SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Malto »

Vikas skrev:Hahah, Norell 3-0 med årets roligaste skott.

Dock lär Heinerö få det, tycker mig det går via ryggen och in.
Var det inte en klubba hållen av nr 66? Såg ut så, men jag tittade i telefonen...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Viktigt att Sörensen kan ta en night off och vi vinner ändå.
Expert.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Bluebrigade08 »

Vet inte vilka pajaser som skrek avgå, ni som gjorde det är pinsamma! Stanna hemma istället för att hota folk. Att 30 idioter får så stort utrymme mot 7000 riktiga djurgårdare är pinsammat. Ni tror ni är bättre än oss alla andra. Ni gick runt i blöjor när vi andra började följa DIF.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av B.I.B.A »

Bluebrigade08 skrev:Vet inte vilka pajaser som skrek avgå, ni som gjorde det är pinsamma! Stanna hemma istället för att hota folk. Att 30 idioter får så stort utrymme mot 7000 riktiga djurgårdare är pinsammat. Ni tror ni är bättre än oss alla andra. Ni gick runt i blöjor när vi andra började följa DIF.
Nej. Allas åsikter ska respekteras. Den enda som tror han är bättre än någon annan är du.
Avgå Jocke.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av sensei »

sm910 skrev:
sensei skrev:Matcherna mot HV är ju alltid snäppet roligare än standard. Att de blir så sura när vi vinner gör det självklart ännu bättre. Riktigt nöjd med agerandet idag samtidigt som viktiga puckar gick vår väg.

De som buade när Nilson blev presenterad som assist och målskytt borde ju ärligt talat ta en funderare på vad syftet med allting är. Det är totalt obegripligt för mig. Jag hade förmodligen jublat om Bin Laden hade gjort mål för DIF i ett hett läge, på den nivån är det för min del i alla fall.
Ett svensk variant av Gordie Howe kan du jubla åt i alla fall! Mål, assist och lite sådär mysigt krambrottande med handskarna på..
Japp, satt och svettades där ett tag. Hade mackan kastat handskarna så hade 1500kr åkt från mitt konto till Djurgårdshjälpen. Eller var det 500? Det har känts så långt borta att jag har glömt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av BigJ »

B.I.B.A skrev:
Bluebrigade08 skrev:Vet inte vilka pajaser som skrek avgå, ni som gjorde det är pinsamma! Stanna hemma istället för att hota folk. Att 30 idioter får så stort utrymme mot 7000 riktiga djurgårdare är pinsammat. Ni tror ni är bättre än oss alla andra. Ni gick runt i blöjor när vi andra började följa DIF.
Nej. Allas åsikter ska respekteras. Den enda som tror han är bättre än någon annan är du.
Om nu det stora flertalet, typ 6970 mot 30, tycker att vi ska stötta laget och välkomna Mackan som den stora spelare och Djurgårdare han är samt lyckönska styrelsen, stf sportchefen och tränarna till en mycket bra värvning så är det ju så det fungerar i en demokrati, föreningsdemokrati i detta fall. Det är ju dock sällan med så stor majoritet som visades idag.....
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av B.I.B.A »

BigJ skrev:
B.I.B.A skrev:
Bluebrigade08 skrev:Vet inte vilka pajaser som skrek avgå, ni som gjorde det är pinsamma! Stanna hemma istället för att hota folk. Att 30 idioter får så stort utrymme mot 7000 riktiga djurgårdare är pinsammat. Ni tror ni är bättre än oss alla andra. Ni gick runt i blöjor när vi andra började följa DIF.
Nej. Allas åsikter ska respekteras. Den enda som tror han är bättre än någon annan är du.
Om nu det stora flertalet, typ 6970 mot 30, tycker att vi ska stötta laget och välkomna Mackan som den stora spelare och Djurgårdare han är samt lyckönska styrelsen, stf sportchefen och tränarna till en mycket bra värvning så är det ju så det fungerar i en demokrati, föreningsdemokrati i detta fall. Det är ju dock sällan med så stor majoritet som visades idag.....
I en demokrati har alla rätt till sin åsikt. Man kväver inte dem som inte har samma syn. Tycker dessutom att våra supporterföreningar har varit ganska tydliga med vikten av att alla respekterar varandra just nu. Allt gnabb leder till splittring och internbråk. Låt de som vill skrika om styrelsens avgång göra det. Överrösta med en annan sång i så fall.
Avgå Jocke.
Praetori
Inlägg: 13758
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev:
B.I.B.A skrev:
Bluebrigade08 skrev:Vet inte vilka pajaser som skrek avgå, ni som gjorde det är pinsamma! Stanna hemma istället för att hota folk. Att 30 idioter får så stort utrymme mot 7000 riktiga djurgårdare är pinsammat. Ni tror ni är bättre än oss alla andra. Ni gick runt i blöjor när vi andra började följa DIF.
Nej. Allas åsikter ska respekteras. Den enda som tror han är bättre än någon annan är du.
Om nu det stora flertalet, typ 6970 mot 30, tycker att vi ska stötta laget och välkomna Mackan som den stora spelare och Djurgårdare han är samt lyckönska styrelsen, stf sportchefen och tränarna till en mycket bra värvning så är det ju så det fungerar i en demokrati, föreningsdemokrati i detta fall. Det är ju dock sällan med så stor majoritet som visades idag.....
15-20.000 eller fler på T2 som inte tycker att man skall bränna bengaler eller kasta bangers är bara julgranar i de "riktiga supportrarnas" ögon. Ultras i olika former tillför oftast mer än den genomsnittliga supportern men med det engagemanget så får man även räkna med att vissa individer anser sig ha tolkningsföreträde för vad som är rätt och fel för föreningen. Ett problem som är lika gammalt som läktarkulturen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Rocky3000 »

Så jävla underbart att vi vann! Full fart framåt!
Bild
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Eriksson »

B.I.B.A skrev:
Bluebrigade08 skrev:Vet inte vilka pajaser som skrek avgå, ni som gjorde det är pinsamma! Stanna hemma istället för att hota folk. Att 30 idioter får så stort utrymme mot 7000 riktiga djurgårdare är pinsammat. Ni tror ni är bättre än oss alla andra. Ni gick runt i blöjor när vi andra började följa DIF.
Nej. Allas åsikter ska respekteras. Den enda som tror han är bättre än någon annan är du.
Åsikt ja, agerande nej.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Bluebrigade08 »

Står för att de 20 idioterna som skriker avgå kan stanna hemma istället för gå på match. Ni hjälper inte Dif med att skrika avgå. Pinsamma människor
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Praetori
Inlägg: 13758
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Praetori »

Bluebrigade08 skrev:Står för att de 20 idioterna som skriker avgå kan stanna hemma istället för gå på match. Ni hjälper inte Dif med att skrika avgå. Pinsamma människor
Jag tycker enskilda manifestationer är ok. Tex kan man ju sätta upp en banner i 10 min av första men inte hela tiden.
Om man bara skall sabba så kan man förvisso stanna hemma istället och ge platsen till någon bättre motiverad om man är säsongare.
MEN rent generellt är det bättre om folk går på matcherna än stannar hemma. Jag kommer inte gnälla på någon Ultras så länge de beter sig som folk och det gör ändå majoriteten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Donkels »

Starkt att vinna idag - avgåidioterna som inte var födda senast vi vann guld i hockeyn kan stanna hemma hädanefter
Manijock
Inlägg: 7809
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Manijock »

Såg inte matchen men inte förvånad över vilka som syns i protokollet. Syftar inte på Mackan utan snarare Lauritzen och framförallt Ljungh. Fy fan vad jag unnar bägge detta! Framförallt Ljungh som varit bäste center hela året och nu ÄNTLIGEN får lite cred av gemene supporter som bara läser i poängblocket match efter match. Lauritzen är en klasspelare SHL-mått mätt och vi behöver honom i vardagsform. Han är på god väg men kommer att bli ännu bättre om han får vara hel.

Efter att ha läst lite om stöket på läktaren kan jag bara hålla med majoriteten. Va fan är folks problem? Pubertala småfjun är vad de är. Jag respekterar folk som tar illa på Mackan-historien, det gör jag verkligen. Jag respekterar folk som är förbannade på vår ledning, jag är en av dem. MEN på matchen så gör man allt för att DIF ska vinna, så enkelt är det. Där existerar inte Kareel. Där existerar ingen Stoppel. Där finns bara grabbarna på isen, och de som bär våran logga ska ALLA respekteras till 100%. Resten sköter man vid sidan av, eller så bojkottar du helt enkelt. Stanna hemma och tjura, det är ditt val. Gå på möten, vädra dina åsiketer. Se till så att fettopamparna ryker all världens väg. Men våra matcher är inte en sådan plats.

Tänk efter lite eller sluta gå för all framtid. Det är förmodligen den största tjänsten ni kan göra DIF isåfall...
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Millwall »

Mig veterligen sades det inget om att Marcus Nilson lirar i DIF. "Avgå styrelsen" kan gälla vad som helst.
Skriv svar