Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Steelmountain skrev:Ärligt talat historia hit å dit....Mackan är bättre en typ alla i vårt lag även om han är lite trött.

Det är fakta sen finns det ju som sagt en historia som sänker han totalt men men..

Någon måste in sen om det är Mackan eller någon annan så kör bara..:)
Fakta är att han skulle vara nittonde man i interna poängligan. Skulle väl vara en ok tredjecenter men då kan vi lika gärna ha Runken som har framtiden för sig!
janneffs
Inlägg: 101
Blev medlem: 2012-08-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av janneffs »

Tror inte att mackan skulle tillföra så mycket helt ärligt.

Absolut inte värt att ta risken av flera anledningar.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Godnoken skrev:
Debacle skrev:
SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:
SirDIFalot skrev:Om ni lägger stämning åt sidan en minut.

Kan någon svara på vad det finns för sportslig uppsida med att värva hit Mackan som gör att det är det minsta värt att dra igång det här kaoset? Det är inte 2009 längre. Killen har suttit på läktaren i HV.
Ingen skulle jag vilja påstå
Varför ska en trött 36-åring som inte platsa i HV komma hit och stå i vägen för yngre spelare som redan idag är bättre än honom? Och även om man tycker annorlunda där så är det ju marginell skillnad.

... och samtidigt skapa sprickor inom Djurgårdsfamiljen som på långsikt skulle kunna hota vår existens?
Men snälla nån. Hur fan skulle det hota DIF hockeys existens?

Låt mig berätta för dig. 2004-2005 Djurgårdens IF stod på ruinens brant, vi hade många gånger under 5000 på globen, det var dött på matcherna. Vi reste oss ur askan på grund av en sak och en sak endast, för att det blev drag på hockeyn. Det blev helt plötsligt ett jävla drag kring hela sektionen, en framgångsvåg där vi i media fick väldigt mycket lovord och i sin tur exponering utåt så att vi igen blev attraktiva för sponsorer och marginalsupportrar.

Skulle detta ske kommer det bland det äldre klackgardet, gammalt JK-folk, nuvarande klackledare och många andra bli tabu att gå på hockey. Redan nu efter tjafset om DIF-säk är vi i en farligt nedåtgående spiral som jag tror skulle nå nya höjder om vi signade MN. Djurgårdsfamiljen har alltid varit som sådan att många följer vad ledande profiler på läktaren tycker, tänker och gör. Det kommer med all sannolikhet inte bli någon skillnad nu. Draget på läktaren kommer bli sämre och sämre, publiksiffror kommer att minska pga att helhetsupplevelsen att se DIF inte alls är sig lik. Vi har under det senaste decenniet aldrig lockat publik med en bra produkt på isen utan det är helhetsupplevelsen som lockat.

Hur kan inte folk och styrelse inte förstå detta? Jag förstår att en förening inte skall helt styras av sina supportrar, men tar man inte hänsyn och gång på gång trampar på redan infekterade tår helt utan att tänka på konsekvenserna, går vi mot en förödande framtid till mötes.
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Difiale »

,

Att några ens diskuterar det sportsliga vid en eventuell värvning av judas..

Han ska inte ens värvas om han så hade gjort den bästa säsong en spelare någonsin hade gjort.

Han drog från DIF när vi åkte ur när han själv var kapten (och drog till ett lag i serien han åkte ur ifrån). Han har gått till rätten i samma veva när det är tungt ekonomiskt efter man åkt ur (själv hade han en bra lön). Typ halva hovet sjung "Marcus nilson är en ****", hur skulle det då se ut att värva honom?
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Eriksson »

mb81 skrev:
Eriksson skrev: Är väl ändå inte MN som skapar sprickorna, det gör väl alla så kallade fans som hotar med både det ena och andra.
Jo så kan det såklart vara. Men är det värt det för en spelare som knappt gör laget bättre? Skulle kunna förstå det om han fortfarande var bland elitseriens bästa spelare men inte nu.
Jag instämmer helt i det, finns ingen anledning att ta in nån som inte tillför något. Jag opponerar mig bara mot den rent löjeväckande förföljesen mot MN. Ingen mera än MN och DIF vet egentligen vad som hänt, ändå så sitter man toksnabbt och dömer ut en människa.

I mina ögon är det så djävla patetiskt att kalla sig för Djurgårdssupporter, sitta på läktaren och sjunga......
"Djurgårdens IF, du är allt jag har
Aldrig lämnar jag dig ensam dig kvar
Alltid kommer jag stå upp för dig
"

För att i nästa skede vara beredd på att riva sitt säsongskort, sluta supportera klubben och allt annat löjligt dravel som skrivits här, man är alltså beredd att vara med och driva klubben ut för stupet, bara för en spelares skull.

Många här inne kanske skall rannsaka sig själva först innan de börjar döma andra, även mig själv inkluderat.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AirQ »

Roligt att se att folk gapar om att vi ska värva typ div1 spelare för att avlasta folk samt bara för att värva.
Sen när vi får bud på en rutinerad medel shl spelare i stort sett gratis (med tanke på att dif ändå måste pröjsa honom) då duger han inte på de sportsliga planet?

Gratis är gott som de säger, vill han göra rätt för sig så låt han, sen får säcken och zabel välja hur han spelar.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

AirQ skrev:Roligt att se att folk gapar om att vi ska värva typ div1 spelare för att avlasta folk samt bara för att värva.
Sen när vi får bud på en rutinerad medel shl spelare i stort sett gratis (med tanke på att dif ändå måste pröjsa honom) då duger han inte på de sportsliga planet?

Gratis är gott som de säger, vill han göra rätt för sig så låt han, sen får säcken och zabel välja hur han spelar.
Det har väl iofs inte gapat efter några div1-spelare. MN är dessutom ingen medelspelare i shl. Han är en kille som gjort mindre än hälften så många poäng som superstjärnan och poängmaskinen Micke Ahlén.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Vars är dementin? Det här får inte vara verklighet.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Enbom skrev:Vars är dementin? Det här får inte vara verklighet.
I Kåberg-fallet fick man ju ett mail att det bara var ett löjligt rykte. Dementera nu för fan!!!
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 1962FenderStrat »

Signar dom MN så hoppas jag att det antingen blir Try-out alt. att han spelar gratis resten av säsongen eller för en väldigt väldigt liten peng. Jag tror detta skulle uppskattas i supporterleden av de som tycker att han "pissat på föreningen".
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Godnoken »

Debacle skrev:
Godnoken skrev:
Debacle skrev:
SirDIFalot skrev:
Donkels skrev: Ingen skulle jag vilja påstå
Varför ska en trött 36-åring som inte platsa i HV komma hit och stå i vägen för yngre spelare som redan idag är bättre än honom? Och även om man tycker annorlunda där så är det ju marginell skillnad.

... och samtidigt skapa sprickor inom Djurgårdsfamiljen som på långsikt skulle kunna hota vår existens?
Men snälla nån. Hur fan skulle det hota DIF hockeys existens?

Låt mig berätta för dig. 2004-2005 Djurgårdens IF stod på ruinens brant, vi hade många gånger under 5000 på globen, det var dött på matcherna. Vi reste oss ur askan på grund av en sak och en sak endast, för att det blev drag på hockeyn. Det blev helt plötsligt ett jävla drag kring hela sektionen, en framgångsvåg där vi i media fick väldigt mycket lovord och i sin tur exponering utåt så att vi igen blev attraktiva för sponsorer och marginalsupportrar.

Skulle detta ske kommer det bland det äldre klackgardet, gammalt JK-folk, nuvarande klackledare och många andra bli tabu att gå på hockey. Redan nu efter tjafset om DIF-säk är vi i en farligt nedåtgående spiral som jag tror skulle nå nya höjder om vi signade MN. Djurgårdsfamiljen har alltid varit som sådan att många följer vad ledande profiler på läktaren tycker, tänker och gör. Det kommer med all sannolikhet inte bli någon skillnad nu. Draget på läktaren kommer bli sämre och sämre, publiksiffror kommer att minska pga att helhetsupplevelsen att se DIF inte alls är sig lik. Vi har under det senaste decenniet aldrig lockat publik med en bra produkt på isen utan det är helhetsupplevelsen som lockat.

Hur kan inte folk och styrelse inte förstå detta? Jag förstår att en förening inte skall helt styras av sina supportrar, men tar man inte hänsyn och gång på gång trampar på redan infekterade tår helt utan att tänka på konsekvenserna, går vi mot en förödande framtid till mötes.
Helt ärligt, jag tar hellre ett dött hovet än fans som drar när dom inte får som dom vill. Blir knappast konkurs pga att vi mot förmodan skulle tappa 2k i snitt. DIF hockey idag är helt annorlunda från 2005.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Kanske är det Modo som huggit på Mackan, nu när de tappat Nylander. De brukar ju kunna göra rätt oväntade värvningar. Han var ju "skenklar" för Modo säsongen han drog.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Alltså det bara bubblar i blodet, kan inte ens formulera mina tankar. Är så inåthelvetes jävla ****besviken på att ett sånt här rykte ens existerar. Blir det verklighet hoppar jag från en bro.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Godnoken »

Difiale skrev:,

Att några ens diskuterar det sportsliga vid en eventuell värvning av judas..

Han ska inte ens värvas om han så hade gjort den bästa säsong en spelare någonsin hade gjort.

Han drog från DIF när vi åkte ur när han själv var kapten (och drog till ett lag i serien han åkte ur ifrån). Han har gått till rätten i samma veva när det är tungt ekonomiskt efter man åkt ur (själv hade han en bra lön). Typ halva hovet sjung "Marcus nilson är en ****", hur skulle det då se ut att värva honom?
Hur i helvete kan man gå så ovetandes om vad som hänt under de senaste 3 åren?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Riktnr08 »

SkönaDjurgårn skrev:Alltså det bara bubblar i blodet, kan inte ens formulera mina tankar. Är så inåthelvetes jävla ****besviken på att ett sånt här rykte ens existerar. Blir det verklighet hoppar jag från en bro.
"Jag tänker hoppa ner från Eiffeltornet..."
Låst