Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Debacle »

sensei skrev:
Husmusen skrev:Ledningen saknar fingertoppskänsla. Den här värvningen har skapat så mycket negativ energi. DIF är allvar för många. Jag tycker det är beklämmande att ledningen valt att försöka ta på sig all skit från stämningen. Det är lite väl uppenbart att man försöker skydda Mackan.

Det bästa hade varit om ledningen var öppen med att man var besviken på stämningen och att Mackan erkände att han var sur på DIF och valde rättsprocess. Ingen idé att försöka prata runt det.
Ja, det är så jag också tolkar hela situationen trots att de försöker göra det svårare än det är genom prata om annat.

Tycker ändå att Kareel förklarade det hela bäst. Sen är det skillnad att vara transparent och tillmötesgående och samtidigt försöka genomföra ett uppdrag. "Juristens" krav på att det skulle publiceras interna arbetsdokument på hemsidan ang. olika beräkningar kändes här lite väl hysteriskt.
Hysteriskt på vilket sätt? Saklig och satt hycklarna på plats när de ljög. Kareel satt och ljög, efterkonstruerade sina svar och lyckades flera gånger säga emot sig själv på svar han givit någon minut tidigare. Vilket jäkla skitmöte egentligen, hur mycket jag än avskyr kapten ynkrygg så var det synd om honom. Varför var man inte bara ärlig, Mackan blåljög, Kareel likaså, parodi och ovärdigt världens finaste klubb. Satt och yrkade på transparens, hycklare.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Kall-El »

Tyvärr plockade mötet fram ett antal saker:

* Sprickan mellan vissa fans - DIF hockey är betydligt större än vad den sistnämnda nog kunde ana.

* Jag köper inte Mackans snack om att han gjorde det för principens skull för 5 öre. De första frågorna och Nilsons svar på desamma pekar i alla fall enligt mig tydligt på att Nilson var ut efter stålar och inte få fram tydliga regler för alla.

I detta sammanhang uppstod också en annan väldigt märklig grej. DIFs VD går ut och säger något i stil med det var vi som ville föra fallet till domstol, medan Nilsons sida var villiga att göra en uppgörelse. Om Nilsons sida ville göra en deal hur kan då Nilson samtidigt hävda att han först och främst gjorde detta för att skapa tydliga regler?

Jag är ledsen men hela snacket om en önskan att skapa tydliga regler låter som en ytterst dålig efterhandskonstruktion. Hade haft betydligt större förståelse om Nilson bara gått ut och sagt något i stil med jag var jävligt lack och ville ha någon form av upprättelse.

Nästa punkt som tyvärr också föll i bitar enligt mig var den där efterskänkningen av pengar som det snackats en del om. Jag är ledsen men jag ser inte det som att efterskänka pengar till föreningen om desamma används till att lösa honom från HV samt betala hans lön. Om det hade varit tal om att verkligen efterskänka borde istället pengarna gått rakt av till DIF juniorsatsning.

* Nästa sak att haka upp sig på är när Karel menar att vi inte kunde få likvärdig spelare till samma peng. Ja du jag är ganska säker på att om vi snackar summor mellan 500k och 1 miljon är jag rätt övertygad om att vi hade kunnat få in en bättre spelare. Han kanske menade dock att dessa pengar inte kunde användas till någon annan värvning alls, men då känns ju jämförelsen i sig helt menlös enligt mig.

Tyvärr menar nog jag att DIF gör en idiotmiss som inte kan gå ut mer och tala om ekonomin bakom denna affär. De kommer bara förlora själva på detta agerande.

Min sista punkt att plocka fram är att det var snudd på skrattretande att höra det nämnas att de kalkylerat med att signing av Nilson kan leda till högre publiksnitt. Jag undrar hur de kommit fram till den slutsatsen? Kanske genom att använda samma galna uträkningar som nyttjats då de kom fram till att denna signing skulle vara mer till godo än av ondo.

Säcken tar sig igenom kvällen med hedern i behåll och mer därtill. Märks att gossen är fostrad i en AIF-förening.

Mackan skall ha cred för att han ens ställer upp på mötet, men tyvärr jag köper inte helt orsakerna bakom ditt val att stämma DIF.

De stora förlorarna är DIFs styrelse som uppträder mer än lovligt inkompetent...
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Örebroarn »

Tycker att det var fel att ta in Nilson, men mer av de sportsliga delarna och mindre av de känslomässiga vilket kan ha med åldern att göra. Tror helt enkelt att han inte kommer tillföra något för att citera Stoppels uttalande om Dogge. Däremot har jag en fråga till alla er som tänker bojkotta DIF för att DIF tog in Mackan. På vilket sätt är ert agerande olikt från Nilsons? Han drog när skeppet sjönk och nu när föreningen blivit bestulna på 7 millar, ligger taskigt till i tabellen och kanske måste kvala så drar ni för att vi tagit in en avskydd spelare.

Jag tänker fortsätta gå på matcher och supporta DIF med allt jag har men jag tänker inte supporta Marcus Nilson. Jag skiter blanka fan i om det går bra eller dåligt för honom i DIF så länge som DIF vinner matcher och tar sig tillbaka till toppen där vi hör hemma.

Alltid Oavsett...haha inte för vissa.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sm910 »

Oerhört besviken på hur man från DIF försökte hantera det här idag. Att helt okritiskt plötsligt ta på sig allt som bara kan tänkas ta på sig för att skydda Nilson gör varken Nilson, oss supportrar eller dem själva någon tjänst. Det skapar bara förvirring och misstro, framförallt som det skapar sådana luckor och motsägelser i deras ständigt växande nät av halvsanningar för att "skydda" Nilson.

I övrigt vet jag inte om det framkom så särskilt mycket nytt idag när dammet väl lagt sig. På rättstvist-området framkom inget nytt av värde. Att man i vissa supporterläger är jättearga torde redan ha framgått, liksom att deras relation till Lehiste är botten. Om vad som faktiskt hänt med skadeståndet och Nilsons nuvarande lönesituation var man skrämmande vaga från DIF. På den sportsliga motiveringen trummade man vidare på samma budskap - vår trupp är sliten, vi behöver bredda och säkra den, juniorerna vore inte redo eller lämpliga för att kliva upp i den här situationen. Nåja, det var väl bra att det fick rensas luften lite. Yngre som ville skrika pajas, och äldre som ville tala om kärlek och förlåtelse. Se, så har alla fått sagt sitt. Säcken kan man ju inte annat än instämma i hyllningen till.
Senast redigerad av sm910 den 2015-01-13 22:31:24, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Praetori »

Örebroarn skrev:Tycker att det var fel att ta in Nilson, men mer av de sportsliga delarna och mindre av de känslomässiga vilket kan ha med åldern att göra. Tror helt enkelt att han inte kommer tillföra något för att citera Stoppels uttalande om Dogge. Däremot har jag en fråga till alla er som tänker bojkotta DIF för att DIF tog in Mackan. På vilket sätt är ert agerande olikt från Nilsons? Han drog när skeppet sjönk och nu när föreningen blivit bestulna på 7 millar, ligger taskigt till i tabellen och kanske måste kvala så drar ni för att vi tagit in en avskydd spelare.
Hur ligger vi taskigt till i tabellen? 6 pinnar upp till slutspelsplats och 10 pinnar ner till bottenträsket. Vi har slagit precis alla lag i serien minst en gång så här långt vilket knappast vittnar om att vi befinner oss i någon form av kris. Dålig poängskörd på bortaplan på senaste men läget var inte så jävla lysande för ett år sedan heller vid samma tid.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av JohanPez »

Hittade videolänken runt 18:30 och möttes därför av endast några minuter av den stämning som jag minns från första halvan av krismötet 11/12. Något utav det värsta jag vart med om.

Och nu kanske jag var lite blödig efter att Lillan här hemma för första gången tog föreningens namn i munnen (Yukong som tydligen är bebisvarianten) men jag blev nästan lite tårögd när tjejen som snackade om "lite finare, lite bättre" kom till tals. Det och en hel del annat, inte minst från Säcken var det solklara ljuset i mörkret.

Ses på torsdag!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av JohanPez »

Praetori skrev:
Örebroarn skrev:Tycker att det var fel att ta in Nilson, men mer av de sportsliga delarna och mindre av de känslomässiga vilket kan ha med åldern att göra. Tror helt enkelt att han inte kommer tillföra något för att citera Stoppels uttalande om Dogge. Däremot har jag en fråga till alla er som tänker bojkotta DIF för att DIF tog in Mackan. På vilket sätt är ert agerande olikt från Nilsons? Han drog när skeppet sjönk och nu när föreningen blivit bestulna på 7 millar, ligger taskigt till i tabellen och kanske måste kvala så drar ni för att vi tagit in en avskydd spelare.
Hur ligger vi taskigt till i tabellen? 6 pinnar upp till slutspelsplats och 10 pinnar ner till bottenträsket. Vi har slagit precis alla lag i serien minst en gång så här långt vilket knappast vittnar om att vi befinner oss i någon form av kris. Dålig poängskörd på bortaplan på senaste men läget var inte så jävla lysande för ett år sedan heller vid samma tid.
Tidigare var vår defensiv bättre och målen lite mer utspridda. Har Sören en dålig dag som det ser ut nu kan vi lika gärna lämna walkover, bildligt talat. Om vi torskar två matcher och de därnere knappar in kommer både de och vi känna det och rätt som det är har vi bytt plats.
Tyvärr behöver det inte vara svårare än så.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
JLindgren
Inlägg: 208
Blev medlem: 2014-01-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Danderyd

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av JLindgren »

Säcken rädda detta möte utan tvivel och styrelsen sänkte sig själva fullständigt.
Mackan såg mest gråtfärdig ut men det är kanske inte så lustigt med tanke på situationen han satt i. Han lyckas ändå på något sätt rädda sin heder genom att utsätta sig för detta. Undra om han ens har energi för att spela på torsdag efter det här.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Donkels »

JohanPez skrev:Hittade videolänken runt 18:30 och möttes därför av endast några minuter av den stämning som jag minns från första halvan av krismötet 11/12. Något utav det värsta jag vart med om.

Och nu kanske jag var lite blödig efter att Lillan här hemma för första gången tog föreningens namn i munnen (Yukong som tydligen är bebisvarianten) men jag blev nästan lite tårögd när tjejen som snackade om "lite finare, lite bättre" kom till tals. Det och en hel del annat, inte minst från Säcken var det solklara ljuset i mörkret.

Ses på torsdag!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Absolut, på torsdag tar vi nya tag och kämpar till oss tre nya friska
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av #10 »

Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av JohanPez »

JLindgren skrev:Säcken rädda detta möte utan tvivel och styrelsen sänkte sig själva fullständigt.
Mackan såg mest gråtfärdig ut men det är kanske inte så lustigt med tanke på situationen han satt i. Han lyckas ändå på något sätt rädda sin heder genom att utsätta sig för detta. Undra om han ens har energi för att spela på torsdag efter det här.
Förhoppningsvis tog han med sig de avslutande applåderna och handtagen och påbörjade tidernas uppladdning redan i bilen på vägen hem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
ältakent
Inlägg: 2
Blev medlem: 2015-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Rätt beslut om Mackan

Inlägg av ältakent »

Jag tillhör den tysta majoritet som tycker, som Säcken mycket känslosamt påpekade, att vi som har ett Djurgårdshjärta nu skall sluta leden och se framåt. Det tillför inte laget någon positiv energi med allt skitsnack om att den ene "skall förvinna" och andra skall "hålla käften". Alla inblandade bad ju om ursäkt, och det måste man kunna godta. Den som vill klippa kortet skall göra det, så fortsätter vi övriga i Djurgårdsfamiljen att gå på matcherna och stötta laget. :)
DIF, ALLTID - OAVSETT
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Örebroarn »

Praetori skrev:
Örebroarn skrev:Tycker att det var fel att ta in Nilson, men mer av de sportsliga delarna och mindre av de känslomässiga vilket kan ha med åldern att göra. Tror helt enkelt att han inte kommer tillföra något för att citera Stoppels uttalande om Dogge. Däremot har jag en fråga till alla er som tänker bojkotta DIF för att DIF tog in Mackan. På vilket sätt är ert agerande olikt från Nilsons? Han drog när skeppet sjönk och nu när föreningen blivit bestulna på 7 millar, ligger taskigt till i tabellen och kanske måste kvala så drar ni för att vi tagit in en avskydd spelare.
Hur ligger vi taskigt till i tabellen? 6 pinnar upp till slutspelsplats och 10 pinnar ner till bottenträsket. Vi har slagit precis alla lag i serien minst en gång så här långt vilket knappast vittnar om att vi befinner oss i någon form av kris. Dålig poängskörd på bortaplan på senaste men läget var inte så jävla lysande för ett år sedan heller vid samma tid.
Hur många bortavinster har vi på sistone? Om vi börjar hacka på hemmaplan ser det jävligt dystert ut.
Brkwall
Inlägg: 2
Blev medlem: 2013-03-18

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Brkwall »

Supportermötet är uppe på DIFTV nu: https://diftv.solidtango.com/video/hock ... -jan-19-45
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Erik I »

(Jag bara MÅSTE lägga mig i).

Jag bor i Skåne och var av förklarliga skäl inte på mötet - kan därför inte yttra mig om huruvda någon svajade på ämnet/ljög eller annat. Personligen ser jag saken så här:

DIF var helt på det klara med att värvningen skulle reta upp känslor, ändå tar man in Nilson. Varför? Djurgårdshjärta (definitivt), tro på prestation oci föreningens ögon bra valuta för pengarna. Samma förening som en gång i tiden tagit in ex. Rikard Franzén (inget ont om honom, men CHOCK), Myran, Nisse och andra som brännmärkts som gnagare/annat.

Jag var inte nöjd med vare sig Nilson eller andra som lämnade det sjunkande skeppet. En del var kanske mer försvarbara (Kempe), en del gjorde skitont (D Tjärnqvist, DÄR snackar vi svikare i mina ögon). Apropå svikare - nån som dömde ut Sudden som det när han spelade lockout 1994, för det han gjorde 1990? Långt större svikare i mina ögon för att han bojkottade senaste lockouten. En av våra största Djurgårdare? I helvete heller.

Läs Tomas Ros krönika i AB (för en gångs skull). "Nilson visar ett otroligt mod". Ringer själv upp och frågar om han får spela. Är han nöjd med hur saker sköttes 2012? Nej. Är föreningen nöjda? Nej. Ville Mackan såra föreningen med vilje? Nej. Shit happens. Den som enligt kontrakt/lag har rätt till en viss summa pengar, skall han/hon då avstå bara för att det är Djurgården som står på "andra sidan"? Jag vet inte om jag haft råd med det. Ni har det kanske (grattis). Saken har prövats, Nilson fick rätt - det är sånt domstolar är till för. Nilson är förbi det, föreningen med. Resten av er - bete er för fan som civiliserat folk! Inget jävla buande! Ni behöver inte sjunga hans namn, sjung andras, men heja framförallt på Laget! Skulle hatobjekt ! Per Ledin scora för Djurgårn skulle jag bita mig i läppen med ett brett leende. Ge Mackan en chans att visa vad han går för, är han helkass kan ni bua ut honom för det. INGEN utom motståndarna tjänar på att ni glömmer allt vad blårandsheder heter. Vi har Sveriges - fan, fråga Ottawa: VÄRLDENS! - bästa fans! Visa det!

Tack.
Skriv svar