Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 744
Blev medlem: 2012-02-18

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Eriksson »

Och klockan 20:20 var ca 1-2 min innan periodstart.
Och jag ser inte det konstiga, FANSEN är ju där..... Så vem är det som saknas??
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Skall f.ö chockera er och meddela att jag trots att jag har absolut noll förtroende för Kaarel inte har buat ut mn på någon av dessa matcher.
Det jag menar med detta är att det finns fler personer som inte köper denna värvning än de 50~ som skrek avgå idag.

När ramsan "en marcus nilson" gick så kan jag meddela att inte alla runt mig sjöng med.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av seppuko »

Var en väldigt jobbig stämning på Hovet igår. Jag är för att alla får ha sina egna åsikter. Jag är dock emot att man skanderar och manifesterar på Hovet, det finns som många andra säger andra forum för detta.

Men att provocera "belackarna" med "en Marcus Nilson" är precis lika lågt och leder inte till något gott. Bara rent jäkla dumt. Jag gillar Mackan, och i helt andra sammanhang hade jag kunnat haka på denna ramsa, men nu var den bara för att provocera. Det är precis lika lite ok.

Alla måste skärpa sig, man kan inte bara racka ner på dom man inte håller med om för att sedan tokprovocera samma personer. Höj nivån.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Blå ängel
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Blå ängel »

UCS börjar bli tjatiga nu...

Jag tycker att UCS har känt sig kränkta i såå många år och sammanhang, så jag börjar undra om de är lite småförtjusta av detta känsloläge och att de hela tiden söker anledning till att bli kränkta på nytt.

Majoriteten på Hovet igår hade vänt blad och insett de sportsliga fördelarna, i en förening med begränsade resurser så är det här en kanonvärvning.
Jockeyo
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockeyo »

Förstår mig verkligen inte på folk som tycker värvningen av Marcus Nilson är bra.
Nu händer exakt det som styrelsen visste skulle hända om dom värva honom,
med protester på läktarna och Djurgårdare som tjafsar med varandra.

Hur kan man tycka att det är värt det? Jag förstår det verkligen inte.
Blå ängel
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Blå ängel »

Jockeyo skrev:Förstår mig verkligen inte på folk som tycker värvningen av Marcus Nilson är bra.
Nu händer exakt det som styrelsen visste skulle hända om dom värva honom,
med protester på läktarna och Djurgårdare som tjafsar med varandra.

Hur kan man tycka att det är värt det? Jag förstår det verkligen inte.

Våga vägra allsvenskan!
Jockeyo
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockeyo »

Blå ängel skrev:
Jockeyo skrev:Förstår mig verkligen inte på folk som tycker värvningen av Marcus Nilson är bra.
Nu händer exakt det som styrelsen visste skulle hända om dom värva honom,
med protester på läktarna och Djurgårdare som tjafsar med varandra.

Hur kan man tycka att det är värt det? Jag förstår det verkligen inte.

Våga vägra allsvenskan!
Jag tror att värvningen av Marcus Nilson tar oss närmare allsvenskan än tvärtom.

Jag tror att en enad Djurgårdspublik är viktigare för laget i längden.
Blå ängel
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Blå ängel »

Jockeyo skrev:
Blå ängel skrev:
Jockeyo skrev:Förstår mig verkligen inte på folk som tycker värvningen av Marcus Nilson är bra.
Nu händer exakt det som styrelsen visste skulle hända om dom värva honom,
med protester på läktarna och Djurgårdare som tjafsar med varandra.

Hur kan man tycka att det är värt det? Jag förstår det verkligen inte.

Våga vägra allsvenskan!
Jag tror att värvningen av Marcus Nilson tar oss närmare allsvenskan än tvärtom.

Jag tror att en enad Djurgårdspublik är viktigare för laget i längden.

Hockeypubliken på Hovet är enade - det är bara gästspel från UCS som förstör stämningen. Deras ord och löften om att klippa säsongskorten höll inte länge...
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av difanda »

Detta var precis innan nedsläpp i tredje om klockan bakom stämmer. Inte tre minuter in i perioden.

Sen kan det ju tilläggas att varje match senaste säsongerna så försvinner mycket folk i minut 15-16 i perioden och kommer tillbaka i 3-4 minuten i perioden efter. Detta då de måste ha sin obligatoriska öl.
Ugglapuggla
Inlägg: 1
Blev medlem: 2015-01-17

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Ugglapuggla »

Tänkte bara bemöta huruvida bilden är ”fejk” eller inte. Enligt EXIF-datan i bilden, som alltså går att kolla i valfritt bildredigeringsprogram, är den tagen 20.27. Samtidigt skriver Aftonbladets liverapportör detta:

20:27:
Hemmaklacken sjunger "Jesus kristus håller på Djurgårn". Hehe.
Linus Norberg, Hovet

Enlgt samma liverapport drar perioden igång 20.20 varför 20.27 mycket väl skulle kunna vara tre spelminuter in.
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av difanda »

Ugglapuggla skrev:Tänkte bara bemöta huruvida bilden är ”fejk” eller inte. Enligt EXIF-datan i bilden, som alltså går att kolla i valfritt bildredigeringsprogram, är den tagen 20.27. Samtidigt skriver Aftonbladets liverapportör detta:

20:27:
Hemmaklacken sjunger "Jesus kristus håller på Djurgårn". Hehe.
Linus Norberg, Hovet

Enlgt samma liverapport drar perioden igång 20.20 varför 20.27 mycket väl skulle kunna vara tre spelminuter in.
Jag syftar bara på klockan i bakgrunden, om den går korrekt så är det inte i matchminut 3.
Sen som jag nämnde innan är det ett stort ölbortfall varje match i början och slutet av varje period.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Det här med att pissa på varandra kan man diskutera ganska öppet i detta forum, hoppas jag. Någon som ser det konstiga i att när man påstår att styrelsen pissar på supportrarna, så svarar supportrarna (vissa av dem) med att pissa på laget.
Vi har haft en fantastiskt bra kommunikation mellan laget och klacken den här säsongen. Laget har flertalet tillfällen ropats ut från omklädningsrummet och t.o.m. kört ramsor med klacken. Detta pissar nu klacken på (genom att vända ryggen till laget). Den tidigare härliga kommunikationen måste ha känts som en fantastisk upplevelse för killarna i laget. Är det klackens mening att killarna i laget ska gå till styrelsen och be dem avgå, eller vad är meningen med att låta laget bli lidande för att man är missnöjd med styrelsen? Vill gärna att någon förklarar detta.
Senast redigerad av minalman den 2015-01-18 10:54:17, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Tibbe »

difanda skrev:
Ugglapuggla skrev:Tänkte bara bemöta huruvida bilden är ”fejk” eller inte. Enligt EXIF-datan i bilden, som alltså går att kolla i valfritt bildredigeringsprogram, är den tagen 20.27. Samtidigt skriver Aftonbladets liverapportör detta:

20:27:
Hemmaklacken sjunger "Jesus kristus håller på Djurgårn". Hehe.
Linus Norberg, Hovet

Enlgt samma liverapport drar perioden igång 20.20 varför 20.27 mycket väl skulle kunna vara tre spelminuter in.
Jag syftar bara på klockan i bakgrunden, om den går korrekt så är det inte i matchminut 3.
Sen som jag nämnde innan är det ett stort ölbortfall varje match i början och slutet av varje period.
Eller så är det många som stannat hemma...
Jockeyo
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockeyo »

Blå ängel skrev:
Jockeyo skrev:
Blå ängel skrev:
Jockeyo skrev:Förstår mig verkligen inte på folk som tycker värvningen av Marcus Nilson är bra.
Nu händer exakt det som styrelsen visste skulle hända om dom värva honom,
med protester på läktarna och Djurgårdare som tjafsar med varandra.

Hur kan man tycka att det är värt det? Jag förstår det verkligen inte.

Våga vägra allsvenskan!
Jag tror att värvningen av Marcus Nilson tar oss närmare allsvenskan än tvärtom.

Jag tror att en enad Djurgårdspublik är viktigare för laget i längden.

Hockeypubliken på Hovet är enade - det är bara gästspel från UCS som förstör stämningen. Deras ord och löften om att klippa säsongskorten höll inte länge...

När har UCS sagt att dom ska klippa säsongskorten?
Det är naturligt att visa att man är missnöjd på läktaren, det är en del av supporterkulturen.

Hockeypubliken på Hovet är uppenbarligen inte enade.
Blå ängel
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Blå ängel »

Pang m fl sa på senaste supportermötet att de inte skulle dyka upp på Hovet innan styrelsen avgått. Men, det är som alltid lätt att ställa krav på andra...
Skriv svar