lätt många sväljer denna värvningen. Sportsliga grunder? Herregud, skulle alla vända kappan efter vinden på detta sätt så kan vi lika gärna köra ner för stupet på en gång.

Det som har hänt är att styrelsen återigen pissat oss rätt i ansiktet och visar prov på fruktansvärt dålig fingertoppskänsla, ännu en gång. Det gör ont i DIF-hjärtat!
Men när ska ni då isåfall förstå att det inte handlar om att svälja värvningen. Det handlar om att acceptera den och stötta laget nu tills säsongen är över.
Jag kan hålla med om att man inte behöver provocera genom att dra igång "En Marcus Nilson".
Men att skrika för Kaarels avgång och berätta hur mycket man hatar styrelsen hjälper inte laget ett skit heller. Ska Marcus Nilson spela som han gjorde igår däremot, då hjälper han laget jävligt mycket. Alltså hade ju Säcken och CO rätt angående det sportsliga. Det är bara att inse att de två grupperingar som skapats inte kommer komma överens men stå inte på Hovet och tjafsa med varandra, det hjälper ingen!
Savvis
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-10-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Savvis »

YNWA skrev:Jag spyr lite i munnen av att läsa igenom trådarna här på forumet. Är skapligt förvånad hur lätt många sväljer denna värvningen. Sportsliga grunder? Herregud, skulle alla vända kappan efter vinden på detta sätt så kan vi lika gärna köra ner för stupet på en gång.

Det som har hänt är att styrelsen återigen pissat oss rätt i ansiktet och visar prov på fruktansvärt dålig fingertoppskänsla, ännu en gång. Det gör ont i DIF-hjärtat!
Men är det UCS och JK som ska diktera och ha ett avgörande vem som skall ingå i Djurgårdstruppen?
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Doyle »

Är så totalt bedrövad att dag efter dag läsa dessa evinnerliga rader om rätt o fel o ditt o datt o hit o dit. Saknar en kariskmatisk ledare som går ut o bygger förtroende i organisationen. Just nu känns det som skutan m/s Djurgården seglar runt utan kapten vid rodret. Jag vill rikta ett stort JÄVLA TACK till laget som kämpade ner hv igår. Jag vill inte ens tänka tanken om vi gjort en Brynäs o förlorat med 2-7. Dom glåpord och hat som då fått fäste hade gjort sååå jävla ont ända in i själen. Tror mig veta att så gott som 100% av oss vet att styrelsen gjort missar i sitt arbete. Men varje dag sker missar. Gör man tillräckligt många missar på privata arbetsmarknaden får man gå på dagen. Sååå snälla ni... Det är jäkligt tufft att leda och ansvara för elitverksamhet i Sverige och definitivt i Stockholm. Att ha en ledamde position i en elitklubb handlar oxå om att ha förtroende o bygga förtroende hos näringslivsföreträdare. Alltså går det inte att sätta dit vilken sopa som helst utan en människa som har förmågan att vinna förtroende hos både supportrar och näringsliv. Jag har ingen aning om hur Kaarels förtroende är hos näringslivstopparna men utgår ifrån att det är gott. Vad vi nu gör är att totalt omöjliggöra ett professionllt arbete på den nivån Kaarel jobbar. Kaarel har förtjänat kritik och han har med stor säkerhet uppfattat budskapet. Så därför snälla sluta nu med nidvisor och hat. Just nu har vi den ledning vi har och jag tror med stor säkerhet att en ny näringslivstopp kliver in mitt i säsongen är inget att fästa hoppet till. Stötta för faaan laget nu i dessa matcher som är kvar och sedan får vi se vad som händer. Är övertygad att Kaarel och hans familj inte mår bra och säkert kan ha roligare saker att göra på fritiden än att driva ett Djurgårdsföretag i Sthlm med det fientliga idrottsstöd som våra politiker bedriver. Jag väljer att lita på Jenny att Kaarel gör att bra jobb. Dessutom har vi en jäkla kille som har min respekt och med stor sannolikhet kör m/s Djurgården in på lugnt vatten för att slicka såren. Tur att du finns mitt i stormen "Säcken"...Hissa segel nu så kör vi in i mål...
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Don66-2 »

Doyle skrev:Är så totalt bedrövad att dag efter dag läsa dessa evinnerliga rader om rätt o fel o ditt o datt o hit o dit. Saknar en kariskmatisk ledare som går ut o bygger förtroende i organisationen. Just nu känns det som skutan m/s Djurgården seglar runt utan kapten vid rodret. Jag vill rikta ett stort JÄVLA TACK till laget som kämpade ner hv igår. Jag vill inte ens tänka tanken om vi gjort en Brynäs o förlorat med 2-7. Dom glåpord och hat som då fått fäste hade gjort sååå jävla ont ända in i själen. Tror mig veta att så gott som 100% av oss vet att styrelsen gjort missar i sitt arbete. Men varje dag sker missar. Gör man tillräckligt många missar på privata arbetsmarknaden får man gå på dagen. Sååå snälla ni... Det är jäkligt tufft att leda och ansvara för elitverksamhet i Sverige och definitivt i Stockholm. Att ha en ledamde position i en elitklubb handlar oxå om att ha förtroende o bygga förtroende hos näringslivsföreträdare. Alltså går det inte att sätta dit vilken sopa som helst utan en människa som har förmågan att vinna förtroende hos både supportrar och näringsliv. Jag har ingen aning om hur Kaarels förtroende är hos näringslivstopparna men utgår ifrån att det är gott. Vad vi nu gör är att totalt omöjliggöra ett professionllt arbete på den nivån Kaarel jobbar. Kaarel har förtjänat kritik och han har med stor säkerhet uppfattat budskapet. Så därför snälla sluta nu med nidvisor och hat. Just nu har vi den ledning vi har och jag tror med stor säkerhet att en ny näringslivstopp kliver in mitt i säsongen är inget att fästa hoppet till. Stötta för faaan laget nu i dessa matcher som är kvar och sedan får vi se vad som händer. Är övertygad att Kaarel och hans familj inte mår bra och säkert kan ha roligare saker att göra på fritiden än att driva ett Djurgårdsföretag i Sthlm med det fientliga idrottsstöd som våra politiker bedriver. Jag väljer att lita på Jenny att Kaarel gör att bra jobb. Dessutom har vi en jäkla kille som har min respekt och med stor sannolikhet kör m/s Djurgården in på lugnt vatten för att slicka såren. Tur att du finns mitt i stormen "Säcken"...Hissa segel nu så kör vi in i mål...
+1
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Donkels »

Doyle skrev:Är så totalt bedrövad att dag efter dag läsa dessa evinnerliga rader om rätt o fel o ditt o datt o hit o dit. Saknar en kariskmatisk ledare som går ut o bygger förtroende i organisationen. Just nu känns det som skutan m/s Djurgården seglar runt utan kapten vid rodret. Jag vill rikta ett stort JÄVLA TACK till laget som kämpade ner hv igår. Jag vill inte ens tänka tanken om vi gjort en Brynäs o förlorat med 2-7. Dom glåpord och hat som då fått fäste hade gjort sååå jävla ont ända in i själen. Tror mig veta att så gott som 100% av oss vet att styrelsen gjort missar i sitt arbete. Men varje dag sker missar. Gör man tillräckligt många missar på privata arbetsmarknaden får man gå på dagen. Sååå snälla ni... Det är jäkligt tufft att leda och ansvara för elitverksamhet i Sverige och definitivt i Stockholm. Att ha en ledamde position i en elitklubb handlar oxå om att ha förtroende o bygga förtroende hos näringslivsföreträdare. Alltså går det inte att sätta dit vilken sopa som helst utan en människa som har förmågan att vinna förtroende hos både supportrar och näringsliv. Jag har ingen aning om hur Kaarels förtroende är hos näringslivstopparna men utgår ifrån att det är gott. Vad vi nu gör är att totalt omöjliggöra ett professionllt arbete på den nivån Kaarel jobbar. Kaarel har förtjänat kritik och han har med stor säkerhet uppfattat budskapet. Så därför snälla sluta nu med nidvisor och hat. Just nu har vi den ledning vi har och jag tror med stor säkerhet att en ny näringslivstopp kliver in mitt i säsongen är inget att fästa hoppet till. Stötta för faaan laget nu i dessa matcher som är kvar och sedan får vi se vad som händer. Är övertygad att Kaarel och hans familj inte mår bra och säkert kan ha roligare saker att göra på fritiden än att driva ett Djurgårdsföretag i Sthlm med det fientliga idrottsstöd som våra politiker bedriver. Jag väljer att lita på Jenny att Kaarel gör att bra jobb. Dessutom har vi en jäkla kille som har min respekt och med stor sannolikhet kör m/s Djurgården in på lugnt vatten för att slicka såren. Tur att du finns mitt i stormen "Säcken"...Hissa segel nu så kör vi in i mål...
+1 :D
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Puckey »

hatred skrev:
YNWA skrev:Jag spyr lite i munnen av att läsa igenom trådarna här på forumet. Är skapligt förvånad hur lätt många sväljer denna värvningen. Sportsliga grunder? Herregud, skulle alla vända kappan efter vinden på detta sätt så kan vi lika gärna köra ner för stupet på en gång.

Det som har hänt är att styrelsen återigen pissat oss rätt i ansiktet och visar prov på fruktansvärt dålig fingertoppskänsla, ännu en gång. Det gör ont i DIF-hjärtat!
Gråt lite mer snälla.
För den pengen den spelaren är det svårt att få en bättre deal, nu är mackan här, oavsett vad man tycker om det är det bara och bita i det sura äpplet och fortsätta stödja djurgårn, eller vad vet jag du kanske inte bryr dig om vi åker ur, det viktigaste är såklart att styrelsen avgår, det sportsliga är sekundärt...det är Fan dop man undrar om nu blir lika jävla kränkta i vardagen, måste vara jobbigt och leva då
Om man inte klarar av att förlåta Nilson för det som hände säsongen vi åkte ur, kan man då inte låta lika vara lika? Minns tillbaks till den ekonomiska krisen någonstans 2004, då Nilson var en av de djurgårdsprofiler som faktiskt ställde upp och pumpade in pengar för att föreningen skulle klara elitlicensen (Ölvestad, Ragnarsson, Håkan Södergren, Patrik Kjellberg och Nilson). Att han inte klarade kaptensrollen vet han själv om, liksom att han spelade svagt den säsongen. Om han gjort rätt för sig ekonomiskt eller inte genom överenskommelsen kommer folk aldrig att kunna bli ense om, däremot är det för mig helt uppenbart att han har ett stort djurgårdshjärta. Argumenten att han är pengakåt håller helt enkelt inte i mina ögon, när han tidigare donerat pengar, och sedan återvänt hit och mött den här stormen. Vore det pengarna som spelade roll hade han stuckit till Tyskland/Schweiz och fått en högre lön och hållit fast vid skadeståndet. Han kände att styrelsen för den förening han brann för svek honom, ironiskt nog valde han likt de som motsätter sig värvningen allra mest att ta strid med styrelsen trots att det även skadade föreningen. Det har han bett om ursäkt för, i min bok har han gjort en stor välgärning då han var med och räddade vår elitlicens och ett lika stort illdåd då vi åkte ur, men att han inte skulle brinna för föreningen kan jag inte föreställa mig. Så ja, jag sväljer den här värvningen och kommer att glädjas med varje poäng Nilson hjälper laget att nå. Att mitt förtroende för Kaarel är på noll är en annan sak, men det kan vi gott ta på årsmötet istället för matcherna så att vi inte gör det misstaget Mackan gjorde - skadar föreningen för att vi är besvikna på styrelsen.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Andspe »

Skulle vilja anställa Fimpen till rollen fanskordinator. Det hade varit grymt att köra rullande öppna möten med fans. Planera event, jobba med koncept och gemensamt försöka jobba långsiktigt.

Att börja bygga något från grunden där alla känner att de är bidragande. Att alla kan påverka och bli hörda och på så sätt få en ny plattform. Det kan vara allt ifrån att diskutera värdegrund, vad supportrarna värdesätter hos spelarna till den värdegrund som vi vill ha på läktaren.

Blir det mycket folk på träffarna kan man dela upp folk i olika grupper som sen framför deras slutsatser inför alla deltagande för att diskuteras vidare..

Jag skulle vilja bygga en starkare gemenskap och mer teamkänsla bland supportrarna. Vi utnyttjar samtidigt alla egenskaper våra fans besitter. Vi har redan sätt att en del besitter driv att skapa en ÖL, en del göra DIF-sånger och den del göra filmer. Vi kanske har mycket mer att hämta?

Hiss eller diss?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Highwind »

Jag tycker DIF-ledningen har skött det exemplariskt sedan de tog in Säcken förra januari. Deras uppgift är att hålla ekonomin i balans och ställa ett så pass bra lag som möjligt på pappret (utifrån en ekonomi i balans). Första tecknet på friskhet var faktiskt värvningen av Fernholm. På pappret en bra back med lång elitserieerfarenhet. Visst väckte värvningen känslor men det sportsliga/ekonomiska fick gå före. Nästa friska beslut var att inte värva Murray. En DIF-ikon enligt många men han nekades pga. sportsliga skäl. Det senaste friska beslutet var att värva Marcus Nilson för en väldigt billig peng. Ser man inte att han är en tillgång på isen är man blind.

Det känns skönt att ledningen fattar beslut utifrån rationella grunder istället för fruktan för högljudda fans och firmor. Något jag inte tror gäller vår tvillingklubb från Stockholms norra förort. Förläng med Kaarel!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Highwind skrev:Jag tycker DIF-ledningen har skött det exemplariskt sedan de tog in Säcken förra januari. Deras uppgift är att hålla ekonomin i balans och ställa ett så pass bra lag som möjligt på pappret (utifrån en ekonomi i balans). Första tecknet på friskhet var faktiskt värvningen av Fernholm. På pappret en bra back med lång elitserieerfarenhet. Visst väckte värvningen känslor men det sportsliga/ekonomiska fick gå före. Nästa friska beslut var att inte värva Murray. En DIF-ikon enligt många men han nekades pga. sportsliga skäl. Det senaste friska beslutet var att värva Marcus Nilson för en väldigt billig peng. Ser man inte att han är en tillgång på isen är man blind.

Det känns skönt att ledningen fattar beslut utifrån rationella grunder istället för fruktan för högljudda fans och firmor. Något jag inte tror gäller vår tvillingklubb från Stockholms norra förort. Förläng med Kaarel!
Det sportsliga står väl ändå sportchefen för? Dennes jobb är att förankra och söka ekonomi hos styrelsen utanför dess ramar. Så att ta in Säcken var Challes idé, likaså Fernholm. Nu sitter KG på den stolen, ända styrelsen har att säga till om angående sporten är ekonomin osv.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar