Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårn »

Även om man bortser från allt som hände så är han idag en usel spelare som inte skulle tillföra ett dugg. INGEN skulle tjäna på att han kommer tillbaka. KG sa själv att man inte vill sabba gruppdynamiken i laget genom att värva "fel" spelare men man kan tänka sig MN som är känd för att gnälla och visa dåligt kroppsspråk. Jag får inte riktigt ihop det. Jag hoppas verkligen att det här är ett dåligt skämt för annars ska nog KG och gänget ta och fundera på att göra något annat i framtiden.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Har visst missat festen idag ser jag. Tyvärr var det det absolut sämsta ryktet jag någonsin läst. Dels för att jag föraktar den mannen och dels för att det är så urbota korkat och bakåtsträvande att ta hem den tröga gamla gubblosern igen. FY FAN säger jag bara.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Värvar vi Nilson så kan alla fara åt helvete. Bort med allt. Försvinn.
DIF_Söderort
Inlägg: 55
Blev medlem: 2012-07-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Söderort »

Förstår inte varför DIF ens vill ha in nilson(om det nu är sant). Sen skulle det vara märkligt om han ens vill komma med tanke på vad alla supportrar tycker om honom. DIF gör bort sig om man tar honom, för vi behöver ju en forward som kan producera poäng. Det har han ju knappast gjort i hv. Sen var han ju bedrövlig som spelare och kapten sista året hos oss.

Hur han uppträdde mot både klubben och alla supportrar när vi åkte ut är riktigt illa. Så hoppas DIF nobbar nilson.
Karel måste avgå
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:minalman, stoppa upp dina plastklappor och cheerleaders i röven.
Vi är DIF, inte nhl.

Om du på allvar inte fattar hur jävla korkat det vore av DIF att lägga supporterpengarna på MN så undrar jag på allvar om du inte borde börja följa typ Växjö läjkers ist.
Läs vad jag skrivit! Jag har bara påpekat att det är svårt att hitta någon över huvud taget som alla är nöjda med.
Aldrig påstått att mackan skulle vara ett smart drag. Det vore som att slå en kil mellan ledningen och fansen, vilket är helt fel eftersom vår supporterkultur är det viktigaste vi har. Fattar inte hur du kan missförstå så totalt det jag skrev...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4779
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Skön fest här inne igår, tungt att stiga upp idag, och så är Rocky tillbaka, den här dagen började helt åt helvete.
Spela fult
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Staten »

Fernholm, Putte Carlsson, Marcus Nilson.

Avd. ge fan i vad supportrarna tycker.

Vi åker ner i år, inget snack.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Hepsnastian »

@Rosenrasande:

"Samuelsson skadad. M Nilson in. Otroligt häftigt rykte. Båda är rightare. Tror fansen kan ha ngn åsikt om det här går i lås."



Edit: äsch då!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Om Djurgården Hockey väljer att värva hem Nilson i det här läget - oavsett om han spelar gratis (vilket det naturligtvis kommer hävdas) så gör man ett av de största misstagen i modern tid. En trött, avdankad, gnällig 36-åring kommer inte tillföra det här laget ett endaste skit. När dessutom relationen till supporterskaran är så - för att uttrycka det milt - frostig kastar det ett än större löjes skimmer över hela situationen.

EDIT: Jag förstår Mackan, han vill säkert komma hem och gottgöra att det tidigare blev så fel och kan säkert spela gratis men det är så jävla befängt att ens tänka tanken från ledningshåll här... det kommer bli kaos och jag skäms redan på förhand. :?
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Förutom mackan. Varför säger alla att det är så illa ställt mellan supportrar och ledning? Trodde det blivit mycket bättre efter nya säkerhetsorganisationen för ett drygt år sedan. Vad har man gjort fel sedan dess? Fel tråd kanske, men det är här som det gnälls på ledningen just nu, innan ryktena fått någon sanningshalt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Toffen
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Toffen »

Som alla andra här håller jag tummarna för att det här helt otroligt idiotiska ryktet inte stämmer. Om det nu trots allt skulle stämma, så är det ändå ofattbart om folk faktiskt på allvar funderar på att skita i resten av säsongen? Följer ni laget bara p.g.a. av vilka spelare som är med, eller följer ni klubben? Självklart ska alla utrycka sitt missnöje på forum och liknande, men att bojkotta är ju aldrig en lösning. Bua och skrik allt ni vill åt Mackan, men stöd för fan resten av laget som har gjort en hittills mer än godkänd prestation. Med detta sagt hoppas jag verkligen att ryktet bara visar sig vara just ett idiotiskt rykte.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Har en stark känsla av att det inte är något rykte. Tror han blir klar inom kort.
Avskaffa tre mot tre.
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tuzzen »

Det är riktigt skönt och läsa att den ende boven i dramat är MN och Challe och styrelsen är helt oskyldiga till kontraktsbrott och stämningen, men om MN är den ende boven i dramat varför budgeterade styrelsen -1,2 miljoner kr ifall dom skulle bli fällda? Varför var man så snabb att gå ut med en förlikning direkt efter domen? Varför gjorde dom inte förlikningen tidigare innan det ens kom upp i AD? Ni har aldrig funderat på det? Dags att ni tar av er skygglapparna och se på båda sidorna och inser att Challe inte är heligare än en indisk ko, hade han kollat upp vad som gällde enligt LAS så hade det här aldrig hänt.

Nu får ni fan sluta grina och komma upp ur sandlådan.

Tallinder? :wink: :wink:
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tuzzen »

Det är riktigt skönt och läsa att den ende boven i dramat är MN och Challe och styrelsen är helt oskyldiga till kontraktsbrott och stämningen, men om MN är den ende boven i dramat varför budgeterade styrelsen -1,2 miljoner kr ifall dom skulle bli fällda? Varför var man så snabb att gå ut med en förlikning direkt efter domen? Varför gjorde dom inte förlikningen tidigare innan det ens kom upp i AD? Ni har aldrig funderat på det? Dags att ni tar av er skygglapparna och se på båda sidorna och inser att Challe inte är heligare än en indisk ko, hade han kollat upp vad som gällde enligt LAS så hade det här aldrig hänt.

Nu får ni fan sluta grina och komma upp ur sandlådan.

Tallinder? :wink: :wink:
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Allting sammantaget lutar åt att man gjort överenskommelse med "Mackan" om att spela resterande säsong i DIF. Misstänker dock att han inte tillhör den spets man letar efter. Tror ledningen säkert har en godbit att presentera samtidigt som "Mackan gate" görs offentlig. Man jobbar nu säkert :roll: febrilt för att Mackans signing drunknar i fansens lycka över en annan värvning¨. Men om inte det scenariot stämmer lär vi få en het debatt de närmsta veckorna här på forumet :roll:
Låst