Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Eriksson »

B.I.B.A skrev:
Hade jag stämt djurgården hade jag hållt mig långt borta från klubben i all framtid. Hade jag stämt min arbetsgivare hade jag gjort detsamma.


Mitt inlägg ovan var ett direkt svar till en person som hävdade att det var exakt samma sak att vara hockeyproffs och vilket annat yrke som helst, vilket jag försökte motbevisa. Plocka det inte ur sitt sammanhang.

Har förövrigt aldrig hört MN säga att han gjort fel.
Och om du insett att du gjort fel i något avseende då, och ville försöka gottgöra det.
Sedan så kan man läsa uttrag från intervjun med MN på flera dagstidningar där han uttrycker det. Men visst, det är väl ännu ingen som "hört han säga det"

Och nej, jag ryckte inte saker ur sitt sammanhang, jag citerade dig och svarade med vad jag tycker.

B.I.B.A skrev:Oavsett vilket så har KG och Kaarel delat på djurgårdsfamiljen. Det kommer bli hat och internbråk på läktaren och det kan bli publiktapp i flera år framöver.

Nej de har inte delat på Djurgårdsfamiljen, det har fansen själva valt att göra. Ingen som tvinga en till att förakta och ställa sig på en viss sida, det väljer man själv.

Men jag antar att du skylle på snön om du kör av vägen en moddig dag också :wink:

Som sagt, det är alltid lättare att skylla på någon och få ut sin frustration, jag kan inte påstå att jag själv är speciellt glad över detta, men jag tänker fanimej inte sitta å vara med å sänka en förening som jag säger mig älska, jag sväljer heller min bitterhet och är med och bidrar till att det blir bra.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Eriksson »

Debacle skrev:En åsna hade kunnat räkna ut konsekvenserna av detta beslut. Det är då inte supportrars, de som väljer att bojkotta eller visa missnöje, yttersta ansvar att det blivit så utan styrelsens.
Allvarligt?

Som om Smith & Wesson tillverkar en Magnum och du skjuter en snubbe, så är det deras fel?

Styrelsen är en bidragande faktor ja, men supportrarna har alltid valet att stjälpa eller hjälpa
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av 1962FenderStrat »

DIFVästertorp skrev:Efter att ha sovit på saken så har jag kommit på bättre tankar. Jag går dit och stödjer de spelarna som tog upp oss och som kämpat hela säsongen. MN ignorerar jag bara.

BRA där. Hoppas att fler kan följa efter ditt resonemang. Man behöver inte älska MN, men gå dit och visa stöd för laget åtminstone!
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Isabo »

DIFVästertorp skrev:Efter att ha sovit på saken så har jag kommit på bättre tankar. Jag går dit och stödjer de spelarna som tog upp oss och som kämpat hela säsongen. MN ignorerar jag bara.

samma här. Gör han mål så jublar jag självklart över målet.
Framför allt tar jag mitt ANSVAR som klackkortsinnehavare. Jag har fått rabatterat inträde mot att jag bidrar till stämningen. Det ansvaret har jag tagit till 99% i snart två raka säsonger och det tänker jag fortsätta med. Mitt ansvar som supporter försvinner ju inte bara för att ledningen eller nån annan failat hårt i sitt ansvarstagande. Dessutom finns det 20-talet andra spelare i laget som inte förtjänar nåt annat än stöd på läktaren. För en vecka sedan kämpade man till sig 2-0 mot Frölunda.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Isabo skrev:
DIFVästertorp skrev:Efter att ha sovit på saken så har jag kommit på bättre tankar. Jag går dit och stödjer de spelarna som tog upp oss och som kämpat hela säsongen. MN ignorerar jag bara.

samma här. Gör han mål så jublar jag självklart över målet.
Framför allt tar jag mitt ANSVAR som klackkortsinnehavare. Jag har fått rabatterat inträde mot att jag bidrar till stämningen. Det ansvaret har jag tagit till 99% i snart två raka säsonger och det tänker jag fortsätta med. Mitt ansvar som supporter försvinner ju inte bara för att ledningen eller nån annan failat hårt i sitt ansvarstagande. Dessutom finns det 20-talet andra spelare i laget som inte förtjänar nåt annat än stöd på läktaren. För en vecka sedan kämpade man till sig 2-0 mot Frölunda.
+1 000!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Isabo »

Och i mitt ansvar ligger då också att inte bråka med de som väljer att bua eller håna. Eftersom det skulle vara att inte bidra till stämningen.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

Eriksson skrev:
Debacle skrev:En åsna hade kunnat räkna ut konsekvenserna av detta beslut. Det är då inte supportrars, de som väljer att bojkotta eller visa missnöje, yttersta ansvar att det blivit så utan styrelsens.
Allvarligt?

Som om Smith & Wesson tillverkar en Magnum och du skjuter en snubbe, så är det deras fel?

Styrelsen är en bidragande faktor ja, men supportrarna har alltid valet att stjälpa eller hjälpa
Vilken löjlig jämförelse.

Att det här skulle dela supportrarna kunde vilken idiot som helst förstått. Till och med KG och Kaarel. De valde ändå att genomföra det. Därav deras fel.
Avgå Jocke.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

Eriksson skrev:
B.I.B.A skrev:
Hade jag stämt djurgården hade jag hållt mig långt borta från klubben i all framtid. Hade jag stämt min arbetsgivare hade jag gjort detsamma.


Mitt inlägg ovan var ett direkt svar till en person som hävdade att det var exakt samma sak att vara hockeyproffs och vilket annat yrke som helst, vilket jag försökte motbevisa. Plocka det inte ur sitt sammanhang.

Har förövrigt aldrig hört MN säga att han gjort fel.
Och om du insett att du gjort fel i något avseende då, och ville försöka gottgöra det.
Sedan så kan man läsa uttrag från intervjun med MN på flera dagstidningar där han uttrycker det. Men visst, det är väl ännu ingen som "hört han säga det"

Och nej, jag ryckte inte saker ur sitt sammanhang, jag citerade dig och svarade med vad jag tycker.

B.I.B.A skrev:Oavsett vilket så har KG och Kaarel delat på djurgårdsfamiljen. Det kommer bli hat och internbråk på läktaren och det kan bli publiktapp i flera år framöver.

Nej de har inte delat på Djurgårdsfamiljen, det har fansen själva valt att göra. Ingen som tvinga en till att förakta och ställa sig på en viss sida, det väljer man själv.

Men jag antar att du skylle på snön om du kör av vägen en moddig dag också :wink:

Som sagt, det är alltid lättare att skylla på någon och få ut sin frustration, jag kan inte påstå att jag själv är speciellt glad över detta, men jag tänker fanimej inte sitta å vara med å sänka en förening som jag säger mig älska, jag sväljer heller min bitterhet och är med och bidrar till att det blir bra.
Nilson har väl ändå aldrig sagt något annat än att "supportrarna har inte all fakta, jag förstår dem"? Har aldrig hört honom säga att han har fel. Endast styrelsen som har tagit på sig sitt misstag.

Att säga att supportrarna delar sig själva är ju vansinne. Detta hade aldrig behövt hända om vi inte tvunget skulle göra en helt onödig värvning.
Avgå Jocke.
Zamboni99
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-06-28

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Zamboni99 »

B.I.B.A skrev:
Eriksson skrev:
B.I.B.A skrev: Hade jag, på mitt industrijobb, lyft 250 papp i månaden och dessutom haft tiotusentals människor som la ned tid och betalade för att komma och stötta mig på jobbet, oavsett om jag har en bra eller dålig dag, och jag sedan fått lämna företaget då de inte klarat att betala min lön längre, så hade jag varit lojal nog mot både det företaget som jag säger mig älska och de fans som stöttat mig och accepterat att tjäna "endast" 210 papp hos ett konkurrerande företag utan att stämma mitt gamla jobb på mellanskillnaden.
Lätt att spekulera då du förmodligen bara kan drömma dig in i hur det skulle vara.

Av det man läser här på forumet om vissa spelare efter matcher där det gått mindre bra, så skulle jag knappast säga "....betalade för att komma och stötta mig på jobbet, oavsett om jag har en bra eller dålig dag"

Hockey är förfan ett arbete för spelarna, inte nån djävla välgörenhet.

Jag ser liksom inte så stor skillnad mellan det som pöbeln-hata-MN håller på med och det misstag MN begick. Det viktigaste verkar vara att dra han så långt ner i skiten det bara går, även om det skapar fet turbulens i de egna leden och drabbar laget så att de presterar sämre. Istället för att hjälpa så är man alltså hellre med och stjälper.... Jo jo det är vad jag kallar Djurgårdssupporter.

Nåt är grymt fel då det är viktigare att hata än att förlåta, och nu menar jag inte att man skall "acceptera", men förfan, MN har ju erkänt att han gjorde mycket fel. Så vad är syftet med att bedriva en häxjakt på honom det kommer aldrig att skada någon annan är Djurgården och dess fans.

Skäms är vad jag gör, skäms över att kalla mig Djurgårdare när jag ser hur vissa beter sig.

Det krävs stora bollar att gå ut offentligt och säga att man gjort fel, och sedan våga konfrontera de som hatar en. Hur många här inne skulle kunna göra samma sak.....ingen förmodligen. För alla vi andra är ju felfria
Hade jag stämt djurgården hade jag hållt mig långt borta från klubben i all framtid. Hade jag stämt min arbetsgivare hade jag gjort detsamma.

Mitt inlägg ovan var ett direkt svar till en person som hävdade att det var exakt samma sak att vara hockeyproffs och vilket annat yrke som helst, vilket jag försökte motbevisa. Plocka det inte ur sitt sammanhang.

Har förövrigt aldrig hört MN säga att han gjort fel.
Det är så klart stor skillnad på att vara hockeyproffs och andra yrken, i flera avseenden. Däremot gäller exakt samma regler i förhållande till en arbetsgivare.

Sedan får man inte glömma att klarhet i en sådan här kontraktstvist gagnar alla parter. Bland spelarna är alla lika förtjänta av denna klarhet; den lovande junioren och det mångåriga proffset som lyfter 200k i månaden.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

Zamboni99 skrev: Sedan får man inte glömma att klarhet i en sådan här kontraktstvist gagnar alla parter. Bland spelarna är alla lika förtjänta av denna klarhet; den lovande junioren och det mångåriga proffset som lyfter 200k i månaden.
Vill Marcus vara hjälte bland de stackars hockeyspelarna så är det ju upp till honom. Men oavsett vad du eller jag personligen tycker, så har det kostat honom väldigt mycket bland djurgårdsfansen.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

B.I.B.A skrev:
Att det här skulle dela supportrarna kunde vilken idiot som helst förstått. Till och med KG och Kaarel. De valde ändå att genomföra det. Därav deras fel.
Det är väl självklart att alla har olika åsikter om allt i en supporterskara! Vi är redan delade! Vissa är sossar, andra moderater. Vissa är arbetslösa, andra är rika. Vissa är unga, andra är pensionärer. Vi är alla olika. Många tycker att MN kan fara och flyga. Andra ser fram emot med intresse hur det ska gå för honom på isen.
Men vi är alla Djurgårdare och vill att vårt lag ska vinna alla matcher. Det är därför vi går till Hovet och det är då vi är en stark bidragande kraft till vårt lag.
Vi är både delade och inte delade. Vi samlas alla bakom skölden och mackan är en av oss.
Vi respekterar varandra och hatar inte vårt eget lag. Vi är inte gnaget.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

minalman skrev:
B.I.B.A skrev:
Att det här skulle dela supportrarna kunde vilken idiot som helst förstått. Till och med KG och Kaarel. De valde ändå att genomföra det. Därav deras fel.
Det är väl självklart att alla har olika åsikter om allt i en supporterskara! Vi är redan delade! Vissa är sossar, andra moderater. Vissa är arbetslösa, andra är rika. Vissa är unga, andra är pensionärer. Vi är alla olika. Många tycker att MN kan fara och flyga. Andra ser fram emot med intresse hur det ska gå för honom på isen.
Men vi är alla Djurgårdare och vill att vårt lag ska vinna alla matcher. Det är därför vi går till Hovet och det är då vi är en stark bidragande kraft till vårt lag.
Vi är både delade och inte delade. Vi samlas alla bakom skölden och mackan är en av oss.
Vi respekterar varandra och hatar inte vårt eget lag. Vi är inte gnaget.
Jag hoppas verkligen du har rätt. Men tror inte det är så det kommer se ut.
Avgå Jocke.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Isabo »

värvningen, och däremed turbulensen och splittringen, är styrelsens ansvar.
Hur du väljer att agera är ditt eget ansvar. Som med allt annat. Möter du en idiot i fel fil i kollisionskurs på motorvägen så är det idiotens fel att situationen uppstår. Men hur du agerar, om du väjer undan eller frontalkrockar på basis av "att det var hans fel" det är ditt val och ditt ansvar. Jag råkar jämt och ständigt ut för att jag själv måste ta ansvar pga att andra satt mig i en dum knipa.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

B.I.B.A skrev:
minalman skrev:
B.I.B.A skrev:
Att det här skulle dela supportrarna kunde vilken idiot som helst förstått. Till och med KG och Kaarel. De valde ändå att genomföra det. Därav deras fel.
Det är väl självklart att alla har olika åsikter om allt i en supporterskara! Vi är redan delade! Vissa är sossar, andra moderater. Vissa är arbetslösa, andra är rika. Vissa är unga, andra är pensionärer. Vi är alla olika. Många tycker att MN kan fara och flyga. Andra ser fram emot med intresse hur det ska gå för honom på isen.
Men vi är alla Djurgårdare och vill att vårt lag ska vinna alla matcher. Det är därför vi går till Hovet och det är då vi är en stark bidragande kraft till vårt lag.
Vi är både delade och inte delade. Vi samlas alla bakom skölden och mackan är en av oss.
Vi respekterar varandra och hatar inte vårt eget lag. Vi är inte gnaget.
Jag hoppas verkligen du har rätt. Men tror inte det är så det kommer se ut.
En Djurgårdare förlorar aldrig hoppet, speciellt inte avseende andra Djurgårdare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av spocksbeard »

B.I.B.A skrev:
Zamboni99 skrev: Sedan får man inte glömma att klarhet i en sådan här kontraktstvist gagnar alla parter. Bland spelarna är alla lika förtjänta av denna klarhet; den lovande junioren och det mångåriga proffset som lyfter 200k i månaden.
Vill Marcus vara hjälte bland de stackars hockeyspelarna så är det ju upp till honom. Men oavsett vad du eller jag personligen tycker, så har det kostat honom väldigt mycket bland djurgårdsfansen.
Varför vara så bitter o trångsynt.? Känns som sektliknande när folk är så fastlåsta och hjärntvättade i sin tro. Undrar verkligen hur vissa orkar gå o bära omkring så mycket hat? Mår ni så dåligt själva? Är det inte p- lisor folk tar ut sin vrede på är det offentliga personer mm.
Skriv svar