Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Vi Djurgårdare (även jag) kände mig/oss djävligt svikna av Mackan för bara några veckor sedan. Jag är 50+ bast och vet att om man inte förlåter och går vidare här i livet kommer man aldrig att bli lycklig. Jag vet hur det känns att bli sviken. Men Djurgården har aldrig svikit mig. Att många i klacken just nu känner sig svikna av styrelsen är nog bra träning för dem inför det riktiga livet. Men oavsett hur det skiter sig i verkligheten; Älskar man Djurgården i alla lägen finns det alltid ett ljus i tunneln, något att hoppas på.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 20002001 »

minalman skrev:Vi Djurgårdare (även jag) kände mig djävligt svikna av Mackan för bara några veckor sedan. Jag är 50+ bast och vet att om man inte förlåter och går vidare här i livet kommer man aldrig att bli lycklig. Jag vet hur det känns att bli sviken. Men Djurgården har aldrig svikit mig. Att många i klacken just nu känner sig svikna av styrelsen är nog bra träning för dem inför det riktiga livet. Men oavsett hur det skiter sig i verkligheten; Älskar man Djurgården i alla lägen finns det alltid ett ljus i tunneln, något att hoppas på.
Men ändå finns det folk som inte kan respektera andra Djurgårdare? För det är inte respekt att skratta och peka mot de som kritiserat värvningen?

Jag tror det kommer bli ännu värre, splittringen kommer öka, draget kommer bli ännu sämre, och sen kommer det leda till sämre publiksiffror, och det märktes redan idag, oavsett hur många poäng Nilson gör.

Tror ni mig inte?
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

20002001 skrev:
minalman skrev:Vi Djurgårdare (även jag) kände mig djävligt svikna av Mackan för bara några veckor sedan. Jag är 50+ bast och vet att om man inte förlåter och går vidare här i livet kommer man aldrig att bli lycklig. Jag vet hur det känns att bli sviken. Men Djurgården har aldrig svikit mig. Att många i klacken just nu känner sig svikna av styrelsen är nog bra träning för dem inför det riktiga livet. Men oavsett hur det skiter sig i verkligheten; Älskar man Djurgården i alla lägen finns det alltid ett ljus i tunneln, något att hoppas på.
Men ändå finns det folk som inte kan respektera andra Djurgårdare? För det är inte respekt att skratta och peka mot de som kritiserat värvningen?

Jag tror det kommer bli ännu värre, splittringen kommer öka, draget kommer bli ännu sämre, och sen kommer det leda till sämre publiksiffror, och det märktes redan idag, oavsett hur många poäng Nilson gör.
Om det är så blir jag sned. Och om jag själv bidragit till att visa dålig respekt för andra Djurgårdare ber jag om ursäkt. Min enda önskan är att när det är match stöttar vi laget och under all annan tid diskuterar vi helt fritt och öppet vad som är bäst för Djurgården på kort och lång sikt. Jag kommer aldrig gå med på att läktaren är vårt forum för åsiktsutbyte.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Du är en jävla mupp som skulle hylla styrelsen om dom så plockade in Håkan Loob som huvudtränare
Jag var den som först av alla (i eget oskyddat namn) anmälde SHL till Konkurrensverket när Loob (och hans gelikar) stal 7 miljoner av oss. Tråkig inställning "Blocket".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av PNY »

Gillar man inte styrelsen i en förening där man är medlem går man på årsmötet och röstar på någon annan. När rösterna är räknade bildar de som fått flest röster styrelsen. Som medlem kan man kandidera till styrelsen eller påverka andra hur de ska rösta.
Det vi ser just nu är en liten skara som vill bestämma över majoriteten.
Vill ni Djurgårdens bästa går ni på matcherna och hejar på laget. Ikväll var det flera som gick dit mest för att förstöra. De applåderade inte ens när Djurgården gjorde mål. Blev dessutom förbannade för att andra i klacken inte höll med dem.

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

20002001 skrev:Det märks att många aktiva lämnat klacken, för vi blir utsjungda av bonngäng, och yttrandrefrihet är tydligen ingenting.

Sen att folk inte förstår att många aktiva struntar i om Nilsson gör 35 mål plus i år, det är inte det som är poängen.

Jag kommer fortsätta köpa lösbiljetter till varje hemmamatch, men jag kommer, precis som två senaste matcherna att befinna mig på sittplats, bland annat för att Kaarel inte vill att jag står på ståplats, och inte ser något värde i att jag och många andra gör det men även för att sitta långt bort ifrån den klack som för någon månad sedan buade ut Nilsson och sjöng att han var från Mora, men som idag hyllar honom och sjunger hans namn.

Citerar en otroligt pricksäker tweet:
"Att respektera varandra som Djurgårdare tycker jag inte är att köra "En Marcus Nilson" och skratta och peka på de som kritiserat värvningen."

Skriver under på allt "Anteckningsblock" skriver. Jag förstår inte att folk kan ifrågasätta om man är Djurgårdare eller inte bara för att man ställer krav på sin styrelse.

Avgå styrelsen!
För det första. Är inte poängen att vi ska undvika kval i år? Hade Ni (den delen av supportrar som är emot Nilson och styrelsen) alltså hellre valt kval och riskera degradering än att ta in Nilson?

Jag kan tycka att "En Marcus Nilson" är lite väl överdrivet, det kan kännas provocerande mot de som är emot honom. MEN. Om den delen ska respektera att den andra delen buar och skriker för Kaarel's avgång - då ska också den andra delen supportrar acceptera att de gillar Nilson.

Blev många delar här men du förstår säkert.

Den delen som är emot styrelsen och Nilson. Varför kan ni inte bara försöka stötta hela laget nu och sen uttrycka era känslor efter säsongen när laget (förhoppningsvis) klarat slutspel och undvikit kvalet? Den andra delen som älskar Nilson, varför måste ni dra igång "En Marcus Nilson" när ni vet att en hel del på Hovet avskyr honom?

Det är det jag försöker förklara, båda är bidragande.
Kan inte ALLA bara släppa sida tills EFTER säsongen? Stötta och bär laget till slutspel istället för att dra oss nedåt.

Många väljer att glömma och förlåta, många andra väljer att fortsätta hata. Men välj rätt tidpunkt, snälla.
Senast redigerad av ciirree den 2015-01-17 22:46:41, redigerad totalt 1 gånger.
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av spocksbeard »

minalman skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Du är en jävla mupp som skulle hylla styrelsen om dom så plockade in Håkan Loob som huvudtränare
Jag var den som först av alla (i eget oskyddat namn) anmälde SHL till Konkurrensverket när Loob (och hans gelikar) stal 7 miljoner av oss. Tråkig inställning "Blocket".
Verkar som det är viktigaste är att bara visa respekt för en liten sårad o gråtande minoritet än den stora majoriteten som kan förlåta M.N för att han var dålig kapten. Sluta lek martyrer nu.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Jag vill också bli av med delar av styrelsen, i synnerhet Kaarel. Hade inte haft något emot om de hängde upp en banderoll och lät den hänga hela matchen. Inte heller om de efter matchen drog igång "avgå styrelsen" eller "avgå Kaarel". Men att precis som när de försökte dra igång den i tredje förra matchen när det stod 0-0, och samma idag men redan från första perioden. Nja, det är inte bra. Varken för dom själva, för saken eller för laget. Vill man få kraft bakom en sån här sak så är det ett måste att sköta det "snyggt"! Splittringarna blir bara värre och chansen till gehör minskar ordentligt. Tyvärr.

Trött på att det konstant är oro runt DIF hockey, trött på dessa splittringar som poppar upp här och där. I en "familj" respekterar man varandra, man möter andra med respekt! Och man ger andra respekt!

Lika lite som ovan nämnda inte var smart, lika lite var det att dra igång "En Marcus Nilson". Provokationer åt andra hållet ger inget det heller. För i längden ökar det på splittringen och sen går det hela vägen ner till isen. Jublade inte när vi tog tillbaka Nilson, hade svårt att bli superglad över hans mål idag också. Men jag var oerhört nöjd med tre poäng.

I det här laget finns flera killar som slet och kämpade i HA för att ta oss tillbaka, jag vill inte svika dessa nu! För jag vill inte att de sviker mig heller!

Hoppas alla tänker till, vad är mer värt? Ett enat DIF eller att provocera fram varandra till splittring och fall?
2014-04-07, vad hände?
Hockeyhjärta
Inlägg: 84
Blev medlem: 2012-07-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Hockeyhjärta »

PNY skrev:Gillar man inte styrelsen i en förening där man är medlem går man på årsmötet och röstar på någon annan. När rösterna är räknade bildar de som fått flest röster styrelsen. Som medlem kan man kandidera till styrelsen eller påverka andra hur de ska rösta.
Det vi ser just nu är en liten skara som vill bestämma över majoriteten.
Vill ni Djurgårdens bästa går ni på matcherna och hejar på laget. Ikväll var det flera som gick dit mest för att förstöra. De applåderade inte ens när Djurgården gjorde mål. Blev dessutom förbannade för att andra i klacken inte höll med dem.
+1
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

Ingen buade åt Nilson, buandet var riktat mot avgå-ramsorna. Det sportsliga är knappast en faktor hos de starkast anti-mn/styrelsen, det är andra värden man håller viktigare.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

sm910 skrev:Ingen buade åt Nilson, buandet var riktat mot avgå-ramsorna. Det sportsliga är knappast en faktor hos de starkast anti-mn/styrelsen, det är andra värden man håller viktigare.
Spelar egentligen ingen roll om de buade mot Nilson eller styrelsen, det kommer fortfarande påverka laget negativt eftersom de med all säkerhet känner till oron.
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jitenu »

Det var tragisk humor över hur vissa från begåvningsreserven gick runt och sökte bråk med oliktänkande. Dom förväntar sig att få sina avgångskrav respekterade utav övriga publiken men kan å andra sidan inte respektera övrigas åsikter. Moment 22.

Jag kan faktiskt säga med säkerhet att det inte var djurgårdare som stod där idag och brölade.

Varför? Jo, när 1-0, 2-0, 3-0 kom, blev dom glada? Nej nej, dom står kvar och surar över andra saker.

Ni som återigen säger att nu är stämningen körd igen, fram med popcornen osv...
Jag tror ni är jävligt nöjda med att det blir så också. Offerkofta på.

Jag föredrar just nu att kärnan är och surar och att organiserade ramsor uteblir osv.

Jag köper det, för JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ER! Mitt fokus på matchen idag blev tyvärr inte själva spelet utan några neandertalare som sprang runt och försökte skrämma djurgårdare. Fyfan.

Och lägg ner allt "Du var inte där i klacken 2012" "Du har inte alla fakta bla bla"
Håll bara käften, utebli från Hovet och invänta era fotbollsmatcher, det är inte långt kvar.
Merparten av er låg i pappas pung när jag hoppade in på isen och firade sm-guld i Globen.

Tack för 3 poäng idag DIF.

Nu ska jag poppa popcorn och se reprisen...
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

ciirree skrev:
sm910 skrev:Ingen buade åt Nilson, buandet var riktat mot avgå-ramsorna. Det sportsliga är knappast en faktor hos de starkast anti-mn/styrelsen, det är andra värden man håller viktigare.
Spelar egentligen ingen roll om de buade mot Nilson eller styrelsen, det kommer fortfarande påverka laget negativt eftersom de med all säkerhet känner till oron.
Alltså, det var inte mot styrelsen heller, utan man buade mot dom som körde avgå-ramsor.

=)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

sm910 skrev:
ciirree skrev:
sm910 skrev:Ingen buade åt Nilson, buandet var riktat mot avgå-ramsorna. Det sportsliga är knappast en faktor hos de starkast anti-mn/styrelsen, det är andra värden man håller viktigare.
Spelar egentligen ingen roll om de buade mot Nilson eller styrelsen, det kommer fortfarande påverka laget negativt eftersom de med all säkerhet känner till oron.
Alltså, det var inte mot styrelsen heller, utan man buade mot dom som körde avgå-ramsor.

=)
Haha jag läste det sen. Helt trött, sorry.
hatred
Inlägg: 290
Blev medlem: 2014-10-23
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av hatred »

20002001 skrev:
minalman skrev:Vi Djurgårdare (även jag) kände mig djävligt svikna av Mackan för bara några veckor sedan. Jag är 50+ bast och vet att om man inte förlåter och går vidare här i livet kommer man aldrig att bli lycklig. Jag vet hur det känns att bli sviken. Men Djurgården har aldrig svikit mig. Att många i klacken just nu känner sig svikna av styrelsen är nog bra träning för dem inför det riktiga livet. Men oavsett hur det skiter sig i verkligheten; Älskar man Djurgården i alla lägen finns det alltid ett ljus i tunneln, något att hoppas på.
Men ändå finns det folk som inte kan respektera andra Djurgårdare? För det är inte respekt att skratta och peka mot de som kritiserat värvningen?

Jag tror det kommer bli ännu värre, splittringen kommer öka, draget kommer bli ännu sämre, och sen kommer det leda till sämre publiksiffror, och det märktes redan idag, oavsett hur många poäng Nilson gör.

Tror ni mig inte?
den där bilden är dock bullshit då det är från pausen och det ser jag på mig själv, ALDRIG I HELVETE att jag skulle sitta ner helt i stolen med full fokus på mobilen under spel, vilket jag gör på bilden
Get the fuck out of my way,
Skriv svar