Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Praetori »

Tibbe skrev:Är det verkligen värt det? Att EN spelare som ogillas av så många inom DIFs supporterled ska in och ta en plats? Jag förstår verkligen inte alls. Detta kommer enbart orsaks kaos inom Djurgårdsfamiljen. Ta upp någon från juniorerna istället. Struntar i om han skulle vara sämre än Nilson. Bara se på vad vi söker överväger inte nackdelarna i detta fall.

Hoppas jag har fel. Men tror inte det. Tiden får väl utvisa vad som händer.
Nilson är omtyckt av många som inte sprängt en ven i pannan över debaclet med spelarfack och stämningar. Att de som är missnöjda höjer sina röster betyder inte att de är en majoritet av Djurgårdsfamiljen.

MEN man kan ju anse att ledningen torde varit medveten om att MN inte längre är välkommen enligt en del supportrar och kanske därmed även insett att det kan leda till groll och konflikter bland medlemmarna. Att man ändå fattat det beslut man gjort tycker jag tyder på att det finns mer kring historien än vad vi vet än så länge och jag inväntar morgondagens möte med spänning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av #10 »

Hoppas nån som är på mötet i morgon med lite verklighetsuppfattning kan lägga sina sympatier åt sidan och berätta sakligt vad som sägs där.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Donkels »

Salas skrev:Klippa säsongskort och sluta gå på matcher. Högst moget resonemang från vissa. Jag är allt annat än för värvningen, men att sluta gå på matcher och inte stötta det fantastiska och på förhand utdömda lag som krigat oss till ett bra utgångsläge inför avslutningen av säsongen, det är bara lågt. Var missnöjda, men stå upp som riktiga supportrar. Marcus är bara en del, en liten del i laget. Låt inte de som krigat i match efter match drabbas.
+1 :D
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av KYLERKYLER »

SirDIFalot skrev:
KYLERKYLER skrev:
SirDIFalot skrev:Rättstvisten skiter jag rätt hårt i.

Jag stör mig på att dom väljer att ta in en värdelös hockeyspelare som ej längre platsa i HV och är på kraftigt nedgång när vi redan har en eller två breddspelare för många på forwardssidan. Vi har nog med medelmåttor som står i vägen för spelare som Vejdemo och Davidsson som borde fått en riktig chans för länge sedan. Men vi tappar väl hellre dom som vi gjorde med våra toppspelare i J20 ifjol. Lägg därtill att DIF hockey VET vilket kaos det här kommer innebära och ändå väljer att genomföra det trots att det finns noll behov och noll uppsida. Det enda dom gör är att göra Mackan en tjänst. Typ som att han är här på samhällstjänstgöring.
Upplys gärna mig som inte har någon koll.

Vilka toppspelare tappade vi som borde ha fått chansen? Vart spelar de nu? Trodde inte åldern spelade någon roll. Är en junior bättre än en senior ska han naturligtvis spela. Du har skrivit tidigare om detta med juniortappet från DIF. Ställde samma fråga till dig då. Tyvärr utan svar.

Vet att O. Bergkvist drog till Modo (på farsans inrådan).

Tack på förhand för svaret :)
Har tyvärr inte sett att du frågat förut. Men du fick svar från Jim nu.
Kanon.

Dom med potential från förra kullen; Oscar Bergqvist, Tobias Lindberg, Oskar Andrén, Tobias Liljendahl.

Bergkvist stack av andra själ än att han inte fick kontrakt med DIF (även om de blev besvikna att han ej fick något kontrakt. Vare sig Modo eller Mora såg potential för honom i år. Liljendahl till Hästen. Lindberg och Andrén vet jag inte en var de spelar. De fick inte plats i JVM vad jag vet, och inte spelar de väl i SHL. Kanske gjorde DIF rätt som inte skrev kontrakt. Väntar kanske på att de ska utvecklas med speltid i andra lag och sedan kanske försöka locka tillbaka någon/några.

Håller med om att juniorer ska prövas när chans ges. Kompetens före ålder.

Ser inte riktigt vem Mackan ska peta och är också lite kluven till värvningen. Men ser hellre Mackan än ex. Vejdemo.

Tack för svar :D :D
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Debacle »

dutti skrev:Det senaste dygnets 50 sidor forumtjafs (i denna och silly-tråden) är väl bevis nog på vilken effekt den här värvningen fick.

Tycker det pratas överallt om att sammanhållningen i föreningen varit den absolut och i särklass viktigaste framgångsfaktorn när DIF tagit sig upp till elitserien och hittills gjort bra ifrån sig under säsongen. Helt plötsligt är vi i en situation där vi sportsligt är i en formsvacka - Att då göra en värvning som direkt leder till att många oroar sig för slagsmål på läktarna får väl ändå ses som extremt arrogant.

Tänk om delar av läktaren börjar bua på torsdag. Tänk om resten av spelarna väljer att ta Marcus Nilsons parti (vilket de borde) - Helt plötsligt har i ett helt lag som inte känner att de har sina fans i ryggen. Vips var den hemmafördelen borta.

Tänk om
MN INTE höjer sig enormt från sin nuvarande poängskörd - Den skitstormen kommer vår ledning inte kunna ta sig ur.

Tänk om lagets formsvacka fortsätter - Vem ska bryta trenden? Engagemanget på läktarna kommer vi garanterat inte kunna räkna med.

Tänk om
MN gör succé - Sprickorna i supporterled är (som forumdiskussionerna bevisat) redan ett faktum och kommer vidare alienera de som dömt ut MN. Med andra ord blir den direkta konsekvensen av ledningens agerande att majoriteten av deras supporterskara blir dumförklarad.

Att misstroendeförklara de personer som så medvetet försätter föreningen i den här extremt explosiva och riskabla situationen på nästa årsmöte ser jag som en självklarhet.

Hur många poäng behöver Marcus Nilson göra för att hela den här soppan ska vara värt det?


Det ska tilläggas att jag inte har något agg eller lägger någon skuld på just Marcus Nilson, tvärtom har han som många sagt med detta visat prov på starkt DIF-hjärta och stora cohones. Allt mitt missnöje riktar sig helt och fullt mot Djurgården Hockeys nuvarande extremt oansvariga ledning.
Dagens bästa inlägg.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Debacle »

#10 skrev:Hoppas nån som är på mötet i morgon med lite verklighetsuppfattning kan lägga sina sympatier åt sidan och berätta sakligt vad som sägs där.
Mötet imorgon kommer inte på något sätt ge nej-sägarna mer kött på benen. Allt kommer vara så extremt efterkonstruerat där DIF kommer med största sannolikhet ta på sig all skuld och göra allt i sin makt för att rättfärdiga värvningen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17555
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Debacle skrev:
dutti skrev:Det senaste dygnets 50 sidor forumtjafs (i denna och silly-tråden) är väl bevis nog på vilken effekt den här värvningen fick.

Tycker det pratas överallt om att sammanhållningen i föreningen varit den absolut och i särklass viktigaste framgångsfaktorn när DIF tagit sig upp till elitserien och hittills gjort bra ifrån sig under säsongen. Helt plötsligt är vi i en situation där vi sportsligt är i en formsvacka - Att då göra en värvning som direkt leder till att många oroar sig för slagsmål på läktarna får väl ändå ses som extremt arrogant.

Tänk om delar av läktaren börjar bua på torsdag. Tänk om resten av spelarna väljer att ta Marcus Nilsons parti (vilket de borde) - Helt plötsligt har i ett helt lag som inte känner att de har sina fans i ryggen. Vips var den hemmafördelen borta.

Tänk om
MN INTE höjer sig enormt från sin nuvarande poängskörd - Den skitstormen kommer vår ledning inte kunna ta sig ur.

Tänk om lagets formsvacka fortsätter - Vem ska bryta trenden? Engagemanget på läktarna kommer vi garanterat inte kunna räkna med.

Tänk om
MN gör succé - Sprickorna i supporterled är (som forumdiskussionerna bevisat) redan ett faktum och kommer vidare alienera de som dömt ut MN. Med andra ord blir den direkta konsekvensen av ledningens agerande att majoriteten av deras supporterskara blir dumförklarad.

Att misstroendeförklara de personer som så medvetet försätter föreningen i den här extremt explosiva och riskabla situationen på nästa årsmöte ser jag som en självklarhet.

Hur många poäng behöver Marcus Nilson göra för att hela den här soppan ska vara värt det?


Det ska tilläggas att jag inte har något agg eller lägger någon skuld på just Marcus Nilson, tvärtom har han som många sagt med detta visat prov på starkt DIF-hjärta och stora cohones. Allt mitt missnöje riktar sig helt och fullt mot Djurgården Hockeys nuvarande extremt oansvariga ledning.
Dagens bästa inlägg.
"Men det är ju bara för dom som gnäller att sluta gnälla så har vi inget problem"
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av bastis7 »

Jag tror som sagt va inte Marcus kommer tillföra särskilt mycket men har jag gärna fel! Jag kommer fortsatt gå till Hovet och kommer inte skrika nånting till Marcus och jubla när han gör mål osv. Dock kommer jag aldrig gilla killen mer efter vad han har gjort. Men jag hoppas självklart att han lyckas här för då lyckas Djurgårn.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Puckey »

Jag har så fruktansvärt svårt att förstå alla dessa aggressioner gentemot MN.

1: MN ville spela vidare för Djurgården i HA med en sänkt lön, vilket han inte fick.
2: Djurgårdens dåvarande ledning verkar ha skött det hela på ett vis jag hoppas och tror att Djurgårdens ledning inte heller kan känna sig stolt över.
3: MN fick rätt av arbetsdomstolen och hockey-Sverige fick äntligen ett prejudikat på området, vad jag förstått var detta redan från början det hela syftet från MN:s sida, då han ska ha kommit överens med ledningen om den ekonomiska biten långt innan det blev aktuellt för honom att någonsin återvända. Vad uppgörelsen resulterade i går väl endast att spekulera i för stunden, men enligt ryktet ska han ha donerat pengarna till juniorverksamheten i Djurgården (vilket om det stämmer återigen visar vilket hjärta han har för föreningen, hur illa han än tyckte om den dåvarande ledningen).
4: MN har en familj som nog gärna har någon form av kontinuitet i livet. Att tvingas flytta till Jönköping för att få fortsätta spela hockey var nog inte helt kul för familjen. Med sådant i åtanke är det lätt att förstå varför MN köpte fackets resonemang kring behovet av ett prejudikat på området.
5: MN har flertalet gånger visat att han värdesätter klubben högre än pengar genom att tacka nej till erbjudanden från NHL/KHL för att spela för Djurgården. Att återvända hit till det raseri som väntar måste väl om någon indikera hur viktigt det är för honom att bli sams med Djurgårdsfamiljen?

Sen kan även jag ställa mig tveksam till om MN fortfarande är den spelare han en gång var, men lyckas han bevisa det vore det enbart positivt.
Senast redigerad av Puckey den 2015-01-13 00:34:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jepe »

Godnatt kära djurgårdare! Oavsett vilken sida av Mackan ni står på hoppas jag att ni/vi respekterar varandra genom att tolerera åsikter och förs en konstruktiv diskussion.
2014-04-07, vad hände?
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Debacle »

Magnutz skrev:
Salas skrev:Klippa säsongskort och sluta gå på matcher. Högst moget resonemang från vissa. Jag är allt annat än för värvningen, men att sluta gå på matcher och inte stötta det fantastiska och på förhand utdömda lag som krigat oss till ett bra utgångsläge inför avslutningen av säsongen, det är bara lågt. Var missnöjda, men stå upp som riktiga supportrar. Marcus är bara en del, en liten del i laget. Låt inte de som krigat i match efter match drabbas.
Så. Jävligt enkelt. Endera är vi Djurgårdare eller så är vi inte det. Djurgårdare sviker inte sitt lag. (Då menar jag supportrarna)

Och vem fan är du att diktera vem som är Djurgårdare och inte?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17555
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Det här är känsligt. Låt folk hantera det som dom vill. Har man ingen lust att gå till Hovet så länge Mackan är där så behöver man inte göra det bara för delta i någon alltid oavsett-kukmätartävling.
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Magnutz »

Debacle skrev:
Magnutz skrev:
Salas skrev:Klippa säsongskort och sluta gå på matcher. Högst moget resonemang från vissa. Jag är allt annat än för värvningen, men att sluta gå på matcher och inte stötta det fantastiska och på förhand utdömda lag som krigat oss till ett bra utgångsläge inför avslutningen av säsongen, det är bara lågt. Var missnöjda, men stå upp som riktiga supportrar. Marcus är bara en del, en liten del i laget. Låt inte de som krigat i match efter match drabbas.
Så. Jävligt enkelt. Endera är vi Djurgårdare eller så är vi inte det. Djurgårdare sviker inte sitt lag. (Då menar jag supportrarna)

Och vem fan är du att diktera vem som är Djurgårdare och inte?
Det gjorde jag inte. Jag tycker du ska skärpa dig en del. Jag tycker att Djurgårdare inte sviker sitt lag. Sånt beteende känns främmande bland Djurgårdare. Sen är ju resten upp till alla andra att tycka som de vill. Att du beter dig illa på ett forum känns bara trist.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Det här är känsligt. Låt folk hantera det som dom vill. Har man ingen lust att gå till Hovet så länge Mackan är där så behöver man inte göra det bara för delta i någon alltid oavsett-kukmätartävling.
Det handlar inte om att avgöra vem som är "mest Djurgårdare" - det handlar om att vi uttrycker åsikter. Vissa blir tråkiga och svär och hånar medan andra försöker diskutera eller åtminstone komma med en åsikt. Jag undrar varför det ska sväras och levas rövare för att visa att man har en poäng. Räcker inte språket man har till för att göra sin åsikt klar och tydlig? Då beter man sig som en liten skit och så är problemet löst?!

Grundprincipen är att alla har rätt att tycka som de vill. Det är gott och som det ska vara. Sen kan vi vara oense. Det är ju i min mening också helt ok. Jag har inget emot att nån inte håller med mig. Däremot ifrågasätter jag skitigt beteende.

Nu är det som det är och jag hoppas innerligt att det blir bra. Att vi reder ut säsongen och att framtiden blir ljus!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hell Man
Inlägg: 17
Blev medlem: 2010-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Hell Man »

Välkommen tillbaka Mackan.

Jag gillar värvningen och hoppas han kan överbevisa skeptikerna sportsligt, jag ser inget som jag kan hålla emot honom utom hanteringen av kaptensrollen. Jag tror tyvärr varken marknaden eller föreningens ekonomi tillåter oss att ta in de spelare vi skulle önska den här säsongen.

Oavsett hur det går kommer jag att stå på min plats och stötta laget på varje match jag kan.
Skriv svar