Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:Det finns ju faktiskt dem som blir bättre av att byta omgivning, det ska man inte glömma, det har hänt förr. Men man får inte heller glömma hans ålder.
Han kanske ser detta som en chans att ge tillbaka och har därför en extra växel att lägga i.

Sen spelar det nog ingen roll huruvida han gör 5 eller 25 poäng, Den delen av fansen tror jag, kommer fortfarande vara emot att han är här.
Jag tror definitivt att han kommer vara bättre än han varit i HV senaste två åren. Men är det värt det? 18 matcher kvar? Varför var det nödvändigt?
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev: Men helt seriöst - de som kallar sig aktiva och gnäller men som samtidigt inte heller har gått på en endaste match denna säsong och nu skriker bojkott, hur legitimt är det?
Du själv har ju gått på mindre matcher än mig som bor i utlandet(!).

Jag gillar inte värvningen men jag ogillar starkt när personer som inte satt sin fot på Hovet på länge ska börja påverka andra att inte gå - det spyr jag på.
Ja, jag har inte trivts på Hovet i år. Svårt att motivera mig att gå dit då. Det här hjälper inte. Inte för att jag personligen hatar Mackan så, utan för att jag inte kommer orka med att tjafs det kommer leda till.
Men tidigare så hyllades ledningen av dig för att inte "lyssna för mycket på fansen" i samband med att Murray avstods. Men i det här fallet så är det alltså fel..?
Eh va? Nej, jag tror inte att vi typ tappar 1000-pers i snitt per match för att man valde att inte ta in Murray, något sånt tror jag kommer ske nu. Lägg därtill internbox och annat skit. Dom får väl tänka till lite själv.

Sportsligt så hade det varit rätt att nobba båda.
Tappa 1000 pers? Aldrig. Vi kommer inte tappa ett skit. DIF är DIF. Surpuppar som stannar hemma klarar vi oss utan. Ofta är de okunniga och icke pålästa ändå.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Det finns ju faktiskt dem som blir bättre av att byta omgivning, det ska man inte glömma, det har hänt förr. Men man får inte heller glömma hans ålder.
Han kanske ser detta som en chans att ge tillbaka och har därför en extra växel att lägga i.

Sen spelar det nog ingen roll huruvida han gör 5 eller 25 poäng, Den delen av fansen tror jag, kommer fortfarande vara emot att han är här.
Jag tror definitivt att han kommer vara bättre än han varit i HV senaste två åren. Men är det värt det? 18 matcher kvar? Varför var det nödvändigt?
Nej definitivt inte. Jag tror, precis som du, att sprickan mellan supportrar och Djurgården Hockey nu kommer bli värre. Det finns också en risk för en enorm spänd situation på läktaren.

Lite OT men ska tilläggas också att jag HATAR att man gick ut och sa typ liknande: ".. vi har varit tvungna att spela backar som centrar"
Amen tjena. jag tror de flesta är överens om att det hade varit bättre att ha kvar Falk & Holm som backar och istället spelat Vejdemo exempelvis. Man är inte tvunget till ett skit rent ut sagt.
Senast redigerad av ciirree den 2015-01-12 19:54:57, redigerad totalt 2 gång.
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av KYLERKYLER »

SirDIFalot skrev:Rättstvisten skiter jag rätt hårt i.

Jag stör mig på att dom väljer att ta in en värdelös hockeyspelare som ej längre platsa i HV och är på kraftigt nedgång när vi redan har en eller två breddspelare för många på forwardssidan. Vi har nog med medelmåttor som står i vägen för spelare som Vejdemo och Davidsson som borde fått en riktig chans för länge sedan. Men vi tappar väl hellre dom som vi gjorde med våra toppspelare i J20 ifjol. Lägg därtill att DIF hockey VET vilket kaos det här kommer innebära och ändå väljer att genomföra det trots att det finns noll behov och noll uppsida. Det enda dom gör är att göra Mackan en tjänst. Typ som att han är här på samhällstjänstgöring.
Upplys gärna mig som inte har någon koll.

Vilka toppspelare tappade vi som borde ha fått chansen? Vart spelar de nu? Trodde inte åldern spelade någon roll. Är en junior bättre än en senior ska han naturligtvis spela. Du har skrivit tidigare om detta med juniortappet från DIF. Ställde samma fråga till dig då. Tyvärr utan svar.

Vet att O. Bergqvist drog till Modo (på farsans inrådan).

Tack på förhand för svaret :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev: Men helt seriöst - de som kallar sig aktiva och gnäller men som samtidigt inte heller har gått på en endaste match denna säsong och nu skriker bojkott, hur legitimt är det?
Du själv har ju gått på mindre matcher än mig som bor i utlandet(!).

Jag gillar inte värvningen men jag ogillar starkt när personer som inte satt sin fot på Hovet på länge ska börja påverka andra att inte gå - det spyr jag på.
Ja, jag har inte trivts på Hovet i år. Svårt att motivera mig att gå dit då. Det här hjälper inte. Inte för att jag personligen hatar Mackan så, utan för att jag inte kommer orka med att tjafs det kommer leda till.
Men tidigare så hyllades ledningen av dig för att inte "lyssna för mycket på fansen" i samband med att Murray avstods. Men i det här fallet så är det alltså fel..?
Eh va? Nej, jag tror inte att vi typ tappar 1000-pers i snitt per match för att man valde att inte ta in Murray, något sånt tror jag kommer ske nu. Lägg därtill internbox och annat skit. Dom får väl tänka till lite själv.

Sportsligt så hade det varit rätt att nobba båda.
Tappa 1000 pers? Aldrig. Vi kommer inte tappa ett skit. DIF är DIF. Surpuppar som stannar hemma klarar vi oss utan. Ofta är de okunniga och icke pålästa ändå.
Så ser inte jag på saken.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:Rättstvisten skiter jag rätt hårt i.

Jag stör mig på att dom väljer att ta in en värdelös hockeyspelare som ej längre platsa i HV och är på kraftigt nedgång när vi redan har en eller två breddspelare för många på forwardssidan. Vi har nog med medelmåttor som står i vägen för spelare som Vejdemo och Davidsson som borde fått en riktig chans för länge sedan. Men vi tappar väl hellre dom som vi gjorde med våra toppspelare i J20 ifjol. Lägg därtill att DIF hockey VET vilket kaos det här kommer innebära och ändå väljer att genomföra det trots att det finns noll behov och noll uppsida. Det enda dom gör är att göra Mackan en tjänst. Typ som att han är här på samhällstjänstgöring.
Även om jag håller med dig på vissa punkter så tror jag att du underskattar Nilsons förmåga, personligen tror jag att han kommer vara betydligt mer än bara en breddspelare, tror inte att han kommer att vara sämre än Samuelsson exempelvis.

Klart att vi har för många forwards och att det kväver möjligheten för unga talanger i J20 att få chansen är ju alldeles uppenbar, men det problemet hade vi ju redan innan den här värvningen så det gör ju absolut ingen skillnad.

Att påstå Nilson skulle vara här som någon slags tjänst av ledningen är ju ett ganska absurt uttalande, om så hade varit fallet borde vi väl också signat Murray, eller?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev:Rättstvisten skiter jag rätt hårt i.

Jag stör mig på att dom väljer att ta in en värdelös hockeyspelare som ej längre platsa i HV och är på kraftigt nedgång när vi redan har en eller två breddspelare för många på forwardssidan. Vi har nog med medelmåttor som står i vägen för spelare som Vejdemo och Davidsson som borde fått en riktig chans för länge sedan. Men vi tappar väl hellre dom som vi gjorde med våra toppspelare i J20 ifjol. Lägg därtill att DIF hockey VET vilket kaos det här kommer innebära och ändå väljer att genomföra det trots att det finns noll behov och noll uppsida. Det enda dom gör är att göra Mackan en tjänst. Typ som att han är här på samhällstjänstgöring.
Även om jag håller med dig på vissa punkter så tror jag att du underskattar Nilsons förmåga, personligen tror jag att han kommer vara betydligt mer än bara en breddspelare, tror inte att han kommer att vara sämre än Samuelsson exempelvis.

Klart att vi har för många forwards och att det kväver möjligheten för unga talanger i J20 att få chansen är ju alldeles uppenbar, men det problemet hade vi ju redan innan den här värvningen så det gör ju absolut ingen skillnad.

Att påstå Nilson skulle vara här som någon slags tjänst av ledningen är ju ett ganska absurt uttalande, om så hade varit fallet borde vi väl också signat Murray, eller?
Inte sämre än Samuelsson? Då har du rätt stora förväntningar på Mackan.

Jag tror visst att ytterligare en veteranforward in gör det ännu svårare att ta sig upp underifrån, det säger sig väl självt.

Man får ju känslan av att DIF gör honom en tjänst, det är ju inte så att dom behöver honom.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9449
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jim Morrison »

KYLERKYLER skrev:
SirDIFalot skrev:Rättstvisten skiter jag rätt hårt i.

Jag stör mig på att dom väljer att ta in en värdelös hockeyspelare som ej längre platsa i HV och är på kraftigt nedgång när vi redan har en eller två breddspelare för många på forwardssidan. Vi har nog med medelmåttor som står i vägen för spelare som Vejdemo och Davidsson som borde fått en riktig chans för länge sedan. Men vi tappar väl hellre dom som vi gjorde med våra toppspelare i J20 ifjol. Lägg därtill att DIF hockey VET vilket kaos det här kommer innebära och ändå väljer att genomföra det trots att det finns noll behov och noll uppsida. Det enda dom gör är att göra Mackan en tjänst. Typ som att han är här på samhällstjänstgöring.
Upplys gärna mig som inte har någon koll.

Vilka toppspelare tappade vi som borde ha fått chansen? Vart spelar de nu? Trodde inte åldern spelade någon roll. Är en junior bättre än en senior ska han naturligtvis spela. Du har skrivit tidigare om detta med juniortappet från DIF. Ställde samma fråga till dig då. Tyvärr utan svar.

Vet att O. Bergqvist drog till Modo (på farsans inrådan).

Tack på förhand för svaret :)
Dom med potential från förra kullen; Oscar Bergqvist, Tobias Lindberg, Oskar Andrén, Tobias Liljendahl.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

KYLERKYLER skrev:
SirDIFalot skrev:Rättstvisten skiter jag rätt hårt i.

Jag stör mig på att dom väljer att ta in en värdelös hockeyspelare som ej längre platsa i HV och är på kraftigt nedgång när vi redan har en eller två breddspelare för många på forwardssidan. Vi har nog med medelmåttor som står i vägen för spelare som Vejdemo och Davidsson som borde fått en riktig chans för länge sedan. Men vi tappar väl hellre dom som vi gjorde med våra toppspelare i J20 ifjol. Lägg därtill att DIF hockey VET vilket kaos det här kommer innebära och ändå väljer att genomföra det trots att det finns noll behov och noll uppsida. Det enda dom gör är att göra Mackan en tjänst. Typ som att han är här på samhällstjänstgöring.
Upplys gärna mig som inte har någon koll.

Vilka toppspelare tappade vi som borde ha fått chansen? Vart spelar de nu? Trodde inte åldern spelade någon roll. Är en junior bättre än en senior ska han naturligtvis spela. Du har skrivit tidigare om detta med juniortappet från DIF. Ställde samma fråga till dig då. Tyvärr utan svar.

Vet att O. Bergqvist drog till Modo (på farsans inrådan).

Tack på förhand för svaret :)
Har tyvärr inte sett att du frågat förut. Men du fick svar från Jim nu.
Expert.
Zamboni99
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-06-28

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Zamboni99 »

SirDIFalot skrev:Snälla sluta säga åt folk vad dom ska eller inte ska känna eller vad dom ska eller inte ska göra. Låta alla hantera detta på det sättet dom vill.
Jaså, look who is talking ;)
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av 1962FenderStrat »

Välkommen tillbaka Mackan.

Ni som hävdar att ni klippt säsongskortet. Ta en bild och starta en tråd på forumet som heter "Vi som klippt korten" - or it didn't happen. Folk pratar så mycket skit.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev: Inte sämre än Samuelsson? Då har du rätt stora förväntningar på Mackan.

Jag tror visst att ytterligare en veteranforward in gör det ännu svårare att ta sig upp underifrån, det säger sig väl självt.

Man får ju känslan av att DIF gör honom en tjänst, det är ju inte så att dom behöver honom.
Höga förväntningar? Kanske, men ser du inte Nilson som en bättre hockeyspelare än exempelvis Heinerö, Alvarez eller Guter? Jag är övertygad om att han kommer vara nyttigare än någon i den trion.

Det känns ju uppenbart att ingen i J20 kommer få chansen för A-lagsspel i år, det är sorgligt, javisst, men den här värvningen påverkar ingenting för den här säsongen.

Som sagt, jag tror att du har fel där, och jag har ju otroligt svårt att se att ledningen gör det här för att vara bussiga, är det snällhet som ligger bakom beslutet att signa Mackan hade Murray skrivit på kontrakt för länge sedan.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Hepsnastian »

Välkommen tillbaka.
Hoppas du gör ditt yttersta!
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Stulle »

Jahapp, där ser man.

Även om jag är mycket skeptisk till denna värvning så kommer jag ge honom en ärlig chans. Sen vill även jag veta varför denna värvning ansågs ligga i linje med vad man behövde kontra Dogges case.

Jag hade uppfattat det som att de värvningar vi skulle göra skulle vara av spets, och realistiskt sett så hade jag nöjt mig med halvslipat, men i mina ögon är detta en trubbig värvning.

Det stod någonstans att Mackan kommer tillföra något som inte finns i laget idag. Min fråga är således vad?

Tiden får utvisa om det kommer bli någon positiv skillnad, och jag hoppas verkligen att det blir bra av det här.

Lycka till Mackan.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev: Inte sämre än Samuelsson? Då har du rätt stora förväntningar på Mackan.

Jag tror visst att ytterligare en veteranforward in gör det ännu svårare att ta sig upp underifrån, det säger sig väl självt.

Man får ju känslan av att DIF gör honom en tjänst, det är ju inte så att dom behöver honom.
Höga förväntningar? Kanske, men ser du inte Nilson som en bättre hockeyspelare än exempelvis Heinerö, Alvarez eller Guter? Jag är övertygad om att han kommer vara nyttigare än någon i den trion.

Det känns ju uppenbart att ingen i J20 kommer få chansen för A-lagsspel i år, det är sorgligt, javisst, men den här värvningen påverkar ingenting för den här säsongen.

Som sagt, jag tror att du har fel där, och jag har ju otroligt svårt att se att ledningen gör det här för att vara bussiga, är det snällhet som ligger bakom beslutet att signa Mackan hade Murray skrivit på kontrakt för länge sedan.
Murray hade nog haft en helt annan prislapp än Nilson. Och jag vet att Djurgården är supernöjda med backbesättningen. I alla fall försvarsmässigt.

Mycket beror såklart på vad Mackan får för uppryckning här. Men jag har faktiskt väldigt svårt att tro att han är så pass mycket bättre, eller bättre alls, än typ Guter eller Heinerö så att är vårt att peta yngre spelare för att ta in honom.
Expert.
Skriv svar