Tobias Hage klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av DIFtorped »

Så otroligt klumpigt och plumpt hanterat allt som skett i föreningen de senaste dagarna! Nog för att jag ville ha värvningar, men dessa två var långt bortom min horisont. Inte ditt fel Tobias så känn dig varmt välkommen, gör oss stolta!
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av sparwen »

Ja, säcken har ju gjort ett jävligt dåligt jobb hittills denna säsong så varför ha någon tilltro på att denna värvning är bra.

Nä, vi kallar värvningen patetisk osv innan vi ens sett resultatet.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av MarcusDaze »

Välkommen Tobias, jag tror på dig!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Jim Morrison »

Måste vara lite segt för Hage ändå, som presenteras just nu när DIF-supportrar typ bara har hat i tankarna.

Vore kul om han levererar såklart. Fått bra vitsord. Tycker det är synd på J20-grabbarna bara.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Godnoken »

Välkommen Hage. Förmodligen ingen här som sett Hage spela. Kan lika gärna vara någon som tar SHL steget likt Sörensen har gjort. Bara att hoppas på det bästa!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av sparwen »

Godnoken skrev:Välkommen Hage. Förmodligen ingen här som sett Hage spela. Kan lika gärna vara någon som tar SHL steget likt Sörensen har gjort. Bara att hoppas på det bästa!
Möjligen Säcken, men vad vet han om hockey?
Nä, det är här kompetensen finns.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Frasse »

Välkommen till Sveriges anrikaste hockeyförening, Tobias!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Godnoken »

sparwen skrev:
Godnoken skrev:Välkommen Hage. Förmodligen ingen här som sett Hage spela. Kan lika gärna vara någon som tar SHL steget likt Sörensen har gjort. Bara att hoppas på det bästa!
Möjligen Säcken, men vad vet han om hockey?
Nä, det är här kompetensen finns.
Menade förstås på forumet, tror du vet det men blev lite osäker.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Välkommen Tobias! Hoppas du gör ett större intryck än att bli ihågkommen som "han som signade samtidigt som mackan kom tillbaka från håve"!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kalle
Inlägg: 77
Blev medlem: 2007-04-10

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Kalle »

Då jag bor i Uppsala har jag sett Hage under flera års tid.

Han har i år varit Almtunas troligtvis bästa anfallare och det som är positivt är att han tagit stora kliv framåt varje år som gått.

Som spelare har han bra skott, är stark med en bra inställning. Han är, precis som nämnts tidigare, anpassningsbar och har spelat i alla olika spelformer i Almtuna och spelat i både bunkrarlinor samt i mer offensiva formationer. På sikt tror jag Hage kan bli en riktigt bra SHL-spelare, men precis som alltid får man nog ha tålamod de första matcherna.

Det som han främst behöver utveckla för att kunna ha en något mer offensiv roll i SHL är dels tron på sig själv som en offensiv spelare (ibland kan det kännas som att han mer identifierar sig som en bunkrare än en offensiv spelare) samt att han ibland kan kännas "kantig" i ffa spelet med pucken.

På det stora hela tror jag absolut kan gynna DIF, ffa på sikt. Han är en sån spelare som har högre potential och talang än vad eliteprospects avslöjar!
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av JohanPez »

Vad sägs om att ge grabben en chans?
Så fruktansvärt tröttsamt med den eviga välkomstfrasen: "Vad ska du vara bra för?"
Ingen har sagt att det här är värvningen som ska frälsa oss just nu så försök skilja på äpplen och päron snälla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

JohanPez skrev:Vad sägs om att ge grabben en chans?
Så fruktansvärt tröttsamt med den eviga välkomstfrasen: "Vad ska du vara bra för?"
Ingen har sagt att det här är värvningen som ska frälsa oss just nu så försök skilja på äpplen och päron snälla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vem kan med säkerhet påstå att Tobias inte blir vår frälsare? Vem kunde ha trott att Jakobs skulle bli det i fjol?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:
JohanPez skrev:Vad sägs om att ge grabben en chans?
Så fruktansvärt tröttsamt med den eviga välkomstfrasen: "Vad ska du vara bra för?"
Ingen har sagt att det här är värvningen som ska frälsa oss just nu så försök skilja på äpplen och päron snälla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vem kan med säkerhet påstå att Tobias inte blir vår frälsare? Vem kunde ha trott att Jakobs skulle bli det i fjol?
Ingen. Desto mer anledning att vänta med tråket. Det var ju samma med Högström och ett gäng andra spelare.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

Tycker ändå det här är en, under omständigheterna, bra värvning. Han är väl inte redo att vara spetsspelaren vi desperat behöver, men absolut bra att vi värvar för framtiden och passar på när vi kan få in honom till "rea-pris". Synd att allt fokus har hamnat på Mackan-situationen.

Varmt välkommen Tobias!
Avgå Jocke.
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av litto »

Han är nog en bra hockeyspelare men INTE den spelaren vi skriker efter just nu. Vi behöver spets, en center av hög klass.

Har Hage skrivit på för DIF under sommaren så har jag blivit glad över värvningen. Men inte nu.

Men men, jag har gärna fel. Välkommen Tobbe!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Skriv svar