Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sparwen »

Varför ska ledningen säga nej till en bra spelare bara för att några fans inte vill lyssna/läsa på hela sanningen?

Det är ju så jävla löjligt hur en del av er håller på. Läs på, och framför allt tänkt efter lite.
Verkar som ni läser det ni vill och sedan bara vill vara fulla av hat.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ALLTID DIF »

1962FenderStrat skrev:Välkommen tillbaka Mackan.

Ni som hävdar att ni klippt säsongskortet. Ta en bild och starta en tråd på forumet som heter "Vi som klippt korten" - or it didn't happen. Folk pratar så mycket skit.

JÄVLIGT BRA SAGT !!!

Gillar bevis inte skit snack för mycket vana beeeeeee visa korten eller hålligen bröd inkassten

Är man SANN DIFare går man o ger järnet i sol som regn !!!!!!
Användarvisningsbild
hjelm
Inlägg: 78
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av hjelm »

JohanPez skrev:
hjelm skrev:
Edin skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev: Argumentet att MN hade kontrakt med DIF är helt åt helvete. Varför stämde ingen annan spelare DIF när vi åkte ur, var MN den enda vars kontrakt inte gick ut?

Fimpen, Ölvestad, Honken och Otto till viss del, där snackar vi hjärta och stolthet.
MN, not so much.
Nilson var väl den enda spelare som på amatörmässigt och rentav olagligt vis tvingades bort ifrån föreningen, till skillnad ifrån Otto och Ölvestad som fick stanna kvar.
Men handlar inte det om att Otto och Ölvestad gick ned i lön och stannade kvar, medan MN vägrade gå ned i lön.
Seriöst, var har du fått det i från?
Snackar i ena tråden om dagisnivå och sprider dynga i andra som är helt i motsats till vad som konstaterats flera gånger.

DIF diskuterade inte ens lön med Nilson, han fick gå. Inga förhandlingar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hoppsan, det ska självklart vara ett frågetecken inte en punkt. My bad.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ALLTID DIF »

Edin skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev: Argumentet att MN hade kontrakt med DIF är helt åt helvete. Varför stämde ingen annan spelare DIF när vi åkte ur, var MN den enda vars kontrakt inte gick ut?

Fimpen, Ölvestad, Honken och Otto till viss del, där snackar vi hjärta och stolthet.
MN, not so much.
Nilson var väl den enda spelare som på amatörmässigt och rentav olagligt vis tvingades bort ifrån föreningen, till skillnad ifrån Otto och Ölvestad som fick stanna kvar.

BRA SAGT !
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sm910 »

hjelm skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Det är inte "tveksamma" värvningar som riskerar att sänka DIF, det är ni med otroligt skev självbild som ständigt rapar ur er
-Det är vi som är DIF

Alltså, upplagt för intern-box på torsdag.
Härliga "DIF Familjen" !
Härliga DIF Hockey som vet om riskerna med att värva MN, men väljer att köra på det ändå! Så vitt jag vet så gäller yttrandefriheten på svenska läktare. Respektera oss som vill skrika på MN, lika mycket som vi (iaf jag) respekterar er som väljer att välkomna honom.
Vi har en god föreningsdemokratisk tradition i Sverige med (nåja, relativt) öppna kontaktvägar in i förening, ledning och kansli. Det står dig fritt att opinionsbilda i föreningsfrågor bland vänner, på pubar, på föreningsmöten, i social medier, på internetforum och en massa andra ställen. Att välja att göra det på just våra läktare under matchdag däremot är inte konstruktivt, inte givande, bara destruktiv plakatpolitik. Att häva ur sig hån, nidramsor, invektiv och andra moral- och prestationssänkande tillrop till våra egna spelare är inget annat än att ta vårt sportsliga presterande som gisslan för att driva igenom sin egen åsikt. Man vet att sådant skadar vår förening sportsligt, och resultatet blir likt en stridsåtgärd som får folk att tvingas ändra åsikt inte på grund av eller efter en nyanserad prövning av de båda sidornas argument utan en vilja att man inte vill se vår förening lida mer under nidramsornas moral- och prestationssänkande effekt.

En förening där sådant beteende är legio och allmänt bejakat skadar sig själv. Protestera och opinionsbilda allt du vill, men kan du inte behärska dig och ta det på annat än under själva matchen får du stå ut med att jag - och förhoppningsvis fler - kommer se på dig som någon som sätter sina egna åsikter och rätten att få dessa igenom framför Djurgårdens bästa och den konstruktiva föreningsdemokratin självklara modell för föreningsstyre. Respekterar i bemärkelsen att jag inte stödjer något våld eller liknande mot någon som sjunger nidramsor, självklart, men där finns ingen respekt mer i övrigt.
Senast redigerad av sm910 den 2015-01-12 21:42:04, redigerad totalt 1 gånger.
bysseboy
Inlägg: 19
Blev medlem: 2012-04-01

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av bysseboy »

sm910 skrev:
hjelm skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Det är inte "tveksamma" värvningar som riskerar att sänka DIF, det är ni med otroligt skev självbild som ständigt rapar ur er
-Det är vi som är DIF

Alltså, upplagt för intern-box på torsdag.
Härliga "DIF Familjen" !
Härliga DIF Hockey som vet om riskerna med att värva MN, men väljer att köra på det ändå! Så vitt jag vet så gäller yttrandefriheten på svenska läktare. Respektera oss som vill skrika på MN, lika mycket som vi (iaf jag) respekterar er som väljer att välkomna honom.
Vi har en god föreningsdemokratisk tradition i Sverige med (nåja, relativt) öppna kontaktvägar in i förening, ledning och kansli. Det står dig fritt att opinionsbilda i föreningsfrågor bland vänner, på pubar, på föreningsmöten, i social medier, på internetforum och en massa andra ställen. Att välja att göra det på just våra läktare under matchdag däremot är inte konstruktivt, inte givande, bara destruktiv plakatpolitik. Att häva ur sig hån, nidramsor, invektiv och andra moral- och prestationssänkande tillrop till våra egna spelare är inget annat än att ta vårt sportsliga presterande som gisslan för att driva igenom sin egen åsikt. Man vet att sådant skadar vår förening sportsligt, och resultatet blir likt en stridsåtgärd som får folk att tvingas ändra åsikt inte på grund av eller efter en nyanserad prövning av de båda sidornas argument utan en vilja utan att man inte vill se vår förening lida mer under nidramsornas moral- och prestationssänkande effekt.

En förening där sådant beteende är legio och allmänt bejakat skadar sig själv. Protestera och opinionsbilda allt du vill, men kan du inte behärska dig och ta det på annat än under själva matchen får du stå ut med att jag - och förhoppningsvis fler - kommer se på dig som någon som sätter sina egna åsikter och rätten att få dessa igenom framför Djurgårdens bästa och den konstruktiva föreningsdemokratin självklara modell för föreningsstyre. Respekterar i bemärkelsen att jag inte stödjer något våld eller liknande mot någon som sjunger nidramsor, självklart, men där finns ingen respekt mer i övrigt.
+1
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ALLTID DIF »

B.I.B.A skrev:
Berra skrev:
B.I.B.A skrev:
AirQ skrev:Skrika och gapa på egna spelare är ju knappast någon moralhöjare vi behöver på hovet....
Det borde kanske ledningen tänkt på innan. Oavsett vad du tycker eller skriver på forumet så är Marcus enormt avskydd och mycket hat kommer flöda på Hovet.

Skulle vara mycket intressant att höra något från JK om detta. Kommer de acceptera ledningens bespottning av fansen?
Varför ska ledningen tänka på din och andras reaktion? Det är väl ert eget ansvar om ni väljer att uppföra er på ett sätt som missgynnar klubben ni har i era hjärtan?
Man kan ju tycka att ledningen borde förstå att klubben mår sämre med lägre publiksiffror och fans som sjunger hatsånger och klipper säsongskort. Styrelsen vet nog att det är konsekvensen, men tydligen så är Marcus Nilson såååå jävla bra att det väger upp för allt negativt i flera år framöver.
Dom som har den inställningen är välkomna till AIK o company
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Davva »

Bergan skrev:Text...
Om han blir bra i DIF eller inte vågar jag inte ha någon uppfattning om, men som jurist kan jag säga att det måste vara kvalificerat skitsnack, vad DIF:s ledning uttalat i media, att det var spelarfacket som ville stämma DIF i Arbetsdomstolen och att MN inte alls var intresserad av några pengar. Trams. Fackets jurister agerar självfallet endast om de får i uppdrag av medlemmen att agera.
Intressant, är du facklig jurist månne? Jag har på nära håll sett fack agera precis på det sätt som du säger aldrig skulle ske. Nämligen att facket "kidnappar" en process och girigt driver ett fall som varken arbetsgivare eller anställd egentligen vill slutföra.

Detta har jag hela tiden gissat varit fallet även med MN. Alltså, att Unionen förmodligen varit en starkt drivande kraft i denna process. Det verkar DIF/MN nu också bekräfta.

Yes, MN misskötte sin kaptensroll - vilket berodde på en oförmåga snarare än ont uppsåt. Jag har svårt att känna hat mot någon på dessa premisser.

Många här verkar å andra sidan ha gjort en väldigt stor personlig och emotionell investering i att hata MN. Förstår att det nu känns snopet för samma personer när de parter som faktiskt varit inblandade i denna härva (och därmed är de som vet från insidan vad som faktiskt hänt) alla har dragit ett streck över detta och är sams igen.

Det viktigaste anser jag är att spelarna/tränarna faktiskt vill få in Mackan. Gruppen är allt, och till min förvåning verkar de ju faktiskt vilja få in honom..?

Ang. hans prestation de senaste åren så är jag inte alls förvånad att han underpresterat i bibelköping. Vilken normal människa vill spela där? Så det är snarare ett plus för honom än nåt annat..

Är han på sportsliga grunder värd att äventyra DIFs enda anledning till att vi idag inte ligger på kvalplats - nämligen hemmafördelen? Nej är mitt svar. Men nu är han här, och jag kan bara säga: Marcus, kör hårt och ge ditt allt (du får gärna sänka Forsberg ordentligt vilket ingen annan i laget verkar kunna göra). Då är du förlåten.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av antti-pekka »

Det är intressant att läsa det som står efter Nilsons talstreck här på hemsidan. Spökskrivaren har inte riktigt lyckats hitta hans nivå på uttalandena. Pinsamt tillrättalagt är vad det är och att det fins inte en chans att det är Marcus själv som har sagt detta. Han är nog mest glad över att få komma hem till Stockholm.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Isabo »

Det enda som skulle kunna få mig att inte gå på Hovet är om det här med buandet mot egna spelare urartade totalt och själva påhejandet av laget hamnade i skymundan. För mig är det viktigaste av precis ALLT just nu hur det går för DIF Hockey. Om jag kommer behöva genomluda 8-9 matcher av ständigt buande och hat vet jag inte om jag orkar fortsätta.
jag har pga stökiga medsupportrar länge varit borta från borta- och sedan även hemmatcherna i fotboll. Blir det för mycket tjafs på läktaren så är det inte längre min plats.
Jag hoppas verkligen inte jag behöver se mitt lag degraderat till HA i vår bara pga att det fokuseras alldeles för mycket på att hata enskilda spelare och inte vara "den sjätte spelaren".
Och gör Nilson mål, vad händer då? Får jag på käften om jag jublar?!

Det som hände på kvällen 7/4 förra året räddade min mentala hälsa och kanske till och med mitt liv. Jag var så nere i en svacka att det var det sista jag hade kvar som inte var skit. Vill inte påstå att en degradering skulle göra att jag deppade ihop fullständigt men nog är det så att DIF Hockey fortfarande är mitt enda ljus i tunneln. Nu känns det dock som att det kan visa sig vara ett godståg :-(
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

ALLTID DIF skrev:
B.I.B.A skrev:
Berra skrev:
B.I.B.A skrev:
AirQ skrev:Skrika och gapa på egna spelare är ju knappast någon moralhöjare vi behöver på hovet....
Det borde kanske ledningen tänkt på innan. Oavsett vad du tycker eller skriver på forumet så är Marcus enormt avskydd och mycket hat kommer flöda på Hovet.

Skulle vara mycket intressant att höra något från JK om detta. Kommer de acceptera ledningens bespottning av fansen?
Varför ska ledningen tänka på din och andras reaktion? Det är väl ert eget ansvar om ni väljer att uppföra er på ett sätt som missgynnar klubben ni har i era hjärtan?
Man kan ju tycka att ledningen borde förstå att klubben mår sämre med lägre publiksiffror och fans som sjunger hatsånger och klipper säsongskort. Styrelsen vet nog att det är konsekvensen, men tydligen så är Marcus Nilson såååå jävla bra att det väger upp för allt negativt i flera år framöver.
Dom som har den inställningen är välkomna till AIK o company
Vad du står här och tycker påverkar inte det jag skrev ovan. Det är konsekvenserna av ledningens beslut.

Är det något som är gnaget-style så är det din respekt mot andras åsikter. Du känner inte mig och jag tänker inte tävla med dig i vem som är mest djurgårdare, så stoppa ner kuken och sätt dig.
Avgå Jocke.
ÖlvestadJr
Inlägg: 41
Blev medlem: 2014-04-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ÖlvestadJr »

Att ens tänka tanken på att bua åt MN på torsdag är rena gnagarfasoner. Han vill gottgöra sig och spelar för pengar vi ändå inte kunnat göra något av. Att han inte var någon bra kapten berodde troligtvis på bristande ledaregenskaper, men som spelare platsar han definitivt i vår trupp. KG säger själv att vi fortfarande letar efter en spetscenter så säg inte att han tar upp plats för nyförvärv.

Sen att man värvar honom istället för att t.ex. Vejdemo ska få chansen tycker jag också är rätt märkligt. Men en "gratis" forward som håller SHL klass är inget man i vår situation tackar nej till.

Ni som snackar om att klippa säsongskorten, det är just sånna som er som förstör för klubben. Om ni inte tycker ledningen gör ett bra jobb är det fritt fram att protestera. Men att protestera genom att skada klubben, det är bara egoistiskt.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Tessan »

Isabo skrev:Det enda som skulle kunna få mig att inte gå på Hovet är om det här med buandet mot egna spelare urartade totalt och själva påhejandet av laget hamnade i skymundan. För mig är det viktigaste av precis ALLT just nu hur det går för DIF Hockey. Om jag kommer behöva genomluda 8-9 matcher av ständigt buande och hat vet jag inte om jag orkar fortsätta.
jag har pga stökiga medsupportrar länge varit borta från borta- och sedan även hemmatcherna i fotboll. Blir det för mycket tjafs på läktaren så är det inte längre min plats.
Jag hoppas verkligen inte jag behöver se mitt lag degraderat till HA i vår bara pga att det fokuseras alldeles för mycket på att hata enskilda spelare och inte vara "den sjätte spelaren".
Och gör Nilson mål, vad händer då? Får jag på käften om jag jublar?!

Det som hände på kvällen 7/4 förra året räddade min mentala hälsa och kanske till och med mitt liv. Jag var så nere i en svacka att det var det sista jag hade kvar som inte var skit. Vill inte påstå att en degradering skulle göra att jag deppade ihop fullständigt men nog är det så att DIF Hockey fortfarande är mitt enda ljus i tunneln. Nu känns det dock som att det kan visa sig vara ett godståg :-(
+1
sköndal
Inlägg: 70
Blev medlem: 2015-01-12

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sköndal »

Fullkomligt barockt att man inte skulle få reagera på det här enligt somliga. Man offrar otroligt mycket tid, pengar och energi på klubben, när man sedan får tillbaka en golden shower så får man inte protestera mot det. Då är man “inte trogen Djurgårdare längre”. Så löjligt principlöst. Hoppas ni inser att det är sådana som ni som skulle vara först av alla att rätta in er i ledet bakom vilken regim som helst.

För att ta den sportsliga biten: tror inte han kan bidra med särskilt mycket, inte på långa vägar så mycket att det skulle vara värt det. Skulle han vara i så fantastisk form så skulle nog hv behållt honom själva. Känns som att en faktor här är att man vet att Samuelsson kommer vara borta en längre tid.
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

sköndal skrev:Fullkomligt barockt att man inte skulle få reagera på det här enligt somliga. Man offrar otroligt mycket tid, pengar och energi på klubben, när man sedan får tillbaka en golden shower så får man inte protestera mot det. Då är man “inte trogen Djurgårdare längre”. Så löjligt principlöst. Hoppas ni inser att det är sådana som ni som skulle vara först av alla att rätta in er i ledet bakom vilken regim som helst.

För att ta den sportsliga biten: tror inte han kan bidra med särskilt mycket, inte på långa vägar så mycket att det skulle vara värt det. Skulle han vara i så fantastisk form så skulle nog hv behållt honom själva. Känns som att en faktor här är att man vet att Samuelsson kommer vara borta en längre tid.
+1
Avgå Jocke.
Skriv svar