Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Isabo »

Alltså den här värvningen var så jääääävla dum. I ungefär samma liga som när Vincent Tan bytte Cardiff Citys klubbfärg från blått till rött bara för att det var hans favoritfärg eller nåt.

Jag mår alltså påriktigt psykiskt dåligt nu när jag vet att hur mycket energi jag än lägger ner på att heja fram laget till helst tre poäng så kommer ett stort antal fans spy galla över den här värvningen på samma läktare och därmed blir det lite skit samma.
Jaja gjort är gjort och det är inget jag kan göra nåt åt (som vanligt, jag är alktför van vid att drabbas av skit andra ställer till). Jag är där som vanligt och stöttar laget. Då är det ivf inte pga mig man tappar poäng om det är så.
Senast redigerad av Isabo den 2015-01-12 22:38:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.jarnkaminerna.se/2015/01/12/ ... us-nilson/

Öppet brev från JK, UCS och 11433.
Expert.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:http://www.jarnkaminerna.se/2015/01/12/ ... us-nilson/

Öppet brev från JK, UCS och 11433.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Skidlöparn »

Ska det vara en manifestation på Hovet måste det ske med värdighet, inte med burop och interna stridigheter i klacken. Plakat mot ledningen som kört över medlemmarnas vilja etc. Att vara råttor och bua åt egna spelare är under vår värdighet.
sköndal
Inlägg: 70
Blev medlem: 2015-01-12

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sköndal »

#10 skrev: Tycker du att det ska märkas på hovet säsongen ut?
Förespråkar ingen kollektiv bojkott eller liknande, sätter mig bara emot att folk vill kväva missnöje. Personligen tror jag att det stora tappet kommer genom att folk blir otaggade när man ignoreras så fullständigt, inte genom att man slutar gå av principiella skäl.
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Tibbe »

Är det verkligen värt det? Att EN spelare som ogillas av så många inom DIFs supporterled ska in och ta en plats? Jag förstår verkligen inte alls. Detta kommer enbart orsaks kaos inom Djurgårdsfamiljen. Ta upp någon från juniorerna istället. Struntar i om han skulle vara sämre än Nilson. Bara se på vad vi söker överväger inte nackdelarna i detta fall.

Hoppas jag har fel. Men tror inte det. Tiden får väl utvisa vad som händer.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Isabo »

Skidlöparn skrev:Ska det vara en manifestation på Hovet måste det ske med värdighet, inte med burop och interna stridigheter i klacken. Plakat mot ledningen som kört över medlemmarnas vilja etc. Att vara råttor och bua åt egna spelare är under vår värdighet.

Det är jag helt med på om det är så. Många i leden är bra på det där med banderoller.
Rådgivaren
Inlägg: 128
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Rådgivaren »

Jag tycker det känns spännande med Mackan tillbaka. Som jag hörde Wikegård säga i sin blogg i kväll - han har aldrig tränat en spelare med ett större DIF-hjärta än Nilson.

Återstår att se vilken nivå han håller idag, det finns vissa skäl att vara tveksam. Men samtidigt hade DIF knappast kunnat hitta ett nyförvärv som kommer att vara mer taggad än Mackan i debuten. Har jag tolkat alla skriverier rätt är det alltså Mackan själv som kontaktat DIF och vill spela för klubben igen. Det gillar jag skarpt.

Nog för att det utåt sett inte såg snyggt ut när Nilson stämde Djurgården - men när man läser på lite fakta kan man nog tycka att Djurgården inte skötte det hela särskilt snyggt heller. Och förresten skiter jag i det som har varit. Jag älskar DIF, har alltid gjort och skulle aldrig få för mig att bojkotta klubben som vissa uttrycker sig här. Vad skulle jag tjäna på det? Jag längtar redan till torsdag.
Bocas
Inlägg: 206
Blev medlem: 2008-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Bocas »

Tibbe skrev:Är det verkligen värt det? Att EN spelare som ogillas av så många inom DIFs supporterled ska in och ta en plats? Jag förstår verkligen inte alls. Detta kommer enbart orsaks kaos inom Djurgårdsfamiljen. Ta upp någon från juniorerna istället. Struntar i om han skulle vara sämre än Nilson. Bara se på vad vi söker överväger inte nackdelarna i detta fall.

Hoppas jag har fel. Men tror inte det. Tiden får väl utvisa vad som händer.
Exakt. Det är jättedåligt agerat. Ledningen saknar helt känsla.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sm910 »

sköndal skrev:
sm910 skrev: De flesta är knappast emot att man protesterar mot beslut man upplever felaktiga, utan formerna för hur man gör det. Det finns konstruktiva, och det finns destruktiva former. Att skrika ut sitt hat på läktarna mot egna spelare under pågående match hör definitivt till den senare kategorin.
Visst kan man ta det internt och det kommer också göras, men oavsett vad vi säger imorgon så är det inget som kommer att förändras. Att allt skulle vara bra för att de håller ett möte där de bjuder på bullar och drar en snyfthistoria är under all värdighet för mig. Vi skulle skratta åt andra som betedde sig på motsvarande sätt.

Nej, en sådan här sak måste hanteras på ett sätt som får ledningen att tänka till en extra gång innan de gör samma sak igen. Då måste vi spela vårt enda starka kort och det är att vi låter det märkas på Hovet.
Jag säger inte att man ska vara nöjd bara för DIF bjuder in till ett öppet möte om frågan. Jag hade inte varit det i frågor där jag varit missnöjd. Däremot finns det gott om fler vägar för att bilda opinion bland medlemmar, och det finns gott om vägar för att låta ledningen veta vad man som medlem tycker.

Metoden att skrika hatramsor och dylikt på läktaren är säkerligen effektiv, men du vet lika väl som jag varför. Det är inte för att det till övriga åhörare utvecklar några nyanserade argument, som gör att de efter rationella överläggningar kommer till insikt och byter ståndpunkt. Det är inte för att ledningen helt plötsligt förstår att deras beslut var impopulärt, det vet ledningen redan - och vet de inte det, är det bara för alla er medlemmar som ogillar beslutet att ringa och berätta vad ni tycker. Anledningen till att det är effektivt, är för att det förstör.

Att hata egna spelare sänker våra spelares moral och prestation, hatet skrämmer iväg andra besökare, hatet skapar dålig press. Det tar helt enkelt Djurgårdens bästa som gisslan, och får folk och ledning att känna sig tvungna att byta åsikt för att de ytterst håller Djurgårdens bästa som ännu mer kärt än vissa enskilda specifika frågor. Det är destruktivt för en förening i längden om medlemmar känner att den vägen är en god väg att få sin åsikt igenom, istället för att genom goda föreningsdemokratiska samtal och debatter där vi diskuterar och låter de olika argumenten prövas mot varandra för att på rationell grund försöka komma fram till vad som är bäst beslut i de olika frågorna.

Det måste inte ske på medlemsmöten, det kan lika väl ske genom sociala medier, på forum, bland andra Djurgårdsvänner i verkligheten osv. Jag har bara svårt för när enskilda anser sig stå över föreningen, stå över den konstruktiva föreningsdemokratin, så till den grad att de känner att de har rätt att ta Djurgårdens bästa som gisslan för att driva igenom sina åsikter.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Berra »

Isabo skrev:
Skidlöparn skrev:Ska det vara en manifestation på Hovet måste det ske med värdighet, inte med burop och interna stridigheter i klacken. Plakat mot ledningen som kört över medlemmarnas vilja etc. Att vara råttor och bua åt egna spelare är under vår värdighet.

Det är jag helt med på om det är så. Många i leden är bra på det där med banderoller.
En banderoll som riktas mot ledningens bristande kommunikation är jag med på. Att 20 mentala trettonåringar ropar ut att Nilson är en hora och hänvisar till YGL kommer jag inte att köpa.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Isabo »

sm910 skrev:
sköndal skrev:
sm910 skrev: De flesta är knappast emot att man protesterar mot beslut man upplever felaktiga, utan formerna för hur man gör det. Det finns konstruktiva, och det finns destruktiva former. Att skrika ut sitt hat på läktarna mot egna spelare under pågående match hör definitivt till den senare kategorin.
Visst kan man ta det internt och det kommer också göras, men oavsett vad vi säger imorgon så är det inget som kommer att förändras. Att allt skulle vara bra för att de håller ett möte där de bjuder på bullar och drar en snyfthistoria är under all värdighet för mig. Vi skulle skratta åt andra som betedde sig på motsvarande sätt.

Nej, en sådan här sak måste hanteras på ett sätt som får ledningen att tänka till en extra gång innan de gör samma sak igen. Då måste vi spela vårt enda starka kort och det är att vi låter det märkas på Hovet.
Jag säger inte att man ska vara nöjd bara för DIF bjuder in till ett öppet möte om frågan. Jag hade inte varit det i frågor där jag varit missnöjd. Däremot finns det gott om fler vägar för att bilda opinion bland medlemmar, och det finns gott om vägar för att låta ledningen veta vad man som medlem tycker.

Metoden att skrika hatramsor och dylikt på läktaren är säkerligen effektiv, men du vet lika väl som jag varför. Det är inte för att det till övriga åhörare utvecklar några nyanserade argument, som gör att de efter rationella överläggningar kommer till insikt och byter ståndpunkt. Det är inte för att ledningen helt plötsligt förstår att deras beslut var impopulärt, det vet ledningen redan - och vet de inte det, är det bara för alla er medlemmar som ogillar beslutet att ringa och berätta vad ni tycker. Anledningen till att det är effektivt, är för att det förstör.

Att hata egna spelare sänker våra spelares moral och prestation, hatet skrämmer iväg andra besökare, hatet skapar dålig press. Det tar helt enkelt Djurgårdens bästa som gisslan, och får folk och ledning att känna sig tvungna att byta åsikt för att de ytterst håller Djurgårdens bästa som ännu mer kärt än vissa enskilda specifika frågor. Det är destruktivt för en förening i längden om medlemmar känner att den vägen är en god väg att få sin åsikt igenom, istället för att genom goda föreningsdemokratiska samtal och debatter där vi diskuterar och låter de olika argumenten prövas mot varandra för att på rationell grund försöka komma fram till vad som är bäst beslut i de olika frågorna.

Det måste inte ske på medlemsmöten, det kan lika väl ske genom sociala medier, på forum, bland andra Djurgårdsvänner i verkligheten osv. Jag har bara svårt för när enskilda anser sig stå över föreningen, stå över den konstruktiva föreningsdemokratin, så till den grad att de känner att de har rätt att ta Djurgårdens bästa som gisslan för att driva igenom sina åsikter.
+1
Manijock
Inlägg: 7820
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Manijock »

Hehe inte haft internet fungerbart hemmavid idag så kommenterar detta först nu. Nummer ett, så är jag knappast förvånad. Blivit lite kultur i våran ledning senaste åren att testa gränserna. "Det är vi som bestämmer", "Vi måste vara professionella och kan inte ha samma åsikter som supportrar". Lite samma sak som att medge att man saknar hjärta och passion för föreningen om man frågar mig. Dessutom är det en vacker dubbelmoral att först stå och prata om att Murray är gammal och passé, vi kan inte värva någon BARA för att han är Djurgårdare. Handen på hjärtat, vem i Jönköping har herr Nilson gjort glad senaste åren? Njaa, skulle inte tro det va. 36 bast, slut och på endens tamp. Dogge har i alla fall en tre år kvar minst.

Denna värvningen beror på ren och skär revirpinkning från KG:s sidan. En mix av maktmissbruk, "det är JAG som bestämmer". Ihop med en stor skopa panik. Visst har man suttit och väntat på att en frälsare ala Pesonen ska dyka upp vid dörren till kanslit och säga "Hej jag heter Janne Pesonen och jag vill spela här i DIF för en ringa peng". Inkompetens, orutin och ännu en gång, dålig arbetsledare. För guds skull, här står karln och håller föredrag på En Arena för oss supportrar om att man INTE kommer att jäkta något. Man kommer vara så noggrann med att man tar in rätt karaktärer. Bara veckan efteråt så presenterar man Marcus Nilson. En av de sämsta ledargestalterna DIF någonsin kommit över. Pissig moral, och oprofessionellt beteende gentemot media. Tar inte ansvar och plockar korkade utvisningar. Starkt scoutat KG.

Med allt detta sagt så kommer jag naturligtvis inte att bojkotta. Återigen så ska det BRUTALT mycket mer än en skitig värvning för att rättfärdiga en bojkott. Hävdar fortfarande att en del, oftast yngre individer söker anledningar att sluta gå och få skrika ur sig lite revolution. Dessa personer är viktiga för DIF, men om man försöker sätta sig in i vad som är bäst för personen i fråga så önskar jag nog att man gör precis som man säger, slutar att gå. Ni mår inte bra av att följa ett idrottslag, hitta en annan hobby, annars blir det eran egen död i slutändan. Personligen kommer jag inte ens bua åt Mackan. Jag kommer bara med glädje betrakta KG:s min när Nilson med största sannolikhet själv visar vilken dålig värvning han är. Han har liksom inte tagit på sig en liiiiiiite stor rock. Han måste i stort sett totaldominera för att ta sig in i Djurgårdarnas hjärta igen. Den pressen blir inte måttlig att leva upp till.

Lycka till Mackan. När det gäller en hälsning till Stoppel: Lär dig för guds skull av dina misstag i framtiden. Spänn fast säkerhetsbältet för nu blir det åka av. Du har satsat på hästen utan ben, men för fan, lycka till till dig med. Måtte du ha magiska läkande krafter!
fidyekcoh
Inlägg: 110
Blev medlem: 2010-05-10

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av fidyekcoh »

Älskar er som försöker hålla ihop det här. Djurgårdsfamiljen sätts återigen på hårda prov. Brukar själv vara ganska sansad och se positivt men det här är oerhört svårt att förstå.

Låt inte detta bli en ond spiral som leder ner i allsvenskan.
Hockeyhjärta
Inlägg: 84
Blev medlem: 2012-07-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Hockeyhjärta »

Välkommen tillbaka Marcus Nilson, släng in nån puck redan på torsdag!! 8)
Skriv svar