Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jepe »

Mycket hånande och hetsande från alla håll och kanter. Varför? Det är som folk VILL att det ska bli splittringar, och som det är nu så är känslan att dessa vill att splittringarna ska öka! Jag förstår verkligen inte. Får ni inte nog med utlopp eller vad är problemet?

Mår personligen skit av allt det här, skrev ett inlägg tidigare hur min uppfattning var efter mötet. Ni som är intresserade kan söka upp det. Men just nu mår jag bara pyton, inte enbart efter det som hänt utan även av det som händer och vad jag befarar kommer att hända. Det här ingen rolig situation och absolut ingen situation där det är passande att sticka upp näsan "bara för att".

@Pang skittrist att ditt engagemang är borta från hockeyn. Det menar jag verkligen, men jag måste ändå förstå dig! Kaarel är inte rätt man att leda DIF, det bevisade han inte minst igår för folk som tidigare inte märkt av det, pga att man inte är lika engagerad i supporterskapet, läktaren och, i vad det verkar, den nästintill obefintliga kommunikationen med DIF. Min önskan är att det här blir löst, på bästa sätt för alla iblandande. Och i min värld börjar det med att Kaarel kliver ner från sin position.

I övrigt önskar jag bara att folk tänker till både 2 och 3 gånger extra innan man skriver ett inlägg.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

sparwen skrev:Vad är vitsen med att berätta om att man ska klippa säsongskorten isf? De vill ha uppmärksamhet. Genom att visa de klippa korten skulle de få än mer uppmärksamhet.

Men det kräver ju så klart att de klipper dem. Kanske det som är det stora problemet.

Kalla andra lögnare och judas går bra. Men att hålla vad man själv säger och skriver är jobbigare.
Vad är skillnaden på att berätta hur man reagerat negativt kontra positivt på en värvning? Är det lika onödigt att berätta att man jubla av glädje så grannarna klagade då också?
Expert.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av 1962FenderStrat »

Skulle vilja se någon av dessa som ordförande istället för Kareel:
Challe, Håkan Södergren eller Johan Garpenlöv.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

1962FenderStrat skrev:Skulle vilja se någon av dessa som ordförande istället för Kareel:
Challe, Håkan Södergren eller Johan Garpenlöv.
Nu är jag inte helt hundra på vad ordförande rollen innebär. Men dessa namn låter inte alls lämpade för den?
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
1962FenderStrat skrev:Skulle vilja se någon av dessa som ordförande istället för Kareel:
Challe, Håkan Södergren eller Johan Garpenlöv.
Nu är jag inte helt hundra på vad ordförande rollen innebär. Men dessa namn låter inte alls lämpade för den?
Ednertz?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av David1891 »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:
1962FenderStrat skrev:Skulle vilja se någon av dessa som ordförande istället för Kareel:
Challe, Håkan Södergren eller Johan Garpenlöv.
Nu är jag inte helt hundra på vad ordförande rollen innebär. Men dessa namn låter inte alls lämpade för den?
Ednertz?
Låter som en vettig kandidat. Men han lämnade väl just p.g.a. att han var missnöjd med hur saker och ting sköttes från dem högre leden, om jag inte missminner mig helt och hållet?
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jepe »

David1891 skrev:
Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:
1962FenderStrat skrev:Skulle vilja se någon av dessa som ordförande istället för Kareel:
Challe, Håkan Södergren eller Johan Garpenlöv.
Nu är jag inte helt hundra på vad ordförande rollen innebär. Men dessa namn låter inte alls lämpade för den?
Ednertz?
Låter som en vettig kandidat. Men han lämnade väl just p.g.a. att han var missnöjd med hur saker och ting sköttes från dem högre leden, om jag inte missminner mig helt och hållet?
För mig nått sånt också, men vem skulle inte passa bättre då? Han är väl även omtyckt av supportrar i alla led va?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Nilson #3
Hage #63
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A

Hallmans intervju med Mackan.

Det är ju knappast till Mackans fördel att han gör sig så jävla dåligt i media och intervjuer. Inget som vänder en opinion direkt.
Expert.
johan_80
Inlägg: 343
Blev medlem: 2012-08-30
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av johan_80 »

SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A

Hallmans intervju med Mackan.

Det är ju knappast till Mackans fördel att han gör sig så jävla dåligt i media och intervjuer. Inget som vänder en opinion direkt.
Men alla borde veta att han alltid varit så i intervjuer.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

johan_80 skrev:
SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A

Hallmans intervju med Mackan.

Det är ju knappast till Mackans fördel att han gör sig så jävla dåligt i media och intervjuer. Inget som vänder en opinion direkt.
Men alla borde veta att han alltid varit så i intervjuer.
Ja, men det känns ju hopplöst när situationen mer eller mindre förvärras när Marcus öppnar munnen.
Expert.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Stulle »

SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A

Hallmans intervju med Mackan.

Det är ju knappast till Mackans fördel att han gör sig så jävla dåligt i media och intervjuer. Inget som vänder en opinion direkt.
Till mackans försvar så har han ju tidigare blivit anklagad för att han inte gått ut i media och förklarat sig, nu gör han ju i alla fall det. Då tycker jag att man kan ha överseende med att han inte har ordets gåva.

Han säger ju även i intervjun att han, om han fick välja själv, aldrig skulle vilja vara i rampljuset, vilket speglar hela den här soppan lite.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Djurgårdshjärtat
Inlägg: 1
Blev medlem: 2015-01-14

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Djurgårdshjärtat »

Välkomnar Mackan med öppna armar! Vad han har gjort och presterat för Djurgården Hockey är oförglömligt. Förstår dock att många är upprörda med tanke på hela rättegångsröran hit och dit. Man får tänka på att han ändå hade ett kontrakt som är lagligt bindande och fick rätt. Djurgården Hockey är för dem flesta på matchdags-hovet så mycket mer än bara en arbetsplats eller fritidsnöje. Det är kärlek, stämning, fokus och DJURGÅRDSHJÄRTA! Killen sätter sig ner med gråten i ögat och ber om ursäkt till till en väldig massa fly förbannade supportrar, han gör det totalt förbjudna. För han ser inget annat val, han har helt enkelt en DIF-själ. Även om man älskar sin arbetsgivare så ska man väl få betalt enl. överenskommelse?
Sen alla ni som säger att ni ska klippa era säsångskort. Jag föreslår att ni sätter er och youtubar fram nån film på när ni själva står o gapar på stå, och sen försöker ni analysera innebörden av dom 2 stoltaste orden i våra supportersammanhang. ALLTID OAVSETT.
Slutligen vill jag bara säga att jag tycker att styrelsen gjort fel, Det mackan har gjort är ett misstag han försöker rätta till, ge honom chansen att visa vart hans hjärta finns och när han gör det, så kom tillbaka till matcherna så ska vi förlåta er för den skada NI orsakat Djurgården och öppna armarna för er med.
Senast redigerad av Djurgårdshjärtat den 2015-01-14 18:49:38, redigerad totalt 1 gånger.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Henke_F »

Jepe skrev:
David1891 skrev:
Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:
1962FenderStrat skrev:Skulle vilja se någon av dessa som ordförande istället för Kareel:
Challe, Håkan Södergren eller Johan Garpenlöv.
Nu är jag inte helt hundra på vad ordförande rollen innebär. Men dessa namn låter inte alls lämpade för den?
Ednertz?
Låter som en vettig kandidat. Men han lämnade väl just p.g.a. att han var missnöjd med hur saker och ting sköttes från dem högre leden, om jag inte missminner mig helt och hållet?
För mig nått sånt också, men vem skulle inte passa bättre då? Han är väl även omtyckt av supportrar i alla led va?
Ja, låter ju som att det skulle kunna vara en vettig kandidat då.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Stulle »

Djurgårdshjärtat skrev:Slutligen vill jag bara säga att jag tycker att styrelsen gjort fel, Det mackan har gjort är ett misstag han försöker rätta till, ge honom chansen att visa vart hans hjärta finns och när han gör det, så kom tillbaka till matcherna så ska vi förlåta er för den skada NI orsakat Djurgården och öppna armarna för er med.
Men snälla...
Jag är inte arg, och inte besviken.
Skriv svar