Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JackHeart
Inlägg: 48
Blev medlem: 2012-07-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Åkersberga

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av JackHeart »

Jag bryr mig inte så mycket om vad Mackan gjort innan, och anser att det har vinklats fel.

Jag ser dock inte riktigt varför vi skall ha honom med rent sportsligt, men jag hoppas snart få se det. Tror ledningen på honom så hoppas jag att dom vet vad dom gör.

Oavsett, så är Djurgården större än alla spelare och ledare.

ALLTID OAVSETT...

Till hovet på torsdag!
Bocas
Inlägg: 206
Blev medlem: 2008-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Bocas »

JackHeart skrev:Jag bryr mig inte så mycket om vad Mackan gjort innan, och anser att det har vinklats fel.

Jag ser dock inte riktigt varför vi skall ha honom med rent sportsligt, men jag hoppas snart få se det. Tror ledningen på honom så hoppas jag att dom vet vad dom gör.

Oavsett, så är Djurgården större än alla spelare och ledare.

ALLTID OAVSETT...

Till hovet på torsdag!
Vad har vinklats fel menar du?
Manijock
Inlägg: 7832
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Manijock »

Väldigt moget inlägg av JK, UCS och 11433 måste jag säga. Lite förvånad, hade väntat mig betydligt starkare känslor utåt. Starkt!

Något värt att reflektera över, visst 99% talar för att det här är en riktig plattvärvning. Något som kommer att sänka oss fullständigt. Mycket negativ energi kastas in i hela föreningen. Onödigt, slarvigt, nonchalant osv. Vi kommer med största sannolikhet få se detta. MEN låt sanningen skriva sig själv först. Hur fan kommer Stoppel och hans underhuggare kunna stå till svars för detta när/om det går åt helvete? Herregud gubbarna gräver sin egen grav, tar på sig finkläderna, kryper ner i kistan, presenterar hammare och spik och lägger på locket. Allt metaforiskt skrivet naturligtvis. Man trivs uppenbarligen inte i den här föreningen eftersom man gör ALLT för att bli av med jobbet...
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ken1968 »

Är också emot värvningen av herr Nilsson, både för det som hänt, och vad jag tror inte är rent sportsligt vad Dif behöver. Men jag skulle aldrig skämma ut mig och skrika glopord om en spelare i Dif tröjan. Nu är Mackan här varesig man vill det eller inte, och då hoppas jag att det blir lyckat, och att han bidrar med att göra Dif bättre. Vad man än säger så har han verkligen tagit tjuren vid hornen bara att han vill tillbaks efter allt som hänt och han måste ha elefantballar som vågar och tar den utmaning det innebär att va tillbaks i Dif tröjan.

Dif kommer inte bli bättre för att en massa supportrar bojkottar, och beter sig illa, tyck illa om en sportchef/spelare, men straffa inte killarna som krigar i Dif tröjan och som verkligen gjort en heroisk säsong så här långt. Min första tanke gick också åt det hållet när jag hörde ryktet, men med lite eftertanke så väger kärleken till Dif högre en en enskild spelare/sportchef som gjort fel eller svikit.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Berra »

Bocas skrev:
JackHeart skrev:Jag bryr mig inte så mycket om vad Mackan gjort innan, och anser att det har vinklats fel.

Jag ser dock inte riktigt varför vi skall ha honom med rent sportsligt, men jag hoppas snart få se det. Tror ledningen på honom så hoppas jag att dom vet vad dom gör.

Oavsett, så är Djurgården större än alla spelare och ledare.

ALLTID OAVSETT...

Till hovet på torsdag!
Vad har vinklats fel menar du?
Troligen den rättsliga processen som är felvinklad. Jag har svårt med upprördheten. Hade Mackan fått ett 3-års kontrakt och kaptensbindeln är en sak. Nu ska han spela med oss de sista 18 matcherna då karln vill avsluta snyggt i föreningen han slog igenom i och där han troligen har sitt hjärta då han väljer att återvända trots skitstormen som är att vänta. Ge honom en chans och såga sedan. Med en ickenärvarande Lauritzen och en skadad Samme så behövde vi få in förstärkningar.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Godnoken »

Kall-El skrev:Om man väljer att stämma en föreningen på pengar som man varit med och spelat ut ur högsta serien förtjänar man att få skit.

Om detta enbart rört sig om en principsak kunde Nilson bara gett pengarna tillbaka till DIF, men nu väljer han väl antagligen istället att plocka ut dem som lön för den återstående delen av säsongen.

Om det är så det ligger till stämde ju Nilson klubben för pengarna och inte för att få ordning på reglerna för kontrakt vilket i alla fall enligt mig gör hans agerande totalt sett än mindre trevligt.

De enda vinnaren på detta är HV, MoDo, Leksand, Brynäs och media som kommer få möjlighet i att gotta sig över detta fall i väntan på att någon maffigare historia skall komma i dager.

Hur sedan fans kan gå in och försvara Nilsons agerande är för min del helt obegripligt.
Jag tror det är obegripligt för att du fortfarande har etsat fast din åsikt om att Nilson skulle vara en girig svikare.

-----------------------------------------------------

Förresten, visst fan stod det i en av nyheterna att han skulle lyfta en väldigt låg lön de här tre månaderna när dom släpptes? Kan inte hitta det nu.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Pang
Inlägg: 16
Blev medlem: 2011-12-30

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Pang »

"Alltid oavsett" är världens mest misshandlade uttryck.

Det verkar gälla alla andra förutom Marcus Nilson.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Andspe »

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av dutti »

Det senaste dygnets 50 sidor forumtjafs (i denna och silly-tråden) är väl bevis nog på vilken effekt den här värvningen fick.

Tycker det pratas överallt om att sammanhållningen i föreningen varit den absolut och i särklass viktigaste framgångsfaktorn när DIF tagit sig upp till elitserien och hittills gjort bra ifrån sig under säsongen. Helt plötsligt är vi i en situation där vi sportsligt är i en formsvacka - Att då göra en värvning som direkt leder till att många oroar sig för slagsmål på läktarna får väl ändå ses som extremt arrogant.

Tänk om delar av läktaren börjar bua på torsdag. Tänk om resten av spelarna väljer att ta Marcus Nilsons parti (vilket de borde) - Helt plötsligt har i ett helt lag som inte känner att de har sina fans i ryggen. Vips var den hemmafördelen borta.

Tänk om
MN INTE höjer sig enormt från sin nuvarande poängskörd - Den skitstormen kommer vår ledning inte kunna ta sig ur.

Tänk om lagets formsvacka fortsätter - Vem ska bryta trenden? Engagemanget på läktarna kommer vi garanterat inte kunna räkna med.

Tänk om
MN gör succé - Sprickorna i supporterled är (som forumdiskussionerna bevisat) redan ett faktum och kommer vidare alienera de som dömt ut MN. Med andra ord blir den direkta konsekvensen av ledningens agerande att majoriteten av deras supporterskara blir dumförklarad.

Att misstroendeförklara de personer som så medvetet försätter föreningen i den här extremt explosiva och riskabla situationen på nästa årsmöte ser jag som en självklarhet.

Hur många poäng behöver Marcus Nilson göra för att hela den här soppan ska vara värt det?


Det ska tilläggas att jag inte har något agg eller lägger någon skuld på just Marcus Nilson, tvärtom har han som många sagt med detta visat prov på starkt DIF-hjärta och stora cohones. Allt mitt missnöje riktar sig helt och fullt mot Djurgården Hockeys nuvarande extremt oansvariga ledning.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sm910 »

Godnoken skrev: Förresten, visst fan stod det i en av nyheterna att han skulle lyfta en väldigt låg lön de här tre månaderna när dom släpptes? Kan inte hitta det nu.
Det stod i slutet av artikeln "Nilson återvänder till Djurgården" innan den ändrades kring 16-tiden


Kanske stämde det inte (med tanke på de påståenden som varit om att han skulle spela "gratis" genom skadeståndspengarna) eller så ville man inte kommunicera just det.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Godnoken »

sm910 skrev:
Godnoken skrev: Förresten, visst fan stod det i en av nyheterna att han skulle lyfta en väldigt låg lön de här tre månaderna när dom släpptes? Kan inte hitta det nu.
Det stod i slutet av artikeln "Nilson återvänder till Djurgården" innan den ändrades kring 16-tiden


Kanske stämde det inte (med tanke på de påståenden som varit om att han skulle spela "gratis" genom skadeståndspengarna) eller så ville man inte kommunicera just det.
Tack! Trodde att jag hade blivit jävligt partisk för en stund där. Seeing things.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Vad kan slå det här? Jo, kronan på verket är att hans tröja kommer att hissas upp i Hovets tak.

Vänta ni den dagen kommer! Allt jag menar allt kan ske efter dagens värvning ..
Bild
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Salas »

Klippa säsongskort och sluta gå på matcher. Högst moget resonemang från vissa. Jag är allt annat än för värvningen, men att sluta gå på matcher och inte stötta det fantastiska och på förhand utdömda lag som krigat oss till ett bra utgångsläge inför avslutningen av säsongen, det är bara lågt. Var missnöjda, men stå upp som riktiga supportrar. Marcus är bara en del, en liten del i laget. Låt inte de som krigat i match efter match drabbas.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:Klippa säsongskort och sluta gå på matcher. Högst moget resonemang från vissa. Jag är allt annat än för värvningen, men att sluta gå på matcher och inte stötta det fantastiska och på förhand utdömda lag som krigat oss till ett bra utgångsläge inför avslutningen av säsongen, det är bara lågt. Var missnöjda, men stå upp som riktiga supportrar. Marcus är bara en del, en liten del i laget. Låt inte de som krigat i match efter match drabbas.
Så. Jävligt enkelt. Endera är vi Djurgårdare eller så är vi inte det. Djurgårdare sviker inte sitt lag. (Då menar jag supportrarna)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Praetori »

Salas skrev:Klippa säsongskort och sluta gå på matcher. Högst moget resonemang från vissa. Jag är allt annat än för värvningen, men att sluta gå på matcher och inte stötta det fantastiska och på förhand utdömda lag som krigat oss till ett bra utgångsläge inför avslutningen av säsongen, det är bara lågt. Var missnöjda, men stå upp som riktiga supportrar. Marcus är bara en del, en liten del i laget. Låt inte de som krigat i match efter match drabbas.
Det är bara att hoppas att spelarnas moral är bättre än många av fansen. Stämningen bland oss supportrar verkar aldrig vara bättre än den senaste spelade matchen.

MN visar kulor stora som Globen genom valet att återvända men i slutändan är vissa supportrars reaktion förväntad då man anser sig personligt svikna av ledningen. Nu är värvningen förankrad hos i princip samtliga, spelare och ledarstab inräknad och jag vet inte om man kan kräva att medlemmarna skall ha sista ordet i värvningsfrågor, ens om det handlar om MN.

Om nu beslutet är förankrat hos Säcken och spelare så blir ju alla eventuella protester även en indirekt känga till alla de som ställt sig bakom det hela.
Jag hoppas att folk har lite tid för eftertanke och inte låter känslan av att ha blivit personligt kränkta av ledningen styra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar