Målvaktsfrågan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
kungK2
Inlägg: 225
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Inlägg av kungK2 »

Känns onekligen riktigt spännande med Larsson och Riddarn som målvaktspar med Owuya som backup antar jag. Har själv förespråkat en mer rutinerad tvåa bakom Larsson men satsningen är frisk och skickar om inte annat signaler om att DIF vågar släppa fram talangerna.

Nu är det bara att hoppas att det blir succé!!
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

Frölunda har insett risken med att lägga allt i händerna på en ung målvakt.

http://www.gt.se/nyheter/1.606788
Användarvisningsbild
Stambert
Inlägg: 123
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

jensa öhling skrev:Frölunda har insett risken med att lägga allt i händerna på en ung målvakt.

http://www.gt.se/nyheter/1.606788
Ja, eller så har de insett risken med att lägga allt i händerna på en sopa som bara räddar 89,70% av skotten och som i J20-slutspelet är flera klasser sämre än vår andremålvakt Stefan Ridderwall.
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

kommer sakna

Inlägg av Järnkaminen90 »

Det är så jäkla synd att Lassila får lämna, lite av en favorit som var upp o ner i början av säsong men som sen höll en hög jämn nivå. Kommer sakna honom.

Yxi Kaxi Lassila
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

......

Inlägg av blocco »

Jag kommer visserligen att sakna lassila som spelade mycket bra på slutet men jag tror att det är rätt tidpunkt att satsa på Larsson/ridderwall nu. Larsson var bara med för att se och lära 06/07 och ni kommer ihåg hur det gick? han är mer än redo att bli första målis. Ridderwall har inponerat i juniorligan i år och är en perfekt backup till Larsson i mina ögon. Owuya som tredjemålvakt är perfek dessutom. Han är för ung att vara första och andra målis men finns ändå till hands att testa elitserien om det skulle behövas. Han är en blivande storstjärna och det skulle faktiskt inte förvåna mig om han blir bättre än lundqvist. Larsson/Ridderwall/Owuya är en ung och lovande målvaktstrio och alla tre kan tillhöra världseliten om några år. Jag tycker att det bara är positivt om dom får förtroende unga.
Användarvisningsbild
Suz
Inlägg: 208
Blev medlem: 2005-09-29
Ort: En leksings mage.
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Jag kommer att sakna Lassila. Bara tanken att inte få sjunga "yksi kaksi Lassila" nästa säsong gör mig ledsen. Men det är bara för att jag alltid har svårt att skilja mig från någon. Min son kommer också att sakna Lassila

Men jag kar kallat Daniel för muren hela säsongen och det står jag för. Han är så bra i kassen. Min stora favorit någonsin i Djurgården är Rolf Ridderwall och bara tanken på att hans gener står i kassen får mig att rysa av välbehag.

Tror på dem!
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

men

Inlägg av Järnkaminen90 »

Nu när Lassila får gå så tycker jag Björn Bjurling kan vara ett alternativ eller vad säger ni?

Efter attt ha blivit utsedd till norska ligans bästa målis är bra, så han vill jag ha tillbaka i DIF
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Re: men

Inlägg av Bautabröl »

Järnkaminen90 skrev:Nu när Lassila får gå så tycker jag Björn Bjurling kan vara ett alternativ eller vad säger ni?

Efter attt ha blivit utsedd till norska ligans bästa målis är bra, så han vill jag ha tillbaka i DIF
Absolut!
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Re: men

Inlägg av pekka21 »

Järnkaminen90 skrev:Nu när Lassila får gå så tycker jag Björn Bjurling kan vara ett alternativ eller vad säger ni?

Efter attt ha blivit utsedd till norska ligans bästa målis är bra, så han vill jag ha tillbaka i DIF

Verkar inte så smart att signa en till målvakt då Djurgårn redan har tre stycken kontrakterade.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Re: men

Inlägg av pekka21 »

Järnkaminen90 skrev:Nu när Lassila får gå så tycker jag Björn Bjurling kan vara ett alternativ eller vad säger ni?

Efter attt ha blivit utsedd till norska ligans bästa målis är bra, så han vill jag ha tillbaka i DIF

Verkar inte så smart att signa en till målvakt då Djurgårn redan har tre stycken kontrakterade.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

bjurling?

Inlägg av blocco »

nej, vi har 3 kontrakterade målisar och Bjurling kommer inte tillbaka till dif. Han trivs bra i norge och skulle försöka få norskt medborgarskap och bli norges landslagsmålvakt. Larsson/Ridderwall/Owuya är perfekt!
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

jadu

Inlägg av Järnkaminen90 »

det är klart att dom 3 målisarna kan komma att bli succe men det är 50/50 om det ska bli succe eller fiasko. Men det känns som dom kan lyckas, men skulle vara skönt med Bjurling där som en rutinerad målis..

Men vafan go Larsson,Ridden,Owuya
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Luktar kvalserie....
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

kvalserie?? Djurgården satsar ungt och Våra tre unga målvakter är mycket duktiga!! luktar slutspel snarare.
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Boråsaren skrev:Luktar kvalserie....
Luktar plastsupporter....
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Skriv svar