Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
puttedif2
Inlägg: 91
Blev medlem: 2012-03-30

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av puttedif2 »

Äntligen fick jag tid att gå på hockey och utnyttja säsongskortet så händer det här.. Kompisarna stannar hemma och då gör jag det också.
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Nummer19 »

Andfaan skrev:Med detta läge i tabellen , och övriga spelare som inte levererar som dom ska. Så tycker jag att värvningen av Markus N kan gå vägen.
En grovjobbare som som hör hemma i Djurgårdsfamiljen! Kan bli en boost både för oss på läktaren och spelarna på isen!

Lycka till Mackan, nu kör vi :)

Bild
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Edin »

Har nu läst lite vad som skrivs här inne och på andra forum, diskuterat värvningen med några bekanta och tänkt på det länge, men jag ställer mig lika likgiltig till Nilson och värvningen i sig nu som jag gjorde när jag först hörde ryktet. Jag har otroligt svårt att relatera till hatet han får, han var dålig säsongen vi åkte ur och han kändes inte alls som rätt man att vara kapten, men det var ju många som underpresterade den säsongen.

Jag beundrar Nilson för att han återvänder, efter degraderingen behandlades han på ett otroligt amatörmässigt och kränkande sätt av DIF och en del fans avskyr honom, ändå väljer han att komma tillbaka, starkt.

Rent sportsligt tror jag värvningen är okej, han kommer bidra med en offensiv styrka jag tycker vi saknar, hans fina skott blir värdefullt i PP. Inte spetsen jag hade hoppats på, men beggars can't be chosers som man säger i Nordamerika.

Men med det sagt så vet jag inte om värvningen är värd det, jag tror att många överdriver med snack om att klippa säsongskort och liknande, och jag tror verkligen inte på något större publiktapp som vissa verkar förutspå, men det känns bara så ledsamt att vi i det här kritiska skedet av säsongen ska behöva polariseras på det här viset.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Undrar om detta kaos gör det enklare att hitta en klassisk svensk centertyp?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Kebabtallrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 2014-04-13
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Kebabtallrik »

Alltid oavsett betyder tydligen inte ett skit för en del.
Tabarnak
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-03-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Tabarnak »

Djupt imponerad av Marcus mod och patos. För klubbens skull vore det bra om supportrar avstår från att agera på ett sätt som försämrar hans förutsättningar att bidra positivt.
Användarvisningsbild
DIFz
Inlägg: 50
Blev medlem: 2014-03-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av DIFz »

+1
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Snälla sluta säga åt folk vad dom ska eller inte ska känna eller vad dom ska eller inte ska göra. Låta alla hantera detta på det sättet dom vill.
Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:Snälla sluta säga åt folk vad dom ska eller inte ska känna eller vad dom ska eller inte ska göra. Låta alla hantera detta på det sättet dom vill.
Undvika konflikter alltså. Det vinner vi säkert på.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
TB_xD
Inlägg: 39
Blev medlem: 2011-05-16

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av TB_xD »

Kebabtallrik skrev:Alltid oavsett betyder tydligen inte ett skit för en del.
*BOOM**HEADSHOOT*

+1
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:
SirDIFalot skrev:Snälla sluta säga åt folk vad dom ska eller inte ska känna eller vad dom ska eller inte ska göra. Låta alla hantera detta på det sättet dom vill.
Undvika konflikter alltså. Det vinner vi säkert på.
Vad menar du?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Kebabtallrik skrev:Alltid oavsett betyder tydligen inte ett skit för en del.
Sämsta uttrycket vi kunde börjat med. Folk verkar tro att det betyder att man ALLTID ska vara på plats och ALLTID ska stötta laget i alla dess beslut. Det betyder väl att man alltid är djurgårdare eller?
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Jag tror KG läst Lukas (inte Markus) 15:11-32. Fler borde göra det. Välkommen mackan!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sm910 »

Kebabtallrik skrev:Alltid oavsett betyder tydligen inte ett skit för en del.
Att älska betyder inte att toffla. Ibland kan det bästa för föreningen långsiktigt vara en smäll på fingrarna när man är påväg i fel riktning. Vi kommer aldrig bli en god förening, om vi med förmaningar ska försöka hålla kvar folk mot deras vilja. En del vill väldigt gärna avreagera sig med att offentligt deklarera att de ska klippa kort, aldrig mer sätta sin fot på Hovet osv. Låt de göra så. Andra säger att deras lust är bort, låt de känna så. Andra vill som alltid i de här situationerna måla upp domedagsscenarion - internbox och publikdöd att vänta. Låt de göra så. Tror de att det är rätt väg, låt dem gå den vägen - det går ändå inte att förändra. Bara att förvärra. Förvärra genom att utfärda bannor över dessa, och i förlängningen polarisera klacken.

Var glad istället att du inte delar deras inställning, så att du i denna stund blivit bittert berövad den glädje och kärlek Djurgården Hockey någon gång lär har varit i deras liv, utan istället frimodigt kan sjunga ut din kärlek på Hovet också resten av säsongen. Jag kommer sjunga, du kommer sjunga, sen får resten göra vad de vill.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:
SirDIFalot skrev:Snälla sluta säga åt folk vad dom ska eller inte ska känna eller vad dom ska eller inte ska göra. Låta alla hantera detta på det sättet dom vill.
Undvika konflikter alltså. Det vinner vi säkert på.
Vad menar du?
Ingen vinner på att inte vara tillåten att ha åsikter om vad andra tycker. Hade vi gjort likadant när allt började hade "alla" fortfarande hatat Nilson.

Kan dock förstå om man vill hålla ner konflikterna just idag. Kan smälla imorgon istället.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Skriv svar