Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sm910 »

pulverapa skrev:
sm910 skrev:Gillar inte hur man säger att det gått väldigt fort, att initiala kontakten togs så sent som i mellandagarna. Inte värdigt en så kontroversiell värvning att ta beslut om att genomföra den så snabbt.
DIF har tagit otrolig hänsyn till fansen här. JK hade info om detta redan i förra veckan. Det måste vara första gången i historien som det sker i hockeysammanhang, i någon klubb.
Vilken hänsyn mötet inneburit i praktiken kan ju inte jag utan insyn säga något om, huruvida det varit ett med goda intentioner eller ett rent alibimöte, men det var inte riktigt det jag hade i åtanke. Jag tänker mest på att en kontroversiell värvning som ändå kan få rätt otrevliga konsekvenser om man ska tro domedagsprofeterna, gärna får föregås av en längre process för att säkerställa att det är ett klokt beslut.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Stulle »

Jag tycker inte man ska spekulera i hur finansieringen har lösts. Vänta med dessa kommentarer till ni fått fakta från mötet. Utan att ha någon aning så florerar det så mycket information på forumen nu som jag skulle gissa på är mer eller mindre felaktiga, och denna information baserar många sin uppfattning på.
Jag är inte arg, och inte besviken.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

Andspe skrev: Jag vet vilket alternativ jag skulle valt.. Du.. du kan inte måla upp det sådär.. Blir inget värdigt diskussion och du tappar all din trovärdighet.. Känns lite löjligt, men jag förstår om du är arg. Det är okej.
Jag håller med om att det är en löjlig jämförelse, men mitt första inlägg var som svar till någon som hävdade att det var exakt samma sak att jobba som hockeyproffs som vilket annat jobb som helst.

Marcus HAR stämt klubben och genom det har han pissat på föreningen och fansen. Han har satt sig själv över både fansen och klubbens bästa. Det går inte att försvara. Oavsett om pengarna går tillbaka eller, som det nu verkar, rakt ner i egen ficka.
Avgå Jocke.
Charles F
Inlägg: 51
Blev medlem: 2013-06-28
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Charles F »

Har väldigt svårt att se hur det ska stoppas? Någon kommer bua eller skrika "hora", någon annan kommer bli förbannad på denne och sen är vi igång. Vem som helst förstår att det är konsekvensen och det går inte att förhindra. Styrelsen har valt att Marcus kommer tillföra så mycket att det ändå är värt det. Jag har svårt att förstå hur det skulle kunna ske.
Och med detta uppnår man som "supporter" vad?

Jag tror precis tvärtom, att om personliga vendettor lämnas hemma så kan vi fortsatt påverka spelare och ledare att prestera på samma positiva sätt som tidigare under säsongen. Att klippa sitt säsongskort må vara hänt, men att låta detta ta våldsamma uttryck på läktaren är väl verkligen att dra föreningen i skiten.

Ser man ledningens agerande i fallet M.N. som så oerhört personligt kränkande men ändå vill fortsätta att gå till Hovet, så finns ju alltid möjligheten att inte säga eller göra någonting när just denne har pucken. "Att tiga är guld" sägs det ju...
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

Charles F skrev:
Har väldigt svårt att se hur det ska stoppas? Någon kommer bua eller skrika "hora", någon annan kommer bli förbannad på denne och sen är vi igång. Vem som helst förstår att det är konsekvensen och det går inte att förhindra. Styrelsen har valt att Marcus kommer tillföra så mycket att det ändå är värt det. Jag har svårt att förstå hur det skulle kunna ske.
Och med detta uppnår man som "supporter" vad?

Jag tror precis tvärtom, att om personliga vendettor lämnas hemma så kan vi fortsatt påverka spelare och ledare att prestera på samma positiva sätt som tidigare under säsongen. Att klippa sitt säsongskort må vara hänt, men att låta detta ta våldsamma uttryck på läktaren är väl verkligen att dra föreningen i skiten.

Ser man ledningens agerande i fallet M.N. som så oerhört personligt kränkande men ändå vill fortsätta att gå till Hovet, så finns ju alltid möjligheten att inte säga eller göra någonting när just denne har pucken. "Att tiga är guld" sägs det ju...
Jag tycker absolut inte att du har fel. Men faktum kvarstår, de flesta fansen läser inte här på forumet. Många är väldigt envisa och kommer inte glömma eller förlåta i första taget. Jag är helt övertygad om att det kommer bli bråk och att fansen är splittrade råder det väl ingen tvekan om.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Kebabtallrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 2014-04-13
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Kebabtallrik »

Förstår verkligen inte snacket om att pissa på fansen? De vill ju likt oss att det ska gå bra för klubben. Ta in en spelare som kan (hoppas jag) göra skillnad är väl bättre än att låta bli.
Med tanke på alla skador och orutin så tycker jag att det här känns som en relativt bra lösning på förhand. Har inte sett honom iår mer än på hovet och tyckte han var ganska bra i den fighten.

Kontraktsbrott är kontraktsbrott. Har själv varit i AD och där gjorde han helt rätt.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev: Marcus HAR stämt klubben och genom det har han pissat på föreningen och fansen. Han har satt sig själv över både fansen och klubbens bästa. Det går inte att försvara. Oavsett om pengarna går tillbaka eller, som det nu verkar, rakt ner i egen ficka.
Sätt det i kontexten att han är Djurgårdare i själ och hjärta och att ledningen pissade på honom.
Precis som folk i klacken gick bananas på riktigt när de ansåg sig ha blivit pissade på av Abbe mfl så sker det en reaktion. Om man utan förvarning skulle bli utsparkad ur Djurgårdsfamiljen när man inte gjort något galet så skulle väl vem som helst reagera? Att det dessutom rörde sig om ett regelrätt kontraktsbrott som blev genomlyst i DOMSTOL gör att jag inte kan tycka att efterspelet var särskilt märkligt.

Min personliga besvikelse över MN grundar sig i den fullständiga håglöshet som MN uppvisade som kapten när vi åkte ut och det är bitterljuvt att han återvänder. Jag hoppas verkligen på ett lyckligare slut på hela historien för MNs del och vill och hoppas att det kommer att gå bra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sköndal
Inlägg: 70
Blev medlem: 2015-01-12

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sköndal »

pulverapa skrev: DIF har tagit otrolig hänsyn till fansen här. JK hade info om detta redan i förra veckan. Det måste vara första gången i historien som det sker i hockeysammanhang, i någon klubb.
Har svårt att se det som "otrolig hänsyn" bara för att JK fick reda på det i ett tidigare skede. JK, UCS och 114 33 skriver ju uttryckligen i sitt öppna brev att beslutet redan var taget då de kontaktades. Kan man göra vilken skit som helst och det är fortfarande hänsynsfullt så länge man berättar det för supportrarna innan man berättar det för media?

Actions speak louder than words.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Jag blir så nedstämd av den här diskussionen. Kan man inte bara lira utan publik resten av året? Jag tror inte att vi supportrar klarar att bidra med någon mer positiv energi just nu, när det behövs som bäst. Stortorsk på torsdag och lördag och den här mackan-gate kommer explodera i ytterligare multipla dimensioner. Låt laget lira utan oss på hemmamatcher tills vidare så kommer vi från läktarhåll i alla fall inte förstöra mer än den skada som redan skett. Då kanske vi får se SHL-hockey på Hovet igen efter sommaren.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9453
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jim Morrison »

Den här jävla tråden alltså...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Eriksson »

B.I.B.A skrev: Hade jag, på mitt industrijobb, lyft 250 papp i månaden och dessutom haft tiotusentals människor som la ned tid och betalade för att komma och stötta mig på jobbet, oavsett om jag har en bra eller dålig dag, och jag sedan fått lämna företaget då de inte klarat att betala min lön längre, så hade jag varit lojal nog mot både det företaget som jag säger mig älska och de fans som stöttat mig och accepterat att tjäna "endast" 210 papp hos ett konkurrerande företag utan att stämma mitt gamla jobb på mellanskillnaden.
Lätt att spekulera då du förmodligen bara kan drömma dig in i hur det skulle vara.

Av det man läser här på forumet om vissa spelare efter matcher där det gått mindre bra, så skulle jag knappast säga "....betalade för att komma och stötta mig på jobbet, oavsett om jag har en bra eller dålig dag"

Hockey är förfan ett arbete för spelarna, inte nån djävla välgörenhet.

Jag ser liksom inte så stor skillnad mellan det som pöbeln-hata-MN håller på med och det misstag MN begick. Det viktigaste verkar vara att dra han så långt ner i skiten det bara går, även om det skapar fet turbulens i de egna leden och drabbar laget så att de presterar sämre. Istället för att hjälpa så är man alltså hellre med och stjälper.... Jo jo det är vad jag kallar Djurgårdssupporter.

Nåt är grymt fel då det är viktigare att hata än att förlåta, och nu menar jag inte att man skall "acceptera", men förfan, MN har ju erkänt att han gjorde mycket fel. Så vad är syftet med att bedriva en häxjakt på honom det kommer aldrig att skada någon annan är Djurgården och dess fans.

Skäms är vad jag gör, skäms över att kalla mig Djurgårdare när jag ser hur vissa beter sig.

Det krävs stora bollar att gå ut offentligt och säga att man gjort fel, och sedan våga konfrontera de som hatar en. Hur många här inne skulle kunna göra samma sak.....ingen förmodligen. För alla vi andra är ju felfria
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av 1962FenderStrat »

+1
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

Eriksson skrev:
B.I.B.A skrev: Hade jag, på mitt industrijobb, lyft 250 papp i månaden och dessutom haft tiotusentals människor som la ned tid och betalade för att komma och stötta mig på jobbet, oavsett om jag har en bra eller dålig dag, och jag sedan fått lämna företaget då de inte klarat att betala min lön längre, så hade jag varit lojal nog mot både det företaget som jag säger mig älska och de fans som stöttat mig och accepterat att tjäna "endast" 210 papp hos ett konkurrerande företag utan att stämma mitt gamla jobb på mellanskillnaden.
Lätt att spekulera då du förmodligen bara kan drömma dig in i hur det skulle vara.

Av det man läser här på forumet om vissa spelare efter matcher där det gått mindre bra, så skulle jag knappast säga "....betalade för att komma och stötta mig på jobbet, oavsett om jag har en bra eller dålig dag"

Hockey är förfan ett arbete för spelarna, inte nån djävla välgörenhet.

Jag ser liksom inte så stor skillnad mellan det som pöbeln-hata-MN håller på med och det misstag MN begick. Det viktigaste verkar vara att dra han så långt ner i skiten det bara går, även om det skapar fet turbulens i de egna leden och drabbar laget så att de presterar sämre. Istället för att hjälpa så är man alltså hellre med och stjälper.... Jo jo det är vad jag kallar Djurgårdssupporter.

Nåt är grymt fel då det är viktigare att hata än att förlåta, och nu menar jag inte att man skall "acceptera", men förfan, MN har ju erkänt att han gjorde mycket fel. Så vad är syftet med att bedriva en häxjakt på honom det kommer aldrig att skada någon annan är Djurgården och dess fans.

Skäms är vad jag gör, skäms över att kalla mig Djurgårdare när jag ser hur vissa beter sig.

Det krävs stora bollar att gå ut offentligt och säga att man gjort fel, och sedan våga konfrontera de som hatar en. Hur många här inne skulle kunna göra samma sak.....ingen förmodligen. För alla vi andra är ju felfria
Hade jag stämt djurgården hade jag hållt mig långt borta från klubben i all framtid. Hade jag stämt min arbetsgivare hade jag gjort detsamma.

Mitt inlägg ovan var ett direkt svar till en person som hävdade att det var exakt samma sak att vara hockeyproffs och vilket annat yrke som helst, vilket jag försökte motbevisa. Plocka det inte ur sitt sammanhang.

Har förövrigt aldrig hört MN säga att han gjort fel.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

minalman skrev:Jag blir så nedstämd av den här diskussionen. Kan man inte bara lira utan publik resten av året? Jag tror inte att vi supportrar klarar att bidra med någon mer positiv energi just nu, när det behövs som bäst. Stortorsk på torsdag och lördag och den här mackan-gate kommer explodera i ytterligare multipla dimensioner. Låt laget lira utan oss på hemmamatcher tills vidare så kommer vi från läktarhåll i alla fall inte förstöra mer än den skada som redan skett. Då kanske vi får se SHL-hockey på Hovet igen efter sommaren.
Förtydligande: Jag syftar alltså på alla som pratar om interna slagsmål, hatramsor och annat energikrävande som kommer sänka vårt lag. Hur ska man annars kunna hålla det borta på ett bättre sätt än att stänga för alla, även för oss som aldrig skulle vissla ut vårt eget lag?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av DIFVästertorp »

Efter att ha sovit på saken så har jag kommit på bättre tankar. Jag går dit och stödjer de spelarna som tog upp oss och som kämpat hela säsongen. MN ignorerar jag bara.
Djurgårdens IF
Skriv svar